Studium pro výchovné poradce - kombinované
22.09.2025 - 09.04.2027
ONLINE + Uherské Hradiště
Prezenční části: Stará Tenice 1343, 686 01 Uherské Hradiště, ONLINE + Uherské Hradiště
250 vyučovacích hodin
132 vyučovacích hodin online + 88 vyučovacích hodin prezenčně+ 30 hodin praxe
Zřetel - zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, s.r.o.
2198/2025-6-19
- Učitelé 1. stupně ZŠ
- Učitelé 2. stupně ZŠ
- Učitelé SŠ
- Ředitelé školy a školských zařízení
- Školní metodik prevence
Studium je rozděleno do čtyř semestrů.
ONLINE výuka probíhá 1x měsíčně v pondělí 8:00 - 15:30 + jedno prezenční setkání (sobota, neděle, pondělí) v Uherském Hradišti v každém semestru (případné náklady na cestu a ubytování nejsou v ceně zahrnuty).
Studium je určeno pedagogickým pracovníkům, kteří chtějí získat odbornou specializaci pro výkon funkce výchovného poradce na základních a středních školách. Studium poskytuje teoretické i praktické znalosti z oblasti pedagogiky, psychologie, speciální pedagogiky a školního poradenství.
Důraz je kladen na rozvoj diagnostických a komunikačních dovedností, práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, prevenci rizikového chování a spolupráci se školními poradenskými pracovišti a dalšími institucemi.
Studium je zaměřeno na získání vědomostí a dovedností, které umožní aplikaci pedagogiky a psychologie do výchovného poradenství. Účastníci si osvojí teoretické i praktické aspekty poradenské práce ve škole a získají kompetence potřebné k efektivnímu poskytování podpory žákům, rodičům i pedagogům.
Program je koncipován tak, aby vedl k profesionálnímu růstu výchovných poradců a umožnil jim uplatnit získané znalosti a dovednosti v každodenní pedagogické a poradenské činnosti.
Výuka (132 vyuč. hodin online + 88 vyuč. hodin prezenčně)
- Vývoj poradenských systémů v závislosti na teoriích pedagogiky a psychologie
- Poradenské služby v podmínkách školy a jejich zařazení do školních poradenských služeb
- Právní rámec výkonu poradenské činnosti
- Osobnost výchovného poradce – specifika role výchovného poradce ve školním prostředí
- Školní třída, její vedení a diagnostika
- Komunikace s rodiči (osobami odpovědnými za výchovu)
- Základní dovednosti vedení poradenské komunikace
- Integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, specifika podpory žáků se zdravotním postižením
- Kariérové poradenství
- Základní diagnostické metody a intervenční techniky poradenské práce ve škole
- Žák v kontextu služeb výchovného poradce
- Monitorování a evaluace a autoevaluace výchovného poradenství
Praxe (stáž)
-
30 hodin v akreditovaných školských poradenských zařízeních
-
Závěrečná zkouška (ověření znalostí) a obhajoba závěrečné práce před komisí
Cílem studia je prohloubit vědomosti a praktické dovednosti účastníků v oblasti školního poradenství a připravit je na odborný výkon role výchovného poradce ve školním prostředí.
Studium se zaměřuje na propojení pedagogických a psychologických teorií s praxí a rozvoj kompetencí potřebných pro diagnostiku, intervenci a podporu žáků v různých výchovně-vzdělávacích situacích.
Důraz je kladen na poradenskou komunikaci, efektivní spolupráci s rodiči i pedagogy a schopnost poskytovat kariérové poradenství. Účastníci se seznámí s právním a organizačním rámcem poradenských služeb ve škole a naučí se pracovat s metodami diagnostiky třídního kolektivu a podpory žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Nedílnou součástí studia je také schopnost monitorovat a vyhodnocovat poradenskou činnost a rozvíjet vlastní profesní praxi.
Studium je určeno učitelům, kteří vykonávají (nebo by chtěli vykonávat) funkci výchovného poradce ve škole.
Studium je určeno pro absolventy magisterských studijních programů učitelských oborů s dvouletou pedagogickou praxí. Druh aprobace není rozhodující.
27 900 Kč/osobu