Tvorba zážitkových preventivních programů
8 vyučovacích hodin
Kurz poskytne základní metody a dovednosti pro tvorbu prožitkových preventivních programů s praktickým zaměřením a přímou vazbou na praxi. Cílem je vytvářet atraktivní lekce, které motivují děti k pozitivní změně a předchází rizikovému chování. Vhodný je pro lektory, pedagogy, psychologické pracovníky, dobrovolníky i peery. Hlavním přínosem je obohacení pedagogických přístupů.
|
Tvořivá a zážitková práce s pohádkovou knihou (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář zaměřený na množství nápadů jak tvořivě zpracovat pohádky. Zážitková práce s textem, zajímavé začlenění práce s knihou do ŠVP.
- Teoretické podklady i praktické postupy a možnosti práce s dětmi v rozvoji čtenářské pregramotnosti a gramotnosti
- Seznámení se s novými poznatky a nápady v této oblasti
- Nabídka zajímavých možností zpracování textů
- Ukázka přímé práce s dětmi
|
Tvořivá hra v MŠ a její začlenění do ŠVP
8 vyučovacích hodin
Praktický seminář zaměřený na množství nápadů a námětů ke tvořivé hře dětí v MŠ, na hru se zajímavými materiály a pomůckami, vedení dětí k respektování pravidel, k samostatnému rozhodování a k hodnocení vlastního jednání. Zaměření na její logické začlenění do ŠVP. Zdůraznění důležitosti osobnosti pedagoga, který je součástí tvořivých aktivit.
|
Tvořivá hra v MŠ a její začlenění do ŠVP (webinář)
8 vyučovacích hodin
Praktický seminář zaměřený na množství nápadů a námětů ke tvořivé hře dětí v MŠ, na hru se zajímavými materiály a pomůckami, vedení dětí k respektování pravidel, k samostatnému rozhodování a k hodnocení vlastního jednání. Zaměření na její logické začlenění do ŠVP. Zdůraznění důležitosti osobnosti pedagoga, který je součástí tvořivých aktivit.
|
Týmy ve školním prostředí a úloha vedoucího týmu
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je upozornit a naučit účastníky rozeznávat rozdíl mezi skupinou a týmem a vyhodnotit situaci, kdy která varianta využití lidského potenciálu je lepší, seznámit se se zásadami tvorby týmu ve školním prostředí. Účastníci se seznámí s efektivními způsoby řízení týmu, vyvarování se nejčastějším chybám při vedení lidí, volbě vhodných motivačních a hodnotících technik.
|
Učím (se) rád v 1. a 2. třídě
6 vyučovacích hodin
Usnadnění vstupu dětí do 1. třídy, činnostní učení v průběhu 1. a 2. třídy, hravou a radostnou formou vést děti k získávání poznatků, informací. Seznámení s možností využití jedné motivace (např. pohádkou) na celý výukový den, popř. i více dnů a její vhodné zařazování do učení.
|
Učíme se učit
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen seznámení pedagogů s procesem učení (studia), funkcemi mozku, učebními strategiemi, technikami a pomůckami. Účastníci budou také seznámeni se způsoby, jak tyto nabité informace využít ve výuce a jak usnadnit svým žákům osvojování nových znalostí.
|
Učíme se učit (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen seznámení pedagogů s procesem učení (studia), funkcemi mozku, učebními strategiemi, technikami a pomůckami. Účastníci budou také seznámeni se způsoby, jak tyto nabité informace využít ve výuce a jak usnadnit svým žákům osvojování nových znalostí.
|
Učitel jako spolutvůrce klimatu třídy
8 vyučovacích hodin
Účastníci se seznámí s tím, jakým způsobem je možné rozvíjet dovednosti a kompetence, které vedou k efektivní výuce, k tvorbě pozitivního klimatu ve třídě a ve škole a k prevenci negativních jevů ve školním prostředí. Budou jim představeny nástroje pro pozitivní ovlivňování žáka a třídního kolektivu, seznámí se s různými styly vedení a různými typy autorit a jejich vlivu na třídní klima.
|
Učitel jako spolutvůrce klimatu třídy
5 vyučovacích hodin
Účastníci se seznámí s tím, jakým způsobem je možné rozvíjet dovednosti a kompetence, které vedou k efektivní výuce, k tvorbě pozitivního klimatu ve třídě a ve škole a k prevenci negativních jevů ve školním prostředí. Budou jim představeny nástroje pro pozitivní ovlivňování žáka a třídního kolektivu, seznámí se s různými styly vedení a různými typy autorit a jejich vlivu na třídní klima.
|
Učitel jako spolutvůrce klimatu třídy (webinář)
8 vyučovacích hodin
Účastníci se seznámí s tím, jakým způsobem je možné rozvíjet dovednosti a kompetence, které vedou k efektivní výuce, k tvorbě pozitivního klimatu ve třídě a ve škole a k prevenci negativních jevů ve školním prostředí. Budou jim představeny nástroje pro pozitivní ovlivňování žáka a třídního kolektivu, seznámí se s různými styly vedení a různými typy autorit a jejich vlivu na třídní klima.
|
Úloha školního speciálního pedagoga ve školním poradenském pracovišti
8 vyučovacích hodin
Vzdělávacím cílem je seznámit speciální pedagogy a ostatní pedagogické pracovníky, co vše mohou SP ve škole nabídnout, pestrost jejich působení ve škole. Co je hlavním cílem poradenského pracoviště a jejich pevné místo v něm. Jak by měla vypadat funkční spolupráce mezi jednotlivými členy ŠVP, pedagogy, rodiči děti s PPP, SPC. Také je nutné se zmínit o spolupráci speciálního pedagoga a asistenta pedagoga. Jak vést předmět speciálně pedagogické péče, přiblížit práci jak skupinovou, tak individuální.
|
Úloha školního speciálního pedagoga ve školním poradenském pracovišti (webinář)
8 vyučovacích hodin
Vzdělávacím cílem je seznámit speciální pedagogy a ostatní pedagogické pracovníky, co vše mohou SP ve škole nabídnout, pestrost jejich působení ve škole. Co je hlavním cílem poradenského pracoviště a jejich pevné místo v něm. Jak by měla vypadat funkční spolupráce mezi jednotlivými členy ŠVP, pedagogy, rodiči děti s PPP, SPC. Také je nutné se zmínit o spolupráci speciálního pedagoga a asistenta pedagoga. Jak vést předmět speciálně pedagogické péče, přiblížit práci jak skupinovou, tak individuální.
|
Umělá inteligence jako pomocník pedagoga
6 vyučovacích hodin
Cílem školení je poskytnout pedagogům hlubší pochopení umělé inteligence a jejího potenciálu ve vzdělávání se zaměřením na praktické využití AI. Účastníci se naučí jak tyto nástroje efektivně a bezpečně aplikovat v rámci výuky a přípravy výukových materiálů. Cílem je také rozvíjet pedagogické dovednosti v oblasti inovativních výukových metod a integrace nových technologií do školního kurikula. Dalším klíčovým cílem je podpora pedagogů v používání AI pro zvýšení personalizace učení a podpory kreativity mezi žáky a zároveň je připravit na etické a praktické aspekty používání AI ve vzdělávacím kontextu.
|
Umělá inteligence jako pomocník pedagoga (webinář)
6 vyučovacích hodin
Cílem školení je poskytnout pedagogům hlubší pochopení umělé inteligence a jejího potenciálu ve vzdělávání se zaměřením na praktické využití AI. Účastníci se naučí jak tyto nástroje efektivně a bezpečně aplikovat v rámci výuky a přípravy výukových materiálů. Cílem je také rozvíjet pedagogické dovednosti v oblasti inovativních výukových metod a integrace nových technologií do školního kurikula. Dalším klíčovým cílem je podpora pedagogů v používání AI pro zvýšení personalizace učení a podpory kreativity mezi žáky a zároveň je připravit na etické a praktické aspekty používání AI ve vzdělávacím kontextu.
|
Umělcem v předškolním a mladším školním věku
4 vyučovací hodiny
Vzdělávací program obeznámí zájemce z řad pedagogů s úspěšnou motivací, technikami přizpůsobenými věku dětí/žáků, správnými postupy kresby a malby a doporučí, jakým způsobem probudit u dětí uměleckého ducha. Výklad vzdělávacího programu bude doplňován fotografiemi a videonahrávkami.
|
Umělcem v předškolním a mladším školním věku (webinář)
4 vyučovací hodiny
Cílem školní je naučit pedagogy, jak probudit a rozvíjet u dětí/žáků kreativitu, jak přiblížit dětem výtvarný obor jako hru s barvami a činnosti plné rozmanitostí. Absolventi školení se naučí, jak umožnit dětem zažít pocit úspěšnosti a příjemného prožitku z tvorby díky seznámení se správným používáním výtvarného materiálu a užití jednotlivých technik.
|
Umělecká gramotnost - Jaro s pastely / Re-malba
8 vyučovacích hodin
Školení je zloženo ze dvou tematických celků - "Jaro s pastely " a "Re-malba – techniky tvorby s barvami Remakol "
Účastníci dílny si vyzkouší kombinace různých způsobů zpracování a ztvárnění za pomoci mastných, prášivých a olejových pastelů. Získají informace o tom, jak se dá materiál kombinovat, jaké náměty se pro dané techniky hodí. Společně sestavíme zásobník námětů pro prací s pastely.
Tématem prakticky zaměřeného semináře je technika práce s cenově dostupnými barvami Remakol. Účastníci se dozvědí jak barvy správně míchat a jak práci s nimi kombinovat i s jinými výtvarnými technikami. Představeny budou možnosti nanášení remakolových barev a výběr vhodného podkladu pro malbu.
|
Umělecká gramotnost - Kouzlo otisku (grafické techniky v MŠ a ZŠ)
8 vyučovacích hodin
Praktický seminář je zaměřený na předgrafické techniky, při kterých není potřeba tiskařského lisu.
Účastníci se dozvědí, jaké barvy jsou potřeba, jaké materiály lze kombinovat a jaká kouzla s tiskařskými barvami lze provádět. Vyzkouší si také techniku užití tapetového lepidla a klovatiny v grafické práci.
Představena bude technika monotypu, využití šablon a možnosti, které nabízí tiskařské barvy, váleček a fermež. Účastníci se dozvědí, které papíry lze pro grafiku používat a co s barevnou plochou po dokončení práce.
Účastníci si samostatně vyzkouší jednotlivé techniky a podle vlastní fantazie téma i techniku zpracují. Postupně si zaznamenávají postřehy své i ostatních.
|
Umělecká gramotnost - Papírové chumelení / Voskují se nejen lyže
8 vyučovacích hodin
Školení je zloženo ze dvou tematických celků - "Papírové chumelení aneb nechumelí jenom v zimě" a "Voskují se nejen lyže".
Účastníci semináře si vyzkouší kombinace různých druhů papírů k sestavení a vytvoření přáníček, dekorativních předmětů. Získají informace o tom, jak si papíry připravovat, jak je kombinovat. Společně sestavíme zásobník námětů pro práci s papírem.
Tématem tvořivé dílny je práce s textilními voskovkami, práce s nimi spolu se šablonami, gelovými fixami. Zjistíme, jak lze voskovky míchat a doplňovat jinými technikami určenými pro textil. Jak barvy fixovat, prát apod. Kde a jak používat české voskovky. Ukážeme si několik koláží, frotáží a jednoduchou enkaustiku.
|
Umění učit (pro pedagogy 1. stupně ZŠ)
5 vyučovacích hodin
Cílem semináře je skrze prožitkové aktivity vést účastníky k zamyšlení nad úlohou učitele v dnešní době, vyvození závěrů, sdílení zkušeností, nabídka možných aktivit s dětmi v praxi. Vytvoření bezpečného prostoru pro možný vznik nových náhledů na učení, výchovu, průvodcovství. Předání osobních zkušeností a nápadů do výuky.
|
Úřední korespondence pro pedagogy
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je především posílení schopností pedagogů adekvátně profesionálně zpracovat úřední korespondenci, jak ve výuce příslušných odborných předmětů, tak v běžné každodenní praxi.
|
Úvod do motivačně intervenční práce s dospívajícími
8 vyučovacích hodin
Seminář představuje současná vývojová specifika mládeže, aktuální kontext dospívání a jejich význam pro práci s nimi. Představuje základní rámec nejčastějších problémů, se kterými se mladí lidé potkávají a jejich provázanost s přirozenými i intencionálními prostředími výchovy a masmédii. Seminář představuje některé techniky práce s motivací. Využití těchto technik cílí zejména na specifické výchovné situace a problémy.
|
Úvod do motivačně intervenční práce s dospívajícími (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář představuje současná vývojová specifika mládeže, aktuální kontext dospívání a jejich význam pro práci s nimi. Představuje základní rámec nejčastějších problémů, se kterými se mladí lidé potkávají a jejich provázanost s přirozenými i intencionálními prostředími výchovy a masmédii. Seminář představuje některé techniky práce s motivací. Využití těchto technik cílí zejména na specifické výchovné situace a problémy.
|
Úvod do osobnostní a sociální výchovy
8 vyučovacích hodin
Účastníci semináře se seznámí se základními principy osobnostní a sociální výchovy a z každé ze tří oblastí OSV si vyzkouší alespoň jednu aktivitu použitelnou dále v jejich školním prostředí. Seznámí se se způsobem stanovování cílů a jejich reflektování a vyzkouší si různé druhy reflektivních technik. Seznámí se s pravidly psychické bezpečnosti a jejich aplikací ve školní třídě.
|
Úvod do práce s žáky v multisenzorickém prostředí (snoezelen)
8 vyučovacích hodin
Seminář poskytne účastníkům seznámení s možnostmi práce v multsenzorickém prostředí (snoezelen) uplatnitelné pro žáky 1. stupně základních škol a školních družin. Účastníci získají náhled na klady tohoto podnětného a relaxačního prostředí a seznámí se se základy a filosofií konceptu snoezelen. Představeny budou také pomůcky pro rozvoj smyslů, jako jsou hmatové panely, hmatový box, aromatické sáčky, čichové pexeso, světelná pera ad. (včetně metodiky práce s nimi) využitelné také v běžném prostředí ZŠ. Součástí semináře bude rovněž zážitkový vstup – ukázka snoezelen jako pedagogicko podpůrného přístupu v běžné škole –, během něhož si účastníci prakticky ověří vybrané techniky a principy multisenzorického přístupu.
|
Vaříme s malými dětmi ve škole
5 vyučovacích hodin
Praktický seminář zaměřený na postup a výrobu pokrmů s dětmi předškolního a mladšího školního věku. Vaření jako svátek pro dětské smysly – zrak, hmat, čich a samozřejmě chuť.
Účastník si prakticky vyzkouší spojení pracovních činností s rozvojem chuti a získá zajímavé nápady a návody pro vaření s dětmi a jejich práci s potravinami.
|
Vedení třídnických hodin
8 vyučovacích hodin
Obsahem semináře je seznámení se základními způsoby vedení třídnické hodiny, tvorbou třídních pravidel a se základy přiměřené reflexe aktivit. Účastníci se dozvědí, jak by měla třídnická hodina vypadat a jaká témata by měla obsahovat a následně si sami prakticky vyzkouší několik aktivit vedoucích k sebepoznání či k rozvoji spolupráce a komunikace, které lze v rámci třídnických hodin využít.
|
Vědí děti, které učíme, jak se učit?
8 vyučovacích hodin
Seminář nabídne pedagogům uvědomit si, že se výrazně mění úloha poznatků a motivace žáků při jejich získávání. Pouhé znalosti již nejsou kvůli své bezbřehosti, snadné dostupnosti a také pomíjivosti hlavním cílem vyučování, což ovšem neznamená, že by na ně při výuce měl učitel rezignovat. Vhodně zvolený učební styl umožní všem aktérům výchovně vzdělávacího procesu uspokojit své vzdělávací potřeby.
|
Vědí děti, které učíme, jak se učit? (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář nabídne pedagogům uvědomit si, že se výrazně mění úloha poznatků a motivace žáků při jejich získávání. Pouhé znalosti již nejsou kvůli své bezbřehosti, snadné dostupnosti a také pomíjivosti hlavním cílem vyučování, což ovšem neznamená, že by na ně při výuce měl učitel rezignovat. Vhodně zvolený učební styl umožní všem aktérům výchovně vzdělávacího procesu uspokojit své vzdělávací potřeby.
|