Podpora přirozeného rozvoje řeči u dětí – primární logopedická prevence (kombinované)
08.09.2025 - 21.11.2025
Místo bude upřesněno v průběhu měsíce červen.
ONLINE - webinář + Praha
odkaz bude přihlášeným zaslán před konáním, ONLINE + Praha
60 vyučovacích hodin
40 vyučovacích hodin teorie (24 online + 16 prezenčně) + 20 hodin praxe
Zřetel, s.r.o.
- Učitelé MŠ
- Učitelé 1. stupně ZŠ
- Asistenti pedagoga
Výuka probíhá v 5 všedních dnech v průběhu prvních 5-7 týdnů.
- 3x proběhne výuka online v čase od 8:00 do 15:30.
- 2x proběhne prezenční setkání v čase od 9:00 do 16:00.
Konkrétní dny výuky budou zveřejněny do konce června. Výuka probíhá vždy nejvýše jeden den v týdnu.
Závěrečné kolokvium proběhne ve dvou termínech online v rozsahu 30 minut. Účastníci si v průběhu kurzu vyberou jeden ze dvou preferovaných termínů.
Praxe v rozsahu 20 vyučovacích hodin účastník vykonává po teoretické části v přímé činnosti s dětmi. Praxi si zajišťuje každý účastník sám.
Kurz pedagogickým pracovníkům zprostředkovává znalosti pro vykonávání činnosti a získání kvalifikace - logopedický asistent.
Kurz vede účastníky k porozumění obsahu a pojetí primární logopedické prevence. Účastník získává potřebné kompetence k podpoře přirozeného vývoje dětské řeči uskutečňované v rámci školních vzdělávacích programů.
Logopedický asistent je schopen porozumět průběhu vývoje dětské řeči a porozumění rizikům, která se mohou ve vývoji řeči projevovat. Účastník získá nejen teoretické znalosti, ale i praktické dovednosti z oblasti účinné komplexní podpory rozvoje dětské řeči. Následně je připraven působit na rozvoj dítěte pro budoucí osvojování dovedností čtení a psaní dětí ve školním věku.
Účastník získá způsobilost rozvíjet u dětí dovednosti, potřebné pro dobrý vývoj artikulace, bude seznámen s nejčastějšími odchylkami ve vývoji artikulace.
Logopedický asistent se orientuje v základních kategoriích narušené komunikační schopnosti, je schopen využívat získané znalosti ke spolupráci se školskými poradenskými zařízeními. Je schopen poskytovat poradenské služby rodičům/zákonným zástupcům ve smyslu doporučování kvalifikované logopedické intervence pro děti a žáky, a to jak v rezortu školství, tak i zdravotnictví.
Kurz vede účastníky k porozumění obsahu a pojetí primární logopedické prevence. Účastník získává potřebné kompetence k podpoře přirozeného vývoje dětské řeči uskutečňované v rámci školních vzdělávacích programů.
Logopedický asistent je schopen porozumět průběhu vývoje dětské řeči a porozumění rizikům, která se mohou ve vývoji řeči projevovat. Účastník získá nejen teoretické znalosti, ale i praktické dovednosti z oblasti účinné komplexní podpory rozvoje dětské řeči. Logopedický asistent je následně připraven působit na rozvoj dítěte pro budoucí osvojování dovedností čtení a psaní dětí ve školním věku.
Účastník kurzu získá způsobilost rozvíjet u dětí dovednosti, potřebné pro dobrý vývoj artikulace, bude seznámen s nejčastějšími odchylkami ve vývoji artikulace.
Logopedický asistent se orientuje v základních kategoriích narušené komunikační schopnosti, je schopen využívat získané znalosti ke spolupráci se školskými poradenskými zařízeními. Je schopen poskytovat poradenské služby rodičům/zákonným zástupcům ve smyslu doporučování kvalifikované logopedické intervence pro děti a žáky, a to jak v rezortu školství, tak i zdravotnictví.
Účastník prostřednictvím kurzu získá kvalifikaci logopedického asistenta a bude připraven poskytovat podpůrnou edukační činnost v rámci rozvoje komunikačních schopností u dětí v předškolním věku nebo v přípravné třídě základní školy.
Zakončení kurzu:
Studium je ukončeno závěrečným pohovorem a rozborem kazuistiky, kterou absolvent zpracoval na základě pedagogické praxe zaměřené na provádění aktivit v oblasti logopedické prevence.
Úspěšným absolventům je vydáno osvědčení, které je opravňuje k výkonu činností logopedického asistenta podle čl. IV. písmeno c) Metodického doporučení č.j. 14712/2009-61 k zabezpečení logopedické péče ve školství, tj. k činnostem na podporu přirozeného rozvoje komunikačních schopností a dovedností dětí, na prevenci vzniku poruch řeči a čtenářských obtíží.
- Organizace logopedické péče v současném školství a její význam
- Úvod do ontogenetického vývoje řeči, roviny řeči, péče o řečový vývoj dítěte
- Narušená komunikační schopnost – vhled do nejčastěji vyskytovaných logopedických diagnóz v předškolním věku
- Metody podpory rozvoje řeči
- Pedagogická praxe
- Odborná kvalifikace uchazeče pro přímou pedagogickou činnost (zákon č. 563/2004 Sb., v platném znění) učitele nebo vychovatele.
- Řeč frekventanta nevykazuje znaky narušené komunikační schopnosti.
8 500 Kč/osobu (vč. DPH)