Emoční inteligence při práci pedagoga
6873/2022-4-422
8 vyučovacích hodin
Seminář nahlíží na emoční inteligenci jako na podstatnou součást pracovních kompetencí při práci s dětmi a lidmi obecně. Navazuje na skutečnost, že právě EI je kvalitativní rovina, díky níž je možné navázat proaktivní komunikaci s druhým tak, aby bylo dosaženo porozumění souvislostem v jednání a chování druhého. Účastníci jsou seznámeni s rozdíly EI a IQ a se základními principy fungování mozku. Skrze praktické ukázky jim budou přiblíženy pojmy emoce a prožívání, empatie, pozornost, všímavost a introspekce při práci s žáky a dospělými. Seznámí se se způsoby, jak transformovat komunikačně obtížné situace do smysluplných a dlouhodobě udržitelných vztahů v procesu výuky, komunikaci s kolegy i rodiči.
Účastník získá základní informace o emoční inteligenci a možnostech jejího rozvoje. Hlavní pozornost bude věnována emocím, jejich zvládání, sebemotivaci, vnímavosti a tvorbě mezilidských vztahů. Skrze praktické ukázky se účastník seznámí s pojmy emoční infekce, kognitivní a emocionální empatie, dynamika pozornosti, vnitřní soustředění – vnější soustředění a soustředění na obecnější skutečnosti.