Osobnostní a sociální rozvoj dvouletých dětí v mateřské škole
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen na problematiku zařazování dvouletých dětí do MŠ všech oblastí, které s tím souvisí. Téma školení navazuje na dlouhodobý záměr rozvoje vzdělávací soustavy a nutnost rozšiřování profesních kompetencí pedagogů i dalších osob, které na výchovně vzdělávacím procesu podílejí. Školení reflektuje tato témata: - kritéria přijetí dvouletého dítěte do MŠ z pohledu platné legislativy v ČR - úprava prostředí a podmínky MŠ pro nástup dvouletého dítěte (z hlediska personálního zajištění, organizace výchovně vzdělávacího procesu, připravenosti prostředí a nabídky aktivit) - akceptace specifických požadavků vzhledem k věkovým a vývojovým zvláštnostem dvouletých dětí - adaptace na prostředí MŠ, spolupráce rodiny a MŠ pro eliminaci obtíží při nástupu do MŠ - vzdělávací strategie a organizace práce s dvouletými dětmi vedoucí k jejich optimálnímu rozvoji - výtvarné, dramatické a další tvořivé činnosti v teorii i praxi - pohybové hry a sportovní aktivity vhodné pro dvouleté děti v MŠ i venkovním prostředí - seznámení s literaturou k samostudiu
Účastníci semináře se seznámí s problematikou zařazování dvouletých dětí do MŠ v celé šíři – od legislativy, přes nástup, adaptaci, spolupráci s rodinou, připravenost prostředí, vývojová specifika dvouletého dítěte až po metody a formy práce s ohledem na věkové a individuální zvláštnosti. Nedílnou součástí jsou ukázky aktivit pro dvouleté děti s možností vyzkoušení.