logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00

šablony

Podpora přirozeného rozvoje řeči u dětí – primární logopedická prevence (kombinované)


Termín

08.09.2025 - 21.11.2025
Místo bude upřesněno v průběhu měsíce červen.

Místo

ONLINE - webinář + Praha
odkaz bude přihlášeným zaslán před konáním, ONLINE + Praha

Hodinová dotace

60 vyučovacích hodin
40 vyučovacích hodin teorie (24 online + 16 prezenčně) + 20 hodin praxe

Pořádající organizace

Zřetel, s.r.o.

Cílová skupina

  • Učitelé MŠ
  • Učitelé 1. stupně ZŠ
  • Asistenti pedagoga

8500 Kč / osoba
Přihláška

Výuka probíhá v 5 všedních dnech v průběhu prvních 5-7 týdnů.

  • 3x proběhne výuka online v čase od 8:00 do 15:30.
  • 2x proběhne prezenční setkání v čase od 9:00 do 16:00.

Konkrétní dny výuky budou zveřejněny do konce června. Výuka probíhá vždy nejvýše jeden den v týdnu.

Závěrečné kolokvium proběhne ve dvou termínech online v rozsahu 30 minut. Účastníci si v průběhu kurzu vyberou jeden ze dvou preferovaných termínů.

Praxe v rozsahu 20 vyučovacích hodin účastník vykonává po teoretické části v přímé činnosti s dětmi. Praxi si zajišťuje každý účastník sám.



Popis

Kurz pedagogickým pracovníkům zprostředkovává znalosti pro vykonávání činnosti a získání kvalifikace - logopedický asistent

Kurz vede účastníky k porozumění obsahu a pojetí primární logopedické prevence. Účastník získává potřebné kompetence k podpoře přirozeného vývoje dětské řeči uskutečňované v rámci školních vzdělávacích programů. 

Logopedický asistent je schopen porozumět průběhu vývoje dětské řeči a porozumění rizikům, která se mohou ve vývoji řeči projevovat. Účastník získá nejen teoretické znalosti, ale i praktické dovednosti z oblasti účinné komplexní podpory rozvoje dětské řeči. Následně je připraven působit na rozvoj dítěte pro budoucí osvojování dovedností čtení a psaní dětí ve školním věku. 

Účastník získá způsobilost rozvíjet u dětí dovednosti, potřebné pro dobrý vývoj artikulace, bude seznámen s nejčastějšími odchylkami ve vývoji artikulace. 

Logopedický asistent se orientuje v základních kategoriích narušené komunikační schopnosti, je schopen využívat získané znalosti ke spolupráci se školskými poradenskými zařízeními. Je schopen poskytovat poradenské služby rodičům/zákonným zástupcům ve smyslu doporučování kvalifikované logopedické intervence pro děti a žáky, a to jak v rezortu školství, tak i zdravotnictví.

Kurz vede účastníky k porozumění obsahu a pojetí primární logopedické prevence. Účastník získává potřebné kompetence k podpoře přirozeného vývoje dětské řeči uskutečňované v rámci školních vzdělávacích programů. 

Logopedický asistent je schopen porozumět průběhu vývoje dětské řeči a porozumění rizikům, která se mohou ve vývoji řeči projevovat. Účastník získá nejen teoretické znalosti, ale i praktické dovednosti z oblasti účinné komplexní podpory rozvoje dětské řeči. Logopedický asistent je následně připraven působit na rozvoj dítěte pro budoucí osvojování dovedností čtení a psaní dětí ve školním věku. 

Účastník kurzu získá způsobilost rozvíjet u dětí dovednosti, potřebné pro dobrý vývoj artikulace, bude seznámen s nejčastějšími odchylkami ve vývoji artikulace. 

Logopedický asistent se orientuje v základních kategoriích narušené komunikační schopnosti, je schopen využívat získané znalosti ke spolupráci se školskými poradenskými zařízeními. Je schopen poskytovat poradenské služby rodičům/zákonným zástupcům ve smyslu doporučování kvalifikované logopedické intervence pro děti a žáky, a to jak v rezortu školství, tak i zdravotnictví.

Účastník prostřednictvím kurzu získá kvalifikaci logopedického asistenta a bude připraven poskytovat podpůrnou edukační činnost v rámci rozvoje komunikačních schopností u dětí v předškolním věku nebo v přípravné třídě základní školy. 

Zakončení kurzu: 

Studium je ukončeno závěrečným pohovorem a rozborem kazuistiky, kterou absolvent zpracoval na základě pedagogické praxe zaměřené na provádění aktivit v oblasti logopedické prevence.

Úspěšným absolventům je vydáno osvědčení, které je opravňuje k výkonu činností logopedického asistenta podle čl. IV. písmeno c) Metodického doporučení č.j. 14712/2009-61 k zabezpečení logopedické péče ve školství, tj. k činnostem na podporu přirozeného rozvoje komunikačních schopností a dovedností dětí, na prevenci vzniku poruch řeči a čtenářských obtíží.


Obsah

  • Organizace logopedické péče v současném školství a její význam
  • Úvod do ontogenetického vývoje řeči, roviny řeči, péče o řečový vývoj dítěte
  • Narušená komunikační schopnost – vhled do nejčastěji vyskytovaných logopedických diagnóz v předškolním věku
  • Metody podpory rozvoje řeči
  • Pedagogická praxe


Vstupní požadavky

  • Odborná kvalifikace uchazeče pro přímou pedagogickou činnost (zákon č. 563/2004 Sb., v platném znění) učitele nebo vychovatele.
  • Řeč frekventanta nevykazuje znaky narušené komunikační schopnosti.


Cena

8 500 Kč/osobu (vč. DPH)

Přihláška

Údaje o účastníkovi

Údaje o dalším účastníkovi

ve formátu dd.mm.rrrr (např. 29.02.1975)


Fakturační údaje