Školním metodikem prevence naplno
29.08.2024 - 31.08.2024
Pobytový workshop
Luka nad Jihlavou - Školicí a ubytovací centrum Erudito
Nová 19, Luka nad Jihlavou 588 22
24 vyučovacích hodin
- Školní metodik prevence
Začátek ve čtvrtek 29.8. v 16:00, ukončení v sobotu 31.8. ve 14:00.
Obsahem programu je seznámení metodiků prevence s procesy a technikami vedoucími ke zvýšení jejich odborných kompetencí v oblasti prevence rizikového chování ve škole. Důraz bude kladen také na osobnostní rozvoj a psychohygienu.
Školní metodik prevence (dále ŠMP) jako součást pedagogického sboru školy
- Sdílení praxe účastníků - výkon funkce ŠMP s ohledem na jeho postavení v pedagogické praxi školy
- Příklady dobré a špatné praxe výkonu funkce ŠMP v rámci pedagogického sboru
- Metodické vedení pedagogů v oblasti prevence rizikového chování (vč. asistentů pedagoga, vychovatelů)
- Otevřená spolupráce s rodiči a role ŠMP v ní - nastavování spolupráce, nastavení spolupráce s rodičem
Individuální práce ŠMP s dítětem s rizikovým chováním
- Specifika, zásady, cíle, charakteristika jednorázových a opakovaných rozhovorů s žáky s využitím příkladů z praxe
- Kompetence ŠMP při individuální práci ŠMP s dítětem s rizikovým chováním
- Průběh individuální práce ŠMP s dítětem s rizikovým chováním
- Vhodné a nevhodné postupy
- Kazuistiky žáků s rizikovým chováním a brainstorming možného dlouhodobého vedení těchto žáků
Základy mediace pro potřeby ŠMP
- Úvod, význam, zásady, role zúčastněných osob v procesu mediace
- Příprava mediačního setkání, nastavení pravidel, nestrannost, pozitivní přístup
- Mediační proces - prostor k vyjádření, možnosti řešení a hledání cesty k dohodě, časový rámec mediace, příklady z praxe
- Manipulace a antimanipulační techniky
- Nácvik mediace využitím modelových situací
- Závěrečná evaluace workshopu
Psychohygiena ŠMP
- Význam, prevence syndromu vyhoření
- Relaxační techniky, Imaginace + kresba, Jacobsonova progresivní relaxace
Cílem workshopu je seznámit školní metodiky prevence s procesy a technikami vedoucími ke zvýšení odborných kompetencí v oblasti prevence rizikového chování ve škole. Důraz bude kladen také na osobnostní rozvoj a psychohygienu. Aktivizace účastníků a efektivita programu bude podpořena využitím práce s kazuistikami, brainstormingem, nácvikem při modelových situacích apod.
Absolvent UP v Olomouci, obor výchova mimo vyučování. 16 let aktivně vyučoval na ZŠ v Uherském Brodě, mezi lety 2000-2006 zastával funkci ředitele společnosti CEPR Uherský Brod, kde se věnoval zejména tvorbě a realizaci vzdělávacích programů pro pedagogy, žáky a studenty. Od roku 2009 vedl oddělení vzdělávání v DDM Uherský Brod, kde se kromě lektorování DVPP věnoval realizaci vzdělávacích projektů a pedagogické činnosti. V současné době pracuje jako učitel na ZŠ, lektor DVPP a psychoterapeut pro mimořádně nadané studenty SŠ a VŠ.
Speciální pedagožka, vyučuje budoucí učitele a speciální pedagogy na pedagogické fakultě. Je členkou Národního kabinetu Matematika a její aplikace jako zástupce školního poradenského pracoviště. Působí také jako autorka a editorka pedagogických textů a podcastů. Je oponentkou v procesu revizí RVP ZV v oblasti společného vzdělávání. Praktické zkušenosti získala v mateřské, základní a střední škole na pozici speciální pedagožky, metodičky prevence, učitelky a taktéž jako ředitelka venkovské malotřídky.
6 900 Kč/osobu (vč. DPH)
Cena zahrnuje ubytování, plnou penzi a školení.