„Čtení, to nás baví!“ - čtenářské dílny a rozvoj čtenářství
8 vyučovacích hodin
Na základě předložených aktivit, metod a forem práce by měl účastník zvládnout prakticky použít , rozvinout a aplikovat průběžné motivační a aktivizační techniky podle podmínek školy, samostatně rozvinout výukové postupy a činnosti, které napomohou ,,vtáhnout“ děti do výuky českého jazyka, podat maximální výkon, odstranit nudu a výuku provádět pestrou a zajímavou formou tak, aby s vytvářel pozitivní vztah dětí k učení, dosahovalo se vzdělávací strategie rozvíjející kompetence žáků, realizovali a naplnili cíle učiva ŠVP a dosahovali očekávaných výstupů.
|
„Já vás slyším“, ale nevnímám
8 vyučovacích hodin
Školení nabídne pedagogům komplexní náhled na vlastní formu pedagogické komunikace, své zvyky a zlozvyky v pedagogické komunikace a na základě modelových situací a ověřených aktivit k tématům rozvinout jejich komunikační kompetence.
|
„Já vás slyším“, ale nevnímám (webinář)
8 vyučovacích hodin
Školení nabídne pedagogům komplexní náhled na vlastní formu pedagogické komunikace, své zvyky a zlozvyky v pedagogické komunikace a na základě modelových situací a ověřených aktivit k tématům rozvinout jejich komunikační kompetence.
|
„Spolupracujeme“ - náměty pro spolupráci s rodiči
8 vyučovacích hodin
Školení chce otevřít brainstorming nad rolemi pedagogů a rodičů ve výchovně vzdělávacím procesu a hledání společné cesty k pozitivnímu vztahu škola – rodič – pedagog. Najít platformy vzájemné spolupráce mezi rodiči a pedagogy. Využít sebereflexi vzájemného působení s rodiči.
|
„Spolupracujeme“ - náměty pro spolupráci s rodiči (webinář)
8 vyučovacích hodin
Školení chce otevřít brainstorming nad rolemi pedagogů a rodičů ve výchovně vzdělávacím procesu a hledání společné cesty k pozitivnímu vztahu škola – rodič – pedagog. Najít platformy vzájemné spolupráce mezi rodiči a pedagogy. Využít sebereflexi vzájemného působení s rodiči.
|
Aby učení nebylo mučení aneb Dejme každému šanci prožít úspěch
6 vyučovacích hodin
V semináři se učitelé dozvědí, jak přimět žáka k převzetí zodpovědnosti za vlastní proces učení. Seminář poukáže na roli učitele v konstruktivní škole – podpůrná činnost při metakognitivních procesech žáka - při sebereflexi a sebehodnocení vlastních silných a slabých stránek.
Seminář nabídne učitelům konkrétní metody a formy práce, učitelé budou mít možnost si vyzkoušet v nabídnutých aktivitách. Ty kladou důraz na učení s porozuměním a je možné je zařadit do jakékoli hodiny, případně budou nabídnuty alternativy jednotlivých metod pro další inspiraci učitelů.
|
Adaptace začínajícího učitele – co by měli vědět začínající učitel, uvádějící učitel i vedení školy
8 vyučovacích hodin
Adaptační období a charakteristiky jeho fází, aktéři adaptačního procesu a jejich kompetence – začínající učitel, uvádějící učitel, vedení školy, další pedagogičtí i nepedagogičtí pracovníci školy, adaptační plán, podpora a hodnocení začínajícího učitele – návštěvy v hodinách, rozhovory, zpětná vazba od žáků, zákonných zástupců, kolegů, profesní portfolio začínajícího učitele, plán profesního rozvoje začínajícího učitele, další podpora mentoringem, koučinkem.
|
Adaptace začínajícího učitele – co by měli vědět začínající učitel, uvádějící učitel i vedení školy (webinář)
8 vyučovacích hodin
Adaptační období a charakteristiky jeho fází, aktéři adaptačního procesu a jejich kompetence – začínající učitel, uvádějící učitel, vedení školy, další pedagogičtí i nepedagogičtí pracovníci školy, adaptační plán, podpora a hodnocení začínajícího učitele – návštěvy v hodinách, rozhovory, zpětná vazba od žáků, zákonných zástupců, kolegů, profesní portfolio začínajícího učitele, plán profesního rozvoje začínajícího učitele, další podpora mentoringem, koučinkem.
|
Adaptační kurz – příprava a realizace
8 vyučovacích hodin
Seminář poskytne pedagogům návod na realizaci adaptačního kurzu, který napomáhá lépe se adaptovat při přechodu ze základní školu na střední školu. Vytvoření husté sítě sociálních vazeb se díky aktivitám na kurzu děje přirozeně, bez nátlaku. Absolvování semináře vede pedagogy k tomu, aby získali přehled o všem, co obnáší realizace akce, aby jejich práce před kurzem byla efektivní a ulehčovala práci při konkrétním možných krizových situacích. Seminář poskytuje cennou inspiraci ke konkrétním aktivitám na adaptačním kurzu. Pedagog tedy bude schopen vést adaptační kurz a to jak po obsahové, tak i provozní stránce.
|
Adaptační kurz – příprava a realizace (webinář)
8 vyučovacích hodin
Webinář poskytne pedagogům návod na realizaci adaptačního kurzu, který napomáhá lépe se adaptovat při přechodu ze základní školu na střední školu. Vytvoření husté sítě sociálních vazeb se díky aktivitám na kurzu děje přirozeně, bez nátlaku. Absolvování semináře vede pedagogy k tomu, aby získali přehled o všem, co obnáší realizace akce, aby jejich práce před kurzem byla efektivní a ulehčovala práci při konkrétním možných krizových situacích. Webinář poskytuje cennou inspiraci ke konkrétním aktivitám na adaptačním kurzu. Pedagog tak tedy bude schopen vést adaptační kurz a to jak po obsahové, tak i provozní stránce.
|
Adaptační kurz v kostce
6 vyučovacích hodin
Seminář poskytne pedagogům návod na realizaci adaptačního kurzu, který napomáhá lépe se adaptovat při přechodu ze základní školu na střední školu. Vytvoření husté sítě sociálních vazeb se díky aktivitám na kurzu děje přirozeně, bez nátlaku. Absolvování semináře vede pedagogy k tomu, aby získali přehled o všem, co obnáší realizace akce, aby jejich práce před kurzem byla efektivní a ulehčovala práci při konkrétním možných krizových situacích. Seminář poskytuje cennou inspiraci ke konkrétním aktivitám na adaptačním kurzu. Pedagog tedy bude schopen vést adaptační kurz a to jak po obsahové, tak i provozní stránce.
|
Adaptační kurz v kostce (webinář)
6 vyučovacích hodin
Webinář poskytne pedagogům návod na realizaci adaptačního kurzu, který napomáhá lépe se adaptovat při přechodu ze základní školu na střední školu. Vytvoření husté sítě sociálních vazeb se díky aktivitám na kurzu děje přirozeně, bez nátlaku. Absolvování semináře vede pedagogy k tomu, aby získali přehled o všem, co obnáší realizace akce, aby jejich práce před kurzem byla efektivní a ulehčovala práci při konkrétním možných krizových situacích. Webinář poskytuje cennou inspiraci ke konkrétním aktivitám na adaptačním kurzu. Pedagog tak tedy bude schopen vést adaptační kurz a to jak po obsahové, tak i provozní stránce.
|
Adaptační obtíže a začlenění dítěte v MŠ, aneb aby se start podařil
8 vyučovacích hodin
Účastníci semináře budou seznámeni s typickými adaptačními obtížemi dětí, jejich možnými příčinami. Dále si seminář klade za cíl rozšířit kompetence učitelů v oblasti předcházení adaptačním obtížím – zvolení vhodné strategie, postupů, korekce nežádoucího chování. Cílem semináře je otázka nejvhodnějšího přístupu při uspokojování emocionálních i sociálních potřeb dítěte, potřebných pro proces rozvoje sociálního učení a sociálních dovedností.
|
Adaptační obtíže a začlenění dítěte v MŠ, aneb aby se start podařil (webinář)
8 vyučovacích hodin
Účastníci semináře budou seznámeni s typickými adaptačními obtížemi dětí, jejich možnými příčinami. Dále si seminář klade za cíl rozšířit kompetence učitelů v oblasti předcházení adaptačním obtížím – zvolení vhodné strategie, postupů, korekce nežádoucího chování. Cílem semináře je otázka nejvhodnějšího přístupu při uspokojování emocionálních i sociálních potřeb dítěte, potřebných pro proces rozvoje sociálního učení a sociálních dovedností.
|
Agrese a šikana
5 vyučovacích hodin
Účastníci budou seznámeni s tématy souvisejícími s problematikou agrese a šikany: Co je agrese; Agrese – typy osobností, Jak na šikanu – jak zjistíme šikanu mezi dětmi; Psychologie dětské skupiny; Vyšetřování dětské skupiny, výchovný zásah a prevence; Co dělat aby se to neopakovalo; Kyberšikana; Domácí násilí.
|
Aktivity do hodin matematiky
8 vyučovacích hodin
Vyzkoušíme si aktivity do vyučovací hodiny matematiky, které budou bavit Vás i Vaše žáky. Podíváme se na online nástroje, které nám pomohou s přípravou hodiny a mohou je využívat i žáci. Předám vám online zdroje, které se mi osvědčily při výuce. Ze semináře si odnesete zásobník ověřených aktivit, ze kterého budete moci čerpat v průběhu školního roku a zatraktivnit své hodiny matematiky. Seznámíme se s aktivitami pro jednotlivce - zasloužené jméno, kostky, jednička, karty s čísly, desítka, největší součet, matematico, postav věž, číselná pyramida, metr, šablony, hádanka, ano x ne, kolotoč, telefonní číslo, já mám - kdo má, vyřeš a prohoď, sirky. Zažijeme si i aktivity pro dvojice - souboj sedláků, hidoku, boj o území, piškvorky, valící se kostka.
|
Aktivity do hodin matematiky (webinář)
8 vyučovacích hodin
Vyzkoušíme si aktivity do vyučovací hodiny matematiky, které budou bavit Vás i Vaše žáky. Podíváme se na online nástroje, které nám pomohou s přípravou hodiny a mohou je využívat i žáci. Předám vám online zdroje, které se mi osvědčily při výuce. Z webináře si odnesete zásobník ověřených aktivit, ze kterého budete moci čerpat v průběhu školního roku a zatraktivnit své hodiny matematiky. Seznámíme se s aktivitami pro jednotlivce - zasloužené jméno, kostky, jednička, karty s čísly, desítka, největší součet, matematico, postav věž, číselná pyramida, metr, šablony, hádanka, ano x ne, kolotoč, telefonní číslo, já mám - kdo má, vyřeš a prohoď, sirky. Zažijeme si i aktivity pro dvojice - souboj sedláků, hidoku, boj o území, piškvorky, valící se kostka.
|
Aktivity do hodin matematiky v kostce
6 vyučovacích hodin
Aktivizační a inovativní školení pro učitele matematiky na 1. a 2. stupni základní školy. Obsahem vzdělávací akce je získání nových dovedností, které učitel využije ve své školní praxi. Vzdělávání bude zaměřené na rozvoj praktických dovedností při výuce - učitelům budou při školení prezentovány nové tipy a triky do výuky. Učitelé sami ihned vyhodnotí použitelnost pro svou praxi. Aktivní zapojení účastníků se realizuje v podobě modelových situací. Účastníci se mohou zapojit do modelových cvičení a ostatní aktéři jim mohou následně poskytnout zpětnou vazbu. Díky modelovým cvičením dochází k zafixování nové dovednosti již v průběhu školení.
|
Aktivity do hodin matematiky v kostce (webinář)
6 vyučovacích hodin
Aktivizační a inovativní školení pro učitele matematiky na 1. a 2. stupni základní školy. Obsahem vzdělávací akce je získání nových dovedností, které učitel využije ve své školní praxi. Vzdělávání bude zaměřené na rozvoj praktických dovedností při výuce - učitelům budou při školení prezentovány nové tipy a triky do výuky. Učitelé sami ihned vyhodnotí použitelnost pro svou praxi. Aktivní zapojení účastníků se realizuje v podobě modelových situací. Účastníci se mohou zapojit do modelových cvičení a ostatní aktéři jim mohou následně poskytnout zpětnou vazbu. Díky modelovým cvičením dochází k zafixování nové dovednosti již v průběhu školení.
|
Asertivita v životě pedagoga
8 vyučovacích hodin
Cílem vzdělávacího programu je posílit komunikační dovednosti pedagogických pracovníků využíváním asertivního jednání ve školním prostředí. Pedagogičtí pracovníci se v rámci vzdělávacího programu seznámí s podstatou asertivity, jejími výhodami, riziky a praktickými zásadami, zmapují a zvládnou zdokonalení svého vlastního asertivního stylu jednání, naučí se používat asertivní techniky v konkrétních situacích při své pedagogické praxi, osvojí si vhodné způsoby obrany proti pasivitě, agresi a manipulaci, zdokonalí schopnost lépe hájit a prosazovat své zájmy a dosahovat cílů přiměřeným a přijatelným způsobem.
|
Asertivita v životě pedagoga (webinář)
8 vyučovacích hodin
Cílem vzdělávacího programu je posílit komunikační dovednosti pedagogických pracovníků využíváním asertivního jednání ve školním prostředí. Pedagogičtí pracovníci se v rámci vzdělávacího programu seznámí s podstatou asertivity, jejími výhodami, riziky a praktickými zásadami, zmapují a zvládnou zdokonalení svého vlastního asertivního stylu jednání, naučí se používat asertivní techniky v konkrétních situacích při své pedagogické praxi, osvojí si vhodné způsoby obrany proti pasivitě, agresi a manipulaci, zdokonalí schopnost lépe hájit a prosazovat své zájmy a dosahovat cílů přiměřeným a přijatelným způsobem.
|
Asertivní a efektivní komunikace s rodiči
8 vyučovacích hodin
Seminář se zaměřuje na prezentaci některých praktických asertivních a efektivních principů a způsobů komunikace ve školním prostředí s akcentem na zvládání náročných či vyhrocených komunikačních situací.
|
Asertivní a efektivní komunikace s rodiči (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář se zaměřuje na prezentaci některých praktických asertivních a efektivních principů a způsobů komunikace ve školním prostředí s akcentem na zvládání náročných či vyhrocených komunikačních situací.
|
Asertivní řešení problémů
8 vyučovacích hodin
V tomto semináři si podrobně rozanalyzujeme naši denní komunikaci. Zaměříme se na důležitost řešení konfliktů pomocí asertivní komunikaci a asertivního přístupu k dané situaci. Budeme se věnovat komunikačním rovinám, významu a záměru slov, způsobu vyjadřování v rozličných situacích a používání neverbální a nonverbální komunikaci v praxi.
|
Asertivní řešení problémů (webinář)
8 vyučovacích hodin
V tomto semináři si podrobně rozanalyzujeme naši denní komunikaci. Zaměříme se na důležitost řešení konfliktů pomocí asertivní komunikaci a asertivního přístupu k dané situaci. Budeme se věnovat komunikačním rovinám, významu a záměru slov, způsobu vyjadřování v rozličných situacích a používání neverbální a nonverbální komunikaci v praxi.
|
Asistent pedagoga – pracovní náplň, účel funkce
8 vyučovacích hodin
Ohledně fungování asistentů pedagoga stále panuje spousta otázek. Jaké jsou rozdíly mezi osobním asistentem a asistentem pedagogickým? Má asistent podávat léky? Kam až sahají jeho pravomoci? Musí postupovat dle pokynů učitele? Je asistentem pro žáka nebo pro učitele? Tyto a mnohé další zodpovíme na semináři. Obsáhneme základní právní úpravu související s asistenty, ale také aktuální otázky z praxe.
|
Asistent pedagoga – pracovní náplň, účel funkce (webinář)
8 vyučovacích hodin
Ohledně fungování asistentů pedagoga stále panuje spousta otázek. Jaké jsou rozdíly mezi osobním asistentem a asistentem pedagogickým? Má asistent podávat léky? Kam až sahají jeho pravomoci? Musí postupovat dle pokynů učitele? Je asistentem pro žáka nebo pro učitele? Tyto a mnohé další zodpovíme na semináři. Obsáhneme základní právní úpravu související s asistenty, ale také aktuální otázky z praxe.
|
Asistent pedagoga a dítě předškolního a mladšího školního věku s ADHD, ADD
8 vyučovacích hodin
Seminář, primárně určený asistentům pedagoga pracujícím v MŠ a na 1. stupni ZŠ, systematickým a uceleným způsobem zodpovídá otázky z oblasti specifických poruch chování – ADHD, ADD, které v mnoha případech jsou i sekundárně přidružené u dětí zdravotně znevýhodněných. Účastníci semináře budou seznámeni s jednotlivými projevy ADHD, ADD, jejich charakteristikou, jednotlivými formami, příčinami vzniku a projevy. Součástí prezentace budou také kazuistiky dětí se specifickými poruchami chování. Probrána bude otázka nejvhodnějšího přístupu k dětem s ADHD, ADD a zásady práce s těmito dětmi z pozice asistenta pedagoga.
|
Asistent pedagoga jako součást pedagogického týmu a jeho role v pedagogickém procesu
8 vyučovacích hodin
Účastníci se seznámí s legislativním ukotvením výkonu funkce asistentka pedagoga (školský zákon a zákon o pedagogických pracovnících, příslušné vyhlášky), dozví se, jaké jsou rozdíly mezi asistentem pedagoga, školním asistentem, osobním asistentem a chůvou, dozví se vhodné formy spolupráce asistenta pedagoga s dalšími pedagogy školy, s dítětem, které má v péči, jeho zákonnými zástupci a externími subjekty (např. orgán péče o dítě, policie apod.), dozví se, jaké jsou kompetence asistenta pedagoga, jeho postavení v rámci školy a třídy, kde působí, na konkrétních typech podpůrných opatření se naučí možnosti práce s žákem, naučí se reagovat v obtížných situacích díky využití modelových situací. V rámci řízené diskuze bude docházet k předávání příkladů dobré praxe a odpovědím na konkrétní dotazy.
|
Asistent pedagoga jako součást pedagogického týmu a jeho role v pedagogickém procesu (webinář)
8 vyučovacích hodin
Účastníci se seznámí s legislativním ukotvením výkonu funkce asistentka pedagoga (školský zákon a zákon o pedagogických pracovnících, příslušné vyhlášky), dozví se, jaké jsou rozdíly mezi asistentem pedagoga, školním asistentem, osobním asistentem a chůvou, dozví se vhodné formy spolupráce asistenta pedagoga s dalšími pedagogy školy, s dítětem, které má v péči, jeho zákonnými zástupci a externími subjekty (např. orgán péče o dítě, policie apod.), dozví se, jaké jsou kompetence asistenta pedagoga, jeho postavení v rámci školy a třídy, kde působí, na konkrétních typech podpůrných opatření se naučí možnosti práce s žákem, naučí se reagovat v obtížných situacích díky využití modelových situací. V rámci řízené diskuze bude docházet k předávání příkladů dobré praxe a odpovědím na konkrétní dotazy.
|