Komunikace napříč organizací jako cesta k rozvoji - integrita, zpětná vazba, konflikt a kritika nenásilně
8 vyučovacích hodin
A2021/0259-SP/PC/VP
- Sociální pracovníci
- Pracovníci v sociálních službách
- Pracovníci na úřadě
- Pracovník v manažerské, řídicí funkci
Kurz je zaměřen specificky na komunikaci v rámci organizace na úrovni horizontální i vertikální. Jedním z velmi častých důvodů pro nespokojenost v práci a následující vyhoření je nekvalitní týmová komunikace a frustrace z ní plynoucí. Kurz je nastaven tak, aby posunul každého účastníka směrem ke schopnosti autentického a srozumitelného vyjadřování svých potřeb směrem ke kolegům i vedení (příp. podřízeným) tak, aby nedocházelo ke vzniku frustrací. Zároveň posouvá schopnost aktivního naslouchání, hlubokého porozumění a opravdové empatie k ostatním členům týmu/vedení. Jedním z nosných témat školení je přijímání a dávání kritiky/zpětné vazby tak, aby sloužila k rozvoji osob a týmu. Obsahem kurzu je také zaměření se na konflikt, jeho příčiny, důvody a následky jeho odsouvání a praktické návody, jak zlepšit svou dovednost komunikace v konfliktní situaci. Podstata kurzu vychází z filosofie nenásilné komunikace, která je velmi funkční a ověřená praxí. Posun v této oblasti zvyšuje zralost pracovníků a slouží k lepší komunikaci obecně, tedy i směrem ke klientům, veřejnosti a dalším spolupracujícím organizacím.
Absolvent posune svou schopnost kvalitní, autentické a srozumitelné komunikace směrem k druhým lidem, specificky v rámci týmu/organizace. Bude seznámen s teorií i praxí nenásilné komunikace a na praktických cvičeních se naučí vnést ji do svého života. Bude umět lépe rozeznat emoce a potřeby své i druhých lidí a díky této dovednosti si bude schopen uvědomovat a srozumitelněji komunikovat svá očekávání od druhých, přání a potřeby. Zlepší se jeho dovednost opravdové empatie a skrze cvičení si bude moci uvědomit dopady falešné empatie a nepozorného naslouchání. Účastník bude obeznámen s chybami v komunikaci a bude veden k hluboké introspekci, aby mohl sám rozvinout svou komunikační dovednost a zbavit se chyb. Účastník porozumí více překážkám, bránícím mu v přijetí kritiky od druhých, bude umět lépe a citlivě poskytnout zpětnou vazbu a vyjádřit svůj nesouhlas vůči neoprávněné kritice pochopitelným způsobem. Absolvent porozumí konfliktu, důvodům jeho odsouvání a zlepší svou schopnost otevřít i projít konflikt nenásilnou formou. Bude upozorněn na rizika pasivní agrese jako následek frustrací z nevyřčených emocí a potřeb. Účastníci budou vedeni ke zvědomení svých kvalit a jejich rozvoji.
Cílová skupina | Název | Místo | Termín | |
---|---|---|---|---|
|
Komunikace napříč organizací jako cesta k rozvoji - integrita, zpětná vazba, konflikt a kritika nenásilně | ONLINE - webinář | 21.03.2025 | |
|
Komunikace napříč organizací jako cesta k rozvoji - integrita, zpětná vazba, konflikt a kritika nenásilně | ONLINE - webinář | 30.04.2025 | |
|
Komunikace napříč organizací jako cesta k rozvoji - integrita, zpětná vazba, konflikt a kritika nenásilně | ONLINE - webinář | 13.06.2025 |
Název
Místo - Termín |
---|
Komunikace napříč organizací jako cesta k rozvoji - integrita, zpětná vazba, konflikt a kritika nenásilně
ONLINE - webinář - 21.03.2025 |
Komunikace napříč organizací jako cesta k rozvoji - integrita, zpětná vazba, konflikt a kritika nenásilně
ONLINE - webinář - 30.04.2025 |
Komunikace napříč organizací jako cesta k rozvoji - integrita, zpětná vazba, konflikt a kritika nenásilně
ONLINE - webinář - 13.06.2025 |