Vnímání smysluplnosti, spokojenosti a radosti v pedagogické profesi
8 vyučovacích hodin
Vzdělávací program je zaměřený na rozvoj vnímání smysluplnosti, spokojenosti a radosti v pedagogické profesi. Přispívá ke zlepšení senzitivity, soustředění, snížení stresu a posílení všímavosti v každodenní pedagogické realitě a rozvíjí dovednosti, které zvyšují osobní spokojenost a radost v pracovním i osobním životě. Pedagogové si vyzkouší jednoduché relaxační metody prostřednictvím pohádek, příběhů, symbolů, metafor a cvičení. Budou se učit rozvíjet dovednosti a aktivity, které budou moci uplatnit při práci se žáky.
|
Vnímání smysluplnosti, spokojenosti a radosti v pedagogické profesi (webinář)
8 vyučovacích hodin
Vzdělávací program je zaměřený na rozvoj vnímání smysluplnosti, spokojenosti a radosti v pedagogické profesi. Přispívá ke zlepšení senzitivity, soustředění, snížení stresu a posílení všímavosti v každodenní pedagogické realitě a rozvíjí dovednosti, které zvyšují osobní spokojenost a radost v pracovním i osobním životě. Pedagogové si vyzkouší jednoduché relaxační metody prostřednictvím pohádek, příběhů, symbolů, metafor a cvičení. Budou se učit rozvíjet dovednosti a aktivity, které budou moci uplatnit při práci se žáky.
|
Voskují se nejen lyže
4 vyučovací hodiny
Tématem tvořivé dílny je práce s textilními voskovkami, práce s nimi spolu se šablonami, gelovými fixami. Zjistíme, jak lze voskovky míchat a doplňovat jinými technikami určenými pro textil. Jak barvy fixovat, prát apod. Kde a jak používat české voskovky. Ukážeme si několik koláží, frotáží a jednoduchou enkaustiku.
|
Všímavost– o přístupu mindfulness v životě pedagoga
8 vyučovacích hodin
Účastník kurzu dokáže redukovat svůj stres a napětí. Naučí se techniky, které povedou k jeho celkovému zklidnění a k posílení jeho pozornosti. Rozliší myšlenkové modely, které jsou zdrojem stresu a napětí. Vyzkouší si otevřený nehodnotící postoj a posílí svou psychickou odolnost a spokojenost. Dokáže vnést principy mindfulness do vztahu s žáky – kultivuje svou otevřenost, laskavost a přístupnost a podpoří tyto aspekty i u nich. Zvýší svou vyrovnanost a posílí své charisma.
|
Vyrábíme rytmické hudební nástroje
5 vyučovacích hodin
Praktický seminář zaměřený na postup a výrobu rytmických hudebních nástrojů dětmi. Prvky polytechnické výchovy. Specifika materiálů a jeho využití. Naučíte se , jak zábavnou formou a souběžně s rozvojem pracovních schopností dětí vyrobit hudební nástroj z kamene, dřeva, skla , kovu a vody. Jak děti seznánit s technologií výroby, a jak používat pracovní nástroje.
|
Vytváření vztahu s přírodou – prvky environmentální výchovy na 1. stupni ZŠ
4 vyučovací hodiny
Cílem semináře je skrze prožitkové aktivity vést účastníky k novým pohledům na vytváření vztahu žáků s přírodou. Školení poskytne prostor pro vzájemné sdílení zkušeností a námětů z praxe pro přímou práci s dětmi.
|
Výtvarná výchova v nestandardním pojetí pro MŠ a 1. stupeň ZŠ
8 vyučovacích hodin
Účastníci semináře se seznámí se základními principy artefiletiky a možnostmi propojováním
s dalšími obory i předměty. Prostřednictvím vlastní tvorby si vyzkouší přínos využití netradičních metod a forem pro osobnostní rozvoj i spojení s vyučovacími předměty. Cílem je
naučit se vytvářet výtvarné řady s přesahem do dalších oblastí pro děti předškolního a mladšího školního věku a umět je využít v praxi.
|
Výtvarné činnosti pro děti do tří let
4 vyučovací hodiny
S přijetím dětí mladších tří let do mateřské školy si musí pedagog osvojit nové náměty a obsahovou stránku vzdělávání. Pedagog musí pochopit potřeby dětí, střežit jejich bezpečnost a odlišit zvláštnosti ve věkově heterogenní třídě. Seminář rozvine výtvarné (pracovní) aktivity uzpůsobené dětem mladších tří let po stránce námětové, obsahové i motivační. Dále nabídne ukázku vhodných materiálů (přírodniny, látky, ovoce, tkaničky, různé druhy papírů, kamínky, aj.) a pomůcek, které si pedagogové vyzkouší (modelování, foukání, několik variant nanášení barvy, kresba, lepení, vytváření otisků). Na základě seznámení s informacemi si pedagogové vytvoří vlastní portfolio činností.
|
Vyučovací hodiny s využitím techniky – jednoduše a zábavně
8 vyučovacích hodin
Zajímají Vás možnosti využití technologií ve výuce? Na semináři se seznámíte s několika tipy na ovládání operačního systému windows. Vyzkoušíme si bezplatné webové stránky pro tvorbu materiálů do výuky - osmisměrky, přeskládávačky, křížovky, trimina, dobble. Ukážeme si pomocníky do vyučovací hodiny - losovátko, turnajový pavouk, organizér do třídy. Představím vám možnosti sdílení souborů - OneDrive, Disk Google. Ukážeme si možnosti, jak využít umělou inteligenci pro potřebu učitele. Pro zapojení telefonu a tabletu využijeme Quizziz a Wordwall. Vytvoříme si plakát v Canvě a vyzkoušíme i instalaci programu Tarzia. Cílem semináře je představit počítač/notebook/telefon/tablet jako pomocníka učitele při vyučovací hodině.
|
Vyučovací hodiny s využitím techniky – jednoduše a zábavně (webinář)
8 vyučovacích hodin
Zajímají Vás možnosti využití technologií ve výuce? Na webináři se seznámíte s pár tipy na ovládání operačního systému windows. Vyzkoušíme si bezplatné webové stránky pro tvorbu materiálů do výuky - osmisměrky, přeskládávačky, křížovky, trimina, dobble. Ukážeme si pomocníky do vyučovací hodiny - losovátko, turnajový pavouk, organizér do třídy. Představím vám možnosti sdílení souborů - OneDrive, Disk Google. Ukážeme si, možnosti jak využít umělou inteligenci pro potřebu učitele. Pro zapojení telefonu a tabletu využijeme Quizziz a Wordwall. Vytvoříme si plakát v Canvě a vyzkoušíme i instalaci programu Tarzia. Cílem webináře je představit počítač/notebook/telefon/tablet jako pomocníka učitele při vyučovací hodině.
|
Vyučovací hodiny s využitím techniky v kostce
6 vyučovacích hodin
Seminář představí jednoduché a základní využití ICT (tablet, telefon, notebook, PC) ve vyučování. V průběhu semináře si ukážeme možnosti jaké on-line nástroje zapojit do výuky. Ukážeme si jaké programy/aplikace využít na PC/notebooku a tipy na využití tabletu/telefonu ve výuce.
|
Vyučovací hodiny s využitím techniky v kostce (webinář)
6 vyučovacích hodin
Seminář představí jednoduché a základní využití ICT (tablet, telefon, notebook, PC) ve vyučování. V průběhu semináře si ukážeme možnosti jaké on-line nástroje zapojit do výuky. Ukážeme si jaké programy/aplikace využít na PC/notebooku a tipy na využití tabletu/telefonu ve výuce.
|
Výuka mimo školní prostředí, aneb učíme se v přírodě
6 vyučovacích hodin
Cílem semináře je poskytnout pedagogickým pracovníkům jiný pohled na výuku, získání teoretických znalostí i praktických zkušeností, jak co nejvíce využít venkovní prostředí a přírodní zákony ve výuce jednotlivých předmětů.
|
Výuka mimo školní prostředí, aneb učíme se v přírodě (webinář)
6 vyučovacích hodin
Cílem semináře je poskytnout pedagogickým pracovníkům jiný pohled na výuku, získání teoretických znalostí i praktických zkušeností, jak co nejvíce využít venkovní prostředí a přírodní zákony ve výuce jednotlivých předmětů.
|
Výuka podle učebních stylů žáka
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřený na vnímání individuality žáků (každého z nás) z pohledu příjímání informací, jejich zpracování a jejich uchování. Věnuje se učebním stylům žáků, jejich vlivu na vzdělávání žáků versus vyučovací styl pedagoga, přehlednému pohledu na různé učební styly, které úzce souvisí s percepčními oblastmi, které jsou u nás dominantní, s tím jaké máme sociální potřeby, emoční potřeby a fyziologické potřeby, jaké preferujeme prostředí pro výuku Věnuje se stavbě hodiny, ve které by se zohledňovaly učební styly žáků. Součástí semináře jsou konkrétní aktivity pro efektivní výuku z pohledů učebních stylů žáků.
|
Výuka podle učebních stylů žáka (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřený na vnímání individuality žáků (každého z nás) z pohledu příjímání informací, jejich zpracování a jejich uchování. Věnuje se učebním stylům žáků, jejich vlivu na vzdělávání žáků versus vyučovací styl pedagoga, přehlednému pohledu na různé učební styly, které úzce souvisí s percepčními oblastmi, které jsou u nás dominantní, s tím jaké máme sociální potřeby, emoční potřeby a fyziologické potřeby, jaké preferujeme prostředí pro výuku Věnuje se stavbě hodiny, ve které by se zohledňovaly učební styly žáků. Součástí semináře jsou konkrétní aktivity pro efektivní výuku z pohledů učebních stylů žáků.
|
Výuka v exteriérech – příprava a realizace akce
8 vyučovacích hodin
Seminář s mírou apeluje motivuje vyučující k tomu, aby v rámci své výuky realizovali výuku v exteriérech. Ideálně aby využívali možnosti svého okolí. Snaží se je vést k tomu, aby využili zajímavosti regionu a propojili informace se vzdělávacím obsahem ve svém předmětu. Snaží se představit výuku, která nemusí být finančně náročné, přesto však efektivní. V neposlední řadě pak ukazuje výuku v exteriérech jako prostředek k posilování afektivních hodnot jednotlivců a sociálních vazeb nejen mezi žáky navzájem, ale také mezi žáky a pedagogy. Seminář také připomíná aktraktivitu akce a možnosti její prezentace jako dobré akce školy.
|
Výuka v exteriérech – příprava a realizace akce (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář s mírou apeluje motivuje vyučující k tomu, aby v rámci své výuky realizovali výuku v exteriérech. Ideálně aby využívali možnosti svého okolí. Snaží se je vést k tomu, aby využili zajímavosti regionu a propojili informace se vzdělávacím obsahem ve svém předmětu. Snaží se představit výuku, která nemusí být finančně náročné, přesto však efektivní. V neposlední řadě pak ukazuje výuku v exteriérech jako prostředek k posilování afektivních hodnot jednotlivců a sociálních vazeb nejen mezi žáky navzájem, ale také mezi žáky a pedagogy. Seminář také připomíná aktraktivitu akce a možnosti její prezentace jako dobré akce školy.
|
Výuka v exteriérech v kostce
6 vyučovacích hodin
Seminář s mírou apeluje motivuje vyučující k tomu, aby v rámci své výuky realizovali výuku v exteriérech. Ideálně aby využívali možnosti svého okolí. Snaží se je vést k tomu, aby využili zajímavosti regionu a propojili informace se vzdělávacím obsahem ve svém předmětu. Snaží se představit výuku, která nemusí být finančně náročné, přesto však efektivní. V neposlední řadě pak ukazuje výuku v exteriérech jako prostředek k posilování afektivních hodnot jednotlivců a sociálních vazeb nejen mezi žáky navzájem, ale také mezi žáky a pedagogy. Seminář také připomíná aktraktivitu akce a možnosti její prezentace jako dobré akce školy.
|
Výuka v exteriérech v kostce (webinář)
6 vyučovacích hodin
Seminář s mírou apeluje motivuje vyučující k tomu, aby v rámci své výuky realizovali výuku v exteriérech. Ideálně aby využívali možnosti svého okolí. Snaží se je vést k tomu, aby využili zajímavosti regionu a propojili informace se vzdělávacím obsahem ve svém předmětu. Snaží se představit výuku, která nemusí být finančně náročné, přesto však efektivní. V neposlední řadě pak ukazuje výuku v exteriérech jako prostředek k posilování afektivních hodnot jednotlivců a sociálních vazeb nejen mezi žáky navzájem, ale také mezi žáky a pedagogy. Seminář také připomíná aktraktivitu akce a možnosti její prezentace jako dobré akce školy.
|
Výuka žáků s ADHD, ADD
8 vyučovacích hodin
Kurz je určen pedagogům na běžných školách, kteří mají ve třídách žáky se specifickými
vývojovými poruchami a poruchami učení. Během semináře se zaměříme jak na teoretické
vysvětlení základních pojmů týkajících se ADHD a ADD, tak i na praktické metody, které v praxi fungují.
|
Výuka žáků s ADHD, ADD (webinář)
8 vyučovacích hodin
Kurz je určen pedagogům na běžných školách, kteří mají ve třídách žáky se specifickými vývojovými poruchami a poruchami učení. Během semináře se zaměříme jak na teoretické vysvětlení základních pojmů týkajících se ADHD a ADD, tak i na praktické metody, které v praxi fungují.
|
Využití artefiletiky při práci s dětmi
8 vyučovacích hodin
Obsahem semináře je ukázka artefiletických technik, díky nimž navazujeme s dětmi kontakt přes uměleckou činnost, a můžeme s nimi diskutovat a tvořit i v oblasti citlivých témat jako je strach, domov, pocit bezpečí…
Základem tvořivé dílny jsou motivační texty z dětských knih, obrázky, drobné předměty, vlastní tvorba. Díky těmto prostředkům je možno prožít danou problematiku, kterou následně budeme reflektovat. Dílna staví na tvořivých činnostech k daným tématům.
|
Využití didaktických pomůcek, materiálů, aktivit a speciálně pedagogických metod u žáků se SVP v 1.-3. ročníku ZŠ
8 vyučovacích hodin
Cílem školení je předat účastníkům naše dlouholeté zkušenosti se vzděláváním žáků se SVP. Během let praxe máme vytvořenu databázi pomůcek, materiálů, aktivit a postupů práce, které se nám při práci s žáky se SVP osvědčily a rádi bychom je předávali dál. Kurz je koncipován prakticky a účastníci se s danou problematikou seznámí prostřednictvím praktických ukázek a modelových situací. Cílem je nabídnout každému účastníkovi odpovídající množství informací a inspirace pro jeho další pedagogické působení.
|
Využití ICT při přípravě a realizaci výuky v MŠ
8 vyučovacích hodin
Cílem tohoto vzdělávacího programu je rozvoj pedagogických dovedností ve využívání ICT nástrojů a vzdělávacích pomůcek během přípravy a realizace výuky. Po skončení programu účastníci dovedou používat efektivní ICT nástroje a zařazovat je do své výuky tak, aby se zvýšil zájem dětí nejen o ICT nástroje, ale také o matematiku, přírodní jevy a procesy i kooperaci během jejich poznávání. Získají přehled online zdrojů pro další sebevzdělávání v této oblasti.
|
Využití ICT při přípravě a realizaci výuky v MŠ (webinář)
8 vyučovacích hodin
Cílem tohoto vzdělávacího programu je rozvoj pedagogických dovedností ve využívání ICT nástrojů a vzdělávacích pomůcek během přípravy a realizace výuky. Po skončení programu účastníci dovedou používat efektivní ICT nástroje a zařazovat je do své výuky tak, aby se zvýšil zájem dětí nejen o ICT nástroje, ale také o matematiku, přírodní jevy a procesy i kooperaci během jejich poznávání. Získají přehled online zdrojů pro další sebevzdělávání v této oblasti.
|
Využití nových informačních technologií ve výuce - pro učitele, jejichž aprobace není ICT
8 vyučovacích hodin
Pedagogové se na semináři seznámí s několika vybranými programy, které mohou ve výuce
využívat. Pozornost bude věnována programům na tvorbu prezentací, střih videa, tvorbu
interaktivních testů, soutěží, map, křížovek, časových os, galerií apod. Dle zájmu účastníků se
můžeme podívat i na výhody a nevýhody využívání sociálních sítí pro kontakt se žáky
|
Využití piktogramů v mateřské škole (webinář)
4 vyučovací hodiny
Cílem kurzu je seznámit účastníky s možností piktogramů a jejich využitím při adaptaci, orientaci v čase a prostoru, učení se sociálním dovednostem a zodpovědnosti. Kurz se zaměří na rozvoj řeči i dalších kognitivních funkcí dětí prostřednictvím piktogramů. Dále si ukážeme, jak mohou piktogramy pomoci integrovaným dětem se speciálními vzdělávacími potřebami, dětem s opožděným vývojem řeči, vývojovou dysfázií, i dětem s odlišným mateřským jazykem.
|
Využití speciálních pomůcek, materiálů, aktivit a speciálně pedagogických metod u žáků s těžkým zrakovým postižením na 1. stupni ZŠ
|
Význam hry v životě předškolního dítěte
5 vyučovacích hodin
Dětská hra zastává v životě dítěte důležitou roli a významně přispívá k optimalizaci jeho vývoje. Hra je z podstaty dobrovolná a příjemná aktivita, která vychází z vnitřní motivace dítěte a ve které se aktivně angažuje. Dítě díky ní poznává svět, prožívá různé pocity a jejím prostřednictvím jsou naplněny jeho potřeby a zájmy. Právo si hrát je dokonce zakotveno v Úmluvě o právech dítěte. Pomocí hry získává dítě mnoho nových kompetencí, díky kterým se zvyšuje jeho sebevědomí a resilience (psychická odolnost). Znalost vývoje dětské hry napomáhá pedagogům k optimálním způsobem přizpůsobovat obsah aktivit s ohledem na vývojové období dítěte
|