Emoce v dětském věku – učte děti odmalička rozumět sobě i druhým (rozvoj emoční inteligence)
1130/2023-4-223
16 vyučovacích hodin
Pojem „emoční inteligence“ lze definovat jako souhrn emočních dovedností, jejichž zvládnutí pomáhá cítit se lépe nám samotným, ale především ukazuje cestu, jak se citlivě a s respektem chovat k ostatním. Usnadňuje soužití s ostatními a porozumění okolí. Znamená to rozpoznat své vlastní emoce, umět je ovládnout a kultivovat, být schopný sám sebe motivovat, ale také dokázat se vcítit do pocitů druhých a prokázat společenskou obratnost v oblasti komunikace a mezilidských vztahů. A právě tento seminář je zaměřen na emoce, definici emocí, proč je důležité učit děti již odmalička emocím rozumět, mluvit o pocitech, rozeznávat je. Budou představeny postupy, jak emoce vyjadřovat, jak s tím pomoci dětem, jak o emocích komunikovat s dětmi, učit je rozpoznávat, tím posilovat jejich emoční inteligenci a prosociální dovednosti. Pro společnost je posilování emoční inteligence bezesporu žádoucí, bohužel nebývá vždy v popředí zájmu při vzdělávání dětí a žáků.
Cílem semináře je pomoci pedagogům lépe se orientovat v problematice emocí, emoční inteligenci, prosociálních aktivitách, pochopení sebe sama. Budou představeny postupy, jak emoce vyjadřovat, jak s tím pomoci dětem, jak o emocích komunikovat s dětmi, jak je učit rozpoznávat, přijímat je, nepotlačovat, a tím posilovat jejich emoční inteligenci a prosociální dovednosti, a to praktickými ukázkami, návody a situacemi.