logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00

Pro sociální služby na míru

obrazky-na-miru-socialni-02.jpg

Pro Váš pracovní tým připravíme školení na míru.

  • Rozsáhlý výběr témat
  • Akreditace MPSV
  • Realizace na Vašem pracovišti nebo dle domluvy
  • Online, prezenční i kombinovaná forma
  • Účastníci obdrží osvědčení o absolvování školení
  • S výběrem školení Vám poradíme

Pokud máte zájem o kterékoli uvedené školení pro celý Váš pracovní tým, kontaktujte nás a my Vám zašleme podrobnou anotaci školení nebo připravíme již konkrétní nabídku.

Pokud chcete, abychom Vám sami vybrali školení pro Vás, dle Vašich tematických požadavků, můžete využít nezávazný poptávkový formulář.

Zde naleznete aktuální seznam všech našich školení a kurzů akreditovaných MPSV ČR pro sociální pracovníky, pracovníky v sociálních službách a vedoucí pracovníky.

Kliknutím na název školení se otevře stručný popis.

Seznam všech akreditovaných školení


Název
Úvod do problematiky nevhodného zacházení a jednání se seniory a jedinci s handicapem, syndrom EAN
Číslo akreditace

A2021/0507-SP/PC/PP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Cílem kurzu je předat absolventům informace o nevhodném zacházení se seniory a s handicapovanými jedinci. Účastníci kurzu se naučí lépe vnímat seniora v průběhu stáří v souvislosti s problematikou prevence EAN. Prohloubí si znalosti o asertivní komunikaci. Dále si také lépe uvědomí včasné a správné rozpoznání varovných příznaků násilí na seniorech a jedincích s postižením, které pomůže zabránit další eskalaci. Účastníci se seznámí s charakteristickými změnami u týraných jedinců, v jejich chování, emocích, kognitivních případně řečových funkcích. Uvědomí si lépe změny v sociálních vztazích u klientů sociálních služeb včetně problematiky druhu týrání, následků týrání a možnostmi sociálně právní ochrany týraných seniorů a handicapovaných osob. Naučí se pochopit příčiny selhání odpovědné, pečující osoby, seznámí se s dalšími pojmy.

Úvod do problematiky specifických potřeb seniorů
Číslo akreditace

A2022/0501-SP/PC/PP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Základní potřeby klientů - Fyziologické potřeby, bezpečí, uznání, seberealizace a kognitivní potřeby. Změny v seniorském věku - medicínské, sociální: Instabilita, poruchy hybnosti, pokles svalové síly, poruchy zraku aj. Potřeba bezpečného prostředí pro klienty. Specifické potřeby seniorů v kontextu fyziologických. Změna hierarchie potřeb seniorů. Péče podporující důstojnost člověka z hlediska potřeb seniorů. Možnosti a stimulace specifických vyšších potřeb seniorů. Pohybová a psychická aktivita seniorů z hlediska jejich potřeb.

Úvod do problematiky týrání a zneužívání v sociálních službách
Číslo akreditace

A2024/0690-SP/PC/PP/VP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Násilí, týrání, zneužívání a zanedbávání péče u ohrožených skupin obyvatelstva s větším zaměřením na skupinu seniorů, jež žijí v domácím prostředí, nebo využívají pobytové sociální služby. Druhy a formy násilí, vhled do oblasti legislativy a konkrétní pomoci. Specifika možného zanedbávání péče v zařízeních sociálních služeb, jeho identifikace a příčiny. Náročnost výkonu pomáhající profese, prevence syndromu vyhoření a předcházení nevhodnému chování.

Uživatel drog jako klient sociální služby
Číslo akreditace

A2024/1292-SP/PC

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Kontakt sociálního pracovníka (či pracovníka soc. služby) a uživatele drog v různých kontextech. Nejčastěji zneužívané typy látek, možnosti léčby a následné péče o uživatele drog. Zkušenosti a náměty pro práci s touto cílovou skupinou, včetně jejích specifik a úskalí. Efektivní práce a práce na změně, komunikace, motivace a případné intervence.

Vedení podpůrného rozhovoru a efektivní komunikace v sociálních službách
Číslo akreditace

A2021/0579-SP/PC/PP/VP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář představuje způsoby, jak navyšovat emoční inteligenci a možnosti jak mapovat komunikační pole mezi klientem a pracovníkem. Účastníci získají základní orientaci v komunikačních strategiích, které mohou uplatnit ve své každodenní praxi a využít je v proaktivní komunikaci s klientem. Na modelových situacích si vyzkouší funkční rozhovor a seznámí se s podpůrným typem rozhovoru se zřetelem ke specifikům cílové skupiny v jejich praxi.

Využití na řešení zaměřeného přístupu v práci sociálního pracovníka
Číslo akreditace

A2021/0347-SP/VP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Kurz se zaměřuje na možnosti využití na řešení zaměřeného přístupu v praxi sociálního pracovníka. Představuje základní rozdíly v tradičním chápání pojetí sociální práce a na řešením orientovaném přístupu. Na konkrétních, praktických příkladech představuje základní premisy a možnosti intervencí v rámci tohoto přístupu – zaměření na řešení, nikoliv na problém, „problem talk“ a „solution talk“, práce se zdroji, práce s výjimkami. Dále se pak zaměřuje na využití zázračné otázky při práci s klientem v různých fázích motivace a některé komunikační strategie – „tanec kolem problému“, cirkulární dotazování, dekonstrukce. Kurz představuje také některá možná úskalí využití tohoto přístupu při práci s klientem, zejména v kontextu tradičního chápání sociální práce.

Využití všímavosti (mindfulness) při zvládání stresu v sociálních službách
Číslo akreditace

A2023/0385-SP/PC/PP/VP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Absolvent se seznámí se základy všímavosti a získá základní znalosti a dovednosti, jak může snížit napětí a stres pramenící z pracovního přetížení a konfliktních situací ve vztahu ke klientům i ke spolupracovníkům. Díky tomu bude více vnímavý ke svým potřebám, zvýší se jeho psychická odolnost a emoční vyrovnanost, posílí se jeho pozornost.

Využití zahrady při práci s uživateli sociálních služeb
Číslo akreditace

A2022/0435-SP/PC/PP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastníci budou seznámeni s historickými kořeny zahradní terapie, což bude dáno do kontextu současných sociálních služeb v jejich individuálních podmínkách. Na zahradu je v rámci kurzu nahlíženo z několika hledisek – témata „zahradničení“, tedy rovina pracovní terapie, dále relaxační, aktivizační, smyslové podněty. Otevírají se otázky k čemu má zahrada sloužit, jaké máme zdroje, podmínky a co pro smysluplné využití zahrady můžeme jako pracovníci udělat. Hledání možností „jak dostat zahradu dovnitř“ a jak život z budovy sociální služby „dostat ven“.

Z hlavy do těla - praktický hravý workshop pro skutečnou změnu
Číslo akreditace

A2023/0330-SP/PC/PP/VP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Školení je koncipováno velmi prakticky a zážitkově. Účastníci na vlastní kůži zažijí, jak silně vnímají případně nevnímají svoje tělo a porozumí tomu, jaký to má vliv na jejich běžný život, zvládání zátěžových situací, hodnocení sebe i druhého člověka, schopnost inovace, empatie. Techniky směřují k rozvoji dovednosti ovládnutí toku svých myšlenek právě pomocí zapojení těla. Výsledkem je větší uvědomění funkčních a nefunkčních nástrojů našeho mozku a to, jak jim nepodléhat. Součástí workshopu jsou techniky k uvolnění vzteku, smutku a dalších emocí, před kterými běžně lidé zavírají oči a tím pádem dochází k jejich potlačování a následné nespokojenosti, úzkostem, depresím, vyhoření atp. Techniky zaměřené na sdílení vedou k rozvoji dovednosti empatie, naslouchání a nehodnotícího postoje, což jsou zásadní profesionální dovednosti sociálního pracovníka.

Základy adiktologického poradenství
Číslo akreditace

A2024/0136-SP/PC/PP/VP

Krátká anotace

16 vyučovacích hodin

Seminář se zaměřuje na problematiku alkoholových i nealkoholových závislostí. V rámci bio-psycho-sociálně-spirituálního modelu představuje různé typy závislosti a jejich specifika s ohledem na typ užívané látky, fázi drogové kariéry a případné možnosti léčby. Popisuje rizika a důsledky užívání návykových látek. Dále se pak zaměřuje na specifika závislých ve vývojovém kontextu s ohledem na kognitivní, emocionální a sociální rozměr života člověka, na základě autentických výroků klientů ilustruje způsoby uvažování a chování uživatelů drog. V rámci semináře budou na základě příkladů z praxe a modelových situací představeny efektivní způsoby komunikace se závislými, včetně základů motivačně intervenční práce s nimi, vycházejícími z motivačních rozhovorů a na řešení orientovaného přístupu v poradenství.

Základy krizové intervence
Číslo akreditace

A2021/0761-SP/PC/PP/VP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Školení se zaměřuje na předání základních znalostí a dovedností pro práci s klienty v krizi. Definuje krizi v kontextu bio-psycho-sociálně-spirituálního modelu života a ozřejmuje hlavní možné spouštěče krize v kontextu různých věkových skupin. Formou (modelových situací) seznamuje s některými technikami, které je možné využít v krizových situacích a s eticky problémovými aspekty poskytování krizové intervence.

Základy práce s klientem s manipulativním chováním i agresí
Číslo akreditace

A2023/0314-SP/PC/PP/VP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Ve vzdělávacím programu Základy práce s klientem s manipulativním chováním i agresí bude popsána manipulace, její formy a příčiny. Budou rozebráni činitelé vyvolávající agresivní chování (např. nevhodné chování personálu jako spouštěč manipulace či agrese). Bude popsán klient manipulující i agresivní a příčiny tohoto chování, jako je např. emoční reakce na neuspokojené potřeby či naučené chování. Budou popsány manipulativní projevy a strategie klienta, vč. manipulace agresí. Bude popsán průběh agresivního chování, vč. kyvadla agrese a možnosti personálu v rozčilující fázi. Druhá část kurzu bude zaměřena na nácviky zvládání komunikace s manipulativním i agresivním klientem, identifikace potřeb klienta a vhodná komunikace vedoucí ke spolupráci. Vzdělávací cíle: Účastníci kurzu Úvod do práce s klientem s agresí a manipulativním chováním získají dostatek informací o efektivních i etických strategiích jak komunikovat a pracovat s klientem s agresivním a manipulativním chováním. Dozví se o podobách agrese, příčinách a formách agrese, které mozkové části jsou při agresi zapojeny, faktorech které spouští agresivní nebo manipulativní chování, vč. chyb na straně personálu. Dozví se, jak funguje kyvadlo agrese a jak komunikačně či pomocí jiných strategií zklidnit klienta ještě v rozčilující fázi. Budou ukázány plány rizik, bude rozebrána dobrá praxe. Díky komunikačním nácvikům aktivního naslouchání si účastníci kurzu posílí empatii (do potřeb klienta a s cílem lepšího pochopení důvodů agrese či manipulace). Díky rolovým nácvikům si upevní dovednosti na člověka orientované komunikace s člověkem v agresi a asertivní komunikace s člověkem manipulujícím.

Základy specifického přístupu k lidem s mentálním postižením v sociálních službách
Číslo akreditace

A2021/0762-SP/PC/PP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Základní specifika osob s mentálním postižením, jejich psychologické zvláštnosti a jak tyto znalosti uplatnit v praxi. Účastníci posílí své odborné kompetence ve znalostech specifik bezprostředního, tedy smyslového a zprostředkovaného vnímání osob s mentálním postižením. Základní informace o alternativní a augmentativní komunikaci a bazální stimulaci. Seznámení s možností využití arte-, muziko-, drama- a biblioterapie s důrazem na jejich vzájemné propojení.

Základy supervize a práce s reflexí v sociálních službách
Číslo akreditace

A2023/0311-SP/PC/VP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Ve vzdělávacím programu Základy supervize a práce s reflexí v sociálních službách bude vyspecifikován i prakticky vyzkoušen přínos supervize i práce s reflexí a zpětnou vazbou. Bude poukázáno na přínosy pro pracovníka i klienta (přínos, který z toho má klient je dán tím, že pracovník díky zlepšené sebereflexi dokáže nabídnout kvalitnější podporu klientovi). V kurzu budou probrány typy a druhy supervizí. Pomocí přednášky i brainstormingu bude poukázáno na rozdíly v direktivním - mocenském přístupu ke klientům a v podpůrném přístupu, dále možnostem nastavení efektivních hranic mezi klientem a pracovníkem, podporujícím zplnomocňování klienta (ale i pracovníků samých) k řešení svých potřeb. V kurzu bude prakticky trénována schopnost dávat reflexe a přijímat zpětnou vazbu.

Základy vedení lidí a týmové spolupráce
Číslo akreditace

A2023/0317-SP/PC/VP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

V kurzu se účastníci dozví, co je potřeba pro efektivní vedení lidí a týmovou spolupráci. Program je vhodný nejen pro vedoucí pracovníky a sociální pracovníky, ale také pro pracovníky v sociálních službách, kteří jsou v pracovní pozici koordinátor. Účastníci kurzu poznají rozdíl mezi řízením a vedením – leadershipem. Vzdělávací program definuje rozdíly mezi skupinou a týmem, jaké jsou jednotlivé role v týmu, např. dle Belbina a jaká jsou pozitiva týmové spolupráce. Je zde kladen důraz na význam motivace a efektivní týmové komunikace. Budou specifikovány možné překážky v týmové spolupráci a pomocí praktických ukázek, cvičení a interaktivních diskusí pochopí účastník svoji roli v týmu a přínos pro týmovou spolupráci.

Základy vedení skupiny seniorů
Číslo akreditace

A2021/0166-SP/PC

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Základní informace o vedení skupiny, psychologické poznatky o malé sociální skupině a adekvátní možnosti reakce na potřeby jednotlivých klientů během skupinové práce. Základní specifika seniorské skupiny. Skupinová dynamika a procesy. Nejčastější problematické situace při vedení skupiny. Role vedoucího skupiny. Jak vhodně stanovit místo, čas, frekvenci i délku jednotlivých setkání. Jak vhodně vybírat konkrétní aktivitu pro skupinová setkání. Jak pracovat se skupinou klientů se specifickými potřebami (např. se syndromem demence).

Zákon o sociálních službách a jeho implementace do praxe
Číslo akreditace

A2023/0861-SP/VP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Absolvent programu získá přehled o obsahu zákona o sociálních službách o jeho prováděcích právních předpisech a taktéž i o dalších souvisejících právních předpisech. Absolvent se seznámí s aktuálně účinnou podobou zákona. Absolvent si ujasní význam základních pojmů, systémem a podstatou základních činností sociálních služeb. Získá přehled o aplikaci jednotlivých ustanovení a případných změn v praxi. V neposlední řadě  účastník získá užitečné informační zdroje, o které se může opírat v rámci svého praktického působení.

Závadové chování dětí z pohledu kurátora pro děti a mládež
Číslo akreditace

A2021/1323-SP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seznámení s možnostmi těch, kdo vykonávají sociálně právní ochranu dětí. Základní právní normy. Metody práce s dětmi i rodinou. Vyhodnocení situace dítěte a rodiny. Individuální plánování sociálně právní ochrany dítěte. Plánování jednotlivých kroků v duchu SMART kritérií. Příklady dobré praxe.

Závislosti na drogách a alkoholu pohledem pracovnice z praxe
Číslo akreditace

A2024/1097-SP/PC/PP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Praktické ukotvení procesu závislosti a práce se závislým člověkem. Označení návykových látek a jejich funkce v životě závislého. Zdroje k účelné pomoci pracovníka ve vztahu ke klientovi. Téma počítá s informacemi, které jsou se závislostí úzce spojené, jako jsou dispozice k závislosti, hranice, vzorce chování i limitů při práci s klientem. Kdy pomáháme a kdy už ne. Vymezení konkrétních reálných situací a předpoklady pro jejich odborné zvládnutí. Komplexní náhled na princip závislosti, funkce závislosti na mysl i tělo a realistické dovednosti a informace k podpoře klienta. Příležitosti k hledání východisek nejen pro klienty, ale i pro pracovníky, které kurz podněcuje k péči také o své bytí.

Zážitkové techniky protidrogové prevence
Číslo akreditace

A2022/0675-SP/PC

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Stručné přestavení systému protidrogové prevence v České republice a představení jednotlivých typů prevence, včetně jejich hlavních cílů a poskytovatelů. Způsoby práce s jednotlivcem a se skupinou v rámci primární protidrogové prevence včetně specifických zásad, možných úskalí a problémových momentů. Kurz zážitkovou a interaktivní formou představuje jednotlivé techniky protidrogové prevence, včetně didaktických zásad a možných problémových momentů realizace jednotlivých technik.

Zvládání stresu a stresové zátěže v oblasti sociálních služeb
Číslo akreditace

A2024/0691-SP/PC/PP/VP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář reaguje na potřebu pracovníků v sociálních službách a v dalších pomáhajících profesích vypořádávat se s každodenními stresovými situacemi. Informace o vzniku a vlivu stresu na jednotlivce. Postupy, jak stresu předcházet a jak již existující stresové situace efektivně řešit. Práce s negativními emocemi. Nástroje zvyšující odolnost vůči stresu a jeho prevence. Předcházení syndromu vyhoření. Účastníci si pomocí individuálních a skupinových cvičení budou analyzovat potenciální osobní stresory, zejména v rámci zaměstnání v sociálních službách, a stanovovat osobní plán přístupu ke stresorům a řešení pravidelně se opakujících stresových situací.

Sledujte vzdělávání pro sociální služby
fb