logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00

DVPP na míru

obrazky-na-miru-dvpp-02.jpg

Pro Váš pedagogický sbor připravíme školení DVPP na míru.

  • Velký výběr seminářů a workshopů
  • Realizace na Vašem pracovišti nebo dle domluvy
  • Online, prezenční i kombinovaná forma
  • Možné hrazení některých školení ze Šablon OP JAK
  • Účastníci obdrží osvědčení o absolvování školení DVPP
  • S výběrem školení Vám poradíme

Pokud máte zájem o kterékoli uvedené školení DVPP na míru pro celý Váš pedagogický sbor, kontaktujte nás a my Vám zašleme podrobnou anotaci školení nebo připravíme již konkrétní nabídku,

V rámci školení pro celý pedagogický sbor máme připravenou také nabídku v rámci tzv. Šablon.

Pokud chcete, abychom Vám sami vybrali školení pro Vás, dle Vašich požadavků, můžete vužít nezávazný poptávkový formulář.

Zde naleznete aktuální seznam všech našich školení akreditovaných MŠMT v systému DVPP (další vzdělávání pedagogických pracovníků).

Kliknutím na název školení se otevře stručný popis.

Seznam všech akreditovaných školení


Název
Příprava školy na inspekční činnost
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář nabídne účastníkům návod, jak se připravit a následně projit inspekcí. Účastníci se seznámí s : - právní rámec - působnost ČŠI - kritéria kvalitní školy - kritéria hodnocení vzdělávání a výsledků - nástroje rozvoje klíčových gramotností - hospitační záznamy - nejčastější nedostatky zjištěné při veřejnosprávních kontrolách

Příroda kolem nás
Číslo akreditace

14516/2022-5-653

Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Vzdělávací program je zaměřen na podporu výuky přírodovědy na 2. st. ZŠ a biologie na SŠ i na podporu mezipředmětových vztahů v oblastech, kam přírodní vědy zasahují. Obsahem semináře budou tato témata rozdělená do 3 bloků:, Tajemství půdy; Voda - dárce reliéfu a života; Lidská sídla, jejich vliv na člověka a na krajinu.

Příroda kolem nás (webinář)
Číslo akreditace

14516/2022-5-653

Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Vzdělávací program je zaměřen na podporu výuky přírodovědy na 2. st. ZŠ a biologie na SŠ i na podporu mezipředmětových vztahů v oblastech, kam přírodní vědy zasahují. Obsahem semináře budou tato témata rozdělená do 3 bloků:, Tajemství půdy; Voda - dárce reliéfu a života; Lidská sídla, jejich vliv na člověka a na krajinu.

Problematika heterogenity třídního kolektivu
Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Absolventi získají základní poznatky z sociální psychologie, poznatky týkající sociální skupiny, kterou je i třídní kolektiv. Absolventi budou seznámeni s procesem skupinové dynamiky, jak formuje a mění role a pozice žáků ve třídě, jak může ovlivnit i jejich chování ve skupině. Získají povědomí o možných rizicích ve vztazích ve skupině, ale také poznatky, jak s třídou pracovat a budovat zdravý třídní kolektiv. Absolventi získají inspiraci pro práci s třídním kolektivem prostřednictvím praktických ukázek technik a her.

Profesní start – vstup do světa práce
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář je určen pedagogům SŠ, SOU a gymnázií, kteří poradensky pracují s žáky závěrečných ročníků za účelem jejich zorientování se a zvýšení sebepodpory při vstupu na pracovní trh. Program je strukturován do třech základních oblastí, modulů: - Sebepoznání (osobní historie, silné stránky, rezervy, osobní preference) - Svět práce (jak hledat práci, jak o sobě dát vědět, praktické informace) - Akce (nácvik sebeprezentace, simulace výběrového řízení aj.)

Projektová výuka
Číslo akreditace

14516/2022-5-653

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastníci budou seznámeni s metodou projektové výuky. Představeny budou následující bloky: - Co je projektová výuka - Předpoklady pro realizaci projektové výuky - Fáze projektové výuky - Vhodné metody pro realizaci projektu - Strategie vedení projektu - Výběr tématu a zpracování projektu - Workshop k vytvořeným návrhům projektů

Projektová výuka (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastníci budou seznámeni s metodou projektové výuky. Představeny budou následující bloky: - Co je projektová výuka - Předpoklady pro realizaci projektové výuky - Fáze projektové výuky - Vhodné metody pro realizaci projektu - Strategie vedení projektu - Výběr tématu a zpracování projektu - Workshop k vytvořeným návrhům projektů

Projektová výuka II.
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Školení umožní pedagogům tvorbu vlastního projektu s využitím šablony, seznámit se s podpůrnými činnostmi pedagoga pro aktivizaci žáků v průběhu realizace projektu. Naučí se vyhledat vhodná témata ve svém předmětu, zájmovém útvaru apod. a vhodně načasovat projektovou metodu v rámci svého ŠVP.

Projektová výuka II. (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Školení umožní pedagogům tvorbu vlastního projektu s využitím šablony, seznámit se s podpůrnými činnostmi pedagoga pro aktivizaci žáků v průběhu realizace projektu. Naučí se vyhledat vhodná témata ve svém předmětu, zájmovém útvaru apod. a vhodně načasovat projektovou metodu v rámci svého ŠVP.

Projektové vyučování a integrovaná tematická výuka
Číslo akreditace

875/2022-4-185

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Přínos projektového vyučování a integrované tematické výuky, kooperace ve vyučování, integrace vyučovacích předmětů, reflexe podaných informací a vlastních názorů (zkušeností) učitelů. Praktické ukázky metod, projektů, reflexí, prezentace projektů, hodnocení, návrhy vylepšení, možná příprava na vlastní realizaci s žáky, popřípadě reflexe zkušeností po uskutečnění jednotlivých projektů na školách (ukázky výsledků práce žáků). Znovunastolení (rozvíjení diskuse) o kvalitativních proměnách vyučování i chodu celé školy, zdůraznění hlavních úskalí některých metod, vedení dokumentace, doporučená literatura a odkazy na internetové stránky.

Projektové vyučování na ZŠ
Číslo akreditace

14516/2022-5-653

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastníci se seznámí s kritérii projektového vyučování v kooperativních skupinách a se strukturou tvorby školního projektu. Získají portfolio metod a aktivit pro projektové vyučování a seznámí se se způsobem výuky a její praktickou realizací, ke které má dospět školská reforma.

Projektové vyučování nebo Integrovaná tématická výuka
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář je určen učitelům, lektorům, kteří chtějí svou výuku pozměnit. Pro ty, kteří raději plánují na delší časové období a kteří hledají nové formy a metody a chtějí do výuky zapojit i své žáky. Jedním z cílů je uvědomění si, čemu a jak se chci věnovat, jak prohloubit schopností komunikace s žáky. Upřesníme co je projekt a rozklíčujeme rozdílnosti ITV a PV. Prakticky sestavíme projekt podle struktury. Nasdílíme si možné přednosti a úskalí. Nabídnu vám nápadovník metod pro další práci. V průběhu semináře bude možnost ke sdílení a výměně zkušeností s dalšími kolegy.

Projektové vyučování nebo Integrovaná tématická výuka (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář je určen učitelům, lektorům, kteří chtějí svou výuku pozměnit. Pro ty, kteří raději plánují na delší časové období a kteří hledají nové formy a metody a chtějí do výuky zapojit i své žáky. Jedním z cílů je uvědomění si, čemu a jak se chci věnovat, jak prohloubit schopností komunikace s žáky. Upřesníme co je projekt a rozklíčujeme rozdílnosti ITV a PV. Prakticky sestavíme projekt podle struktury. Nasdílíme si možné přednosti a úskalí. Nabídnu vám nápadovník metod pro další práci. V průběhu semináře bude možnost ke sdílení a výměně zkušeností s dalšími kolegy.

Psychohry a hry pro rozvoj klíčových kompetencí ve školní družině
Číslo akreditace

14516/2022-5-653

Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Účastníci se prakticky seznámí s hrami rozvíjející klíčové kompetence dětí, zejména kompetenci pro trávení volného času, která je pro školní družiny specifická. Zároveň mohou sami zjistit, na jaké úrovni mají rozvité své kompetence a díky vlastnímu prožitku lépe aplikovat nabité poznatky do své pedagogické praxe.

Psychohygiena pedagoga jako prevence syndromu vyhoření
Číslo akreditace

14516/2022-5-653

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Cílem vzdělávacího programu je rozvoj pedagogických pracovníků v oblasti duševní hygieny a prevence vyhoření, protože jejich profese představuje typickou skupinu ohroženou burn-out syndromem. Pedagogičtí pracovníci se v rámci vzdělávacího programu seznámí s riziky a projevy syndromu vyhoření, jeho vztahem ke stresu, zanalyzují své vlastní zdroje, kterými disponují, aby se syndromu vyhoření vyhnuli nebo měli sílu svou situaci změnit. Dále si osvojí chování a prožívání, které je prevencí syndromu vyhoření, naučí se eliminovat vliv únavy a vyčerpanosti na jejich pedagogickou práci a sociální vztahy obecně. Po absolvování vzdělávacího programu budou pedagogičtí pracovníci schopni zvládat zátěžové, obtížné a chronické situace (profesní i osobní), které je vyčerpávají a mohou v dlouhodobém horizontu vést k pocitům vyhoření.

Psychohygiena pedagoga jako prevence syndromu vyhoření (webinář)
Číslo akreditace

14516/2022-5-653

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Cílem vzdělávacího programu je rozvoj pedagogických pracovníků v oblasti duševní hygieny a prevence vyhoření, protože jejich profese představuje typickou skupinu ohroženou burn-out syndromem. Pedagogičtí pracovníci se v rámci vzdělávacího programu seznámí s riziky a projevy syndromu vyhoření, jeho vztahem ke stresu, zanalyzují své vlastní zdroje, kterými disponují, aby se syndromu vyhoření vyhnuli nebo měli sílu svou situaci změnit. Dále si osvojí chování a prožívání, které je prevencí syndromu vyhoření, naučí se eliminovat vliv únavy a vyčerpanosti na jejich pedagogickou práci a sociální vztahy obecně. Po absolvování vzdělávacího programu budou pedagogičtí pracovníci schopni zvládat zátěžové, obtížné a chronické situace (profesní i osobní), které je vyčerpávají a mohou v dlouhodobém horizontu vést k pocitům vyhoření.

Psychomotorický vývoj dítěte ve dvou letech a jeho zákonitosti - specifika práce pedagoga s dvouletými dětmi v MŠ (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Webinář si klade za cíl rozšířit kompetence učitelů z pohledu vývojové a pedagogické psychologii dítěte ve věku dvou let- bude podrobně probrána otázka přirozeného rozvoje dítěte, snaha o respektování zákonitosti psychického vývoje ve všech jeho aspektech. Odborně i z pohledu kazuistického budou zmíněny možné adaptační obtíže dvouletých dětí při nástupu do MŠ – strategie adaptace, komunikace s rodiči, otázka vhodného přístupu, jako možnost předcházení adaptačním obtížím z pohledu pedagoga.

Psychomotorický vývoj dvouletého dítěte a jeho zákonitosti
Číslo akreditace

28936/2022-4-1041

Krátká anotace

9 vyučovacích hodin

Seminář si klade za cíl rozšířit kompetence učitelů z pohledu vývojové a pedagogické psychologie dvouletých dětí. Bude podrobně probrána otázka přirozeného rozvoje dítěte a snaha o respektování zákonitostí jeho psychického vývoje ve všech jeho aspektech. Odborně i z pohledu kazuistického budou zmíněny možné adaptační obtíže dvouletých dětí při nástupu do MŠ – strategie adaptace, komunikace s rodiči, otázka vhodného přístupu, jako možnost předcházení adaptačním obtížím z pohledu pedagoga.

Re-malba – techniky tvorby s barvami Remakol
Číslo akreditace

14516/2022-5-653

Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Tématem prakticky zaměřeného semináře je technika práce s cenově dostupnými barvami Remakol. Účastníci se dozvědí jak barvy správně míchat a jak práci s nimi kombinovat i s jinými výtvarnými technikami. Představeny budou možnosti nanášení remakolových barev a výběr vhodného podkladu pro malbu. Zmíněny budou také vhodné náměty pro malbu a účastníci se prakticky seznámí s doplněním malířské techniky koláží a s experimentální malbou.

Reedukace dyskalkulie
Číslo akreditace

6873/2022-4-422

Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Cílem semináře je účastníkům zprostředkovat problematiku dyskalkulie po stránce nápravných cvičení a opatření, která mohou pedagogové využít ve své praxi ve výuce. Téma semináře budou dokreslovat zkušenosti z praxe lektora.

Reedukace specifických poruch učení – příklady z praxe
Číslo akreditace

875/2022-4-185

Krátká anotace

18 vyučovacích hodin

Seminář je zacílen na otázky týkající se problematiky reedukace (kompenzace) specifických poruch učení. Školení je zaměřeno především na posílení pedagogických kompetencí při práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami s přihlédnutím k požadavkům 1. a 2. stupně ZŠ. Prezentovány budou konkrétní reedukační postupy, které vedou ke zmírňování, popř. kompenzaci specifických výukových obtíží. Seminář se dále klade za cíl zvýšit kompetenční vybavenosti učitelů při řešení problémů v procesu inkluze, což přímo vede i k osobnostně profesnímu rozvoji pedagogů. Probrány budou i extrakurikulární aktivity, které vedou ke zmírnění SPU – budou prezentovány konkrétní reedukační přístupy k dětem s SPU - metody práce v běžné hodině, dále reedukační péče v rámci předmětu speciálně pedagogické péče, kompetence škol v souvislosti s pedagogickou intervencí.

Reedukační skupiny pro děti s SPU na ZŠ
Číslo akreditace

8942/2023-5-472

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář uvede účastníky do problematiky reedukací SPU na základní škole vzhledem k výuce dítěte a tvorbě IVP. Zmíněna bude důležitost spolupráce kmenového vyučujícího a pedagoga reedukace, tvorba reedukačního plánu (včetně vedení dokumentace a tvorby reedukačních zpráv) a motivačních bodů. Prostor bude věnován jak frontální, tak individuální formě reedukace vycházející vždy z potřeb dítěte a reakcí na výuku ve třídě. Představena budou také specifika reedukace SPU na prvním stupni ZŠ. Školení nabídne ukázku pracovních materiálů uplatnitelných v pedagogické praxi účastníků.

Reedukační skupiny pro děti s SPU na ZŠ (6 hodin)
Číslo akreditace

6873/2022-4-422

Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Seminář uvede účastníky do problematiky reedukací SPU na základní škole vzhledem k výuce dítěte a tvorbě IVP. Zmíněna bude důležitost spolupráce kmenového vyučujícího a pedagoga reedukace, tvorba reedukačního plánu (včetně vedení dokumentace a tvorby reedukačních zpráv) a motivačních bodů. Prostor bude věnován jak frontální, tak individuální formě reedukace vycházející vždy z potřeb dítěte a reakcí na výuku ve třídě. Představena budou také specifika reedukace SPU na prvním stupni ZŠ. Školení nabídne ukázku pracovních materiálů uplatnitelných v pedagogické praxi účastníků.

Řešení konfliktů ve školním prostředí
Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Cílem kurzu je připravit účastníky na zvládání konfliktů ve skupině (žáků, mladých lidí, apod.). Konkrétně: • uvědomit si co je konflikt, jaké jsou časté příčiny jeho vzniku a jaký je jeho význam ve skupině • osvojit si techniky prevence a řešení konfliktů • sdílet příklady z vlastní praxe, vzájemně se inspirovat

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti v rámci osobnostní a sociální výchovy
Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Seminář je zaměř na jedno z témat osobnostní a sociální výchovy a jeho využití ve školním prostředí. Na začátku školení si vymezíme pojem „problém“ a jeho dva základní druhy – problém, u kterého řešení neznáme a problém, u kterého známe řešení spoustu. Součástí semináře bude téma rozhodování a příklady strategií, jak se rozhodnout sám za sebe, či v rámci celé skupiny. Celým školením se budou prolínat aktivity, které trénují rozvoj kreativních řešení, jejich vyhodnocení a výběr toho nejvhodnějšího, a které budou pro účastníky dále využitelné ve školním prostředí. V závěru se seminář zaměří také na reflektování aktivit s ohledem na přenos získaných zkušeností do běžného života žáků.

Rituály v dětských skupinách
Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Věděli jste, že v rituálech je ukryta velká síla díky které se nám podaří překonat i zdánlivě nepřekonatelné? Právě rituály pomáhají dětem zorientovat se v dnešním hektickém světě a najít pevnou půdu pod nohama. Vraťme dětem jejich dětství. Ponořme se s nimi do jejich světa, kde má vše svůj řád a smysl. Vše pak půjde snáze. Zkuste to se mnou!

Rituály v mateřské škole a speciálním školství
Číslo akreditace

8942/2023-5-472

Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Účastníci kurzu se seznámí s tématem rituálů a naučí se je prakticky využívat ve výchovně-vzdělávacím procesu mateřské školy. Kurz poskytne svým absolventům spoustu konkrétním tipů, aktivit, ukázek činností i pomůcek, které se osvědčili při zavádění rituálů u dětí předškolního věku.

Rituály v mateřské škole a speciálním školství (webinář)
Číslo akreditace

8942/2023-5-472

Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Účastníci kurzu se seznámí s tématem rituálů a naučí se je prakticky využívat ve výchovně-vzdělávacím procesu mateřské školy. Kurz poskytne svým absolventům spoustu konkrétním tipů, aktivit, ukázek činností i pomůcek, které se osvědčili při zavádění rituálů u dětí předškolního věku.

Rizikové chování pro asistenty pedagoga
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastníci se seznámí se základy problematiky rizikového chování v praxi využitelnými asistenty pedagoga. Vždy bude kladen důraz na preventivní možnosti školy v oblasti rizikového chování a možností participace asistenta pedagoga na těchto aktivitách. Bude představena spolupráce asistenta pedagoga se školním metodikem prevence.

Rizikové chování pro asistenty pedagoga (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastníci se seznámí se základy problematiky rizikového chování v praxi využitelnými asistenty pedagoga. Vždy bude kladen důraz na preventivní možnosti školy v oblasti rizikového chování a možností participace asistenta pedagoga na těchto aktivitách. Bude představena spolupráce asistenta pedagoga se školním metodikem prevence.

Sledujte další vzdělávání pedagogických pracovníků - DVPP
fb