PR a marketing pro poskytovatele sociálních služeb
27.11.2024
8:00 - 15:15
ONLINE - webinář
odkaz bude zaslán přihlášeným 1 den před konáním
8 vyučovacích hodin
A2023/0870-SP/PC/VP
- Sociální pracovníci
- Pracovníci v sociálních službách
- Pracovník v manažerské, řídicí funkci
PR stejně jako oblast marketingu není rozhodně jen doménou tržního sektoru. Aktéry, na které PR a marketing neziskové organizace - poskytovatele soc. služby cílí, jsou potenciální (i stávající) klienti, opatrovníci a rodiny klientů, zaměstnanci, místní samospráva, poskytovatelé veřejných služeb, ostatní poskytovatelé soc. služeb, sponzoři, místní média aj. Se stále rostoucím počtem poskytovatelů soc. služby se vytváří přirozené konkurenční prostředí, kdy zájemci o soc. službu vybírají z jim dostupných informací. A tak organizace, která komunikuje své hodnoty, vize a cíle srozumitelným způsobem, má daleko větší šanci na výběr ze strany potenciálního klienta, protože je její působnost transparentní, a je tak vnímána a přijímána s větší mírou důvěry. Z dlouhodobého hlediska je tedy úspěch v prostředí ostatních poskytovatelů soc. služeb přímo úměrný dobře zvolené a vedené marketingové strategii a PR. Navíc dobrá marketingová komunikace vede k přiblížení způsobu života cílové skupiny veřejnosti, což prolamuje nevědomost a tabu směrem k empatii, toleranci a přijetí jejich klientů a náležitému ohodnocení práce poskytovatele. Kurz je zaměřen na rozšíření znalostí v oblasti budování PR a marketingu v kontextu neziskové organizace, poskytující soc. služby. Účastníci se v něm seznámí jednak se základními nástroji používanými v oblasti budování PR a marketingu, ale i s příklady dobré praxe. V rámci kurzu si účastníci budou moci vyzkoušet tvorbu marketingové strategie v modelové organizaci.
Účastník programu bude dobře seznámen se základními koncepcemi a pojmy v oblasti marketingu a PR (vztahů s veřejností) v kontextu sociálních služeb. Rozumí nástrojům, které marketing používá a umí je vhodně nastavit a použít v kontextu své sociální služby. Je si vědom důležitosti a významu, jenž dobře promyšlená a realizovaná marketingová strategie spojená s PR poskytovateli sociální služby přináší a již ví, že vytěžení marketingu rozhodně nepatří jen do domény sektoru ziskového. Je si vědom, že pro zdárné fungování sociální služby je dobré, ba přímo nutné, s marketingem a PR pracovat a využívat je. Získává nejen um, ale zejména motivaci marketingovou strategii ve službě vytěžit, protože ví, že dobře komunikované fungování služby přináší nejen znatelně vyšší důvěryhodnost v poskytování služby ze strany veřejnosti a dalších zúčastněných aktérů, ale též zvyšuje atraktivitu sociální služby pro potenciální klienty včetně ochoty sponzorů se na chodu služby podílet. Účastník se tak stává iniciátorem / tvůrcem marketingové kampaně své sociální služby a zasluhuje se o zvýšení profesionality své organizace a jejího kladného mediálního obrazu.
Absolventka Studií občanské společnosti a Studií humanitní vzdělanosti na Karlově univerzitě se zaměřením na sociální inovace, sociální ekonomiku, sociální podnikání, sociální PR a marketing, filantropii, atd. Profesně se specializuje na sociální podnikání, sociální začleňování, zaměstnávání OZP, PR a marketing neziskových organizací, a také na aktivizaci a sociální aktivizaci klientů sociálních služeb.
1 590 Kč/osobu (osvobozeno od DPH)