Řešení konfliktů ve školním prostředí
6 vyučovacích hodin
Cílem kurzu je připravit účastníky na zvládání konfliktů ve skupině (žáků, mladých lidí, apod.). Konkrétně:
• uvědomit si co je konflikt, jaké jsou časté příčiny jeho vzniku a jaký je jeho význam ve skupině
• osvojit si techniky prevence a řešení konfliktů
• sdílet příklady z vlastní praxe, vzájemně se inspirovat
|
Řešení problémů a rozhodovací dovednosti v rámci osobnostní a sociální výchovy
6 vyučovacích hodin
Seminář je zaměř na jedno z témat osobnostní a sociální výchovy a jeho využití ve školním prostředí. Na začátku školení si vymezíme pojem „problém“ a jeho dva základní druhy – problém, u kterého řešení neznáme a problém, u kterého známe řešení spoustu. Součástí semináře bude téma rozhodování a příklady strategií, jak se rozhodnout sám za sebe, či v rámci celé skupiny. Celým školením se budou prolínat aktivity, které trénují rozvoj kreativních řešení, jejich vyhodnocení a výběr toho nejvhodnějšího, a které budou pro účastníky dále využitelné ve školním prostředí. V závěru se seminář zaměří také na reflektování aktivit s ohledem na přenos získaných zkušeností do běžného života žáků.
|
Rituály v dětských skupinách
4 vyučovací hodiny
Věděli jste, že v rituálech je ukryta velká síla díky které se nám podaří překonat i zdánlivě nepřekonatelné? Právě rituály pomáhají dětem zorientovat se v dnešním hektickém světě a najít pevnou půdu pod nohama. Vraťme dětem jejich dětství. Ponořme se s nimi do jejich světa, kde má vše svůj řád a smysl. Vše pak půjde snáze. Zkuste to se mnou!
|
Rituály v mateřské škole a speciálním školství
6 vyučovacích hodin
Účastníci kurzu se seznámí s tématem rituálů a naučí se je prakticky využívat ve výchovně-vzdělávacím procesu mateřské školy. Kurz poskytne svým absolventům spoustu konkrétním tipů, aktivit, ukázek činností i pomůcek, které se osvědčili při zavádění rituálů u dětí předškolního věku.
|
Rituály v mateřské škole a speciálním školství (webinář)
6 vyučovacích hodin
Účastníci kurzu se seznámí s tématem rituálů a naučí se je prakticky využívat ve výchovně-vzdělávacím procesu mateřské školy. Kurz poskytne svým absolventům spoustu konkrétním tipů, aktivit, ukázek činností i pomůcek, které se osvědčili při zavádění rituálů u dětí předškolního věku.
|
Rizikové chování pro asistenty pedagoga
8 vyučovacích hodin
Účastníci se seznámí se základy problematiky rizikového chování v praxi využitelnými asistenty pedagoga. Vždy bude kladen důraz na preventivní možnosti školy v oblasti rizikového chování a možností participace asistenta pedagoga na těchto aktivitách. Bude představena spolupráce asistenta pedagoga se školním metodikem prevence.
|
Rizikové chování pro asistenty pedagoga (webinář)
8 vyučovacích hodin
Účastníci se seznámí se základy problematiky rizikového chování v praxi využitelnými asistenty pedagoga. Vždy bude kladen důraz na preventivní možnosti školy v oblasti rizikového chování a možností participace asistenta pedagoga na těchto aktivitách. Bude představena spolupráce asistenta pedagoga se školním metodikem prevence.
|
Roboti a mikroskopy pro MŠ a ZŠ (webinář)
8 vyučovacích hodin
Cílem tohoto vzdělávacího programu je rozvoj pedagogických dovedností ve využívání programovatelných robotů a souvisejících ICT nástrojů během přípravy a realizace výuky. Po skončení programu účastníci dovedou používat vybrané roboty a ICT nástroje, zařazovat je do výuky. Získají přehled online zdrojů pro další sebevzdělávání v této oblasti. Účastníci budou schopni začleňovat roboty do výuky tak, aby se zvýšil zájem dětí nejen o ICT nástroje, ale zejména o navázané téma a kooperaci během jejich poznávání.
|
Rovný přístup ke vzdělání: nejčastější problémy diskriminace ve školství
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je přiblížení základních institutů antidiskriminačního práva a popis nejčastějších forem diskriminace v přístupu ke vzdělání. Představeny budou nejčastější příklady diskriminace v přístupu ke vzdělání a při poskytování vzdělávání a diskutována budou možná řešení.
|
Rovný přístup ke vzdělání: nejčastější problémy diskriminace ve školství (webinář)
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je přiblížení základních institutů antidiskriminačního práva a popis nejčastějších forem diskriminace v přístupu ke vzdělání. Představeny budou nejčastější příklady diskriminace v přístupu ke vzdělání a při poskytování vzdělávání a diskutována budou možná řešení.
|
Rozvoj čtenářské gramotnosti komplexně pro učitele 1. stupně ZŠ
32 vyučovacích hodin
Absolventi kurzu získají osobní zkušenost s prací s konkrétními výukovými metodami a výchovnými strategiemi na podporu čtení a čtenářské gramotnosti. Zvýší svou odbornou informovanost o procesech čtení, rozvoji čtenářství a přístupům k učení z textu.
|
Rozvoj čtenářské gramotnosti komplexně pro učitele 2. stupně ZŠ
32 vyučovacích hodin
Absolventi kurzu získají osobní zkušenost s prací s konkrétními výukovými metodami a výchovnými strategiemi na podporu čtení a čtenářské gramotnosti. Zvýší svou odbornou informovanost o procesech čtení, rozvoji čtenářství a přístupům k učení z textu.
|
Rozvoj čtenářské gramotnosti pro učitele 1. stupně ZŠ
16 vyučovacích hodin
Absolventi kurzu získají osobní zkušenost s prací s konkrétními výukovými metodami a výchovnými strategiemi na podporu čtení a čtenářské gramotnosti. Zvýší svou odbornou informovanost o procesech čtení, rozvoji čtenářství a přístupům k učení z textu.
|
Rozvoj čtenářské gramotnosti pro učitele 2. stupně ZŠ
16 vyučovacích hodin
Absolventi kurzu získají osobní zkušenost s prací s konkrétními výukovými metodami a výchovnými strategiemi na podporu čtení a čtenářské gramotnosti. Zvýší svou odbornou informovanost o procesech čtení, rozvoji čtenářství a přístupům k učení z textu.
|
Rozvoj čtenářské gramotnosti v komunikační a slohové výchově
4 vyučovací hodiny
Cílem kurzu je představení metod rozvíjejících čtenářskou gramotnost a seznámit pedagogy s postupy, jimiž se dá čtení a rozvoj čtenářství ovlivnit. Absolventi kurzu získají osobní zkušenost s prací s konkrétními výukovými metodami a výchovnými strategiemi na podporu čtení a čtenářské gramotnosti. Zvýší svou odbornou informovanost o procesech rozvoje čtenářství, komunikaci a rozvoje slohové výchovy.
|
Rozvoj čtenářské gramotnosti v komunikační a slohové výchově (webinář)
4 vyučovací hodiny
Cílem kurzu je představení metod rozvíjejících čtenářskou gramotnost a seznámit pedagogy s postupy, jimiž se dá čtení a rozvoj čtenářství ovlivnit. Absolventi kurzu získají osobní zkušenost s prací s konkrétními výukovými metodami a výchovnými strategiemi na podporu čtení a čtenářské gramotnosti. Zvýší svou odbornou informovanost o procesech rozvoje čtenářství, komunikaci a rozvoje slohové výchovy.
|
Rozvoj čtenářské gramotnosti v kostce pro učitele 1. stupně ZŠ
8 vyučovacích hodin
Na semináři budou představeny konkrétní výukové metody a výchovné strategie na podporu čtení a čtenářské gramotnosti. Pedagogové budou seznámeni s postupy, jimiž se dá čtení a rozvoj čtenářství ovlivnit a sami si konkrétní představované aktivity vyzkouší. Součástí semináře budou následující témata: Základní aspekty čtenářské gramotnosti. Počáteční čtenářská gramotnost; Etapy rozvoje funkční gramotnosti u žáků na ZŠ; Příčiny funkční negramotnosti; Čtenářská gramotnost ve vztahu k ostatním složkám funkční gramotnosti; Vztah ke čtenářství; Čtení s porozuměním. Práce s textem; Rozvoj kritického myšlení.
|
Rozvoj čtenářské gramotnosti v kostce pro učitele 1. stupně ZŠ (webinář)
8 vyučovacích hodin
Na semináři budou představeny konkrétní výukové metody a výchovné strategie na podporu čtení a čtenářské gramotnosti. Pedagogové budou seznámeni s postupy, jimiž se dá čtení a rozvoj čtenářství ovlivnit a sami si konkrétní představované aktivity vyzkouší. Součástí semináře budou následující témata: Základní aspekty čtenářské gramotnosti. Počáteční čtenářská gramotnost; Etapy rozvoje funkční gramotnosti u žáků na ZŠ; Příčiny funkční negramotnosti; Čtenářská gramotnost ve vztahu k ostatním složkám funkční gramotnosti; Vztah ke čtenářství; Čtení s porozuměním. Práce s textem; Rozvoj kritického myšlení.
|
Rozvoj čtenářské gramotnosti v kostce pro učitele 2. stupně ZŠ
8 vyučovacích hodin
Na semináři budou představeny konkrétní výukové metody a výchovné strategie na podporu čtení a čtenářské gramotnosti. Pedagogové budou seznámeni s postupy, jimiž se dá čtení a rozvoj čtenářství ovlivnit a sami si konkrétní představované aktivity vyzkouší. Součástí semináře budou následující témata: Základní aspekty čtenářské gramotnosti. Počáteční čtenářská gramotnost; Etapy rozvoje funkční gramotnosti u žáků na ZŠ; Příčiny funkční negramotnosti; Čtenářská gramotnost ve vztahu k ostatním složkám funkční gramotnosti; Vztah ke čtenářství; Čtení s porozuměním. Práce s textem; Rozvoj kritického myšlení.
|
Rozvoj čtenářské gramotnosti v kostce pro učitele 2. stupně ZŠ (webinář)
8 vyučovacích hodin
Na semináři budou představeny konkrétní výukové metody a výchovné strategie na podporu čtení a čtenářské gramotnosti. Pedagogové budou seznámeni s postupy, jimiž se dá čtení a rozvoj čtenářství ovlivnit a sami si konkrétní představované aktivity vyzkouší. Součástí semináře budou následující témata: Základní aspekty čtenářské gramotnosti. Počáteční čtenářská gramotnost; Etapy rozvoje funkční gramotnosti u žáků na ZŠ; Příčiny funkční negramotnosti; Čtenářská gramotnost ve vztahu k ostatním složkám funkční gramotnosti; Vztah ke čtenářství; Čtení s porozuměním. Práce s textem; Rozvoj kritického myšlení.
|
Rozvoj dovedností pro úspěšné čtení i u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
6 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen na podporu pedagogů v rozvoji čtenářských dovedností u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, ale všechny techniky a doporučení můžete využívat i u běžných žáků. Účastníci se seznámí s klíčovými faktory ovlivňujícími proces čtení, včetně překážek, které žákům s dyslexií, poruchami pozornosti nebo jazykovými odlišnostmi mohou čtení komplikovat. Seminář nabídne praktické metody a strategie, jak přizpůsobit výuku, a představí moderní technologie a pomůcky, které usnadňují rozvoj čtení. Účastníci získají inspiraci pro efektivní a inkluzivní přístup, který podpoří motivaci a zájem žáků o čtení, a obohatí tak svou pedagogickou praxi.
|
Rozvoj dovedností pro úspěšné čtení i u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (webinář)
6 vyučovacích hodin
Webinář je zaměřen na podporu pedagogů v rozvoji čtenářských dovedností u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, ale všechny techniky a doporučení můžete využívat i u běžných žáků. Účastníci se seznámí s klíčovými faktory ovlivňujícími proces čtení, včetně překážek, které žákům s dyslexií, poruchami pozornosti nebo jazykovými odlišnostmi mohou čtení komplikovat. Webinář nabídne praktické metody a strategie, jak přizpůsobit výuku, a představí moderní technologie a pomůcky, které usnadňují rozvoj čtení. Účastníci získají inspiraci pro efektivní a inkluzivní přístup, který podpoří motivaci a zájem žáků o čtení, a obohatí tak svou pedagogickou praxi.
|
Rozvoj emoční inteligence v kontextu uvědomění a prožití vlastních emocí
4 vyučovací hodiny
Rozvoj emoční inteligence, resp.citového prožívání v kontextu uvědomění a prožití vlastních emocí, porozumění jim a správného pochopení je uměním, jemuž se učíme, rozvíjíme jej, ovšem školní prostředí je k nim poněkud inerntní. C. R. Rogers (1995) hořce poznamenává, že k zoufání je parcelace dítěte v prostředí školy na rozum a tělo, jenž jsou ve škole vítány, zatímco emoce a pocity mají zůstat za školní branou.
|
Rozvoj emoční inteligence v kontextu uvědomění a prožití vlastních emocí (webinář)
4 vyučovací hodiny
Rozvoj emoční inteligence, resp.citového prožívání v kontextu uvědomění a prožití vlastních emocí, porozumění jim a správného pochopení je uměním, jemuž se učíme, rozvíjíme jej, ovšem školní prostředí je k nim poněkud inerntní. C. R. Rogers (1995) hořce poznamenává, že k zoufání je parcelace dítěte v prostředí školy na rozum a tělo, jenž jsou ve škole vítány, zatímco emoce a pocity mají zůstat za školní branou.
|
Rozvoj grafomotorických dovedností a odstranění grafomotorických obtíží
6 vyučovacích hodin
Seminář se zaměří na otázku prevence grafomotorických obtíží v předškolním věku. Objasněna bude problematika metodického vedení předškoláků v oblasti rozvoje grafomotoriky. Budou prezentovány praktické ukázky rozvoje hrubé a jemné motoriky. V další části semináře budou účastníci semináře informováni o otázce diagnostických kritérií dysgrafie, možných příčin vzniku, projevů a reedukace.
|
Rozvoj hrubé a jemné motoriky u dětí v mateřské škole
6 vyučovacích hodin
Seminář nabídne ucelený pohled na problematiku vývoje hrubé i jemné motoriky u dětí různého věku (od 3 do 6 let). Účastníci se seznámí s problematikou diagnostiky motoriky u dětí a možnými riziky ve vývoji motoriky. Na praktických příkladech budou objasněny možnosti rozvoje všech rovin motoriky s důrazem na využití prvku hry. V rámci semináře budou účastníci informováni o otázce laterality a jejím vlivu při rozvoji hrubé i jemné motoriky.
|
Rozvoj hrubé a jemné motoriky u dětí v mateřské škole (webinář)
6 vyučovacích hodin
Seminář nabídne ucelený pohled na problematiku vývoje hrubé i jemné motoriky u dětí různého věku (od 3 do 6 let). Účastníci se seznámí s problematikou diagnostiky motoriky u dětí a možnými riziky ve vývoji motoriky. Na praktických příkladech budou objasněny možnosti rozvoje všech rovin motoriky s důrazem na využití prvku hry. V rámci semináře budou účastníci informováni o otázce laterality a jejím vlivu při rozvoji hrubé i jemné motoriky.
|
Rozvoj kreativity a kreativního myšlení pedagoga
8 vyučovacích hodin
Pedagogičtí pracovníci se v rámci vzdělávacího programu seznámí nejen s důvody, proč rozvíjet kreativitu, ale i způsoby, jak kreativní myšlení rozvíjet. Naučí se podněcovat žáky k tvořivému myšlení, inspirovat je k obhajobě jejich vlastních řešení, návrhů a postupů při nezavrhování jiných. Osvojí si kreativní techniky pro rozvoj kreativity a zlepšení paměti, i schopnost odstraňovat největšího nepřítele kreativity – strach z chyb.
Po absolvování vzdělávacího programu budou pedagogičtí pracovníci vědět, jaké podmínky je třeba při práci ve třídě dodržet, aby byli žáci/studenti co nejvíce kreativní. Budou znát podpůrné nástroje kreativního myšlení žáků/studentů, budou umět tyto nástroje využívat a prosazovat, a tím podporovat osobnost žáka/studenta.
|
Rozvoj kreativity a kreativního myšlení pedagoga (webinář)
8 vyučovacích hodin
Pedagogičtí pracovníci se v rámci vzdělávacího programu seznámí nejen s důvody, proč rozvíjet kreativitu, ale i způsoby, jak kreativní myšlení rozvíjet. Naučí se podněcovat žáky k tvořivému myšlení, inspirovat je k obhajobě jejich vlastních řešení, návrhů a postupů při nezavrhování jiných. Osvojí si kreativní techniky pro rozvoj kreativity a zlepšení paměti, i schopnost odstraňovat největšího nepřítele kreativity – strach z chyb. Po absolvování vzdělávacího programu budou pedagogičtí pracovníci vědět, jaké podmínky je třeba při práci ve třídě dodržet, aby byli žáci/studenti co nejvíce kreativní. Budou znát podpůrné nástroje kreativního myšlení žáků/studentů, budou umět tyto nástroje využívat a prosazovat, a tím podporovat osobnost žáka/studenta.
|
Rozvoj matematické gramotnosti pro učitele 1. st. ZŠ (16 hodin)
16 vyučovacích hodin
Absolventi kurzu získají osobní zkušenost a inspiraci pro přípravu podnětných vzdělávacích situací, které rozvíjejí matematickou gramotnost žáků, prakticky si vyzkouší úlohy a matematické hry, které rozvíjejí odborné znalosti a dovednosti žáků a přispívají k aktivnímu a kooperativnímu vyučování. Seznámí se s tím, jak mohou vypadat matematické úlohy s mezioborovým přesahem, jak začlenit prvky finanční matematiky do výuky. Příklady jsou voleny z oblastí běžného života, jako např. hospodaření domácnosti, příjmy, výdaje, finanční produkty. Do obsahu kurzu jsou zařazeny ukázky projektů vhodných pro úspěšné prohlubování finanční gramotnosti žáků. Důraz je kladem na vztah osvojených poznatků ke každodenní praxi a také konstruktivistický přístup k vyučování.
|