Praktikum literární výchovy
16 vyučovacích hodin
Cílem semináře je seznámení s možnými metodami vzdělávání v literární výchově. Posluchači zjistí, jak lze originálně pracovat s čítankami, učebnicemi. Bude představeno, jak lze pracovat s literárními texty dětské literatury tak, aby byla literární výchova brána jako tvořivě pojatá nauka. Bude kladen důraz na čtení u žáků a rozvíjení dovedností, které umožňují žákům literární texty dětské četby nejen chápat, ale i prožívat.
|
Praktikum literární výchovy - základ
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je seznámení s možnými metodami vzdělávání v literární výchově. Posluchači zjistí, jak lze originálně pracovat s čítankami, učebnicemi. Bude představeno, jak lze pracovat s literárními texty dětské literatury, tak, aby byla literární výchova brána jako tvořivě pojatá nauka. Bude kladen důraz na čtení u žáků a rozvíjení dovedností, které umožňují žákům literární texty dětské četby nejen chápat, ale i prožívat.
|
Praktikum mediální výchovy
4 vyučovací hodiny
Cílem programu je pomoci učitelům 1. i 2. stupně ZŠ ukázat, jakým způsobem edukovat žáky prizmatem současné mediální výchovy. Nelze být pouze vnímateli, ale též tvůrci – ten, kdo si nezkusil vytvořit fake news, mu těžko bude odolávat (atd. atp.); naučíte se proto vytvářet aktuální a trendy mediální výstupy.
|
Praktikum mediální výchovy (webinář)
4 vyučovací hodiny
Cílem programu je pomoci učitelům 1. i 2. stupně ZŠ ukázat, jakým způsobem edukovat žáky prizmatem současné mediální výchovy. Nelze být pouze vnímateli, ale též tvůrci – ten, kdo si nezkusil vytvořit fake news, mu těžko bude odolávat (atd. atp.); naučíte se proto vytvářet aktuální a trendy mediální výstupy.
|
Praktikum z „nové“ informatiky – 1. stupeň ZŠ
4 vyučovací hodiny
Vzdělávací program má učitelům (informatiky i „prvostupňákům“) prakticky ukázat, čeho všechno jsou schopny děti zvládnout a jak stupňovat a procvičovat jejich digitální kompetence, a vyzkoušet si mnoho praktických aktivit.
|
Praktikum z „nové“ informatiky – 1. stupeň ZŠ (webinář)
4 vyučovací hodiny
Vzdělávací program má učitelům (informatiky i „prvostupňákům“) prakticky ukázat, čeho všechno jsou schopny děti zvládnout a jak stupňovat a procvičovat jejich digitální kompetence, a vyzkoušet si mnoho praktických aktivit.
|
Pravidla a normy chování v pracovním kolektivu
8 vyučovacích hodin
Cílem kurzu je rozvoj znalostí konkrétních norem a pravidel chování a vztahů v pracovním kolektivu, které jsou účinnou zárukou každodenního vytváření dobrých profesních vztahů a příjemné firemní kultury. Účastníci budou mít možnost prakticky prodiskutovat jednotlivá témata a společně s lektorem hledat možnosti a řešení pro konkrétní zlepšení v jejich pracovních kolektivech a také rozvinout znalosti na modelových příkladech. V praktické části budou účastníci konkrétní dovednosti prakticky aplikovat při hledání řešení reálných případů, které vzejdou z analýzy situace účastníků z jejich pracovního prostředí.
|
Pravidla a normy chování v pracovním kolektivu (webinář)
8 vyučovacích hodin
Cílem kurzu je rozvoj znalostí konkrétních norem a pravidel chování a vztahů v pracovním kolektivu, které jsou účinnou zárukou každodenního vytváření dobrých profesních vztahů a příjemné firemní kultury. Účastníci budou mít možnost prakticky prodiskutovat jednotlivá témata a společně s lektorem hledat možnosti a řešení pro konkrétní zlepšení v jejich pracovních kolektivech a také rozvinout znalosti na modelových příkladech. V praktické části budou účastníci konkrétní dovednosti prakticky aplikovat při hledání řešení reálných případů, které vzejdou z analýzy situace účastníků z jejich pracovního prostředí.
|
Právní minimum pro učitele
8 vyučovacích hodin
Účastník školení bude seznámen se základními právními aspekty v oblasti pracovně-právní problematiky od pracovní smlouvy až po formality školních akcí, témata budou společně prodiskutovány a aplikovány na příkladech.
|
Právní minimum pro učitele (webinář)
8 vyučovacích hodin
Účastník školení bude seznámen se základními právními aspekty v oblasti pracovně-právní problematiky od pracovní smlouvy až po formality školních akcí, témata budou společně prodiskutovány a aplikovány na příkladech.
|
Právní novinky související se vzděláváním ukrajinských dětí a žáků
4 vyučovací hodiny
Přijímání dětí a žáků ukrajinské národnosti s sebou nese nové právní povinnosti pro ředitele, ale i pro vyučující. Jaké výjimky ze stávajících pravidel přináší nově přijatý zákon o opatřeních v oblasti školství v souvislosti s ozbrojeným konfliktem? Jak se na ně připravit? S těmito právními otázkami, s povinnostmi škol souvisejícími s adaptací dětí prchajících kvůli válce na Ukrajině i s dalšími metodickými podklady ministerstva školství Vás seznámíme na našem semináři.
|
Právní novinky související se vzděláváním ukrajinských dětí a žáků (webinář)
4 vyučovací hodiny
Přijímání dětí a žáků ukrajinské národnosti s sebou nese nové právní povinnosti pro ředitele, ale i pro vyučující. Jaké výjimky ze stávajících pravidel přináší nově přijatý zákon o opatřeních v oblasti školství v souvislosti s ozbrojeným konfliktem? Jak se na ně připravit? S těmito právními otázkami, s povinnostmi škol souvisejícími s adaptací dětí prchajících kvůli válce na Ukrajině i s dalšími metodickými podklady ministerstva školství Vás seznámíme na našem webináři.
|
Právní odpovědnost ve školství
4 vyučovací hodiny
V praxi velmi často vznikají pochybnosti, kdo odpovídá za škodu vzniklou během výuky, ve školách. Seminář se zaměří na vymezení právní odpovědnosti ředitelů školských právnických osob, pedagogů a dalších zaměstnanců školy. Pozornost bude věnována pracovněprávní, přestupkové i trestní odpovědnosti a přiblíženy budou základy civilněprávní odpovědnosti, včetně odpovědnosti za škodu.
|
Právní odpovědnost ve školství (webinář)
4 vyučovací hodiny
V praxi velmi často vznikají pochybnosti, kdo odpovídá za škodu vzniklou během výuky, ve školách. Seminář se zaměří na vymezení právní odpovědnosti ředitelů školských právnických osob, pedagogů a dalších zaměstnanců školy. Pozornost bude věnována pracovněprávní, přestupkové i trestní odpovědnosti a přiblíženy budou základy civilněprávní odpovědnosti, včetně odpovědnosti za škodu.
|
Právní rámec inkluze – aktuální předpisy
8 vyučovacích hodin
Seminář přinese hlavní okruhy právních problémů, které jsou spojeny s poskytováním vzdělávání a služeb žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Představeny budou hlavní související předpisy a jejich novely a důraz bude kladen na praktické dotazy a problémy z denní praxe škol a školských zařízení. Speciální pozornost bude věnována asistentům pedagoga a jejich právním povinnostem. Zejména ředitelé škol získají informace o tom, které jejich postupy mohou být porušením právních předpisů.
|
Právní rámec inkluze – aktuální předpisy (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář přinese hlavní okruhy právních problémů, které jsou spojeny s poskytováním vzdělávání a služeb žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Představeny budou hlavní související předpisy a jejich novely a důraz bude kladen na praktické dotazy a problémy z denní praxe škol a školských zařízení. Speciální pozornost bude věnována asistentům pedagoga a jejich právním povinnostem. Zejména ředitelé škol získají informace o tom, které jejich postupy mohou být porušením právních předpisů.
|
Předadaptační proces v mateřské škole
5 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen na problematiku adaptace dítěte ve věku 2-3 let na prostředí MŠ a učitelku před zahájením docházky a to společně s rodičem formou herních odpolední. Specifika adaptace dětí ve věku 2 - 3 let, fáze adapt. procesu; Rozdíly ve vývoji 2, 3 a 4letých dětí (úvod do vývojové psychologie s ohledem na věkové zvláštnosti a zařazování již dvouletých dětí do kolektivu MŠ); Spolupráce rodiny a MŠ při úspěšné adaptaci dítěte; Problémy, které se mohou během adaptačního procesu objevit, jejich možné příčiny a návrhy řešení; Pořádání Odpolední pro maminky s dětmi v MŠ – jak mohou probíhat, na co se připravit (připravenost prostředí i učitelky), využití příkladů z praxe – srovnání adaptace dětí, které Odpoledne pro maminky nenavštěvovaly; Návrhy činností a aktivit pro bezproblémovou adaptaci dětí.
|
Předadaptační proces v mateřské škole (webinář)
5 vyučovacích hodin
Účastníci semináře se seznámí s méně obvyklou formou, jak připravit dítě na vstup do mateřské školy a jak zvládnout adaptaci na mateřskou školu s minimem obtíží. Na příkladech z praxe porovnají, zda a v čem je tato forma spolupráce s rodinou přínosná. Dozví se, jak mohou podobná setkání připravit a čemu se mohou věnovat tak, aby společně strávený čas byl maximálním přínosem pro obě strany.
|
Předmatematické dovednosti u dětí předškolního věku (webinář)
6 vyučovacích hodin
V předškolním věku začíná dítě chápat první předmatematické představy. Vývoj těchto dovedností souvisí také s rozvojem logického myšlení. Praktický seminář, ve kterém lektorka představí množství pomůcek, které je možné jednoduše vyrobit a snadno používat ve skupině dětí i individuálně.
|
Předškolákův rok (webinář)
8 vyučovacích hodin
Školení nabídne širokou paletu námětů pro všestranný rozvoj dětské osobnosti, pro rozvoj jemné motoriky a psychických funkcí. Příprava dětí na úspěšné zahájení školní docházky.
|
Přetrvávající primární reflexy
4 vyučovací hodiny
Tato přednáška pojednává o přetrvávajících primárních reflexech a jejich vlivu na dítě. Na jeho vnímání, schopnosti, dovednosti, na jeho učení, chování a celkový rozvoj.
|
Přetrvávající primární reflexy (webinář)
4 vyučovací hodiny
Tato přednáška pojednává o přetrvávajících primárních reflexech a jejich vlivu na dítě. Na jeho vnímání, schopnosti, dovednosti, na jeho učení, chování a celkový rozvoj.
|
Prevence poruch učení i chování z pohledu speciálního pedagoga-logopeda
4 vyučovací hodiny
Absolventi semináře budou seznámeni s tím, jaké jsou potřeby současné generace „digitálních dětí“ - předškoláků a školáků v inkluzivní základní a mateřské škole z pohledu speciálního pedagoga logopeda s celostním přístupem. Témata: vzdělávací pyramida, cvičení pro správné učení, hrubá a jemná motorika, metody dobré praxe.
|
Prevence poruch učení i chování z pohledu speciálního pedagoga-logopeda (webinář)
4 vyučovací hodiny
Absolventi semináře budou seznámeni s tím, jaké jsou potřeby současné generace „digitálních dětí“ - předškoláků a školáků v inkluzivní základní a mateřské škole z pohledu speciálního pedagoga logopeda s celostním přístupem. Témata: vzdělávací pyramida, cvičení pro správné učení, hrubá a jemná motorika, metody dobré praxe.
|
Prevence stresu a syndromu vyhoření koučovací metodou Inner Game
8 vyučovacích hodin
Účastník kurzu si zvýší odolnost proti stresovým situacím. Zmapuje si vnitřní dialogy, které oslabují nebo posilují jeho stabilitu. Naučí se rozpoznávat hladinu stresu, pozná svou typickou reakci na stres. Dokáže najít své zdroje i faktory, které ohrožují jeho stabilitu. Posílí svou sebedůvěru a sebevědomí pomocí pozitivního postoje k sobě. Naučí se, jak zvládat odmítnutí i jak získat odstup od kritiky druhých. Seznámí se s hlavními praktickými nástroji Vnitřní hry, dokáže je využít ve svém pracovním i osobním životě. Po absolvování kurzu účastník zvýší akceptaci k sobě i druhým, převezme zodpovědnost za své reakce, dokáže získat nadhled a změní své dosavadní neefektivní reakce na stresující situace.
|
Prevence syndromu vyhoření
4 vyučovací hodiny
Syndrom vyhoření (burnout syndrom), neboli pocit pracovního vyčerpání, se odráží v psychické, fyzické i duševní nepohodě. Tato obtíž postihuje především lidi pracující v pomáhajících profesích – učitelé jsou tedy v tomto směru ohroženou skupinou. Seminář se pokusí objasnit, jaké jsou fáze syndromu vyhoření, čeho si všímat a co by nás mělo varovat. Řekneme si také, jaké důsledky může syndrom vyhoření mít. Poté se zaměříme na to, jak se tomuto syndromu bránit a prakticky si vyzkoušíme několik technik pro lepší duševní hygienu a pro lepší zvládání stresových situací.
|
Prezentační dovednosti pedagoga
16 vyučovacích hodin
Cílem kurzu je vybavit pedagogy znalostmi a dovednostmi v oblasti prezentačních dovedností a umožnit jim tak získat nové prostředky, metody, formy a techniky pro prezentaci učební látky v rámci vzdělávacího procesu. Nabídnout jim možnost rozšíření efektivních metod práce v pravidelné i příležitostné činnosti.
|
Prezentační nástroje jako podpora výuky
8 vyučovacích hodin
Seminář se zaměřuje na možnosti podpory projevu pedagoga a jeho prezentačních dovedností pomocí prezentačních nástrojů. Důraz je kladen na jednoduché využití dostupné školní techniky pro výuku a zvýšení zájmu žáků o učivo. Významná část semináře je věnována práci s působivými prezentacemi v PowerPointu a Prezi, dále pak natáčení a zpracovávání videa a audia, jeho možnosti samostatného užití nebo propojení s PPT prezentací. Účastníci získají základní povědomí o tom, jak pracovat s prezentací, aby nenahrazovala výtahy z knih a učebnic, ale byla motivující, inspirující a pomáhala prohloubit interakci se žáky.Představeny budou také ukázky realizovaných projektů.
|
Příklady dobré praxe ve vyučování matematiky (webinář)
4 vyučovací hodiny
Cílem semináře je ukázat na konkrétních příkladech možnosti, které typy aktivit přinášejí zpestření do vyučování matematiky, a na příkladech ukázat jejich možnosti užití pro různé věkové kategorie žáků.
|
Příprava předškoláka v MŠ na vstup do základní školy
18 vyučovacích hodin
Rizikové faktory pozdější školní neúspěšnosti; Neurózy, děti s poruchami chování, hyperaktivita a méně nadané děti, přístup a pedagogické vedení. Rozvoj a stimulace percepčně-motorických schopností a dovedností dětí potřebných pro úspěšný nástup do ZŠ. Grafomotorika, systematický rozvoj grafomotorických dovedností a odstranění možných obtíží. Matematické představy a prostorová orientace předškoláků - základní pojmy, praktický rozvoj a zvládnutí. Rozšíření kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti stimulace smyslového vnímání, i jako možná prevence specifických poruch učení. Náměty na zábavná cvičení a hry na rozvoj percepce – metodické vedení rodičů a jejich dětí. Příklady z praxe, ukázkami pomůcek a kazuistikami z prostředí pedagogicko-psychologické poradny.
|