logo
po – pá 8:00 – 16:00

DVPP na míru

obrazky-na-miru-dvpp-02.jpg

Pro Váš pedagogický sbor připravíme školení DVPP na míru.

  • Velký výběr seminářů a workshopů
  • Realizace na Vašem pracovišti nebo dle domluvy
  • Online, prezenční i kombinovaná forma
  • Možné hrazení některých školení ze Šablon OP JAK
  • Účastníci obdrží osvědčení o absolvování školení DVPP
  • S výběrem školení Vám poradíme

Pokud máte zájem o kterékoli uvedené školení DVPP na míru pro celý Váš pedagogický sbor, kontaktujte nás a my Vám zašleme podrobnou anotaci školení nebo připravíme již konkrétní nabídku,

V rámci školení pro celý pedagogický sbor máme připravenou také nabídku v rámci tzv. Šablon.

Pokud chcete, abychom Vám sami vybrali školení pro Vás, dle Vašich požadavků, můžete vužít nezávazný poptávkový formulář.

Zde naleznete aktuální seznam všech našich školení akreditovaných MŠMT v systému DVPP (další vzdělávání pedagogických pracovníků).

Kliknutím na název školení se otevře stručný popis.

Seznam všech akreditovaných školení


Název
Úvod do osobnostní a sociální výchovy
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastníci semináře se seznámí se základními principy osobnostní a sociální výchovy a z každé ze tří oblastí OSV si vyzkouší alespoň jednu aktivitu použitelnou dále v jejich školním prostředí. Seznámí se se způsobem stanovování cílů a jejich reflektování a vyzkouší si různé druhy reflektivních technik. Seznámí se s pravidly psychické bezpečnosti a jejich aplikací ve školní třídě.

Úvod do práce s žáky v multisenzorickém prostředí (snoezelen)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář poskytne účastníkům seznámení s možnostmi práce v multsenzorickém prostředí (snoezelen) uplatnitelné pro žáky 1. stupně základních škol a školních družin. Účastníci získají náhled na klady tohoto podnětného a relaxačního prostředí a seznámí se se základy a filosofií konceptu snoezelen. Představeny budou také pomůcky pro rozvoj smyslů, jako jsou hmatové panely, hmatový box, aromatické sáčky, čichové pexeso, světelná pera ad. (včetně metodiky práce s nimi) využitelné také v běžném prostředí ZŠ. Součástí semináře bude rovněž zážitkový vstup – ukázka snoezelen jako pedagogicko podpůrného přístupu v běžné škole –, během něhož si účastníci prakticky ověří vybrané techniky a principy multisenzorického přístupu.

Vaříme s malými dětmi ve škole
Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Praktický seminář zaměřený na postup a výrobu pokrmů s dětmi předškolního a mladšího školního věku. Vaření jako svátek pro dětské smysly – zrak, hmat, čich a samozřejmě chuť. Účastník si prakticky vyzkouší spojení pracovních činností s rozvojem chuti a získá zajímavé nápady a návody pro vaření s dětmi a jejich práci s potravinami.

Vedení třídnických hodin
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Obsahem semináře je seznámení se základními způsoby vedení třídnické hodiny, tvorbou třídních pravidel a se základy přiměřené reflexe aktivit. Účastníci se dozvědí, jak by měla třídnická hodina vypadat a jaká témata by měla obsahovat a následně si sami prakticky vyzkouší několik aktivit vedoucích k sebepoznání či k rozvoji spolupráce a komunikace, které lze v rámci třídnických hodin využít.

Vědí děti, které učíme, jak se učit?
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář nabídne pedagogům uvědomit si, že se výrazně mění úloha poznatků a motivace žáků při jejich získávání. Pouhé znalosti již nejsou kvůli své bezbřehosti, snadné dostupnosti a také pomíjivosti hlavním cílem vyučování, což ovšem neznamená, že by na ně při výuce měl učitel rezignovat. Vhodně zvolený učební styl umožní všem aktérům výchovně vzdělávacího procesu uspokojit své vzdělávací potřeby.

Vědí děti, které učíme, jak se učit? (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář nabídne pedagogům uvědomit si, že se výrazně mění úloha poznatků a motivace žáků při jejich získávání. Pouhé znalosti již nejsou kvůli své bezbřehosti, snadné dostupnosti a také pomíjivosti hlavním cílem vyučování, což ovšem neznamená, že by na ně při výuce měl učitel rezignovat. Vhodně zvolený učební styl umožní všem aktérům výchovně vzdělávacího procesu uspokojit své vzdělávací potřeby.

Vnímání smysluplnosti, spokojenosti a radosti v pedagogické profesi
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Vzdělávací program je zaměřený na rozvoj vnímání smysluplnosti, spokojenosti a radosti v pedagogické profesi. Přispívá ke zlepšení senzitivity, soustředění, snížení stresu a posílení všímavosti v každodenní pedagogické realitě a rozvíjí dovednosti, které zvyšují osobní spokojenost a radost v pracovním i osobním životě. Pedagogové si vyzkouší jednoduché relaxační metody prostřednictvím pohádek, příběhů, symbolů, metafor a cvičení. Budou se učit rozvíjet dovednosti a aktivity, které budou moci uplatnit při práci se žáky.

Vnímání smysluplnosti, spokojenosti a radosti v pedagogické profesi (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Vzdělávací program je zaměřený na rozvoj vnímání smysluplnosti, spokojenosti a radosti v pedagogické profesi. Přispívá ke zlepšení senzitivity, soustředění, snížení stresu a posílení všímavosti v každodenní pedagogické realitě a rozvíjí dovednosti, které zvyšují osobní spokojenost a radost v pracovním i osobním životě. Pedagogové si vyzkouší jednoduché relaxační metody prostřednictvím pohádek, příběhů, symbolů, metafor a cvičení. Budou se učit rozvíjet dovednosti a aktivity, které budou moci uplatnit při práci se žáky.

Voskují se nejen lyže
Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Tématem tvořivé dílny je práce s textilními voskovkami, práce s nimi spolu se šablonami, gelovými fixami. Zjistíme, jak lze voskovky míchat a doplňovat jinými technikami určenými pro textil. Jak barvy fixovat, prát apod. Kde a jak používat české voskovky. Ukážeme si několik koláží, frotáží a jednoduchou enkaustiku.

Všímavost– o přístupu mindfulness v životě pedagoga
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastník kurzu dokáže redukovat svůj stres a napětí. Naučí se techniky, které povedou k jeho celkovému zklidnění a k posílení jeho pozornosti. Rozliší myšlenkové modely, které jsou zdrojem stresu a napětí. Vyzkouší si otevřený nehodnotící postoj a posílí svou psychickou odolnost a spokojenost. Dokáže vnést principy mindfulness do vztahu s žáky – kultivuje svou otevřenost, laskavost a přístupnost a podpoří tyto aspekty i u nich. Zvýší svou vyrovnanost a posílí své charisma.

Vyrábíme rytmické hudební nástroje
Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Praktický seminář zaměřený na postup a výrobu rytmických hudebních nástrojů dětmi. Prvky polytechnické výchovy. Specifika materiálů a jeho využití. Naučíte se , jak zábavnou formou a souběžně s rozvojem pracovních schopností dětí vyrobit hudební nástroj z kamene, dřeva, skla , kovu a vody. Jak děti seznánit s technologií výroby, a jak používat pracovní nástroje.

Vytváření vztahu s přírodou – prvky environmentální výchovy na 1. stupni ZŠ
Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Cílem semináře je skrze prožitkové aktivity vést účastníky k novým pohledům na vytváření vztahu žáků s přírodou. Školení poskytne prostor pro vzájemné sdílení zkušeností a námětů z praxe pro přímou práci s dětmi.

Výtvarná výchova v nestandardním pojetí pro MŠ a 1. stupeň ZŠ
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastníci semináře se seznámí se základními principy artefiletiky a možnostmi propojováním s dalšími obory i předměty. Prostřednictvím vlastní tvorby si vyzkouší přínos využití netradičních metod a forem pro osobnostní rozvoj i spojení s vyučovacími předměty. Cílem je naučit se vytvářet výtvarné řady s přesahem do dalších oblastí pro děti předškolního a mladšího školního věku a umět je využít v praxi.

Výtvarné činnosti pro děti do tří let
Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

S přijetím dětí mladších tří let do mateřské školy si musí pedagog osvojit nové náměty a obsahovou stránku vzdělávání. Pedagog musí pochopit potřeby dětí, střežit jejich bezpečnost a odlišit zvláštnosti ve věkově heterogenní třídě. Seminář rozvine výtvarné (pracovní) aktivity uzpůsobené dětem mladších tří let po stránce námětové, obsahové i motivační. Dále nabídne ukázku vhodných materiálů (přírodniny, látky, ovoce, tkaničky, různé druhy papírů, kamínky, aj.) a pomůcek, které si pedagogové vyzkouší (modelování, foukání, několik variant nanášení barvy, kresba, lepení, vytváření otisků). Na základě seznámení s informacemi si pedagogové vytvoří vlastní portfolio činností.

Vyučovací hodiny s využitím techniky – jednoduše a zábavně
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Zajímají Vás možnosti využití technologií ve výuce? Na semináři se seznámíte s několika tipy na ovládání operačního systému windows. Vyzkoušíme si bezplatné webové stránky pro tvorbu materiálů do výuky - osmisměrky, přeskládávačky, křížovky, trimina, dobble. Ukážeme si pomocníky do vyučovací hodiny - losovátko, turnajový pavouk, organizér do třídy. Představím vám možnosti sdílení souborů - OneDrive, Disk Google. Ukážeme si možnosti, jak využít umělou inteligenci pro potřebu učitele. Pro zapojení telefonu a tabletu využijeme Quizziz a Wordwall. Vytvoříme si plakát v Canvě a vyzkoušíme i instalaci programu Tarzia. Cílem semináře je představit počítač/notebook/telefon/tablet jako pomocníka učitele při vyučovací hodině.

Vyučovací hodiny s využitím techniky – jednoduše a zábavně (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Zajímají Vás možnosti využití technologií ve výuce? Na webináři se seznámíte s pár tipy na ovládání operačního systému windows. Vyzkoušíme si bezplatné webové stránky pro tvorbu materiálů do výuky - osmisměrky, přeskládávačky, křížovky, trimina, dobble. Ukážeme si pomocníky do vyučovací hodiny - losovátko, turnajový pavouk, organizér do třídy. Představím vám možnosti sdílení souborů - OneDrive, Disk Google. Ukážeme si, možnosti jak využít umělou inteligenci pro potřebu učitele. Pro zapojení telefonu a tabletu využijeme Quizziz a Wordwall. Vytvoříme si plakát v Canvě a vyzkoušíme i instalaci programu Tarzia. Cílem webináře je představit počítač/notebook/telefon/tablet jako pomocníka učitele při vyučovací hodině.

Vyučovací hodiny s využitím techniky v kostce
Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Seminář představí jednoduché a základní využití ICT (tablet, telefon, notebook, PC) ve vyučování. V průběhu semináře si ukážeme možnosti jaké on-line nástroje zapojit do výuky. Ukážeme si jaké programy/aplikace využít na PC/notebooku a tipy na využití tabletu/telefonu ve výuce.

Vyučovací hodiny s využitím techniky v kostce (webinář)
Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Seminář představí jednoduché a základní využití ICT (tablet, telefon, notebook, PC) ve vyučování. V průběhu semináře si ukážeme možnosti jaké on-line nástroje zapojit do výuky. Ukážeme si jaké programy/aplikace využít na PC/notebooku a tipy na využití tabletu/telefonu ve výuce.

Výuka mimo školní prostředí, aneb učíme se v přírodě
Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Cílem semináře je poskytnout pedagogickým pracovníkům jiný pohled na výuku, získání teoretických znalostí i praktických zkušeností, jak co nejvíce využít venkovní prostředí a přírodní zákony ve výuce jednotlivých předmětů.

Výuka mimo školní prostředí, aneb učíme se v přírodě (webinář)
Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Cílem semináře je poskytnout pedagogickým pracovníkům jiný pohled na výuku, získání teoretických znalostí i praktických zkušeností, jak co nejvíce využít venkovní prostředí a přírodní zákony ve výuce jednotlivých předmětů.

Výuka podle učebních stylů žáka
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář je zaměřený na vnímání individuality žáků (každého z nás) z pohledu příjímání informací, jejich zpracování a jejich uchování. Věnuje se učebním stylům žáků, jejich vlivu na vzdělávání žáků versus vyučovací styl pedagoga, přehlednému pohledu na různé učební styly, které úzce souvisí s percepčními oblastmi, které jsou u nás dominantní, s tím jaké máme sociální potřeby, emoční potřeby a fyziologické potřeby, jaké preferujeme prostředí pro výuku Věnuje se stavbě hodiny, ve které by se zohledňovaly učební styly žáků. Součástí semináře jsou konkrétní aktivity pro efektivní výuku z pohledů učebních stylů žáků.

Výuka podle učebních stylů žáka (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář je zaměřený na vnímání individuality žáků (každého z nás) z pohledu příjímání informací, jejich zpracování a jejich uchování. Věnuje se učebním stylům žáků, jejich vlivu na vzdělávání žáků versus vyučovací styl pedagoga, přehlednému pohledu na různé učební styly, které úzce souvisí s percepčními oblastmi, které jsou u nás dominantní, s tím jaké máme sociální potřeby, emoční potřeby a fyziologické potřeby, jaké preferujeme prostředí pro výuku Věnuje se stavbě hodiny, ve které by se zohledňovaly učební styly žáků. Součástí semináře jsou konkrétní aktivity pro efektivní výuku z pohledů učebních stylů žáků.

Výuka v exteriérech – příprava a realizace akce
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář s mírou apeluje motivuje vyučující k tomu, aby v rámci své výuky realizovali výuku v exteriérech. Ideálně aby využívali možnosti svého okolí. Snaží se je vést k tomu, aby využili zajímavosti regionu a propojili informace se vzdělávacím obsahem ve svém předmětu. Snaží se představit výuku, která nemusí být finančně náročné, přesto však efektivní. V neposlední řadě pak ukazuje výuku v exteriérech jako prostředek k posilování afektivních hodnot jednotlivců a sociálních vazeb nejen mezi žáky navzájem, ale také mezi žáky a pedagogy. Seminář také připomíná aktraktivitu akce a možnosti její prezentace jako dobré akce školy.

Výuka v exteriérech – příprava a realizace akce (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář s mírou apeluje motivuje vyučující k tomu, aby v rámci své výuky realizovali výuku v exteriérech. Ideálně aby využívali možnosti svého okolí. Snaží se je vést k tomu, aby využili zajímavosti regionu a propojili informace se vzdělávacím obsahem ve svém předmětu. Snaží se představit výuku, která nemusí být finančně náročné, přesto však efektivní. V neposlední řadě pak ukazuje výuku v exteriérech jako prostředek k posilování afektivních hodnot jednotlivců a sociálních vazeb nejen mezi žáky navzájem, ale také mezi žáky a pedagogy. Seminář také připomíná aktraktivitu akce a možnosti její prezentace jako dobré akce školy.

Výuka v exteriérech v kostce
Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Seminář s mírou apeluje motivuje vyučující k tomu, aby v rámci své výuky realizovali výuku v exteriérech. Ideálně aby využívali možnosti svého okolí. Snaží se je vést k tomu, aby využili zajímavosti regionu a propojili informace se vzdělávacím obsahem ve svém předmětu. Snaží se představit výuku, která nemusí být finančně náročné, přesto však efektivní. V neposlední řadě pak ukazuje výuku v exteriérech jako prostředek k posilování afektivních hodnot jednotlivců a sociálních vazeb nejen mezi žáky navzájem, ale také mezi žáky a pedagogy. Seminář také připomíná aktraktivitu akce a možnosti její prezentace jako dobré akce školy.

Výuka v exteriérech v kostce (webinář)
Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Seminář s mírou apeluje motivuje vyučující k tomu, aby v rámci své výuky realizovali výuku v exteriérech. Ideálně aby využívali možnosti svého okolí. Snaží se je vést k tomu, aby využili zajímavosti regionu a propojili informace se vzdělávacím obsahem ve svém předmětu. Snaží se představit výuku, která nemusí být finančně náročné, přesto však efektivní. V neposlední řadě pak ukazuje výuku v exteriérech jako prostředek k posilování afektivních hodnot jednotlivců a sociálních vazeb nejen mezi žáky navzájem, ale také mezi žáky a pedagogy. Seminář také připomíná aktraktivitu akce a možnosti její prezentace jako dobré akce školy.

Výuka žáků s ADHD, ADD
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Kurz je určen pedagogům na běžných školách, kteří mají ve třídách žáky se specifickými vývojovými poruchami a poruchami učení. Během semináře se zaměříme jak na teoretické vysvětlení základních pojmů týkajících se ADHD a ADD, tak i na praktické metody, které v praxi fungují.

Výuka žáků s ADHD, ADD (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Kurz je určen pedagogům na běžných školách, kteří mají ve třídách žáky se specifickými vývojovými poruchami a poruchami učení. Během semináře se zaměříme jak na teoretické vysvětlení základních pojmů týkajících se ADHD a ADD, tak i na praktické metody, které v praxi fungují.

Využití artefiletiky při práci s dětmi
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Obsahem semináře je ukázka artefiletických technik, díky nimž navazujeme s dětmi kontakt přes uměleckou činnost, a můžeme s nimi diskutovat a tvořit i v oblasti citlivých témat jako je strach, domov, pocit bezpečí… Základem tvořivé dílny jsou motivační texty z dětských knih, obrázky, drobné předměty, vlastní tvorba. Díky těmto prostředkům je možno prožít danou problematiku, kterou následně budeme reflektovat. Dílna staví na tvořivých činnostech k daným tématům.

Využití didaktických pomůcek, materiálů, aktivit a speciálně pedagogických metod u žáků se SVP v 1.-3. ročníku ZŠ
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Cílem školení je předat účastníkům naše dlouholeté zkušenosti se vzděláváním žáků se SVP. Během let praxe máme vytvořenu databázi pomůcek, materiálů, aktivit a postupů práce, které se nám při práci s žáky se SVP osvědčily a rádi bychom je předávali dál. Kurz je koncipován prakticky a účastníci se s danou problematikou seznámí prostřednictvím praktických ukázek a modelových situací. Cílem je nabídnout každému účastníkovi odpovídající množství informací a inspirace pro jeho další pedagogické působení.

Sledujte další vzdělávání pedagogických pracovníků - DVPP
fb