šablony
Osobnostní rozvoj pedagogů volného času
Číslo akreditace
1130/2023-4-223
Hodinová dotace
16 vyučovacích hodin
Obsah školení
Představeny budou následující bloky:
Role pedagoga volného času v procesu společného v zdělávání
- mapa dovednostních a osobnostních kvalit pedagoga – vztah k dětem, vedení dětí a mládeže, mistrovství v oboru, osobní vyladěnost
- klima zájmového útvaru pro realizaci společného vzdělávání
Věkové zvláštnosti dětí a mládeže z hlediska pedagogických potřeb
- věkové zvláštnosti dětí a mládeže (úroveň pedagogické psychologie)
- motivace k dosahování cíle
- hodnocení v oblasti volnočasových aktivit
Vývoj sebereflexe dítěte z hlediska využití pro motivaci a hodnocení
- vývoj sebereflexe a její individuální zvláštnosti
- specifika individualizace v rámci motivace a hodnocení ve volnočasových aktivitách
- potřeby – jako východiska motivace
- úskalí sebereflexe jednotlivých věkových skupin
- rozvoj aspirace v rámci společného vzdělávání – zajištění pocitu úspěchu u všech
Vzdělávací cíle
Komplexní náhled na volnočasové aktivity z hlediska možností společného vzdělávání. Volnočasové aktivity jsou kvalitním prostorem pro společné vzdělávání. Hledání a pochopení věkových rozdílů z hlediska stanovování cílů, motivace a hodnocení. Pedagogové volného času si v praktických činnostech vyzkouší formou vlastní zkušenosti aktivity, které napomáhají k tvorbě osobnosti dítěte prostřednictvím volnočasových aktivit.