logo
po – pá 8:00 – 16:00

Pro sociální služby na míru

obrazky-na-miru-socialni-02.jpg

Pro Váš pracovní tým připravíme školení na míru.

  • Rozsáhlý výběr témat
  • Akreditace MPSV
  • Realizace na Vašem pracovišti nebo dle domluvy
  • Online, prezenční i kombinovaná forma
  • Účastníci obdrží osvědčení o absolvování školení
  • S výběrem školení Vám poradíme

Pokud máte zájem o kterékoli uvedené školení pro celý Váš pracovní tým, kontaktujte nás a my Vám zašleme podrobnou anotaci školení nebo připravíme již konkrétní nabídku.

Pokud chcete, abychom Vám sami vybrali školení pro Vás, dle Vašich tematických požadavků, můžete využít nezávazný poptávkový formulář.

Zde naleznete aktuální seznam všech našich školení a kurzů akreditovaných MPSV ČR pro sociální pracovníky, pracovníky v sociálních službách a vedoucí pracovníky.

Kliknutím na název školení se otevře stručný popis.

Seznam všech akreditovaných školení


Název
Praktická psychologie pro pracovníky v sociální oblasti
Číslo akreditace

A2023/0308-SP/PC/PP/VP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Kurz se zaměřuje na získání znalostí z psychologie uplatnitelných v praxi, které mohou pracovníci v sociální oblasti využít při práci s klienty (témata osobnosti klienta, vztahů, potřeb, emocí, motivací), souvislosti s chováním a jednáním klientů. Cílem kurzu je integrovat důležité poznatky z psychologie do pomáhající práce s klientem, aplikovat a propojit je s komunikačními technikami, které povedou k nastavení lepší spolupráce (otevření, udržení, zvýšení spolupráce) mezi pracovníkem a klientem. Na příkladech z praxe bude účastníkům kurzu nastíněn vhodný postup práce s potřebami, emocemi a motivací klienta a možnosti plánování dalších intervencí. V kurzu bude také představena síť odborné pomoci klientům a její členění.

Pravidla a normy chování v pracovním kolektivu
Číslo akreditace

A2023/0327-SP/PC/VP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Cílem kurzu je rozvoj znalostí konkrétních norem a pravidel chování a vztahů v pracovním kolektivu, které jsou účinnou zárukou každodenního vytváření dobrých profesních vztahů a příjemné firemní kultury. Účastníci budou mít možnost prakticky prodiskutovat jednotlivá témata a společně s lektorem hledat možnosti a řešení pro konkrétní zlepšení v jejich pracovních kolektivech a také rozvinout znalosti na modelových příkladech. V praktické části budou účastníci konkrétní dovednosti prakticky aplikovat při hledání řešení reálných případů, které vzejdou z analýzy situace účastníků z jejich pracovního prostředí.

Prevence syndromu vyhoření pracovníků v sociálních službách
Číslo akreditace

A2023/1677-SP/PC/PP/VP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Rozpoznávání a adekvátní reakce na zátěžové situace v pracovním životě (uvědomění si pozitivních i rizikových stránek své profese). Průběh stresové reakce a s fungováním lidské psychiky v zátěžových situacích. Příčiny a příznaky syndromu vyhoření a jeho stádia (zmapování aktuální míry zátěže a velikosti ohrožení syndromem vyhoření). Péče o sebe sama a aktualizace hodnotového žebříčku. Základy relaxace a autogenního tréninku.

Příprava a realizace aktivit pro klienty v NZDM
Číslo akreditace

A2022/0241-SP/PC

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastníci se naučí, jak klienty motivovat k různým aktivitám, jaké způsoby motivace máme a jak je prakticky využít. Školení provede účastníky procesem stavby volnočasových aktivit. Ukázky konkrétních expresivních technik vhodných pro práci s klienty v NZDM.

Příprava poskytovatele sociálních služeb na inspekci kvality
Číslo akreditace

A2023/1331-SP/VP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Problematika inspekcí kvality sociálních služeb v celé její šíři a aktuálním zněním. Podpora motivace poskytovatelů k důkladné a kontinuální práci na standardech kvality v souladu se zákonnými předpisy a zmírnění jejich obav z inspekce. Základní informace o průběhu inspekcí a nejčastější chyby ve zpracování standardů a při plnění povinností poskytovatelů. Praktická ukázka provedení (meta) kontroly stavu standardů kvality v organizaci účastníků a upozornění na možná úskalí (na co si dát během příprav na inspekci pozor).

Proaktivní práce s emocemi a revitalizační strategie při práci s lidmi
Číslo akreditace

A2023/0867-SP/PC/PP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Kurz se věnuje otázce emocí při práci s lidmi. Účastníci společně hledají odpovědi na otázky typu: Jsou emoce náš nepřítel nebo spolupracovník? Jak se v nich vyznat a jak je využít pro rozvoj svých (nejen) pracovních kompetencí? Jak pěstovat dobrý vztah k druhým a sám k sobě? Jak poznat svoje dohody, které utvářejí moje vztahy?. Součástí semináře je sebezkušenostní nácvik pozornosti k tělu, řízená relaxace a seznámení s principy všímavosti. Seminář je veden neformálně formou workshopu, spojuje poznávací a relaxační prvky, je součástí psychohygieny v pomáhajících profesích, praktickou prevencí syndromu vyhoření.

Psychohygiena jako nástroj pro udržení osobní pohody
Číslo akreditace

A2025/0341-SP/PC/VP/PP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Na kurzu se účastníci seznámí se základními psychohygienickými technikami, které napomáhají zvládat stres, udržovat svoji životní energii a podporují vitalitu. Účastníci kurzu si vyzkouší relaxační metody a techniky, které pomáhají při pravidelném tréninku odstraňovat psychického napětí a udržovat duševní zdraví. Získají informace o syndromu vyhoření, jeho fázích a prevenci. Kurz je zaměřen především na nácvik krátkých psychohygienických technik, které mohou při pravidelném praktikování napomoci vyrovnávat se se stresovým situacemi a slouží jako prevence syndromu vyhoření.

Recovery koučování v práci s lidmi se závislostí a poruchovým chováním pohledy sociálního a recovery pracovníka z praxe
Číslo akreditace

A2025/0333-SP/PC/VP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Absolvent kurzu má komplexní náhled na princip závislosti na drogách a alkoholu i s ohledem na poruchy chování. Účastník kurzu zná inovativní metodu sociální práce ve formě recovery koučování s lidmi se závislostí na drogách a alkoholu. Informace o procesu zapojování recovery koučů do služeb a zkušenosti z praxe. Účastník kurzu dostal edukační náhled práci s lidmi se závislostí i na recovery koučování. Účastník kurzu zná rozdíl mezi prací recovery kouče a sociálního pracovníka. Benefity i úskalí včetně doporučení a možnosti propojení jedinečných dovedností každého z nich. Účastník vnímá příležitost pro vzájemné vzdělávání na základě svých dovedností, což vede k účelnější práci s klientem.

Reminiscence – práce se vzpomínkami
Číslo akreditace

A2025/0046-SP/PC/PP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Hlavní přínosy a limity reminiscenční terapie a základní praktické dovednosti využitelné v každodenním přístupu k uživatelům sociální služby. Na základě vlastního prožitku si účastníci uvědomí důležitost vzpomínek v lidském životě a jejich využitelnost při práci se seniory. Budou vedeni k tomu, aby chápali reminiscenci jako techniku, která podporuje sebeúctu klientů a zvyšuje celkovou kvalitu jejich života. Techniky komunikace při vzpomínání s jednotlivcem i se skupinou, u klientů se specifickými potřebami a u lidí trpící syndromem demence. Představení konkrétních reminiscenčních aktivit (kniha vzpomínek, kufřík vzpomínek, reminiscenční výstava, reminiscenční místnost a další).

Řízení času s ohledem na osobní vizi
Číslo akreditace

A2021/1420-SP/PC/PP/VP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Absolvent kurzu bude schopen uvědomit si svoje životní priority a dle nich efektivně řídit svoje pracovní i osobní úkoly. K aktuální životní situaci bude přistupovat z nadhledem delšího časového horizontu a s ohledem na svoje pracovní a osobní cíle, kterých chce dosáhnout. Pozná základní principy týkající se práce s časem a naučí se používat některé nástroje k efektivnímu využívání času, které mu pomohou v plánování úkolů každého dne.

Řízení kvality pobytových služeb pro seniory
Číslo akreditace

A2024/0134-SP/VP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Kurz je určen všem, kterým záleží na kvalitně poskytované péči v pobytových zařízeních. Co je kvalita v kontextu standardů kvality a co v kontextu jednotlivých obyvatel domovů pro seniory a domovů se zvláštním režimem? Kde se tato měřítka protínají a kde rozchází? Kurz vás provede světem pobytové služby s jejími limity, kritickým pohledem na přání uživatelů a možnosti poskytovatele sociální služby. Seznámí vás s rozdělením kompetencí mezi jednotlivými úseky pracovníků, systémem zaškolování nových kolegů a předáváním informací. Přiblíží vám jednotlivé fáze řízení kvality a také pojem profesní slepoty.

Sabotéři v naší hlavě. Čím nám kazí život a jak jim přestat věřit.
Číslo akreditace

A2021/1150-SP/PC/PP/VP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastník bude seznámen s koncepcí sabotérů. Porozumí jednotlivým sabotérům, jejich vzniku a tomu, jaký vliv mají konkrétně na jeho život, život jeho klientů, kolegů. Výsledkem bude zvýšení schopnosti empatie k sobě, získání životního nadhledu, intenzivní osobnostní růst. Efektem je vhled účastníků do jejich vlastních životních vzorců a jejich přerámování tak, aby sebe i druhé vnímali méně kriticky a tedy i méně emotivně. Dalším z dopadů je zvýšení schopnosti práce s vlastními emocemi v krizových situacích i dlouhodobá psychohygiena vedoucí k většímu psychickému zdraví pracovníků. Jednou z nabytých dovedností je schopnost inovace mozku, což vede k většímu množství nápadů při řešení situací, kreativitě, odstupu, flexibilitě a obecně schopnosti jít dopředu i v náročných situacích. Tato technika je velmi dobře přenositelná i na klienty a ostatní kolegy.

Sebekoučink a koučovací přístup jako možnost rozvoje
Číslo akreditace

A2023/0331-SP/PC/PP/VP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Kurz je zaměřený na dovednost rozvoje sebe i druhých pomocí koučovacího přístupu. Součástí kurzu jsou témata týkající se osobní odpovědnosti a jejího vlivu na práci sociálního pracovníka příp. vedoucí týmu. Účastníci se naučí postupy, jak odpovědnost předat zpět člověku, se kterým pracují a tím umožnit jeho větší rozvoj. Zároveň budou objevovat svou dovednost přebírání odpovědnosti jako důležitou součást zralosti, spokojenosti a prevence vyhoření. Podstatnou součástí bude část zaměřená na rozvoj empatie a jejího zdravého, bezpečného a zralého vnímání. Koučovací přístup se silně zaměřuje na možnosti lidského růstu. Účastníci budou seznámeni s možnostmi, jak podpořit růst svůj i druhých lidí a naopak co v růstu lidí brání. V neposlední řadě bude pozornost věnována tématu emocí, schopnosti rozšiřovat svou komfortní zónu pomocí bytí v emoci.

Sebemotivace, motivace, prokrastinace – jak překonat brzdy a podpořit sebe i druhé v kontextu sociální práce
Číslo akreditace

A2025/0206-SP/PC/VP/PP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Školení je zaměřeno velmi introspektivně, jelikož nejlepší formou, jak se naučit motivovat druhé je pochopit motivační proces do hloubky, dotknout se jeho překážek a naučit se motivovat sám sebe. Součástí je seznámení s jednotlivými sférami vlivu, typy motivačních poloh, prolnutí pocitů a motivačního procesu a v neposlední řadě také se strachem a jeho rolí v našich rozhodnutích. S motivací se úzce prolíná i aktuální téma prokrastinace. Součástí školení je seznámení s tímto tématem a také funkčními postupy k překonání.

Sebepoznání v pomáhajících profesích
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastníci se na kurzu seznámí s pojmy sebepoznání, sebehodnota a sebereflexe a s jejich specifiky a přínosy pro svůj profesní i osobní život. Naučí se, jak si díky zjištěnému užít život i práci naplno. Zjistí, jak pracovat se sebedůvěrou a jak to ovlivní jejich profesní dovednosti a vztahy. Osvojí si, jak překonávat osobní i pracovní nesnáze a jak s tím pracovat v kolektivu. Naučí se přijímat zpětnou vazbu v soukromí a v pracovním prostředí. Na praktických nácvicích si vyzkouší různé profesní role, díky čemuž lépe porozumí druhým i sami sobě. Získané dovednosti budou umět předat také při práci se svými klienty.

Sebeřízení, motivace a cesta ke svému já
Číslo akreditace

A2024/0131-SP/PC/PP/VP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Kurz je určen všem, kdo chtějí lépe porozumět sami sobě, svým pohnutkám a svému pohledu na okolní svět. Pracuje aktivně s vlastní představou o sobě samém, se sebeřízením, ale také s přijetím odpovědnosti za své činy. Pomůže vám uvědomit si vlastní emoce a jejich spojení s prožitky a reakcemi na dění okolo nás. V rámci sociálních služeb hledá rovinu mezi profesionálním přístupem, motivací k práci a syndromem pomáhajícího.

Slovní sebeobrana
Číslo akreditace

A2023/1680-SP/PC/PP/VP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastníci rozvinou a upevní své znalosti a dovednosti v oblasti komunikace, pochopí co to je slovní sebeobrana, získají další orientaci v oblasti využití slovní sebeobrany z pohledu profesní etiky a asertivních práv, posílí svoji sebejistotu a schopnost jak nové dovednosti v sociální práci citlivě používat, a to s ohledem na ostatní.

Snižování závislosti uživatelů na sociální službě
Číslo akreditace

A2025/0047-SP/PC

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seznámení s problematikou ochrany práv uživatelů služeb a přiblížení faktorů vzniku závislosti na sociální službě. Obeznámí se s teorií potřeb, metodami podporovaného rozhodování a prací s přijatelným rizikem při snižování podpory uživatelům. Metody plánování zaměřeného na konkrétního uživatele i možnosti řešení nepříznivé sociální situace cílové skupiny.

Sociálně-právní minimum
Číslo akreditace

A2022/0674-SP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Základní orientace v právních předpisech vztahujících se k právu sociálního zabezpečení. Základní znalosti potřebné k poskytování sociálně-právního poradenství klientům. Témata kurzu zahrnují oblast sociálních služeb, nemocenské a důchodové pojištění, zdravotní pojištění, systém státní sociální podpory, systém pomoci v hmotné nouzi, dávky a výhody pro osoby se zdravotním postižením a systém vyplácení sociálních dávek.

Sociální ekonomika a zaměstnávání osob se zdravotním postižením
Číslo akreditace

A2023/0862-SP/PC/VP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Kurz se zaměřuje na možnosti zaměstnávání osob se zdravotním postižením (tělesným, mentálním, kombinovaným) v rámci českého prostředí, jak na volném trhu práce, tak v chráněném prostředí. Klade si za cíl účastníky kurzu seznámit se základními pojmy v této oblasti. Pojednává o účinném nástroji v oblasti zaměstnávání OZP, a to sociální ekonomice a sociálním podnikání, jako jedním z efektivních nástrojů zaměstnávání těchto osob, trendu, jenž se do českého prostředí úspěšně integruje v mnoha příkladech dobré praxe a v podobě úspěšných sociálních podnikatelů a představuje nový trend v chráněném zaměstnávání OZP. Kurz tedy seznamuje jednak s možností využití širokého potenciálu sociálního podnikání jako nástroje zaměstnávání OZP - klientů sociálních služeb, ať už v podobě nalezení sociálního podnikatele v okolí poskytovatele, ale i možnosti vytvoření sociálně-podnikatelské aktivity samotného poskytovatele. Účastníci kurzu budou seznámeni i s jinými přístupy a možnostmi (mimo sociální ekonomiku) včetně praktických rad nalezení pracovního uplatnění OZP na volném trhu práce a náležité komunikace se standardními zaměstnavateli ohledně nalezení možnosti zaměstnání OZP, případně vytvoření pracovního místa "na míru" pro OZP. 

Sociální komunikace s dospělými klienty s autismem (PAS)
Číslo akreditace

A2022/0243-SP/PC/PP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seznámení pracovníků, kteří se při své práci setkávají s projevy autistického chování u dospělých klientů, s postupy, když běžné či doporučované prostředky komunikace nefungují. Představení obecných principů práce s lidmi s autismem. Osvojení dovednosti, jak najít příčiny selhání a jak navázat funkční vztah. Emoční deka. Jak se dlouhodobě vyrovnávat s obtížemi v sociální komunikaci s klientem s vysokým stupněm komunikačních abnormalit. Účastníci prakticky rozvinou svou dovednost porozumět druhému, orientovat se v emocích, navýšit své profesní kompetence, sociální inteligenci a komunikační jistotu.

Somatické techniky psychohygieny jako nástroj prevence syndromu vyhoření
Číslo akreditace

A2025/0335-SP/PC/VP/PP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Kurz je zaměřen na možnosti práce s tělem jako účinného nástroje prevence syndromu vyhoření a je koncipován velmi prakticky. Cílem kurzu je rozšířit dovednosti účastníků o schopnost kompetentně používat dechové a relaxační techniky, mindfulness techniky a vědomou práci s vlastním tělem a zvýšit tak svou odolnost a tím i udržitelnost v pracovním procesu. Součástí kurzu je teoretický základ o technikách psychohygieny, konkrétní návody, praktické ukázky, řízená relaxace, vedená meditace, příprava na domácí praxi. Účastníci budou seznámeni s významem intenzivní psychohygieny pro profesní i osobní spokojenost a zralost a budou moci praktikovat naučené dovednosti následně v běžném životě. Získané dovednosti slouží pro soukromou praxi i jako možnost vedení klientů směrem ke zdravé psychohygieně.

Specifika komunikace s lidmi se syndromem demence
Číslo akreditace

A2023/1325-SP/PC/PP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seznámení s problematikou syndromu demence (příznaky a příčiny syndromu demence, jednotlivá stádia tohoto onemocnění). Potřeby klientů s demencí a jak je naplňovat v jednotlivých fázích . Problematické situace spojené s péčí o lidi s demencí. Komunikační dovednosti využitelné při péči o tyto uživatele, prvky nonverbální komunikace, práce se vzpomínkami a orientace v realitě.

Strategické plánování v organizaci
Číslo akreditace

A2024/0130-SP/PC/VP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Kurz představuje proces strategického plánování včetně jeho úskalí. I sebelepší plán může ztroskotat na neochotě zaměstnanců měnit zažité stereotypy vlastní práce. Kdo je tedy nositelem myšlenky a realizátorem plánů? Kurz vám přiblíží jednotlivé role v týmu a pomůže vám pochopit cíle strategického plánu tak, aby se jeho tvorba a naplňování stalo každodenní součástí pracovního života. Důležitou součástí tvorby plánu je důraz na partnerský přístup všech zúčastněných stran.

Stress management pro osoby pracující v sociálních službách
Číslo akreditace

A2023/0320-SP/PC/PP/VP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Kurz rozvíjí schopnosti v oblasti zvládání stresových situací typických pro práci v sociálních službách. Přednáška se zaměřuje na oblasti: dělení stresu z odborného hlediska, typické příčiny stresových situací v sociálních službách, fyziologické a další faktory při zvládání stresu, tipy a činnosti pro zvládnutí stresových situací v sociálních službách a relaxační techniky využitelné při práci v sociálních službách.

Strukturované jednotky snoezelen – multisenzorické prostředí pro rozvoj smyslového vnímání a pozornosti
Číslo akreditace

A2025/0049-SP/PC/VP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastníci se seznámí s postupem, jak připravit multisenzorické prostředí snoezelen – nastavitelné a kontrolované prvky pro stimulaci zraku, sluchu, čichu, hmatu,… a jak s těmito prvky pracovat směrem k podpoře soustředění. Sestavení výukové hodiny, tzv. strukturované jednotky snoezelen, a jak lze tuto jednotku aplikovat i v prostředí poskytovatelů sociálních služeb. Součástí semináře je i prožitková část.

Syndrom vyhoření – jak mu předcházet a jak o sebe pečovat
Číslo akreditace

A2023/1327-SP/PC/PP/VP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář se zaměřuje na problematiku syndromu vyhoření v pomáhajících profesích jako takových a na péči pracovníků o sebe. Obsahem semináře budou praktické podněty a techniky pro předcházení, včasné rozpoznání a diagnostiku vznikajícího syndromu vyhoření, včetně podpůrných opatření v rámci pracovního prostředí i soukromého života. Cílem semináře je naučit účastníky rozpoznat potenciálně rizikové situace a faktory vzniku syndromu, včas je eliminovat a předcházet tak vyhoření. Přínosem semináře je vybavení účastníků technikami diagnostiky syndromu vyhoření, předcházení jeho rozvoje a řešení případného dalšího negativního vývoje. Seminář tak přispěje k zajištění profesionálního a kvalitního výkonu profese sociálního pracovníka či pracovníka v sociálních službách.

Teorie a metody sociální práce
Číslo akreditace

A2023/1678-SP/PC/PP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Tématem kurzu je seznámit účastníka kurzu s tématy teorie a metod sociální práce. Budeme se zabývat historií i současností MSP. Sociální práce je zaměřena na pomoc a na dosahování rovnováhy mezi očekáváním sociálního prostředí, v němž lidé uspokojují svoje potřeby, a jejich schopností toto očekávání zvládat Sociální práce se opírá jednak o rámec společenské solidarity, jednak o ideál naplňování individuálního lidského potenciálu. Velmi důležitá je také role sociálního pracovníka, který stává se součástí klientova světa a ovlivňuje ho! Co k tomu potřebuje? Nebo- jaké by měly být jeho kompetence.

Terénní sociální práce v praxi
Číslo akreditace

A2021/0581-SP/PC/PP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Školení se zaměřuje na praktické aspekty výkonu terénní sociální práce v různých kontextech a s různými cílovými skupinami. Představeny budou efektivní způsoby a techniky kontaktování cílové skupiny a komunikace s klienty v terénu. Nastíněna jsou úskalí práce s klientem v jeho přirozeném prostředí, etika terénní sociální práce a nastavování a držení hranic při práci s klienty.

Tvorba multisenzorického prostředí (snoezelen) a pomůcky pro rozvoj smyslů
Číslo akreditace

A2023/0378-SP/PC/PP/VP

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Vzdělávací program je úvodem do tvorby multisenzorického prostředí – místnosti či koutku. Cílem je seznámit účastníky s jeho základním vybavením a pomůckami a možnostmi, jak toto multisenzorické prostředí vytvořit. Představeny budou jednotlivé typy multisenzorických místností – bílá, černá, interaktivní místnost či venkovní snoezelen. Účastníci získají vhled do způsobů, jak lze využít pomůcky v běžném prostředí a jak lze vytvořit multisenzorické prostředí, aniž by bylo nezbytně nutné zařizovat novou místnost. Absolventi semináře tak budou moci aplikovat aktivity pro rozvoj smyslů ve svých zařízeních a budou mít rámcovou představu, jak lze vytvořit multisenzorické prostředí v základní variantě dle potřeb jejich klientů.

Sledujte vzdělávání pro sociální služby
fb