Rozvoj matematické gramotnosti pro učitele 1. stupně ZŠ (32 hodin)
32 vyučovacích hodin
Absolventi kurzu získají osobní zkušenost a inspiraci pro přípravu podnětných vzdělávacích situací, které rozvíjejí matematickou gramotnost žáků, prakticky si vyzkouší úlohy a matematické hry, které rozvíjejí odborné znalosti a dovednosti žáků a přispívají k aktivnímu a kooperativnímu vyučování. Seznámí se s tím, jak mohou vypadat matematické úlohy s mezioborovým přesahem, jak začlenit prvky finanční matematiky do výuky. Příklady jsou voleny z oblastí běžného života, jako např. hospodaření domácnosti, příjmy, výdaje, finanční produkty. Do obsahu kurzu jsou zařazeny ukázky projektů vhodných pro úspěšné prohlubování finanční gramotnosti žáků. Důraz je kladem na vztah osvojených poznatků ke každodenní praxi a také konstruktivistický přístup k vyučování.
|
Rozvoj matematické gramotnosti pro učitele 2. st. ZŠ (16 hodin)
16 vyučovacích hodin
Absolventi kurzu získají osobní zkušenost a inspiraci pro přípravu podnětných vzdělávacích situací, které rozvíjejí matematickou gramotnost žáků, prakticky si vyzkouší úlohy a matematické hry, které rozvíjejí odborné znalosti a dovednosti žáků a přispívají k aktivnímu a kooperativnímu vyučování. Seznámí se s tím, jak mohou vypadat matematické úlohy s mezioborovým přesahem, jak začlenit prvky finanční matematiky do výuky. Příklady jsou voleny z oblastí běžného života, jako např. hospodaření domácnosti, příjmy, výdaje, finanční produkty. Do obsahu kurzu jsou zařazeny ukázky projektů vhodných pro úspěšné prohlubování finanční gramotnosti žáků. Důraz je kladem na vztah osvojených poznatků ke každodenní praxi a také konstruktivistický přístup k vyučování.
|
Rozvoj matematické gramotnosti pro učitele 2. stupně ZŠ (32 hodin)
32 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen na rozvoj dovedností, znalostí a kompetencí v daných tématech a na využívání efektivních vyučovacích metod v oblasti matematické gramotnosti na ZŠ.
Cílem kurzu je ukázat význam matematiky při rozvíjení schopnosti zpracovávat různé typy informací, na konkrétních materiálech ilustrovat vhodné možnosti a představit metody rozvíjející matematickou gramotnost v ZŠ.
|
Rozvoj matematické gramotnosti v kostce
8 vyučovacích hodin
Absolventi kurzu získají osobní zkušenost s prací s konkrétními výukovými metodami a výchovnými strategiemi na podporu matematické gramotnosti. Zvýší svou odbornou informovanost o aktivitách v matematice a také v oblasti hodnocení.
|
Rozvoj matematické gramotnosti v kostce (webinář)
8 vyučovacích hodin
Absolventi kurzu získají osobní zkušenost s prací s konkrétními výukovými metodami a výchovnými strategiemi na podporu matematické gramotnosti. Zvýší svou odbornou informovanost o aktivitách v matematice a také v oblasti hodnocení.
|
Rozvoj percepčně motorických schopností a dovedností v MŠ
18 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen na rozšíření kompetencí pedagogů v oblasti pedagogické diagnostiky dětí předškolního věku – zvolení vhodného postupu vzhledem k vývojové úrovni dítěte v dané sledované oblasti. Cílem školení je poskytnout účastníkům konkrétní metodické postupy v oblastech grafomotorických dovedností a schopností, smyslového vnímání a matematických představ, jejichž základy jsou velmi důležité pro úspěšný start do 1. třídy ZŠ a jež jsou výstupními standardy pro MŠ v rozvoji předškolního dítěte.
|
Rozvoj předčtenářských dovedností (webinář)
6 vyučovacích hodin
Praktický seminář, který je zaměřený na rozvoj dílčích funkcí, které se výrazně podílejí na budoucí dovednosti čtení. Lektorka nabídne mnoho materiálů pro rozvoj sluchového a zrakového vnímání, zaměří se také na význam rozvoje slovní zásoby při porozumění textu. V semináři se účastnici seznámí, jakými způsoby budovat předčtenářské dovednosti – seznámení s knihou, jak dětem číst a co ke čtení vybírat.
|
Rozvoj řeči u dětí v předškolním období
8 vyučovacích hodin
V tomto semináři se účastníci seznámí s vývojem řeči v celém předškolním období. Lektorka nabídne mnoho způsobů, jak podporovat vývoj řeči u dětí různého věku a jak efektivně předcházet vzniku poruch řeči. Seminář bude také obsahovat mnoho praktických typů a námětů na vhodné hry, pracovní sešity či jiné pomůcky.
|
Rozvoj řeči u dětí v předškolním období (webinář)
8 vyučovacích hodin
V tomto semináři se účastníci seznámí s vývojem řeči v celém předškolním období. Lektorka nabídne mnoho způsobů, jak podporovat vývoj řeči u dětí různého věku a jak efektivně předcházet vzniku poruch řeči. Seminář bude také obsahovat mnoho praktických typů a námětů na vhodné hry, pracovní sešity či jiné pomůcky.
|
Rozvoj schopností a dovedností potřebných pro vstup do 1. třídy – „Předškolička“
8 vyučovacích hodin
Účastníci semináře se seznámí se základní legislativou náležející k předškolnímu období, na
jaké oblasti by měl být před vstupem do školy kladen důraz, jak pracovat s předškoláky a
spolupracovat s rodiči a také se mohou inspirovat, jak lze vést přípravu předškoláků přímo v základní škole již před zahájením první třídy.
|
Rozvoj schopností a dovedností potřebných pro vstup do 1. třídy – „Předškolička“ (webinář)
8 vyučovacích hodin
Účastníci semináře se seznámí se základní legislativou náležející k předškolnímu období, na jaké oblasti by měl být před vstupem do školy kladen důraz, jak pracovat s předškoláky a spolupracovat s rodiči a také se mohou inspirovat, jak lze vést přípravu předškoláků přímo v základní škole již před zahájením první třídy.
|
Rozvoj sluchového vnímání a fonematického uvědomování u dětí předškolního věku
6 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen na rozšíření kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti stimulace sluchového vnímání, jehož rozvoj je významným předpokladem pro úspěšné zvládání školního učiva. Podstatné je zvolení vhodného postupu vzhledem k vývojové úrovni dítěte v dané sledované oblasti. Dále si seminář klade za cíl zprostředkovat účastníkům řadu konkrétních námětů pro rozvíjení daných oblastí, které jsou nedílnou součástí vzdělávaní předškolních dětí a jež jsou výstupními standardy pro MŠ v rozvoji předškolního dítěte a působí i jako prevence SPU.
|
Rozvoj sluchového vnímání a fonematického uvědomování u dětí předškolního věku (webinář)
6 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen na rozšíření kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti stimulace sluchového vnímání, jehož rozvoj je významným předpokladem pro úspěšné zvládání školního učiva. Podstatné je zvolení vhodného postupu vzhledem k vývojové úrovni dítěte v dané sledované oblasti. Dále si seminář klade za cíl zprostředkovat účastníkům řadu konkrétních námětů pro rozvíjení daných oblastí, které jsou nedílnou součástí vzdělávaní předškolních dětí a jež jsou výstupními standardy pro MŠ v rozvoji předškolního dítěte a působí i jako prevence SPU.
|
Rozvoj smyslového vnímání u dětí předškolního věku
9 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen na rozšíření kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti stimulace smyslového vnímání, jehož rozvoj je významným předpokladem pro úspěšné zvládání školního učiva. Podstatné je zvolení vhodného postupu vzhledem k vývojové úrovni dítěte v dané sledované oblasti. Dále si seminář klade za cíl zprostředkovat účastníkům řadu konkrétních námětů pro rozvíjení zrakového a sluchového vnímání, které jsou nedílnou součástí vzdělávaní předškolních dětí a jež jsou výstupními standardy pro MŠ v rozvoji předškolního dítěte a působí i jako prevence SPU.
|
Rozvoj smyslového vnímání u dětí předškolního věku (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen na rozšíření kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti stimulace smyslového vnímání, jehož rozvoj je významným předpokladem pro úspěšné zvládání školního učiva. Podstatné je zvolení vhodného postupu vzhledem k vývojové úrovni dítěte v dané sledované oblasti. Dále si seminář klade za cíl zprostředkovat účastníkům řadu konkrétních námětů pro rozvíjení zrakového a sluchového vnímání, které jsou nedílnou součástí vzdělávaní předškolních dětí a jež jsou výstupními standardy pro MŠ v rozvoji předškolního dítěte a působí i jako prevence SPU.
|
RVP a změny úprav ŠVP v rámci inkluzivního vzdělávání
8 vyučovacích hodin
Obsah semináře je zaměřen na práci s žáky s různými stupni podpůrných opatření a práci s žáky s odlišnými kulturními a životními podmínkami. Reflektovány jsou způsoby úprav ŠVP v rámci podpůrných opatření.Program se zabývá změnami v ŠVP podle vyhlášky č. 27/2016 Sb. a na základě novely Školského zákona a s tím související změnou RVP ZV. Vychází z priorit MŠMT k systémové podpoře společného vzdělávání žáků. Seminář zahrne následující z oblastí: Změny vyvolané úpravou RVP; ŠVP a nová strategie vzdělávání; Metodika.
|
Sborovna – vztahový labyrint z pohledu pedagoga
8 vyučovacích hodin
Seminář otevře palčivá témata většiny sboroven. Na modelových situacích a příkladech účastníků vytvoříme myšlenkovou mapu vztahů mezi pedagogy. Zaměříme se na konstruktivní hledání metod a prostředků k vytvoření zdravého klimatu školy postaveného na principu vlastní zodpovědnosti.
|
Sborovna – vztahový labyrint z pohledu pedagoga (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář otevře palčivá témata většiny sboroven. Na modelových situacích a příkladech účastníků vytvoříme myšlenkovou mapu vztahů mezi pedagogy. Zaměříme se na konstruktivní hledání metod a prostředků k vytvoření zdravého klimatu školy postaveného na principu vlastní zodpovědnosti.
|
Sebepoškozování u dětí
6 vyučovacích hodin
Cílem vzdělávacího programu je seznámit pedagogické pracovníky s problematikou sebepoškozování. Účastníci se dozvědí o možných příčinách sebepoškozování i o formách sebepoškozování. Dále se naučí, jak rozpoznat sebepoškozování i jak komunikovat s dítětem, které se sebepoškozuje a jak mu poskytnout základní krizovou intervenci.
|
Sebepoškozování u dětí (webinář)
6 vyučovacích hodin
Sebepoškozování je závažný, rozvíjející se fenomén. Jedná o záměrné ubližování si ve snaze vypořádat se s psychickou nepohodou. Projevuje se zraňováním vlastního těla a je signálem vážného psychického problému. Sebepoškozovat se člověk může sebou samým (škrábání, kousání, štípání, zarývání nehtů, …) nebo pomocí nástroje, ale jsou i mnohé další způsoby. Obsahem semináře bude nejdříve seznámení s problematikou sebepoškozování, vymezení sebepoškozování i popis různých jeho forem a možných příčin sebepoškozování. Ve druhé části se budeme věnovat komunikaci s člověkem, který se sebepoškozuje, seznámení se základní krizovou intervencí a základy následné práce s tímto člověkem.
|
Sebepoznání jako východisko pro práci učitele – možnost ovlivnění přístupu žáka
8 vyučovacích hodin
Cílem školení je pomoci pedagogům odhalit nebo potvrdit znalost vlastního potenciálu a nabídnout vhodné cesty jeho uplatnění ve vlastní pedagogické praxi. Dále pak také objevování možností vlastního vkladu a přínosu pro efektivní výuku při respektování zásad psychohygieny učitele. Připomenuty budou i základní psychosociální parametry pro pozitivní přístup žáků či studentů k učení.
|
Sexuální výchova v mateřské škole
5 vyučovacích hodin
Seminář bude zaměřen na témata související s problematikou přirozeného začlenění prvků sexuální výchovy do výuky předškolních dětí: Charakteristika předškolního období; Sexuální výchova a dítě předškolního věku; Okruhy sexuální výchovy; Metodika sexuální výchovy v mateřské škole; Praktická ukázka projektu do integrovaného učení hrou – návrh témat; Evaluace tematických částí.
|
Sexuální výchova v mateřské škole (webinář)
5 vyučovacích hodin
Seminář bude zaměřen na témata související s problematikou přirozeného začlenění prvků sexuální výchovy do výuky předškolních dětí: Charakteristika předškolního období; Sexuální výchova a dítě předškolního věku; Okruhy sexuální výchovy; Metodika sexuální výchovy v mateřské škole; Praktická ukázka projektu do integrovaného učení hrou – návrh témat; Evaluace tematických částí.
|
Šikana, kyberšikana (webinář)
4 vyučovací hodiny
Cílem je seznámit účastníky s problematikou šikany a kyberšikany, s možnostmi, jak tuto problematiku řešit v rovině preventivního působení, máme na mysli práci s třídním kolektivem, ale také i s celkovým nastavením metodiky v rámci školy, práce s pedagogickým sborem. Součástí jsou také praktické ukázky práce s třídním kolektivem.
|
Škola a distanční výuka – práva, povinnosti a možnosti
8 vyučovacích hodin
České školství není na distanční formu vzdělávání zvyklé. Proto se při jejím zavedení objevila řada problémů. Vznikají interpretační otázky ohledně nových školských předpisů, změny s sebou nesou i spory s rodiči vzdělávaných žáků. Pokud se také potýkáte se souvisejícími otázkami, můžete je na semináři sdílet a vyslechnout si stanovisko k právním otázkám.
Co zákon chápe jako distanční vzdělávání? Existuje rozdíl mezi distanční a online formou vzdělávání? Jak vzdělávat žáky, kteří jsou „offline“? Jaké kompetence mají ředitelé ve vztahu k distanční výuce? Jaké jsou povinnosti rodičů a žáků? Lze si výuku nahrávat? Na tyto a mnohé další otázky odpoví náš seminář, neboť během podzimního uzavření škol se ukázala celá řada problémů, na které školský zákon nepřináší výslovnou odpověď. Probereme také, jak řešit spory se zákonnými zástupci odmítajícími distanční výuku či aktuálně platné nařízení MŠMT ČR.
|
Škola a distanční výuka – práva, povinnosti a možnosti (webinář)
8 vyučovacích hodin
České školství není na distanční formu vzdělávání zvyklé. Proto se při jejím zavedení objevila řada problémů. Vznikají interpretační otázky ohledně nových školských předpisů, změny s sebou nesou i spory s rodiči vzdělávaných žáků. Pokud se také potýkáte se souvisejícími otázkami, můžete je na webináři sdílet a vyslechnout si stanovisko k právním otázkám.
Co zákon chápe jako distanční vzdělávání? Existuje rozdíl mezi distanční a online formou vzdělávání? Jak vzdělávat žáky, kteří jsou „offline“? Jaké kompetence mají ředitelé ve vztahu k distanční výuce? Jaké jsou povinnosti rodičů a žáků? Lze si výuku nahrávat? Na tyto a mnohé další otázky odpoví náš webinář, neboť během podzimního uzavření škol se ukázala celá řada problémů, na které školský zákon nepřináší výslovnou odpověď. Probereme také, jak řešit spory se zákonnými zástupci odmítajícími distanční výuku či aktuálně platné nařízení MŠMT ČR.
|
Škola? V pohodě!
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen na metody, hry a formy práce, pro dosažení realizace učiva, očekávaných výstupů, klíčových kompetencí a průřezových témat na ZŠ s důrazem na čtenářskou a matematickou gramotnost.
Učitelé ZŠ získají ucelený soubor metod, her, námětů a postupů jak rozvíjet, aktivizovat a dále vést tak, aby se u dětí v průběhu školní docházky vytvářel pozitivní vztah k učení a dosahovalo se vzdělávací strategie rozvíjející kompetence dětí - žáků .
|
Školní neprospěch a poruchy učení – prevence, příčiny a náprava
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen na problematiku školního neúspěchu a jeho možných příčin a prevence. Účastníci budou seznámeni s typy školního neúspěchu, faktory ovlivňujícími školní neprospěch (intelektové, mimointelektové), poruchami učení, teorií „tří mozků“. Představen bude model péče o žáky s SVP a systém podpůrných opatření pro jednotlivé stupně podpory. Zaměříme se na přípravu plánu pedagogické podpory a individuálního vzdělávacího plánu. Seminář se dotkne také oblasti inkluze, integrace a práce školního poradenského pracoviště.
|
Školní neprospěch a poruchy učení – prevence, příčiny a náprava (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen na problematiku školního neúspěchu a jeho možných příčin a prevence. Účastníci budou seznámeni s typy školního neúspěchu, faktory ovlivňujícími školní neprospěch (intelektové, mimointelektové), poruchami učení, teorií „tří mozků“. Představen bude model péče o žáky s SVP a systém podpůrných opatření pro jednotlivé stupně podpory. Zaměříme se na přípravu plánu pedagogické podpory a individuálního vzdělávacího plánu. Seminář se dotkne také oblasti inkluze, integrace a práce školního poradenského pracoviště.
|
Školní speciální pedaog: klíčová role v týmu školního poradenského pracoviště
8 vyučovacích hodin
Školní speciální pedagog je nedílnou součástí školního poradenského pracoviště, jehož cílem je podpora žáků, pedagogů i rodičů v procesu vzdělávání. Tento seminář se zaměří na roli a kompetence školního speciálního pedagoga v kontextu školního prostředí. Účastníci získají praktické tipy a doporučení pro efektivní spolupráci s ostatními členy poradenského pracoviště, vedení dokumentace, práci s inkluzivními opatřeními a podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Součástí bude také prostor pro sdílení zkušeností a diskusi nad konkrétními situacemi z praxe.
|