Matematická pregramotnost
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen na základní matematické představy jako je: zrakové vnímání, prostorová a časová orientace, posloupnost, řád, třídění, přiřazování, porovnávání. Hodnotu a množství. Účastníci na pomůckách, hrách si vyzkouší, zažijí několik aktivit, které lze využít okamžitě v praxi.
|
Matematická pregramotnost (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář přiblíží účastníkům metodiku rozvoje předmatematických a předčíselných představ v rámci předškolního vzdělávání (práce s barvami, geometrickými tvary, prostorová představivost a orientace, vnímání času a další). Tyto představy jsou předpokladem k budoucímu zvládání učiva matematiky v ZŠ, a tím i vytváření kladného vztahu k matematice. Účastníci se seznámí se základními pojmy v dané problematice, rozšíří si kompetence a získají inspiraci pro využití v přímé pedagogické praxi.
|
Matematická pregramotnost v předškolním vzdělávání
16 vyučovacích hodin
Seminář přiblíží účastníkům metodiku rozvoje předmatematických a předčíselných představ v rámci předškolního vzdělávání (práce s barvami, geometrickými tvary, prostorová představivost a orientace, vnímání času a další). Tyto představy jsou předpokladem k budoucímu zvládání učiva matematiky v ZŠ, a tím i vytváření kladného vztahu k matematice. Pravděpodobnost úspěchu se zvyšuje s dobrým pochopením a upevněním základních pojmů, osvojením jednodušších dovedností a schopností. Účastníci se seznámí se základními pojmy v dané problematice, rozšíří si kompetence a získají inspiraci pro využití v přímé pedagogické praxi.
|
Matematika kolem nás (webinář)
4 vyučovací hodiny
Současná společnost je často označována jako informační společnost. Množství informací, které nás obklopují, však vyžaduje, aby byl jejich příjemce schopen informace, které dostává v různých formách, efektivně zpracovávat. Vyučování matematice nabízí řadu možností k rozvíjení dovednosti žáků zpracovávat informace.
|
Matematika v současné MŠ a jejím vzdělávacím programu
5 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřený na rozvíjení předmatematických představ dětí formou propojení teorie a praxe s názornými ukázkami. Důraz je kladen především na rozvoj logického myšlení, podporu orientace v prostoru a čase a chápání pojmu „číslo". Zahrnuje také seznámení se základními matematickými představami (vytváření množin, jejich sjednocení, třídění, porovnávání) a geometrickými pojmy (základní útvary v rovině i prostoru, měření, porovnávání). Účastníci jsou při školení aktivně zapojováni. Získávají tedy nejen teoretické znalosti, ale také řadu praktických námětů, her a inspirace, které mohou využít ve své praxi. Seminář prezentuje danou problematiku v návaznosti na RVP PV s cílem ji implementovat do ŠVP.
|
Maturitní zkoušky z českého jazyka – příprava studentů na didaktický test a ústní zkoušku
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen na podobu, organizaci a obsah maturitní zkoušky z českého jazyka a literatury, konkrétně na didaktický test a ústní zkoušku. Jedna část se podrobněji věnuje obsahu i formě didaktického testu, druhá část nabízí přípravu a samotnou realizaci ústní části maturitní zkoušky z ČJ. Dobré zvládnutí didaktického testu souvisí nejen s kvalitními znalostmi, ale také se znalostí podoby testu. Seminář dává prostor konkrétně analyzovat podobu jednotlivých typů úloh a jednotlivých typů odpovědí. Dále pedagogům představí tvorbu pracovních listů pro ústní část maturitní zkoušky, a to včetně výběru neuměleckého textu. Prostor na seminářích bude také dán konkrétnímu vedení ústní zkoušky.
|
Maturitní zkoušky z českého jazyka – příprava studentů na didaktický test a ústní zkoušku (webinář)
8 vyučovacích hodin
Webinář je zaměřen na podobu, organizaci a obsah maturitní zkoušky z českého jazyka a literatury, konkrétně na didaktický test a ústní zkoušku. Jedna část se podrobněji věnuje obsahu i formě didaktického testu, druhá část nabízí přípravu a samotnou realizaci ústní části maturitní zkoušky z ČJ. Dobré zvládnutí didaktického testu souvisí nejen s kvalitními znalostmi, ale také se znalostí podoby testu. Webinář dává prostor konkrétně analyzovat podobu jednotlivých typů úloh a jednotlivých typů odpovědí. Dále pedagogům představí tvorbu pracovních listů pro ústní část maturitní zkoušky, a to včetně výběru neuměleckého textu. Prostor na seminářích bude také dán konkrétnímu vedení ústní zkoušky.
|
Maturitní zkoušky z českého jazyka v kostce
6 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen na podobu, organizaci a obsah maturitní zkoušky z českého jazyka a literatury, konkrétně na didaktický test a ústní zkoušku. Jedna část se podrobněji věnuje obsahu i formě didaktického testu, druhá část nabízí přípravu a samotnou realizaci ústní části maturitní zkoušky z ČJ. Dobré zvládnutí didaktického testu souvisí nejen s kvalitními znalostmi, ale také se znalostí podoby testu. Seminář dává prostor konkrétně analyzovat podobu jednotlivých typů úloh a jednotlivých typů odpovědí. Dále pedagogům představí tvorbu pracovních listů pro ústní část maturitní zkoušky, a to včetně výběru neuměleckého textu. Prostor na seminářích bude také dán konkrétnímu vedení ústní zkoušky.
|
Maturitní zkoušky z českého jazyka v kostce (webinář)
6 vyučovacích hodin
Webinář je zaměřen na podobu, organizaci a obsah maturitní zkoušky z českého jazyka a literatury, konkrétně na didaktický test a ústní zkoušku. Jedna část se podrobněji věnuje obsahu i formě didaktického testu, druhá část nabízí přípravu a samotnou realizaci ústní části maturitní zkoušky z ČJ. Dobré zvládnutí didaktického testu souvisí nejen s kvalitními znalostmi, ale také se znalostí podoby testu. Webinář dává prostor konkrétně analyzovat podobu jednotlivých typů úloh a jednotlivých typů odpovědí. Dále pedagogům představí tvorbu pracovních listů pro ústní část maturitní zkoušky, a to včetně výběru neuměleckého textu. Prostor na seminářích bude také dán konkrétnímu vedení ústní zkoušky.
|
Maturity – základní právní souvislosti
4 vyučovací hodiny
Ohledně realizace státních maturit se vedou vášnivé diskuse. Ministerstvo často mění obsahové i organizační náležitosti. Seminář proto představí související právní úpravu zejména v tzv. maturitní vyhlášce a obsáhne její novelu z podzimu 2020. Mnohé otázky zodpovídá související metodika ministerstva školství. Také kvůli pandemii dospěly maturity k řadě organizačních změn.
|
Maturity – základní právní souvislosti (webinář)
4 vyučovací hodiny
Ohledně realizace státních maturit se vedou vášnivé diskuse. Ministerstvo často mění obsahové i organizační náležitosti. Seminář proto představí související právní úpravu zejména v tzv. maturitní vyhlášce a obsáhne její novelu z podzimu 2020. Mnohé otázky zodpovídá související metodika ministerstva školství. Také kvůli pandemii dospěly maturity k řadě organizačních změn.
|
Mediální výchova – možnosti uchopení a praktické ukázky
8 vyučovacích hodin
Cílem programu je pomoci učitelům 1. i 2. stupně ZŠ zorientovat se v aktuální mediální situaci, ukázat, jakým způsobem edukovat žáky směrem ke kritickému myšlení, (kyber)bezpečnosti a budoucímu zodpovědnému občanství. Zároveň nelze být pouze vnímateli, ale též tvůrci – ten, kdo si nezkusil vytvořit fake news, mu těžko bude odolávat (atd. atp.). Proto bude součástí kurzu i několik praktických úkolů, které budou účastníci kurzu sami řešit.
|
Mediální výchova – možnosti uchopení a praktické ukázky (webinář)
8 vyučovacích hodin
Cílem programu je pomoci učitelům 1. i 2. stupně ZŠ zorientovat se v aktuální mediální situaci, ukázat, jakým způsobem edukovat žáky směrem ke kritickému myšlení, (kyber)bezpečnosti a budoucímu zodpovědnému občanství. Zároveň nelze být pouze vnímateli, ale též tvůrci – ten, kdo si nezkusil vytvořit fake news, mu těžko bude odolávat (atd. atp.). Proto bude součástí kurzu i několik praktických úkolů, které budou účastníci kurzu sami řešit.
|
Mediální výchova v hodinách českého jazyka (webinář)
4 vyučovací hodiny
Seminář využívá spojení českého jazyka s mediální výchovou. Učitelé se seznámí s nástinem historického vývoje médií, se stereotypy, s nimiž média pracují, a se způsoby, jimiž média ovlivňují myšlení a chování lidí. Účastníci se zaměří na verbální i nonverbální prostředky, jichž média využívají, a vyzkoušejí si, jak je možno čelit mediální manipulaci. Vybrané aktivity jsou zaměřeny na rozvoj komunikačních kompetencí žáků pomocí autentických tištěných, audio a audiovizuálních materiálů.
|
Mediální vzdělávání na 1. stupni ZŠ
4 vyučovací hodiny
Absolventi kurzu získají ucelené informace o fungování mediálního světa a způsobů, jak informace předat a představit žákům mladšího školního věku. Účastníci se dozví, jaké informace je nutné v ranném věku dětem z oblasti mediálního světa předávat, na co se zaměřit, a to s cílem předcházení kyberšikany či závislostí.
|
Mediální vzdělávání na 1. stupni ZŠ (webinář)
4 vyučovací hodiny
Absolventi kurzu získají ucelené informace o fungování mediálního světa a způsobů, jak informace předat a představit žákům mladšího školního věku. Účastníci se dozví, jaké informace je nutné v ranném věku dětem z oblasti mediálního světa předávat, na co se zaměřit, a to s cílem předcházení kyberšikany či závislostí.
|
Mediální vzdělávání na 2. stupni ZŠ
4 vyučovací hodiny
Absolventi kurzu získají rozšiřující informace z fungování mediálního světa a způsobů, jak informace předat a představit žákům školního věku. Účastníci se dozví dvě základní tematické oblasti – jak pracovat a využívat dokumentární film při práci se žáky, a jak pracovat s důvěryhodností a relevantností informací.
|
Mediální vzdělávání na 2. stupni ZŠ (webinář)
4 vyučovací hodiny
Absolventi kurzu získají rozšiřující informace z fungování mediálního světa a způsobů, jak informace předat a představit žákům školního věku. Účastníci se dozví dvě základní tematické oblasti – jak pracovat a využívat dokumentární film při práci se žáky, a jak pracovat s důvěryhodností a relevantností informací.
|
Mentoring optikou ředitele
8 vyučovacích hodin
Seminář je určen pro vedoucí pedagogické pracovníky škol a školských zařízení a zahrne následující oblasti: Mentoring na úrovni vedení školy; Kultura školy Jak na otevřené podpůrné otázky; Mentoring jako nástroj růstu učitelského týmu; Mentoring jako nástroj individuální kolegiální podpory; Mentoring jako podpůrný nástroj podpory výtěžnosti seminářů a kurzů ; Externí mentoring; Interní mentoring
|
Mentorské dovednosti učitele
16 vyučovacích hodin
Cílem vzdělávacího programu je podpora začínajícím mentorům v jejich roli, tj. odborné rady, doporučení a informace, jak správně postupovat mentorskou pomocí, jak si vytvořit správný vztah s mentorem, čemu se vyhnout, a na co klást důraz, jak provést ověření úspěšnosti dosažení stanovených cílů, a jak postupovat při uvádění začínajících učitelů do praxe v jednotlivých fázích poradenského procesu.
|
Metodika a rozvoj jazykové výchovy v předškolním věku
9 vyučovacích hodin
Seminář zlepší orientaci účastníků v oblasti jazykové výchovy, smyslového a zrakového vnímání u předškolních dětí. Všechny tyto aspekty jsou důležité pro nácvik čtení a psaní a tvoří základ předčtenářské gramotnosti. Úroveň jejich rozvoje ovlivňuje úspěšnost dítěte, proto je cílem předškolního vzdělávání jejich každodenní rozvíjení a procvičování. Seminář poskytne účastníkům konkrétní metodické postupy v těchto oblastech, jež jsou výstupními standardy (kompetencemi) pro MŠ v rozvoji předškolního dítěte. Seminář zahrne následující z oblastí: Role a význam jazykové výchovy u předškolních dětí. Péče o správnou výslovnost. Metodika rozvoje slovní zásoby, gramatiky a slovního vyjadřování. Časová orientace. Postavení jazykové výchovy ve výchovně-vzdělávacím procesu MŠ. Rozvoj souvislého vyjadřování.
|
Metodika a rozvoj jazykové výchovy v předškolním věku (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář zlepší orientaci účastníků v oblasti jazykové výchovy, smyslového a zrakového vnímání u předškolních dětí. Všechny tyto aspekty jsou důležité pro nácvik čtení a psaní a tvoří základ předčtenářské gramotnosti. Úroveň jejich rozvoje ovlivňuje úspěšnost dítěte, proto je cílem předškolního vzdělávání jejich každodenní rozvíjení a procvičování. Seminář poskytne účastníkům konkrétní metodické postupy v těchto oblastech, jež jsou výstupními standardy (kompetencemi) pro MŠ v rozvoji předškolního dítěte. Seminář zahrne následující z oblastí: Role a význam jazykové výchovy u předškolních dětí. Péče o správnou výslovnost. Metodika rozvoje slovní zásoby, gramatiky a slovního vyjadřování. Časová orientace. Postavení jazykové výchovy ve výchovně-vzdělávacím procesu MŠ. Rozvoj souvislého vyjadřování.
|
Metodika vedení třídnických hodin
8 vyučovacích hodin
Cílem vzdělávacího programu je seznámit pedagogické pracovníky s důležitostí třídnických hodin, ale také všeobecně s možnostmi jejich náplně. Pedagogové se naučí, jak vést třídnickou hodinu, jaká témata v ní rozebírat, jaké aktivity zvolit vzhledem k dané potřebě, jak je efektivně provést a také jak je efektivně vyhodnotit, aby přinesly očekávaný výsledek.
|
Metodika vedení třídnických hodin
6 vyučovacích hodin
Konzultovat s učiteli možnosti vedení třídnických hodin, ve kterých se zaměříme na pravidelnou práci se vztahy uvnitř třídy, rozvoj osobností dětí a jejich sociální dovednosti, možnosti řešení aktuálních problémů ve třídě, práci s pravidly třídy, prevenci sociálně patologických jevů.
|
Metodika vedení třídnických hodin (webinář)
8 vyučovacích hodin
Cílem vzdělávacího programu je seznámit pedagogické pracovníky s důležitostí třídnických hodin, ale také všeobecně s možnostmi jejich náplně. Pedagogové se naučí, jak vést třídnickou hodinu, jaká témata v ní rozebírat, jaké aktivity zvolit vzhledem k dané potřebě, jak je efektivně provést a také jak je efektivně vyhodnotit, aby přinesly očekávaný výsledek.
|
Metody aktivizace a motivace žáků v hodinách matematiky
8 vyučovacích hodin
Prožitkový interaktivní seminář - jak vzbudit zájem, zvýšit výkon a zapojit žáky max. do výuky v hodinách matematiky. Účastníkům budou nabídnuty metody a formy práce podporující realizaci školské reformy, také činnosti aktivizační na koncentraci a pozornost, činnosti relaxační. Účastník by pak měl ve svých hodinách matematiky zvládnout, prakticky použít, rozvinout a aplikovat průběžné motivační a aktivizační techniky podle podmínek školy, samostatné rozvinout výukové postupy a činnosti, které napomohou ,,vtáhnout“ děti do výuky matematiky, podat maximální výkon, odstranit nudu, výuku provádět pestrou a zajímavou formou tak, aby se vytvářel pozitivní vztah dětí k učení, dosahovalo se vzdělávací strategie rozvíjející kompetence žáků a realizovali se, naplnili cíle učiva ŠVP a dosahovali očekávaných výstupů.
|
Metody motivace a aktivizace žáků v hodinách ČJ na 1. a 2. stupni ZŠ
8 vyučovacích hodin
Prožitkový interaktivní seminář - jak vzbudit zájem, zvýšit výkon a zapojit žáky max. do výuky v hodinách českého jazyka na 1. a na 2. stupni ZŠ. Účastníkům budou nabídnuty metody a formy práce podporující realizaci školské reformy, také činnosti aktivizační na koncentraci a pozornost, činnosti relaxační. Účastník by pak měl ve svých hodinách českého jazyka zvládnout, prakticky použít, rozvinout a aplikovat průběžné motivační a aktivizační techniky podle podmínek školy, samostatné rozvinout výukové postupy a činnosti, které napomohou ,,vtáhnout“ děti do výuky, podat maximální výkon, odstranit nudu, výuku provádět pestrou a zajímavou formou tak, aby se vytvářel pozitivní vztah dětí k učení, dosahovalo se vzdělávací strategie rozvíjející kompetence žáků a realizovali se, naplnili cíle učiva ŠVP a dosahovali očekávaných výstupů.
|
Metody motivace a aktivizace žáků v hodinách vlastivědy, přírodovědy či dějepisu, zeměpisu a přírodopisu
8 vyučovacích hodin
Prožitkový interaktivní seminář - jak vzbudit zájem, zvýšit výkon a zapojit žáky max. do výuky v hodinách vlastivědy, přírodovědy na 1. stupni či dějepisu, zeměpisu a přírodopisu na 2. stupni. Účastníkům budou nabídnuty metody a formy práce podporující realizaci školské reformy, také činnosti aktivizační na koncentraci a pozornost, činnosti relaxační. Účastník by pak měl ve svých hodinách zvládnout, prakticky použít, rozvinout a aplikovat průběžné motivační a aktivizační techniky podle podmínek školy, samostatné rozvinout výukové postupy a činnosti, které napomohou ,,vtáhnout“ děti do výuky, podat maximální výkon, odstranit nudu, výuku provádět pestrou a zajímavou formou tak, aby se vytvářel pozitivní vztah dětí k učení, dosahovalo se vzdělávací strategie rozvíjející kompetence žáků a realizovali se, naplnili cíle učiva ŠVP a dosahovali očekávaných výstupů.
|
Mindfulness - emoce, všímavost a stres
8 vyučovacích hodin
Účastník zážitkově orientovaného workshopu získá přehled o přínosu základních emocí a naučí se základům všímavosti (mindfulness), které může začít ihned aplikovat v každodenním životě.
Techniky mindfulness jsou vhodné pro zvyšování odolnosti vůči stresu, zvyšování pozornosti a koncentrace. Pracovníci tak budou více uvědomělí a budou lépe umět regulovat své emoce a pracovat s napětím.
|
Motivace a aktivizace žáků v rámci společného vzdělávání
16 vyučovacích hodin
V semináři se učitelé dozvědí, jak přimět žáka k převzetí zodpovědnosti za vlastní proces učení. Učitelé zjistí jak pracovat s různou úrovní schopností u žáků a jak na to při přípravě, realizaci a vyhodnocování hodin adekvátně reagovat. Seminář poukáže na roli učitele v konstruktivní škole – podpůrná činnost při metakognitivních procesech - při sebereflexi a sebehodnocení vlastních silných a slabých stránek. Zjistí, jak přispět svým přístupem ke společnému vzdělávání při zachování inkluzivních principů.
|