Třídní učitel, nejlepší znalec třídy
28936/2022-4-1041
8 vyučovacích hodin
- Pojem klima ve třídě a ve škole a s mechanismy, které toto klima ovlivňují.
- Funkce třídního učitele a jeho role při ovlivňování klimatu ve třídě.
- Možnosti diagnostikování a ovlivňování třídního klimatu.
- Způsoby budování vlastní autority pedagoga a dobrých vztahů s žáky.
- Rozvoj kooperace a sociálních dovedností pro kooperaci.
- Faktory, které podporují spolupráci, přátelství, toleranci.
- Posilování pozitivních vrstevnických vztahů mezi žáky a posilování vztahu pedagog – žák (včetně vytváření a využití dohod mezi žáky a učiteli a dalšími možnými stranami. Inkluze.
-Aktuální nové pohledy na výuku, soužití a spolupráci ve škole ve světle RVP.
Účastníci se seznámí s tím, jakým způsobem je možné rozvíjet dovednosti a kompetence, které vedou k efektivní výuce, k tvorbě pozitivního klimatu ve třídě a ve škole a k prevenci negativních jevů ve školním prostředí. Budou jim představeny nástroje pro pozitivní ovlivňování žáka a třídního kolektivu, seznámí se s různými styly vedení a různými typy autorit a jejich vlivu na třídní klima.