Studium pedagogiky pro asistenty pedagoga - kombinované
07.05.2025 - 18.07.2025
ONLINE + Uherské Hradiště
Prezenční části: Stará Tenice 1343, 686 01 Uherské Hradiště, ONLINE + Uherské Hradiště
122 vyučovacích hodin
80 hodin teorie (40 hodin prezenčně + 40 hodin online) + 40 hodin praxe + 2 hodiny online reflexe praxe
Zřetel - zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, s.r.o.
17370/2024-7-145
- Veřejnost
Časový harmonogram
Online výuka:
07.05.2025 (16:00 - 19:30)
21.05.2025 (16:00 - 19:30)
30.05.2025 (13:00 - 20:30)
04.06.2025 (16:00 - 19:30)
14.06.2025 (8:30 - 16:00)
15.06.2025 (08:30 - 16:00)
18.06.2025 (16:00 - 19:30)
Prezenční výuka:
31.05.2025 (9:00 - 16:30)
01.06.2025 (9:00 - 16:30)
20.06.2025 (9:00 - 16:30)
21.06.2025 (9:00 - 16:30)
22.06.2025 (9:00 - 16:30)
Závěrečná zkouška: proběhne v termínu od 30.06. do 18.07.2025.
Studium je určeno zájemcům o profesi asistenta pedagoga, kteří si chtějí osvojit potřebné pedagogické, psychologické a didaktické znalosti a dovednosti.
Program kombinuje prezenční a distanční výuku, což umožňuje flexibilní studium přizpůsobené individuálním potřebám účastníků.
Absolventi získají odbornou způsobilost k výkonu této profese v souladu s platnou legislativou a budou připraveni efektivně podporovat žáky se specifickými vzdělávacími potřebami ve školním prostředí.
-
Systém škol a školských zařízení
Struktura školství v ČR a školy pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Role a kompetence pedagogických pracovníků. Základní právní předpisy a rámcové vzdělávací programy. Systém podpůrných opatření a spolupráce s rodinou. Přechody mezi stupni vzdělávání a podpora adaptace. -
Pedagogicko-psychologické základy
Komunikace s účastníky vzdělávacího procesu. Psychologie osobnosti a vývojová psychologie (chování žáků). Prevence šikany a zvládání náročného chování. Sociální psychologie a práce s třídním klimatem. Sebereflexe, psychohygiena a prevence vyhoření. -
Role asistenta pedagoga
Legislativní ukotvení role a kompetence asistenta pedagoga. Spolupráce s učiteli a dalšími pedagogickými pracovníky. Specifika práce na různých stupních škol (MŠ, ZŠ, SŠ). Metodické vedení a profesní rozvoj asistentů. -
Základy speciální pedagogiky a inkluzivního přístupu
Principy inkluzivního vzdělávání a právní rámec inkluze. Specifika práce s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Strategie podpory pro různé skupiny žáků (např. žáci s PAS, mentálním postižením, poruchami učení). Práce s nadanými žáky a žáky z kulturně odlišného prostředí. Rizikové chování a prevence, podpora distančního vzdělávání.
Studium je zakončeno závěrečnou zkouškou. Podmínkou účasti na závěrečné zkoušce je zpracování závěrečné práce. Zkouška se skládá z obhajoby závěrečné práce a z ověření znalostí před komisí.
- vysokoškolské vzdělání
- vyšší odborné vzdělání
- střední vzdělání s maturitní zkouškou
- střední vzdělání s výučním listem – absolventi získají kvalifikaci pouze pro výkon pomocných výchovných prací
- střední vzdělání bez maturity a bez výučního listu – absolventi získají kvalifikaci pouze pro výkon pomocných výchovných prací
8 200 Kč/osobu