Začínající asistent pedagoga – co by měli asistent pedagoga i škola vědět
875/2022-4-185
4 vyučovací hodiny
Adaptační období a charakteristiky jeho fází, aktéři adaptačního procesu a jejich kompetence – začínající asistent pedagoga, uvádějící pedagog, vedení školy, další pedagogičtí i nepedagogičtí pracovníci školy, adaptační plán, podpora a hodnocení začínajícího asistenta pedagoga – návštěvy v hodinách, rozhovory, zpětná vazba od žáků, zákonných zástupců, kolegů, profesní portfolio začínajícího asistenta pedagoga, plán profesního rozvoje začínajícího asistenta pedagoga.
Účastníci se seznámí s charakteristikami adaptačního období – s fází přípravnou, realizační a závěrečnou, zjistí, kdo jsou aktéři adaptačního procesu a jaké jsou jejich kompetence směrem k adaptaci začínajícího asistenta pedagoga, seznámí se s významem adaptačního plánu, seznámí se s technikami sloužícími k podpoře a hodnocení začínajícího asistenta pedagoga jako jsou návštěvy v hodinách, rozhovory, zpětná vazba od žáků, zákonných zástupců, kolegů, profesní portfolio, plán profesního rozvoje.