šablony
Získávejte klíčové dovednosti pro úspěšné vzdělávání dětí s narušenou komunikační schopností - kurz pro učitele MŠ a ZŠ a asistenty pedagoga
Číslo akreditace
8942/2023-5-472
Hodinová dotace
8 vyučovacích hodin
Obsah školení
- Úvod do oboru logopedie
- Nejčastější typy narušené komunikační schopnosti
- Speciální vzdělávací potřeby dítěte/žáka s narušenou komunikační schopností (spolupráce s odborníky, podpůrná opatření, úprava pracovního prostředí)
- Speciální vzdělávací potřeby dítěte/žáka s narušenou komunikační schopností (pedagogické postupy a metody pro podporu komunikace, zásady komunikace s dítětem/žákem s NKS, práce s pomůckami a technologiemi)
- Specifika dětí a žáků s NKS při nácviku grafomotoriky/psaní
- Specifika práce u dětí s NKS při rozvoji v oblasti předčtenářských dovedností a specifika práce žáků s NKS při výuce čtení
Vzdělávací cíle
Cílem kurzu dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků na téma "Logopedické minimum" by mělo být zlepšení schopnosti učitelů a asistentů pedagoga porozumět speciálním vzdělávacím potřebám a efektivně pracovat s dětmi a žáky s narušenou komunikační schopností. Konkrétně by měli účastníci kurzu získat následující kompetence: