Hry na akce - ven i do místnosti
8 vyučovacích hodin
- Učitelé 1. stupně ZŠ
- Učitelé 2. stupně ZŠ
- Učitelé SŠ
- Pedagogové volného času
- Vychovatelé školských zařízení
- Asistenti pedagoga
- Školní metodik prevence
Účastníci kurzu si prostřednictvím zážitkové pedagogiky a metodických pokynů vyzkouší nejrůznější aktivity a hry, realizovatelné dále v jejich vlastní praxi. Tento soubor námětů pro aktivity a herní principy mohou dále libovolně rozvíjet a inovovat na základě vlastních zkušeností.
Blok č. 1 – Icebreakery a kontaktní hry Icebreakery (nebo také ledolamy) jsou zaměřené na seznámení účastníků, na získání informací o vlastnostech a zájmech jednotlivců, hry zaměřené na učení jmen. Jsou jednoduché, mají krátké trvání. Jsou využitelné hlavně na začátku akcí, při seznamování nových skupin. Mají uvolnit napětí účastníků, kteří se navzájem neznají. Kontaktní hry (také se jim říká zahřívací hry) slouží k naladění skupiny na další program. Při těchto hrách dochází k fyzickému kontaktu hráčů, jenž napomáhá budování vzájemné důvěry a zbavuje ostychu.
Blok č. 2 – Hry na rozvoj matematické gramotnosti Převedení deskových her s využitím materiálu z těchto her. Hry podporující rozvoj matematické gramotnosti
Blok č. 3 – Hry na ukázku využití herního principu. Hry a aktivity s využitím stejného herního principu, ale rozdílného cíle, rozvoje různých dovedností
Blok č. 4 – Informační hry Hry s jednoduchými pravidly získání informací o dalších účastnících, hry podporující rozvoj sociálních vztahů
Cílem školení je seznámit účastníky prostřednictvím jejich vlastního prožitku s hrami a aktivitami využitelnými na školách v přírodě, na školních akcích a sportovně-branných kurzech. Nedílnou součástí je i vzájemná inspirace osvědčenými metodami a formami práce, nevšedními nápady, zisk dalších zkušenosti a námětů pro vlastní práci. Absolvent školení umí, dovede:
- pracovat s vlastními prožitky;
- prezentovat vlastní prožitky i úspěšnou činnost před ostatními;
- naslouchat názorům a postojům druhých týkajících se přímé práce s dětmi;
- podněcovat k otevřené komunikaci o vlastních potřebách a problémech;
- připravit a realizovat hry pro libovolnou skupinu, nemá problém se zpětnou vazbou;
- samostatně vytvořit a zrealizovat hru;
- pracovat s vlastním nápadníkem her, aktivit a činností;
- vyhledat hry, aktivity a činnosti z nejrůznějších zdrojů a využívat je při práci s dětmi
Cílová skupina | Název | Místo | Termín | |
---|---|---|---|---|
|
Hry na akce - ven i do místnosti | Olomouc | 18.03.2025 | |
|
Hry na akce - ven i do místnosti | Praha | 25.03.2025 | |
|
Hry na akce - ven i do místnosti | Brno | 01.04.2025 | |
|
Hry na akce - ven i do místnosti | Ústí nad Labem | 08.04.2025 | |
|
Hry na akce - ven i do místnosti | České Budějovice | 15.04.2025 | |
|
Hry na akce - ven i do místnosti | Ostrava | 29.04.2025 | |
|
Hry na akce - ven i do místnosti | Zlín | 06.05.2025 | |
|
Hry na akce - ven i do místnosti | Hradec Králové | 13.05.2025 | |
|
Hry na akce - ven i do místnosti | Jihlava | 20.05.2025 |
Název
Místo - Termín |
---|
Hry na akce - ven i do místnosti
Olomouc - 18.03.2025 |
Hry na akce - ven i do místnosti
Praha - 25.03.2025 |
Hry na akce - ven i do místnosti
Brno - 01.04.2025 |
Hry na akce - ven i do místnosti
Ústí nad Labem - 08.04.2025 |
Hry na akce - ven i do místnosti
České Budějovice - 15.04.2025 |
Hry na akce - ven i do místnosti
Ostrava - 29.04.2025 |
Hry na akce - ven i do místnosti
Zlín - 06.05.2025 |
Hry na akce - ven i do místnosti
Hradec Králové - 13.05.2025 |
Hry na akce - ven i do místnosti
Jihlava - 20.05.2025 |