Tvorba IVP žáka ZŠ v rámci přiznaného podpůrného opatření
875/2022-4-185
8 vyučovacích hodin
Program vychází z platných legislativních norem souvisejících s novelou Školského zákona (zákona č. 561/2004 Sb.v platném znění) a Vyhlášky č. 27/2016 Sb. a je zaměřený na tvorbu Individuálního vzdělávacího plánu žáka základní školy.
Seminář je obsahově rozdělen na dvě části - část teoretickou (viz vyhláška č. 27/2016 Sb.) a část praktickou.Obsahem teoretické části jsou informace o principech podpůrných opatření, seznámení se se strukturou a obsahem Doporučení školského poradenského zařízení ŠPZ (PPP, SPC) pro vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami a způsoby, jak na jeho základě vypracovat funkční IVP (např. úpravy obsahu vzdělávání, úpravy očekávaných výstupů vzdělávání, organizaci výuky, hodnocení, …). Součástí je i objasnění vztahů RVP ZV/ŠVP a IVP pro žáky se SVP a objasnění principů tvorby IVP pro žáka nadaného a mimořádně nadaného. Získané teoretické poznatky si účastník ověří v praktické části semináře vytvořením IVP na základě konkretnho zadání – modelového doporučení.
Účastníci se seznámí s principy podpůrných opatření 1. – 5. st., porozumí obsahu Doporučení ŠPZ, seznámí se s formulářem IVP a práce s ním, osvojí si zapracování obsahu doporučeného podpůrného opatření do IVP a naučí se vypracovávat IVP a využívat jej v praxi.