Matematická pregramotnost v předškolním vzdělávání
28936/2022-4-1041
16 vyučovacích hodin
Seminář přiblíží účastníkům metodiku rozvoje předmatematických a předčíselných představ v rámci předškolního vzdělávání (práce s barvami, geometrickými tvary, prostorová představivost a orientace, vnímání času a další). Tyto představy jsou předpokladem k budoucímu zvládání učiva matematiky v ZŠ, a tím i vytváření kladného vztahu k matematice. Pravděpodobnost úspěchu se zvyšuje s dobrým pochopením a upevněním základních pojmů, osvojením jednodušších dovedností a schopností. Účastníci se seznámí se základními pojmy v dané problematice, rozšíří si kompetence a získají inspiraci pro využití v přímé pedagogické praxi.
Cílem semináře je ozřejmit pedagogům MŠ význam rozvoje předmatematické gramotnosti jako základu pro budoucí studium na ZŠ. Účastníci budou obeznámeni se základy problematiky předmatematických a předčíselných představ a získají řadu metodických doporučení, vycházejících z bohaté praxe lektorky.