Jednotná přijímací zkouška z Českého jazyka v kostce (webinář)
6 vyučovacích hodin
Webinář je koncipován tak, aby pedagogové získali základní představu o podobě Jednotné přijímací zkoušky z českého jazyka, a to pro všechny věkové kategorie (5. třída, 7. třída, 9. třída). Díky znalostem o obsahu i formě budou moci vést své přípravy žáků tak, jak to daná skupina žáků vyžaduje. Pedagogové díky teoretickým vědomostem budou moci svou přípravu žáků koncipovat tak, aby si žáci osvojili jednotlivou podobu otázek a odpovědí v didaktickém testu, budou moci cíleně pracovat se silnými, ale i slabšími stránkami žáků a vést je k co nejvhodnější strategii, která povede ke kvalitnímu výsledku v didaktickém testu.
|
Když já chci, a oni nechtějí
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřený zejména na vztah pedagoga a žáka z různých pohledů, na vzájemná očekávání, na motivovanost žáků ve výchovně vzdělávacím procesu, na vzájemné interakce, na potřeby pedagogů a žáků a jejich uspokojování, na způsoby spolupráce se třídou tak, aby byl zajištěn bezpečný prostor pro všechny žáky, na budování důvěry mezi pedagogem a žáky, na způsoby hodnocení, které motivují, na využívání výukových metod, které podporují zájem o vzdělávání, na vzdělávání žáků se SPUCH a dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí.
|
Když já chci, a oni nechtějí (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřený zejména na vztah pedagoga a žáka z různých pohledů, na vzájemná očekávání, na motivovanost žáků ve výchovně vzdělávacím procesu, na vzájemné interakce, na potřeby pedagogů a žáků a jejich uspokojování, na způsoby spolupráce se třídou tak, aby byl zajištěn bezpečný prostor pro všechny žáky, na budování důvěry mezi pedagogem a žáky, na způsoby hodnocení, které motivují, na využívání výukových metod, které podporují zájem o vzdělávání, na vzdělávání žáků se SPUCH a dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí.
|
Keramika I. - nejen pro začátečníky
8 vyučovacích hodin
Různé techniky zpracování keramické hlíny, její přípravu, uchovávání, retuš, sušení, dekoraci, glazování a jiné povrchové úpravy, vypalování, kdy, na kolik stupňů a jak dlouho. Ukázky pracovního nářadí a nástrojů.
Účastníci si vyzkoušejí různé postupy zpracování hlíny, využijí vlastní tvořivost a fantazii. Získají inspiraci pro práci s dětmi různého věku a zaměření. Účastníci získajíseznam odborných publikací zabývající se danou problematikou. Bude nabídnuta metodika, učitelské portfolio a fotografické ukázky ze školní praxe.
Jde o praktickou výtvarnou dílnu s názornými ukázkami. Účastníci si samostatně vyzkouší jednotlivé techniky a podle vlastní fantazie téma i techniku zpracují.
|
Keramika I. - nejen pro začátečníky
6 vyučovacích hodin
Různé techniky zpracování keramické hlíny, její přípravu, uchovávání, retuš, sušení, dekoraci, glazování a jiné povrchové úpravy, vypalování, kdy, na kolik stupňů a jak dlouho. Ukázky pracovního nářadí a nástrojů.
Účastníci si vyzkoušejí různé postupy zpracování hlíny, využijí vlastní tvořivost a fantazii. Získají inspiraci pro práci s dětmi různého věku a zaměření. Účastníci získajíseznam odborných publikací zabývající se danou problematikou. Bude nabídnuta metodika, učitelské portfolio a fotografické ukázky ze školní praxe.
Jde o praktickou výtvarnou dílnu s názornými ukázkami. Účastníci si samostatně vyzkouší jednotlivé techniky a podle vlastní fantazie téma i techniku zpracují.
|
Keramika II. - další techniky a způsoby dekorace
6 vyučovacích hodin
Seminář Keramika II. je zaměřen na náročnější techniky zpracování a alternativní způsoby dekorace keramické hlíny. Účastníci si individuálně pod vedením lektorky prakticky vyzkouší jednotlivé techniky a zaznamenají si své postřehy. Získají tak inspiraci a podněty pro další práci s dětmi. Účastníci si vyzkoušejí různé postupy zpracování hlíny, získají seznam odborných publikací zabývající se danou problematikou a bude jim zprostředkována metodika, kterou posléze mohou využít ve své praxi.
|
Keramika II. - další techniky a způsoby dekorace
8 vyučovacích hodin
Seminář Keramika II. je zaměřen na náročnější techniky zpracování a alternativní způsoby dekorace keramické hlíny. Účastníci si individuálně pod vedením lektorky prakticky vyzkouší jednotlivé techniky a zaznamenají si své postřehy. Získají tak inspiraci a podněty pro další práci s dětmi. Účastníci si vyzkoušejí různé postupy zpracování hlíny, získají seznam odborných publikací zabývající se danou problematikou a bude jim zprostředkována metodika, kterou posléze mohou využít ve své praxi.
|
Keramika III. - další techniky a způsoby dekorace
6 vyučovacích hodin
Praktický seminář je zaměřený na další techniky zpracování a alternativní způsoby dekorace keramické hlíny. Zařazeny budou techniky barvení hlín barvítky, využití šamotové hlíny a sádry a vkládání mědi do hlíny. Účastníci si sami všechny postupy prakticky vyzkouší, využijí vlastní tvořivost a fantazii. Získají inspiraci pro práci s dětmi různého věku a zaměření. Na semináři budou účastníci sdílet své technologické zkušenosti a budou s lektorkou konzultovat konkrétní příklady vad vzniklých při výpalu a glazování. Účastníci získají seznam odborných publikací zabývající se danou problematikou a budou obeznámeni s metodikou výuky, učitelským portfoliem a ukázkami ze školní praxe.
|
Keramika III. - další techniky a způsoby dekorace
8 vyučovacích hodin
Praktický seminář je zaměřený na další techniky zpracování a alternativní způsoby dekorace keramické hlíny. Zařazeny budou techniky barvení hlín barvítky, využití šamotové hlíny a sádry a vkládání mědi do hlíny. Účastníci si sami všechny postupy prakticky vyzkouší, využijí vlastní tvořivost a fantazii. Získají inspiraci pro práci s dětmi různého věku a zaměření. Na semináři budou účastníci sdílet své technologické zkušenosti a budou s lektorkou konzultovat konkrétní příklady vad vzniklých při výpalu a glazování. Účastníci získají seznam odborných publikací zabývající se danou problematikou a budou obeznámeni s metodikou výuky, učitelským portfoliem a ukázkami ze školní praxe.
|
Keramika IV. – konzultační seminář
5 vyučovacích hodin
Účastníci se zamýšlí a vytváří otázky o možných těžkostech a nestandartních chvílích, které přináší tvorba z keramické hlíny. Nabyté vědomosti pak vyhodnocují v návaznosti na svoji vlastní praxi a použitelnost získaných poznatků pro jejich ŠVP i práci v jejich zařízení.
|
Klasické pohádky do školky patří
8 vyučovacích hodin
Výchovně-vzdělávacím cílem při využívání klasických pohádek je podpořit rozvoj dítěte v oblasti představivosti, sociálního vývoje, emočního rozvoje, paměti, komunikace a sluchového vnímání. Pohádky mohou být využity jako prostředek k naplnění cílů předškolního vzdělávání (klíčové kompetence apod.).
|
Klimatické vzdělávání na 1. stupni ZŠ
8 vyučovacích hodin
Cílem tohoto vzdělávacího programu je rozvoj pedagogických dovedností v oblasti polytechnických metod a experimentů klimatického vzdělávání.
Přestože se formální výuka tématu klimatické změny pro svou komplexnost a náročnost plně věnuje až na 2. stupni ZŠ, cílem tohoto programu je seznámit účastníky, jak žákům 1. stupně ZŠ představit klimatická témata s využitím polytechnických aktivit. Účastníci získají přehled o složkách a metodách polytechnického vzdělávání. Seznámí se s aktivitami, které podporují zručnost žáků a zvyšují povědomí o klimatu i přírodních jevech a procesech s návazností na základní fyzikální a chemické zákonitosti. Mnohé ze zmíněných aktivit si prakticky vyzkouší.
|
Klimatické vzdělávání na 1. stupni ZŠ (webinář)
8 vyučovacích hodin
Cílem tohoto vzdělávacího programu je rozvoj pedagogických dovedností v oblasti polytechnických metod a experimentů klimatického vzdělávání.
Přestože se formální výuka tématu klimatické změny pro svou komplexnost a náročnost plně věnuje až na 2. stupni ZŠ, cílem tohoto programu je seznámit účastníky, jak žákům 1. stupně ZŠ představit klimatická témata s využitím polytechnických aktivit. Účastníci získají přehled o složkách a metodách polytechnického vzdělávání. Seznámí se s aktivitami, které podporují zručnost žáků a zvyšují povědomí o klimatu i přírodních jevech a procesech s návazností na základní fyzikální a chemické zákonitosti. Mnohé ze zmíněných aktivit si prakticky vyzkouší.
|
Kompetence učitele … aneb co se očekává od dobrého učitele a jak toho dosáhnout
8 vyučovacích hodin
Jaký by měl být dobrý učitel? Otázka, na kterou neumí spousta lidí odpovědět, přestože všichni mají nějakou představu. V posledních letech došlo z řad odborníků k definici těchto kompetencí. Nyní je tedy možné lépe uchopit toto téma a prodiskutovat, co se očekává od dobrého moderního učitele a jak toho dosáhnout.
|
Kompetence učitele … aneb co se očekává od dobrého učitele a jak toho dosáhnout (webinář)
8 vyučovacích hodin
Jaký by měl být dobrý učitel? Otázka, na kterou neumí spousta lidí odpovědět, přestože všichni mají nějakou představu. V posledních letech došlo z řad odborníků k definici těchto kompetencí. Nyní je tedy možné lépe uchopit toto téma a prodiskutovat, co se očekává od dobrého moderního učitele a jak toho dosáhnout.
|
Komunikace s obtížně zvladatelným žákem
8 vyučovacích hodin
Kurz je určen pedagogům, na běžných i speciálních školách, kteří se setkávají u svých žáků s chováním, které zvládají jen s vypětím všech sil a hledají nové možnosti, jak s těmito dětmi pracovat. Teoreticky se podíváme na problematiku poruch chování, zaměříme se na etiologii, diagnostiku a možnosti výchovné práce. Naučíme se několik technik, které mohou komunikaci s takovými žáky usnadnit. Samozřejmě se budeme bavit i o variantách, kdy dítě odchází z běžné školy do speciálně pedagogického zařízení (např. dětský domov se školou) či se z takového zařízení vrací.
|
Komunikace s rodičem v konfliktní situaci
8 vyučovacích hodin
Účastníci semináře budou seznámeni se základy efektivní komunikace (jejími složkami a způsoby použití) a technikami řešení konfliktů (mapa konfliktu, prevence konfliktu, styly řešení konfliktních situací). Hlavním tématem bude uplatnění těchto technik při komunikaci s rodiči žáka či studenta s problémy, tak aby bylo dosaženo vyřešení konfliktní situace. Představeny budou vhodné komunikační strategie i chyby pedagogů včetně nastínění způsobu stanovení těchto strategií, vyhodnocení situace a sebereflexe pedagoga.
|
Komunikace s rodičem v konfliktní situaci (webinář)
8 vyučovacích hodin
Účastníci semináře budou seznámeni se základy efektivní komunikace (jejími složkami a způsoby použití) a technikami řešení konfliktů (mapa konfliktu, prevence konfliktu, styly řešení konfliktních situací). Hlavním tématem bude uplatnění těchto technik při komunikaci s rodiči žáka či studenta s problémy, tak aby bylo dosaženo vyřešení konfliktní situace. Představeny budou vhodné komunikační strategie i chyby pedagogů včetně nastínění způsobu stanovení těchto strategií, vyhodnocení situace a sebereflexe pedagoga.
|
Komunikace s rodiči
8 vyučovacích hodin
Komunikace s rodiči je poměrně ožehavé téma ve školství, souvisí zejména s inkluzivním pojetím výchovně vzdělávací soustavy, ale také s faktem, že čím je dítě mladší, tím bývá velmi často komunikace s rodičem obtížnější, právě proto nabízíme tento akreditovaný semináře, který je zaměřen na možnosti a strategie, jak zvládat tyto často velmi zátěžové situace v práci pedagogického pracovníka.
|
Komunikace s rodiči (webinář)
8 vyučovacích hodin
Komunikace s rodiči je poměrně ožehavé téma ve školství, souvisí zejména s inkluzivním pojetím výchovně vzdělávací soustavy, ale také s faktem, že čím je dítě mladší, tím bývá velmi často komunikace s rodičem obtížnější, právě proto nabízíme tento akreditovaný semináře, který je zaměřen na možnosti a strategie, jak zvládat tyto často velmi zátěžové situace v práci pedagogického pracovníka.
|
Komunikace s rodiči v kostce
4 vyučovací hodiny
Komunikace s rodiči je poměrně ožehavé téma ve školství, souvisí zejména s inkluzivním pojetím výchovně vzdělávací soustavy, ale také s faktem, že čím je dítě mladší, tím bývá velmi často komunikace s rodičem obtížnější, právě proto nabízíme tento akreditovaný semináře, který je zaměřen na možnosti a strategie, jak zvládat tyto často velmi zátěžové situace v práci pedagogického pracovníka.
|
Komunikace s rodiči v kostce (webinář)
4 vyučovací hodiny
Komunikace s rodiči je poměrně ožehavé téma ve školství, souvisí zejména s inkluzivním pojetím výchovně vzdělávací soustavy, ale také s faktem, že čím je dítě mladší, tím bývá velmi často komunikace s rodičem obtížnější, právě proto nabízíme tento akreditovaný semináře, který je zaměřen na možnosti a strategie, jak zvládat tyto často velmi zátěžové situace v práci pedagogického pracovníka.
|
Komunikace s rodiči v MŠ (webinář)
4 vyučovací hodiny
Webinář přinese účastníkům kurzu praktické podněty pro zdařilou komunikaci nejen při řešení konfliktních situací. Návod na úspěšnou výměnu informací a tipy na profesionální vedení komunikace podle komunikačního systému.
|
Komunikace s rodiči žáků a studentů
6 vyučovacích hodin
Cílem semináře je zaměřit se spolu s účastníky na pochopení základních pravidel sociální komunikace a využít tyto poznatky při jednání s rodiči, popř. žáky. Na modelových situacích si účastníci vyzkouší možnosti přístupu k jednotlivým typům rodičů.
|
Komunikace škola-rodič-dítě
8 vyučovacích hodin
Osvojení základů efektivní komunikace mezi školou, rodičem a dítětem při řešení problémů žáka. Jak v komunikaci postupovat, aby se docílilo žádoucí spolupráce a předešlo vzniku konfliktu mezi školou a rodinou žáka.
|
Komunikace škola-rodič-dítě (webinář)
8 vyučovacích hodin
Osvojení základů efektivní komunikace mezi školou, rodičem a dítětem při řešení problémů žáka. Jak v komunikaci postupovat, aby se docílilo žádoucí spolupráce a předešlo vzniku konfliktu mezi školou a rodinou žáka.
|
Komunitní kruh v pedagogické praxi
5 vyučovacích hodin
Učitelé se naučí pomocí komunitního kruhu lépe komunikovat se svými žáky. Lze jej využít v rámci vedení třídnických hodin, ale v podstatě je to i jedna z možností alternativní výuky vedené v menším kolektivu žáků.
|
Kontrolovat a být kontrolován
6 vyučovacích hodin
Seminář je určen ředitelům škol nebo školských zařízení, kteří zodpovídají za kontrolní činnosti. Účastníci získají ucelený pohled na problematiku řízení kontrolních procesů, delegování pravomocí na další pracovníky školy nebo školských zařízení a budou upozorněni na nebezpečí, která mohou nastat při podcenění kontrolní činnosti. Účastníci získají také přehled o kontrolní činnosti dalších kontrolních orgánů.
|
Korfbal – smíšený kolektivní sport ve školní výuce
5 vyučovacích hodin
Cílem školení je seznámit pedagogické pracovníky s možností zařadit korfbal jako doplněk tělesné výchovy či zájmového sportovního útvaru. Školení praktickým způsobem představí klady, které tento jedinečný sport nabízí ve vztahu k obohacení běžné tělovýchovné praxe.
|
Kouzlo otisku – grafické techniky v MŠ a ZŠ
5 vyučovacích hodin
Praktický seminář je zaměřený na předgrafické techniky, při kterých není potřeba tiskařského lisu.
Účastníci se dozvědí, jaké barvy jsou potřeba, jaké materiály lze kombinovat a jaká kouzla s tiskařskými barvami lze provádět. Vyzkouší si také techniku užití tapetového lepidla a klovatiny v grafické práci. Účastníci si samostatně vyzkouší jednotlivé techniky a podle vlastní fantazie téma i techniku zpracují.
|