Dítě s odlišným mateřským jazykem v MŠ
6873/2022-4-422
8 vyučovacích hodin
Kdo je žák s OMJ a kdo je cizinec?
Rovné příležitosti – nastavovaní pravidel pro příjemnou atmosféru ve vyučovacím procesu
Inkluzivní prostředí – metodická příprava pro začlenění žáka s OMJ
Inkluze žáka s OMJ – jakými způsoby podpořit dítě s OMJ
Didaktické pomůcky – jaké pomůcky mohou pomoci v rámci osvojení češtiny
Kazuistika – příklady z praxe (činnosti AP při práci se žákem, průběh vyučování)
Organizace podporující žáky s OMJ
Příklady dobré praxe
Výchova a vzdělávaní žáků s odlišným mateřským jazykem je v rámci českého školství tématem, které bylo záležitostí doposud velmi hojně zastoupenou. Vzhledem k aktuálnímu společenskému dění je toto téma velmi aktuální. Jakým způsobem s žáky pracovat a jak postupovat, abychom hodili dětem záchranný kruh spočívající ve správně zvoleném pedagogickém postupu a abychom je nenechali utopit se v prostředí, kde jsou odlišný jazyk a jiná kultura faktory způsobující znevýhodnění a překážky? Na to vše by vám měla dát odpověď právě tento seminář.