Využití nových informačních technologií ve výuce - pro učitele, jejichž aprobace není ICT
8 vyučovacích hodin
Kurz je určen pedagogům, kteří informační technologie nevyučují, ale rádi by tyto metody využívali při výuce humanitních či přírodovědných předmětů. Studenti jsou dnes nepřetržitě online, což do značné míry ovlivňuje i jejich očekávání co se týče výuky. A bohužel s PowerPointem si dnes už pedagog nevystačí. Samozřejmě může fantasticky učit jen s křídou a tabulí. Ale čas od času je pro něj výhodné sáhnout po nových formách výuky, aby udržel pozornost dětí, představil látku vizuálně zajímavě, či zadal domácí úkol, který na svých mobilních telefonech vypracují všichni žáci s nadšením. Takže proč neprocvičit látku formou jednoduché PC hry či online soutěže? Proč místo zkoušení podle data či pohybu tužky na jmenném seznamu žáků nevytvořit „kolo štěstí“. Proč nepřijít do třídy s prezentacemi, které budou graficky zajímavé? Zkrátka proč se bránit novým technologiím, když mohou bavit žáky i učitele.
Pedagogové se na semináři seznámí s několika vybranými programy, které mohou ve výuce využívat. Pozornost bude věnována programům na tvorbu prezentací, střih videa, tvorbu interaktivních testů, soutěží, map, křížovek, časových os, galerií apod. Dle zájmu účastníků se můžeme podívat i na výhody a nevýhody využívání sociálních sítí pro kontakt se žáky.