Sociálně emoční učení
8 vyučovacích hodin
Vzdělávací program je zaměřený na rozvoj sociálně emočního učení, které přispívá k zvýšení školní úspěšnosti žáků, jejich kreativity, osobní spokojenosti, zlepšení chování, výsledků ve škole, zvýšení sebehodnoty, rozvoji sebevědomí, sociálních dovedností, redukce stresu, problémů s chováním a agresivitou. Sociálně emoční (nekognitivní) schopnosti zahrnují např. sebedůvěru, vnitřní motivaci, sebekontrolu a vytrvalost. K jejich rozvoji výrazně připívají moderní výukové metody, kterým se budeme v rámci kurzu věnovat.
Cílem tohoto vzdělávacího bloku je ukázat významný vliv učitelů na sociálně emoční schopnosti žáků pouhou změnou metod výuky. Změna kompozice přístupu učitelů k metodám ve výuce může mít nezanedbatelný pozitivní dopad na rozvoj těchto schopností u žáků a výrazné zvýšení jejich vnitřní motivace. Rozvoj těchto schopností má již v raném věku dětí zásadní význam na jejich další intelektový vývoj.