logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00

šablony

Tvorba PLPP v rámci podpůrného opatření prvního stupně v ZŠ


Číslo akreditace

875/2022-4-185

Hodinová dotace

8 vyučovacích hodin

Obsah školení

Obsah semináře je zaměřený na výklad a objasnění principů podpůrného opatření prvního stupně a návazně především jde o vysvětlení pravidel tvorby a využití Plánu pedagogické podpory (PLPP), přehled a volbu strategií výuky (metod a forem), didaktické postupy, úpravy organizace vzdělávání a hodnocení žáků, které mohou pedagogové využít v základním vzdělávání bez doporučení odborného pracoviště (ŠPZ). Součástí programu je prezentace/vysvětlení základních principů pedagogické diagnostiky - jak využívat základní pedagogickou diagnostiku v praxi a jak získané informace interpretovat a využívat v rámci výchovně vzdělávacího procesu a rovněž při tvorbě plánu pedagogické podpory k aktivnímu zapojení žáka při respektování jeho osobnostních dispozic, s ohledem na jeho sociální status, životní a kulturní podmínky.  Zároveň je zdůrazněna role zákonných zástupců při realizaci PLPP a spolupráce pedagoga či pedagogů s poradenským pracovníkem školy.Důraz je kladen i na propojení PLPP s platným RVP ZV a návazně s aktuálním ŠVP ZV školy.

Vzdělávací cíle

Účastníci:

a)     seznámí se s principy podpůrného opatření prvního stupně,

b)     porozumí využití metod pedagogické diagnostiky ke zjištění/rozhodnutí, že je nutné vypracovat plán pedagogické podpory (PLPP) žáka,

c)     naučí se vytvářet PLPP a využívat jej v praxi.