Začlenění dítěte do prostředí mateřské školy, aneb aby se start podařil (webinář)
28936/2022-4-1041
5 vyučovacích hodin
Seminář pro pedagogy MŠ je zaměřen na adaptační obtíže související se začleněním dítěte do kolektivu a na ně navazující další možná úskalí. Seminář účastníkům představí výběr vhodných strategií, postupů a korekce nežádoucího chování. I přes veškerá opatření ze strany MŠ ve spolupráci s rodiči se může u některých dětí stát, že adaptaci na prostředí mateřské školy nezvládají uspokojivě. Významnou součástí profesní kompetence pedagoga je tedy jeho schopnost navázat partnerské vztahy s rodinami dětí, přesvědčit je o své odbornosti a snaze vytvářet funkční a pozitivně laděné vztahy s ohledem na prospěch dítěte. V období adaptace dítěte spoléhá rodina na pedagoga, přijímá jeho informace o projevech dítěte a je ochotna akceptovat jeho doporučení týkající se řešení adaptačních či jiných problémů.
Účastníci semináře budou seznámeni s typickými adaptačními obtížemi dětí, jejich možnými příčinami. Dále si seminář klade za cíl rozšířit kompetence učitelů v oblasti předcházení adaptačním obtížím – zvolení vhodné strategie, postupů, korekce nežádoucího chování. Cílem semináře je otázka nejvhodnějšího přístupu při uspokojování emocionálních i sociálních potřeb dítěte, potřebných pro proces rozvoje sociálního učení a sociálních dovedností.