Úloha školního speciálního pedagoga ve školním poradenském pracovišti
1130/2023-4-223
8 vyučovacích hodin
Seminář je určen primárně pro speciální pedagogy v základních školách, ale školení je rovněž přínosné pro ostatní pedagogické pracovníky (řídící a s přímou pedagogickou činností), kteří pochopí, co je náplní SP a jak je jeho práce a činnosti možné využit ve vzdělávání žáků. Jeho cílem je ukázat místo a důležitost funkce speciálního pedagoga v systému poradenských služeb ve škole. Účastníci dostanou odpovědi na otázky, jak efektivně spolupracovat s třídními učiteli a rodiči žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Dále se dozví, jaké aktivity může speciální pedagog ve škole připravit, na koho je zacílit a jak je ve škole organizovat.
Vzdělávacím cílem je seznámit speciální pedagogy a ostatní pedagogické pracovníky, co vše mohou SP ve škole nabídnout, pestrost jejich působení ve škole. Co je hlavním cílem poradenského pracoviště a jejich pevné místo v něm. Jak by měla vypadat funkční spolupráce mezi jednotlivými členy ŠVP, pedagogy, rodiči děti s PPP, SPC. Také je nutné se zmínit o spolupráci speciálního pedagoga a asistenta pedagoga. Jak vést předmět speciálně pedagogické péče, přiblížit práci jak skupinovou, tak individuální.