Párové a kooperativní učení v matematice
875/2022-4-185
8 vyučovacích hodin
Chcete zkusit ve svých hodinách matematiky využívat párové učení (dva žáci pracují spolu) a kooperativní učení (čtyři žáci pracují spolu)? Styl výuky, kdy se žáci učí od svých spolužáků. A potřebujete pomoci s prvními kroky a inspirací? Na semináři se dozvíte, jak dělit žáky do skupin, jaké role lze ve skupině přidělovat a vyzkoušíte si hlavní výukové metody spjaté s párovým a kooperativním učením. Dozvíte se, jak nastavovat kritéria, jak posuzovat jejich splnění a jak posilovat rozvoj vybraných jemných dovedností. To vše si zažijete na webináři, který probíhá formou modelových aktivit pro dvojice nebo týmy. Ze semináře si odnesete zásobník forem výuky, ze kterého budete moci dlouhodobě čerpat v hodinách matematiky.
Vyzkoušíme si práci ve dvojicích - číslo dne, dominosa, stany, binairo, nonograms, kakuros…
Zažijeme práci v týmech při - triminu, křížovce naopak, zástupných písmenech, skládankovém učení i při práci s telefonem.
Seminář je určen pro učitele matematiky I., II. stupně.
Účastník semináře:
- Se seznámí s alternativou ke frontální výuce.
- Umí rozdělit třídu do skupin tak, aby fungovalo vrstevnické učení.
- Je seznámen s rolemi, které může ve skupinách využit.
- Má vyzkoušeny metody spojené s párovým a kooperativním učením.
- Umí vytvořit zadání metodou Zástupných písmen.
- Vyzkoušel si hodnocení na základě kriterií.
- Díky příkladům má představu o reflexi a sebereflexi ve třídě.