logo
po – pá 8:00 – 16:00

DVPP na míru

obrazky-na-miru-dvpp-02.jpg

Pro Váš pedagogický sbor připravíme školení DVPP na míru.

  • Velký výběr seminářů a workshopů
  • Realizace na Vašem pracovišti nebo dle domluvy
  • Online, prezenční i kombinovaná forma
  • Možné hrazení některých školení ze Šablon OP JAK
  • Účastníci obdrží osvědčení o absolvování školení DVPP
  • S výběrem školení Vám poradíme

Pokud máte zájem o kterékoli uvedené školení DVPP na míru pro celý Váš pedagogický sbor, kontaktujte nás a my Vám zašleme podrobnou anotaci školení nebo připravíme již konkrétní nabídku,

V rámci školení pro celý pedagogický sbor máme připravenou také nabídku v rámci tzv. Šablon.

Pokud chcete, abychom Vám sami vybrali školení pro Vás, dle Vašich požadavků, můžete vužít nezávazný poptávkový formulář.

Zde naleznete aktuální seznam všech našich školení akreditovaných MŠMT v systému DVPP (další vzdělávání pedagogických pracovníků).

Kliknutím na název školení se otevře stručný popis.

Seznam všech akreditovaných školení


Název
Drogy ve škole
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář představuje systém protidrogové prevence v České republice a zaměřuje se na nejčastěji zneužívané drogy, včetně příčin, projevů, účinků a důsledků užívání jednotlivých typů látek a také to, jak a zda je možné diagnostikovat potenciální intoxikaci ve školním prostředí či v jiných výchovných institucích, ať už laicky či testově. Ozřejmuje také legislativu, která souvisí s drogovou problematikou. Nabízí základní orientaci v řešení situací souvisejících s drogami ve školním prostředí a různé pohledy na ně, ať už v rámci preventivních aktivit či případných intervencí ze strany školy.

Drogy ve škole (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář představuje systém protidrogové prevence v České republice a zaměřuje se na nejčastěji zneužívané drogy, včetně příčin, projevů, účinků a důsledků užívání jednotlivých typů látek a také to, jak a zda je možné diagnostikovat potenciální intoxikaci ve školním prostředí či v jiných výchovných institucích, ať už laicky či testově. Ozřejmuje také legislativu, která souvisí s drogovou problematikou. Nabízí základní orientaci v řešení situací souvisejících s drogami ve školním prostředí a různé pohledy na ně, ať už v rámci preventivních aktivit či případných intervencí ze strany školy.

Duševní zdraví pro každý pracovní den
Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Vzdělávací program má pedagogickým pracovníkům ukázat, jak se od stresu, stresorů a stresových reakcí dá „dojít“ k syndromu vyhoření. S využitím získaných poznatků se budeme zabývat konceptem duševního zdraví a zároveň prevencí syndromu vyhoření.

Duševní zdraví pro každý pracovní den (webinář)
Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Vzdělávací program má pedagogickým pracovníkům ukázat, jak se od stresu, stresorů a stresových reakcí dá „dojít“ k syndromu vyhoření. S využitím získaných poznatků se budeme zabývat konceptem duševního zdraví a zároveň prevencí syndromu vyhoření.

Dysgrafie – specifická vývojová porucha učení – psaní
Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Seminář je zaměřený na problematiku specifické poruchy postihující oblast psaní - dysgrafii. Účastníci se podrobně seznámí s danou problematikou, s příčinami vzniku této poruchy a specifiky přístupu k práci s takto znevýhodněnými dětmi. Kromě teoretických informací budou prezentovány také poznatky z praxe a doporučení pro práci ve výuce i mimo ni.

Dyskalkulie - reedukace
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář poskytne pedagogům kromě základního vhledu do problematiky dyskalkulie také praktické příklady námětů, jak dyskalkulii zohledňovat ve výuce a jak vhodně postupovat při její reedukaci. V praktických ukázkách si učitelé vyzkouší pracovat s kompenzačními a reedukačními pomůckami. Vzájemně si vymění zkušenosti z práce s těmito dětmi a budou jim předány náměty na individuální i skupinové reedukační hodiny.

Dyslexie – specifická vývojová porucha učení – čtení
Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Seminář je zaměřený na problematiku specifické poruchy postihující oblast čtení - dyslexii. Účastníci se podrobně seznámí s danou problematikou, s příčinami vzniku této poruchy a specifiky přístupu k práci s takto znevýhodněnými dětmi. Kromě teoretických informací budou prezentovány také poznatky z praxe a doporučení pro práci ve výuce i mimo ni.

Dyslexie a dysortografie prakticky pro 1. stupeň ZŠ
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Vzdělávacím cílem je seznámit pedagogy, s tím, co konkrétního se skrývá pod pojmy dyslexie a dysortografie a která oslabení psychických a poznávacích funkcí se podílejí na těchto poruchách. Cílem je podívat se nejenom na dané obtíže, ale také na dítě a na možné důsledky, pokud nejsou tato oslabení akceptována a neprobíhá vhodná náprava a dobrá znalost zmiňovaných obtíží ze strany učitele.

Dyslexie, dysortografie a dyspraxie na 1. stupni ZŠ
Krátká anotace

16 vyučovacích hodin

Účastníci se seznámí s obecnou charakteristikou poruch učení – dyslexie, dysortografie a dyspraxie a pochopí vzájemné souvislostí mezi rozvojem zrakového a sluchového vnímání, řečí, pozorností, motorikou a úspěšností ve čtení a psaní. Příčiny vzniku těchto obtíží a začlenění žáků s těmito poruchami učení do výuky realizované v duchu inkluze. Praktické zaměření na dyslexii – na reedukaci čtení, práci s textem, souvislost se zrakovým vnímáním a očními pohyby, na dysortografii – grafickou stránku písemného projevu, uplatňování gramatických pravidel, samostatný písemný projev a na dyspraxii – jak se projevuje v předškolním a školním věku. Hodnocení a klasifikaci těchto žáků. Vhodné pomůcky, počítačové programy a vhodná úprava učebních materiálů. Vedení reedukačních hodin v souladu s IVP.

Dysortografie – specifická vývojová porucha učení – porozumění gramatice
Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Seminář je zaměřený na problematiku dysortografie – specifickou poruchu učení postihující oblast porozumění gramatickým pravidlům, tvarosloví a syntaxu. Účastníci se podrobně seznámí s danou problematikou, s příčinami vzniku této poruchy a získají náhled na specifika přístupu k práci s takto znevýhodněnými dětmi. Kromě teoretických informací budou prezentovány také poznatky z praxe a doporučení pro práci ve výuce i mimo ni. Přehled témat: Pojem dysortografie; Charakteristika jednotlivých projevů (obtíží); Sluchová diferenciace; Sluchová analýza a syntéza; Měkčení; Kvantita; Slabý jazykový cit; Hranice slov v písmu; Záměny; Zohlednění a přístup v běžné vyučovací hodině.

Dyspraxie a další poruchy motoriky
Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Cílem semináře je poskytnout podporu učitelům, kteří se dostávají do styku s dětmi trpícími koordinačními potížemi, jež mohou být projevem dyspraxie. Účastníci se budou schopni základního rozpoznání obtíží souvisejících s dyspraxií.

Efektivní komunikace
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář se zabývá funkčním nastavením předpokladů a zásad k úspěšné komunikaci s rodiči žáků, s kolegy, s nadřízenými a podřízenými pedagogickými zaměstnanci, atd. Předkládá informace o důvěryhodnosti mluvčího, přesvědčivosti sdělení, zaujetí posluchačů, překonávání námitek, udržení pozornosti a nejčastějších bariérách v komunikaci. Ukáže návod, jak redukovat konflikty kolem sebe, jak využít čas a energii na příjemnější rozhovory a získat otevřenější a pevnější vztahy s lidmi, kteří jsou důležití k vzájemné spolupráci.

Efektivní komunikace (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář se zabývá funkčním nastavením předpokladů a zásad k úspěšné komunikaci s rodiči žáků, s kolegy, s nadřízenými a podřízenými pedagogickými zaměstnanci, atd. Předkládá informace o důvěryhodnosti mluvčího, přesvědčivosti sdělení, zaujetí posluchačů, překonávání námitek, udržení pozornosti a nejčastějších bariérách v komunikaci. Ukáže návod, jak redukovat konflikty kolem sebe, jak využít čas a energii na příjemnější rozhovory a získat otevřenější a pevnější vztahy s lidmi, kteří jsou důležití k vzájemné spolupráci.

Efektivní komunikace pedagogů
Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Cílem vzdělávacího programu je poskytnout pedagogickým pracovníkům metodické postupy v oblasti identifikování a analýzy stereotypů a bariér v komunikaci, změny v komunikaci na základě procvičení a sebereflexe. Program bude zaměřen na osobnost žáků, rozvoj jejich efektivní komunikace, sebevědomí a respektu.

Efektivní komunikace pedagogů (webinář)
Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Cílem vzdělávacího programu je poskytnout pedagogickým pracovníkům metodické postupy v oblasti identifikování a analýzy stereotypů a bariér v komunikaci, změny v komunikaci na základě procvičení a sebereflexe. Program bude zaměřen na osobnost žáků, rozvoj jejich efektivní komunikace, sebevědomí a respektu.

Efektivní komunikace s rodiči asertivní kooperativní metodou win-win
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastníci se seznámí formou přesných návodů a praktických cvičení s kooperativní metodou Win-Win (vítěz-vítěz), získají praktické návody, jak tuto metodu efektivně využít v obtížných rozhovorech s rodiči, staršími žáky, s kolegy nebo při jednání s vedením školy. V modelovém cvičení si účastníci si osvojí, jak vést efektivní rozhovor formou správných otázek a přesných odpovědí. Seznámí se s postupem Komunikačních mostů, které jsou základem kooperativních metod.

Efektivní komunikace s rodiči asertivní kooperativní metodou win-win (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastníci se seznámí formou přesných návodů a praktických cvičení s kooperativní metodou Win-Win (vítěz-vítěz), získají praktické návody, jak tuto metodu efektivně využít v obtížných rozhovorech s rodiči, staršími žáky, s kolegy nebo při jednání s vedením školy. V modelovém cvičení si účastníci si osvojí, jak vést efektivní rozhovor formou správných otázek a přesných odpovědí. Seznámí se s postupem Komunikačních mostů, které jsou základem kooperativních metod.

Efektivní komunikace u pedagogů
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Cílem vzdělávacího programu je poskytnout pedagogickým pracovníkům metodické postupy v oblasti identifikování a analýzy stereotypů a bariér v komunikaci, změny v komunikaci na základě procvičení a sebereflexe. Program bude zaměřen na osobnost žáků, rozvoj jejich efektivní komunikace, sebevědomí a respektu.

Efektivní komunikace u pedagogů (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Cílem vzdělávacího programu je poskytnout pedagogickým pracovníkům metodické postupy v oblasti identifikování a analýzy stereotypů a bariér v komunikaci, změny v komunikaci na základě procvičení a sebereflexe. Program bude zaměřen na osobnost žáků, rozvoj jejich efektivní komunikace, sebevědomí a respektu.

Efektivní návyky pro úspěšné a spokojené žáky
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář je zaměřen na problematiku vyvážení učení/studia, volnočasových aktivit a odpočinku. Účastníci budou seznámeni s typy práce s časem ve škole i v domácím prostředí. Představeny budou možnosti práce s akutním i dlouhodobým stresem ve školním prostředí v návaznosti na odlišnosti v preferencích kognitivních kanálů a stylů učení dle modelu VARK, 7 efektivních návyků pro úspěšné a spokojené žáky (S. Covey) a relaxační techniky a dechová cvičení.

Efektivní návyky pro úspěšné a spokojené žáky (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář je zaměřen na problematiku vyvážení učení/studia, volnočasových aktivit a odpočinku. Účastníci budou seznámeni s typy práce s časem ve škole i v domácím prostředí. Představeny budou možnosti práce s akutním i dlouhodobým stresem ve školním prostředí v návaznosti na odlišnosti v preferencích kognitivních kanálů a stylů učení dle modelu VARK, 7 efektivních návyků pro úspěšné a spokojené žáky (S. Covey) a relaxační techniky a dechová cvičení.

Efektivní postupy v řešení šikany
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Získání teoretických i praktických znalostí o výskytu a řešení šikany na školách. Osvojení dovedností jak šikaně porozumět v kontextu fungování třídního kolektivu, jak postupovat při jejím řešení, a jak výskytu šikany na školách účinně preventivně předcházet.

Efektivní postupy v řešení šikany (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Získání teoretických i praktických znalostí o výskytu a řešení šikany na školách. Osvojení dovedností jak šikaně porozumět v kontextu fungování třídního kolektivu, jak postupovat při jejím řešení, a jak výskytu šikany na školách účinně preventivně předcházet.

Efektivní řešení konfliktů v jednání s rodiči žáků
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Na semináři bude kombinováno prezentování teoretických konceptů komunikace a řešení konfliktů, řízená diskuse mezi učiteli a lektorem, samostatná práce nad tématy komunikace a konfliktů ve skupinách i praktické nácviky komunikačních technik ve dvojicích. Obsahem semináře je i souhrn doporučení efektivního jednání v konfliktu s rodiči, komunikace v konfliktu a manipulace, shrnutí efektivních komunikačních technik k řešení konfliktu, doporučení k prohloubení sebejistoty a duševní stability při zvládání náročných konfliktních situací s rodiči.

Efektivní řešení konfliktů v jednání s rodiči žáků (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Na semináři bude kombinováno prezentování teoretických konceptů komunikace a řešení konfliktů, řízená diskuse mezi učiteli a lektorem, samostatná práce nad tématy komunikace a konfliktů ve skupinách i praktické nácviky komunikačních technik ve dvojicích. Obsahem semináře je i souhrn doporučení efektivního jednání v konfliktu s rodiči, komunikace v konfliktu a manipulace, shrnutí efektivních komunikačních technik k řešení konfliktu, doporučení k prohloubení sebejistoty a duševní stability při zvládání náročných konfliktních situací s rodiči.

Efektivní spolupráce a komunikace asistenta pedagoga s rodinami dětí se zdravotním postižením
Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Seminář pro asistenty pedagoga v MŠ a ZŠ vychází z myšlenky, že péče o dítě se zdravotním postižením není snadná a v různých životních obdobích může přinášet i různě velkou zátěž pro rodiče i celou rodinu. Z tohoto pohledu je velice důležité seznámit i asistenty pedagoga s problematikou života rodiny pečující o dítě se zdravotním postižením. Budeme hovořit o výchovných přístupech – postojích rodin k dítěti se zdravotním postižením. Probrána bude i otázka jednotlivých fází vyrovnávání se s handicapem dítěte v rodině.

Efektivní spolupráce a komunikace pedagoga s rodinami dětí se zdravotním postižením
Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Seminář pro pedagogické pracovníky v MŠ a ZŠ vychází z myšlenky, že péče o dítě se zdravotním postižením není snadná a v různých životních obdobích může přinášet i různě velkou zátěž pro rodiče i celou rodinu. Z tohoto pohledu je velice důležité seznámit pedagoga s problematikou života rodiny dítěte se zdravotním postižením. Zamyslíme se nad různými způsoby zvládání zátěže. Budeme hovořit o výchovných přístupech – postojích rodin k dítěti se zdravotním postižením. Probrána bude i otázka jednotlivých fází vyrovnávání se s handicapem dítěte v rodině.

Ekohry v mateřské škole
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastníci získají přehled o pojmech a současné situaci v oblasti trvale udržitelného rozvoje a ochrany přírody, obdrží metodický materiál Plán rozvoje environmentální gramotnosti dětí předškolního věku, získají inspiraci k ekoaktivitám a tvořivým činnostem pro vlastní práci s dětmi.

Ekohry v mateřské škole (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastníci získají přehled o pojmech a současné situaci v oblasti trvale udržitelného rozvoje a ochrany přírody, obdrží metodický materiál Plán rozvoje environmentální gramotnosti dětí předškolního věku, získají inspiraci k ekoaktivitám a tvořivým činnostem pro vlastní práci s dětmi.

Ekohry, bylinky a polytechnika (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastníci získají přehled o složkách a metodách polytechnického vzdělávání. Seznámí se s aktivitami, které podporují zručnost dětí a zvyšují povědomí o přírodních jevech a procesech s návazností na základní fyzikální a chemické zákonitosti. Účastníci obdrží odkazy na zdroje pomůcek, materiálu a inspirací, které respektují potřeby dětí a zvyšují jejich vnitřní motivaci k polytechnickému vzdělávání. Dále obdrží metodický materiál provádění vybraných aktivit k rozšíření polytechnického vzdělávání ve své práci s dětmi. Naplní tak účel zavedení polytechnického vzdělávání do systému vzdělávání ČR.

Sledujte další vzdělávání pedagogických pracovníků - DVPP
fb