šablony
Dítě s nadprůměrným intelektem v MŠ a na 1. stupni ZŠ
Hodinová dotace
8 vyučovacích hodin
Obsah školení
Seminář je zaměřen na problematiku identifikace a rozvoj nadprůměrně intelektově nadaného dítěte předškolního a mladšího školního věku:
- vymezení základních pojmů souvisejících s nadáním a uvedení do problematiky (vloha, schopnost, nadání, talent, genialita, inteligence, tvořivost, čím je nadání ovlivněno)
- seznámení s historickými kořeny současných přístupu ke studiu nadání
- zvláštnosti, které se u nadaných dětí mohou vyskytnout – charakteristiky a projevy nadaných dětí (v sociálních vztazích, komunikaci, citové oblasti, kombinace nadání s mentálním postižením)
- spolupráci rodiny s institucemi – mateřskou školou, pedagogicko-psychologickou poradnou, speciálně pedagogickým centrem, organizací Mensa a s tím související problematika identifikace nadání
- demonstrace častých problémů nadaných dětí na příkladech z praxe, možnosti jejich řešení
Vzdělávací cíle
Účastníci semináře se seznámí s vymezením pojmu nadané dítě a dalšími souvisejícími pojmy, některými metodami identifikace nadaných a zvláštnostmi, kterými se nadané děti mohou projevovat a tím na své nadání upozornit i případnými obtížemi, které tento jev často doprovází. Vše bude demonstrováno na konkrétních případech dlouhodobě sledovaných dětí z praxe. Seznámí se také s některými organizacemi a institucemi, které se nadaným dětem předškolního věku věnují.