Školská poradenská zařízení a jejich činnost při podpoře inkluzivního vzdělávání ve spolupráci s MŠ a ZŠ
14516/2022-5-65318
8 vyučovacích hodin
1. Vymezení pojmu školské poradenské zařízení. Legislativní vymezení
2. Druhy zdravotního postižení a zdravotního znevýhodnění. Druhy školských poradenských zařízení
3. Standardní činnosti školských poradenských zařízení. Objednávka služeb školského poradenského zařízení
4. Doporučení ke vzdělávání, struktura a práce se závěry a doporučeními. Speciální a inkluzivní vzdělávání, klady a úskalí. Doporučené podmínky, prostředí a pomůcky při vzdělávání žáků se zdravotním postižením
5. Specifika psychických zvláštností rodičů žáků se zdravotním postižením
6. Spolupráce školského poradenského zařízení s účastníky vzdělávání – klient a jeho zákonní zástupci, školní poradenské pracoviště, ředitel školy, třídní učitel a další pedagogové (asistent pedagoga)
7. Zodpovězeny budou nejčastější dotazy na možnosti a postup při zajištění podpůrných opatření ze strany ZŠ, dále budou účastníkům poskytnuty informace k zajišťování pozice asistenta pedagoga do třídy, v níž je vzděláván žák nebo žáci se SVP, s přiznaným odpovídajícím stupněm PO.
8. Spolupráce ŠPZ s MŠ a ZŠ na sestavení podpůrných opatření V souvislosti a návaznosti na další podporu vztahující se k danému stupni PO – úprava organizace v rámci ZŠ
· vytvoření plánu pedagogické podpory PLPP
· organizační forma - pedagogické intervence
· předmět speciálně pedagogické péče
· speciálně pedagogická péče
9. Tvorba individuálního vzdělávacího plánu, jeho úpravy, hodnocení a kontrola
Cílem semináře je poskytnout pedagogům informace o činnosti ŠPZ a možnostech jak ŠPZ využít při podpoře inkluzivního vzdělávání ve spolupráci s MŠ a ZŠ.