šablony
Školní neprospěch a poruchy učení – prevence, příčiny a náprava
Číslo akreditace
28936/2022-4-1041
Hodinová dotace
8 vyučovacích hodin
Obsah školení
Seminář je zaměřen na problematiku školního neúspěchu a jeho možných příčin a prevence. Účastníci budou seznámeni s typy školního neúspěchu, faktory ovlivňujícími školní neprospěch (intelektové, mimointelektové),poruchami učení, teorií „tří mozků“. Představen bude model péče o žáky s SVP a systém podpůrných opatření pro jednotlivé stupně podpory. Zaměříme se na přípravu plánu pedagogické podpory a individuálního vzdělávacího plánu. Seminář se dotkne také oblasti inkluze, integrace a práce školního poradenského pracoviště.
Vzdělávací cíle
Cílem školení je:
- zlepšení orientace a prohloubení znalostí učitelů v otázkách školního neprospěchu a selhávání
- rozšíření jejich kompetencí v oblasti prevence a nápravy školního neprospěchu
- seznámení učitelů s 5. stupňovým modelem péče o žáky s SVP a výukovými problémy dle školského zákona
- rozvoj znalostí a kompetencí učitelů při práci s podpůrnými mechanizmy a individuálním vzdělávacím plánem a odbornou pedagogicko-psychologickou dokumentací