Emoce v dětském věku – učte děti odmalička rozumět sobě i druhým (rozvoj emoční inteligence)
16 vyučovacích hodin
Cílem semináře je pomoci pedagogům lépe se orientovat v problematice emocí, emoční inteligenci, prosociálních aktivitách, pochopení sebe sama. Budou představeny postupy, jak emoce vyjadřovat, jak s tím pomoci dětem, jak o emocích komunikovat s dětmi, jak je učit rozpoznávat, přijímat je, nepotlačovat, a tím posilovat jejich emoční inteligenci a prosociální dovednosti, a to praktickými ukázkami, návody a situacemi.
|
Emoce v příběhu, knize
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je pomoci pedagogům (nejen jim) lépe se orientovat v problematice emocí, emoční inteligenci, prosociálních aktivitách, pochopení sebe sama, tím i druhých. Budou představeny knihy a konkrétní příběhy, díky nimž lze učit, jak emoce vyjadřovat, jak s tím pomoci dětem, jak o emocích komunikovat s dětmi, jak je učit rozpoznávat, přijímat je, nepotlačovat, a tím posilovat jejich emoční inteligenci a prosociální dovednosti, a to praktickými ukázkami, návody a situacemi. Bude názorně
a zřetelně ukazováno, jak s takovými texty pracovat, čím jsou specifické, jak mohou obohacovat děti, žáky, skupiny.
|
Emoční inteligence při práci pedagoga
8 vyučovacích hodin
Účastník získá základní informace o emoční inteligenci a možnostech jejího rozvoje. Hlavní pozornost bude věnována emocím, jejich zvládání, sebemotivaci, vnímavosti a tvorbě mezilidských vztahů. Skrze praktické ukázky se účastník seznámí s pojmy emoční infekce, kognitivní a emocionální empatie, dynamika pozornosti, vnitřní soustředění – vnější soustředění a soustředění na obecnější skutečnosti.
|
Emoční inteligence při práci pedagoga (webinář)
8 vyučovacích hodin
Účastník získá základní informace o emoční inteligenci a možnostech jejího rozvoje. Hlavní pozornost bude věnována emocím, jejich zvládání, sebemotivaci, vnímavosti a tvorbě mezilidských vztahů. Skrze praktické ukázky se účastník seznámí s pojmy emoční infekce, kognitivní a emocionální empatie, dynamika pozornosti, vnitřní soustředění – vnější soustředění a soustředění na obecnější skutečnosti.
|
Emoční management pro pedagogy
8 vyučovacích hodin
Po absolvování vzdělávacího programu budou pedagogičtí pracovníci schopni zvládat své emoce a efektivně využívat vlastního emočního potenciálu pro dosahování cílů a při jednání se žáky/studenty, ale i s kolegy, nadřízenými a dalšími osobami.
|
Emoční management pro pedagogy (webinář)
8 vyučovacích hodin
Po absolvování vzdělávacího programu budou pedagogičtí pracovníci schopni zvládat své emoce a efektivně využívat vlastního emočního potenciálu pro dosahování cílů a při jednání se žáky/studenty, ale i s kolegy, nadřízenými a dalšími osobami.
|
Environmentální činnosti ve školní družině
6 vyučovacích hodin
Účastníci získají přehled o pojmech a současné situaci v oblasti trvale udržitelného rozvoje a ochrany přírody a získají inspiraci k ekoaktivitám a tvořivým činnostem pro vlastní práci s žáky.
|
Environmentální činnosti ve školní družině (webinář)
6 vyučovacích hodin
Účastníci získají přehled o pojmech a současné situaci v oblasti trvale udržitelného rozvoje a ochrany přírody a získají inspiraci k ekoaktivitám a tvořivým činnostem pro vlastní práci s žáky.
|
Environmentální výchova v MŠ
5 vyučovacích hodin
Seminář představí pedagogům základní informace o možnostech včlenění ekologické (environmentální) výchovy do života mateřské školy. Zřetel bude kladen na cíle a výstupy environmentální výchovy v předškolním vzdělávání dle RVP PV. Kromě teoretického rámce nabídne školení také praktické ukázky výtvarných, pracovních a literárních činností, hudebně-pohybových aktivit a her, které budou diskutovány v návaznosti na pedagogickou praxi účastníků.
Načerpané informace se tak stanou inspirací pro práci v každodenní praxi s předškolními dětmi.
|
Environmentální výchova v MŠ (webinář)
5 vyučovacích hodin
Seminář představí pedagogům základní informace o možnostech včlenění ekologické (environmentální) výchovy do života mateřské školy. Zřetel bude kladen na cíle a výstupy environmentální výchovy v předškolním vzdělávání dle RVP PV. Kromě teoretického rámce nabídne školení také praktické ukázky výtvarných, pracovních a literárních činností, hudebně-pohybových aktivit a her, které budou diskutovány v návaznosti na pedagogickou praxi účastníků. Načerpané informace se tak stanou inspirací pro práci v každodenní praxi s předškolními dětmi.
|
Evropská unie – minulost, současnost a budoucnost
5 vyučovacích hodin
Školení je zaměřeno na seznámení účastníků s historií a důvody vzniku Evropské unie, s přehledem evropských institucí, jednotlivých politik a vlivu EU. Zdůrazněna je také otázka budoucnosti EU v souvislosti s řešením finanční krize, přijetím Eura a dalším předpokládaným vývojem. Klíčová je aplikace získaných znalostí ve výuce společenskovědních předmětů. Základy EU (historie vzniku EU, instituce EU – parlament, komise, rada, soudní dvůr a jiné, politiky EU, Euro, práva a povinnosti občanů EU); Evropská unie a její síla (důvody vzniku EU, jejich analýza a srovnání s realitou; působnost EU a její síla v jednotlivých politikách, porovnání síly jednotlivých aktérů politik - EU, národní stát, regiony, atd.; možnosti zvyšování, resp. snižování vlivu EU); EU a její budoucnost.
|
Evropská unie – minulost, současnost a budoucnost (webinář)
5 vyučovacích hodin
Školení je zaměřeno na seznámení účastníků s historií a důvody vzniku Evropské unie, s přehledem evropských institucí, jednotlivých politik a vlivu EU. Zdůrazněna je také otázka budoucnosti EU v souvislosti s řešením finanční krize, přijetím Eura a dalším předpokládaným vývojem. Klíčová je aplikace získaných znalostí ve výuce společenskovědních předmětů. Základy EU (historie vzniku EU, instituce EU – parlament, komise, rada, soudní dvůr a jiné, politiky EU, Euro, práva a povinnosti občanů EU); Evropská unie a její síla (důvody vzniku EU, jejich analýza a srovnání s realitou; působnost EU a její síla v jednotlivých politikách, porovnání síly jednotlivých aktérů politik - EU, národní stát, regiony, atd.; možnosti zvyšování, resp. snižování vlivu EU); EU a její budoucnost.
|
Exkurze do moderní literatury pro děti a mládež (webinář)
4 vyučovací hodiny
Cílem semináře je seznámit účastníky s výběrem moderní literatury pro děti a mládež (LPDM), s vybranými autory a charakteristikou jejich tvorby, s novinkami v jednotlivých žánrech a s možnostmi, jak v literární výchově využít mezipředmětové vztahy a prolínání vzdělávacích oblastí. Vzhledem k filmovému zpracování některých literárních děl bude dán prostor i průřezovému tématu Mediální výchova. Na vybraných ukázkách si učitelé prakticky vyzkoušejí, jak je možno LPDM využít pro rozvoj čtenářské gramotnosti, jak žáky vhodně motivovat k jejich vlastní mimoškolní četbě atd.
|
Exkurze do moderní literatury pro děti mladšího školního věku
4 vyučovací hodiny
Cílem semináře je seznámit účastníky s výběrem moderní literatury pro děti, s vybranými autory a charakteristikou jejich tvorby, s novinkami v jednotlivých žánrech a s možnostmi, jak využít mezipředmětové vztahy a prolínání vzdělávacích oblastí. Vzhledem k filmovému, popř. televiznímu zpracování některých literárních děl bude dán prostor i průřezovému tématu mediální výchova. Na vybraných ukázkách si učitelé prakticky vyzkoušejí, jak je možno literaturu pro děti využít k rozvoji čtenářské gramotnosti, jak žáky vhodně motivovat k jejich vlastní mimoškolní četbě atd.
|
Exkurze do moderní literatury pro děti mladšího školního věku (webinář)
4 vyučovací hodiny
Cílem semináře je seznámit účastníky s výběrem moderní literatury pro děti, s vybranými autory a charakteristikou jejich tvorby, s novinkami v jednotlivých žánrech a s možnostmi, jak využít mezipředmětové vztahy a prolínání vzdělávacích oblastí. Vzhledem k filmovému, popř. televiznímu zpracování některých literárních děl bude dán prostor i průřezovému tématu mediální výchova. Na vybraných ukázkách si učitelé prakticky vyzkoušejí, jak je možno literaturu pro děti využít k rozvoji čtenářské gramotnosti, jak žáky vhodně motivovat k jejich vlastní mimoškolní četbě atd.
|
Extremistické a xenofobní chování žáků a mládeže
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen na poznání a vyhledávání dětí s extremistickými názory a na následnou práci s nimi. Důraz je kladen také na preventivní techniky. Seminář je rozdělen do několika částí. V teoretické části se lektor zabývá příčinami vzniku, symptomy a následnou intervencí extremistického, rasistického a xenofobního chování. V druhé části semináře jsou pedagogové proškoleni v metodách a technikách prevence potřebných k práci s jedincem a skupinou ohroženou vznikem sociálně patologického chování se znaky extremismu.
|
Finanční gramotnost pro 1. stupeň základní školy
8 vyučovacích hodin
Účastníci semináře se seznámí s vymezením základních pojmů týkajících se finanční gramotnosti a možnostmi, jak toto téma zařadit do výuky na 1 . stupni ZŠ včetně praktických
ukázek a aktivit.
|
Finanční gramotnost pro 1. stupeň základní školy (webinář)
8 vyučovacích hodin
Účastníci semináře se seznámí s vymezením základních pojmů týkajících se finanční gramotnosti a možnostmi, jak toto téma zařadit do výuky na 1 . stupni ZŠ včetně praktických ukázek a aktivit.
|
Finanční matematika pro život (webinář)
4 vyučovací hodiny
Seminář je zaměřen na seznámení účastníků s možnostmi začlenění prvků finanční matematiky do výuky. Důraz je kladem na užití osvojených poznatků v každodenní praxi. Příklady jsou voleny z oblastí běžného života, jako např. hospodaření domácnosti, příjmy, výdaje, finanční produkty, výpočet daní. Jsou zařazeny také ukázky projektů vhodných pro úspěšné začlenění oblasti finanční matematiky.
|
Formativní hodnocení
8 vyučovacích hodin
Školení představí pedagogům formativní hodnocení jako významnou součást práce se žákem.
- Co je a není formativní hodnocení, typy školního hodnocení, účel FH, známkování
- Proč používat formativní hodnocení? Co je cílem FH?
- Metody formativního hodnocení
- Cíle formativního hodnocení
- Kritéria hodnocení
- Zpětná vazba
- Zavádění formativního hodnocení a jeho rizika
|
Formativní hodnocení (webinář)
8 vyučovacích hodin
Školení představí pedagogům formativní hodnocení jako významnou součást práce se žákem. - Co je a není formativní hodnocení, typy školního hodnocení, účel FH, známkování - Proč používat formativní hodnocení? Co je cílem FH? - Metody formativního hodnocení - Cíle formativního hodnocení - Kritéria hodnocení - Zpětná vazba - Zavádění formativního hodnocení a jeho rizika
|
Formativní hodnocení v kostce
6 vyučovacích hodin
Školení představí pedagogům formativní hodnocení jako významnou součást práce se žákem.
Představeno bude samotné formativní hodnocení – co je a co není FH, jak používat FH, jaké hodnocení najdeme ve školním prostředí a jaké jsou cíle FH. Představeny budou různé metody formativního hodnocení a doporučení jak s nimi pracovat. Pedagogové se dozví kritéria hodnocení žáků a jak je aplikovat a rovněž i význam zpětné vazby a jak s ní pracovat. Významnou součástí školení bude způsob zavádění formativního hodnocení do praxe.
|
Formativní hodnocení v kostce (webinář)
6 vyučovacích hodin
Školení představí pedagogům formativní hodnocení jako významnou součást práce se žákem.
Představeno bude samotné formativní hodnocení – co je a co není FH, jak používat FH, jaké hodnocení najdeme ve školním prostředí a jaké jsou cíle FH. Představeny budou různé metody formativního hodnocení a doporučení jak s nimi pracovat. Pedagogové se dozví kritéria hodnocení žáků a jak je aplikovat a rovněž i význam zpětné vazby a jak s ní pracovat. Významnou součástí školení bude způsob zavádění formativního hodnocení do praxe.
|
Formativní hodnocení ve vzdělávání
8 vyučovacích hodin
Tento osmihodinový seminář seznamuje účastníky s principy a strategiemi formativního hodnocení, to jak na straně pedagoga, tak i třídního kolektivu. Účastníci semináře se seznámí s praktickými technikami a metodami formativního hodnocení, seminář je založen na praktických ukázkách. Zaměřuje se také na vhodné nástroje komunikace se žákem a s třídním kolektivem.
|
Formativní hodnocení ve vzdělávání (webinář)
8 vyučovacích hodin
Tento osmihodinový seminář seznamuje účastníky s principy a strategiemi formativního hodnocení, to jak na straně pedagoga, tak i třídního kolektivu. Účastníci semináře se seznámí s praktickými technikami a metodami formativního hodnocení, seminář je založen na praktických ukázkách. Zaměřuje se také na vhodné nástroje komunikace se žákem a s třídním kolektivem.
|
Formativní hodnocení ve vzdělávání v kostce
4 vyučovací hodiny
Tento čtyřhodinový seminář seznamuje účastníky s principy a strategiemi formativního hodnocení, to jak na straně pedagoga, tak i třídního kolektivu. Účastníci semináře se seznámí s praktickými technikami a metodami formativního hodnocení, seminář je založen na praktických ukázkách. Zaměřuje se také na vhodné nástroje komunikace se žákem a s třídním kolektivem.
|
Formativní hodnocení ve vzdělávání v kostce (webinář)
4 vyučovací hodiny
Tento čtyřhodinový seminář seznamuje účastníky s principy a strategiemi formativního hodnocení, to jak na straně pedagoga, tak i třídního kolektivu. Účastníci semináře se seznámí s praktickými technikami a metodami formativního hodnocení, seminář je založen na praktických ukázkách. Zaměřuje se také na vhodné nástroje komunikace se žákem a s třídním kolektivem.
|
Genetická metoda čtení a psaní
8 vyučovacích hodin
Pomocí této techniky se děti naučí během dvou měsíců plynule číst a psát. Žáci jsou získáni pro samostatné čtení a tvůrčí „dílny“ psaní. Genetická metoda napomáhá předcházet VPU (dyslexie). Děti se neučí pomocí slabikáře, jedná se o protipól analyticko – syntetické metody. Děti neslabikují. Efektivní metoda pro čtení a psaní s porozuměním. Jedná se o prakticky zaměřený seminář, který bude doplněn videozáznamem ze školní praxe.
|
Grafomotorické dovednosti – jejich rozvoj a odstranění obtíží
9 vyučovacích hodin
Prakticky zaměřený seminář pro pedagogické pracovníky akcentuje otázky týkající se rozvoje hrubé a jemné motoriky v návaznosti na systematický rozvoj grafomotorických dovedností a odstranění obtíží spojených se psaním. Na školení bude probrána otázka prevence grafomotorických a vizuomotorických obtíží již v předškolním věku. Objasněna bude problematika metodického vedení předškoláků v oblasti rozvoje grafomotoriky a vizuomotoriky. V neposlední řadě budou prezentovány praktické ukázky rozvoje hrubé a jemné motoriky.
|
Grafomotorické dovednosti – jejich rozvoj a odstranění obtíží (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen na rozšíření kompetencí pedagogů v oblasti základní pedagogické diagnostiky dětí předškolního věku – zvolení vhodného postupu vzhledem k vývojové úrovni dítěte v dané sledované oblasti. Cílem semináře je poskytnout účastníkům konkrétní metodické postupy v oblasti grafomotorické a vizuomotorické, jejichž základy jsou velmi důležité pro úspěšný start do 1. třídy ZŠ a jež jsou výstupními standardy pro MŠ v rozvoji předškolního dítěte.
|