Jak nejlépe porozumět dítěti se specifickými poruchami učení (webinář)
8 vyučovacích hodin
Cílem kurzu je účastníky seznámit s problematikou SPU – dysgrafie, dyslexie a dysortografie. Seminář si klade za cíl rozšířit poznatky pedagogů/vychovatelů/asistentů v problematice SPU – jak rozpoznat projevy, jak je správně vyhodnotit…Dále si klade za cíl rozšířit kompetence pedagogů o základní nejvhodnější přístupy k dětem s SPU v běžných hodinách a třídách. Probrány budou formy práce a možnosti hodnocení těchto dětí.
|
Jak nezamrznout u tabule – hry a aktivizující činnosti do výuky na 1. st ZŠ
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen na hry a činnosti, které oživí vyučování, zvednou žáky ze židle a vypnou unavenou hlavu. Hry lze zařadit do výuky českého jazyka, matematiky, hudební výchovy, dramatické výchovy nebo do třídnických hodin. Nabízený soubor her a činností také otevírá radost, spontánnost, hravost, kreativitu, soustředění a komunikaci, vede ke zlepšení chování žáků, ke zmírnění agrese, ke vzájemné toleranci a vzájemnému respektu. Všechny hry, nápady a náměty jsou prakticky vyzkoušené, vycházejí bezprostředně z praxe na prvním stupni ZŠ. Seminář je inspirací, jak motivovat žáky a jak dosáhnout toho, aby výuka nebyla nudou.
|
Jak obohatit klasickou prezentaci o interaktivní prvky – Nearpod
8 vyučovacích hodin
Účastník se naučí základy práce s aplikací Nearpod a seznámí se s možnostmi výuky, které tato aplikace nabízí. Naučí se využívat její funkce tak, aby byl schopen vytvořit plnohodnotnou vyučovací hodinu obohacenou o interaktivní prvky. Účastník se tak naučí maximálnímu využití výhod, které mu technologie ve výuce nabízí. Účastník získá přehled o alternativách k MS PowerPoint a jejich využití pro online spolupráci studentů.
Kurz je určen i vyučujícím s minimálními zkušenostmi s použitím technologií ve výuce.
|
Jak podporovat vývoj zdravého sebevědomí u nejmenších dětí
5 vyučovacích hodin
Účastník semináře se naučí rozlišovat komunikaci, která snižuje a zvyšuje sebevědomí dětí. Seznámí se s principy respektující přístupu a dokáže použít empatickou reakci, sebevyjádření a některé efektivní komunikační dovednosti – popis, sdělení, očekávání, možnost volby. Ujasní si, kde a jakým způsobem stanovit hranice, vyzkouší si pozici přirozené autority. Dokáže nahradit trestání vyvozením přirozeného důsledku a posilování posunů ve vývoji dětí jejich popisem místo pochval a nálepkování.
|
Jak podporovat vývoj zdravého sebevědomí u nejmenších dětí (webinář)
5 vyučovacích hodin
Účastník semináře se naučí rozlišovat komunikaci, která snižuje a zvyšuje sebevědomí dětí. Seznámí se s principy respektující přístupu a dokáže použít empatickou reakci, sebevyjádření a některé efektivní komunikační dovednosti – popis, sdělení, očekávání, možnost volby. Ujasní si, kde a jakým způsobem stanovit hranice, vyzkouší si pozici přirozené autority. Dokáže nahradit trestání vyvozením přirozeného důsledku a posilování posunů ve vývoji dětí jejich popisem místo pochval a nálepkování.
|
Jak pracovat s Doporučením pro vzdělávání žáka se speciálními potřebami
8 vyučovacích hodin
Cílem kurzu je přinést krátký vhled do problematiky činnosti školy spojené se zadáváním údajů z Doporučení do evidence školy a školské matriky, dále o možnostech vedení dokumentace a financování podpůrných opatření.
|
Jak pracovat s pozorností (webinář)
4 vyučovací hodiny
Jak často se setkáváte s roztěkaností u dětí? Motorickým neklidem? Smyslovými podněty docílíte rychlé zklidnění nebo prodloužíte dobu udržení pozornosti.
|
Jak předcházet poruchám učení v předškolním věku
6 vyučovacích hodin
Seminář bude zaměřen na seznámení se základními pojmy: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, poruchy chování, pedagogická diagnostika, metody pedagogické diagnostiky. Učitelé získají materiály pro základní rozpoznání psychických funkcí (zraková a sluchová percepce, motorika, řeč). Dále se dozví o možných příčinách problémového chování předškoláků, o projevech, prevenci a možnosti ovlivnění tohoto chování, a tom, jaký je rozdíl mezi problémy v chování a poruchou chování. Tématem bude také prevence zjištěných obtíž, vypracování individuálního plánu a možnost nápravy oslabených funkcí, které jsou zásadní pro úspěšné zvládnutí školní docházky.
|
Jak překonat hlasovou krizi II.
5 vyučovacích hodin
Cílem semináře je proto klást důraz na praktické procvičování základních postupů hlasové techniky a její aplikace do běžného života. Pedagogové patří do skupiny zaměstnanců s vysokými nároky na kvalitu hlasu. Na základě zkušeností s vedením semináře Jak překonat hlasovou krizi, na který navazuje tento seminář, pozoruji, že právě kvalita hlasu je jejich nejčastějším problémem. Na kvalitu hlasu působí mnoho zátěžových faktorů, kterým jsou pedagogové denně vystaveni, jako je např. nadměrné a hlasité mluvení, křik, prašné prostředí a jiné.
|
Jak rozchodit nové učitelské boty
8 vyučovacích hodin
Seminář je určený pro začínající učitele, kteří přichází nově do praxe. Je sestavený jako průvodce hlavními oblastmi, se kterými se nový učitel v systému školy potkává. Soustředí se na konkrétní rady a inspirace vycházející z praxe zejména v těchto oblastech - učitel ve své roli učitele, učitel a chod školy, učitel a kolegové, učitel a žáci, učitel a rodiče, učitel jako soukromá osoba.
|
Jak rozchodit nové učitelské boty (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář je určený pro začínající učitele, kteří přichází nově do praxe. Je sestavený jako průvodce hlavními oblastmi, se kterými se nový učitel v systému školy potkává. Soustředí se na konkrétní rady a inspirace vycházející z praxe zejména v těchto oblastech - učitel ve své roli učitele, učitel a chod školy, učitel a kolegové, učitel a žáci, učitel a rodiče, učitel jako soukromá osoba.
|
Jak se v náročném inkluzivním prostředí chránit před vyhořením aneb péče o své vnitřní zdroje
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je podpořit účastníky v možnosti prožívat svůj život v roli tvůrce, jehož životním přístupem je žít šťastný a naplněný život a zároveň podporovat druhé v jejich rozvoji a naplnění jejich poslání. Tvůrce k ostatním i k sobě přistupuje s postojem: Já jsem OK, Ty jsi OK! Opírá se o přesvědčení, že svůj život si vytváří sám a je za něj plně zodpovědný.
|
Jak správně pracovat s informacemi – citace a úprava textu
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je získat správné návyky při práci s informacemi, seznámit se s používanými pojmy a definicemi, s jednotlivými metodami, technikami a postupy. Seminář je zacílen na aktivní propojení teoretických znalostí s praktickými.
|
Jak trénovat pamět u sebe i u žáků
6 vyučovacích hodin
V semináři se učitelé dozvědí, jak funguje paměť. Budou umět lépe pochopit, proč si některé informace pamatujeme lépe a některé hůře a přizpůsobit novým znalostem své pedagogické působení. Získají řadu námětů pro podporu pozornosti, motivace, představivosti, kreativity, logického myšlení – tedy komponentů, které napomáhají k lepšímu zapamatování a uchování informací v dlouhodobé paměti. Vyzkouší si aktivity, které podporují rozvoj krátkodobé paměti a získají inspiraci do hodin.
|
Jak uchopit „novou“ informatiku na 1. stupni ZŠ
8 vyučovacích hodin
Cílem je předat učitelům 1. stupně či vyučujícím informatiky na 1. stupni know-how ohledně výuky nové informatiky. Zároveň si učitelé vyzkouší celou řadu úloh, cvičení a tipů, jež se lektorovi v praxi osvědčily.
|
Jak uchopit „novou“ informatiku na 1. stupni ZŠ (webinář)
8 vyučovacích hodin
Cílem je předat učitelům 1. stupně či vyučujícím informatiky na 1. stupni know-how ohledně výuky nové informatiky. Zároveň si učitelé vyzkouší celou řadu úloh, cvičení a tipů, jež se lektorovi v praxi osvědčily.
|
Jak učit finanční gramotnost … aneb naučit žáky, jak si umět spočítat peníze, určitě nestačí
8 vyučovacích hodin
Účastník školení bude seznámen se strategií, obsahem, metodami a ukázkami z praxe pro výuku finanční gramotnosti na základních školách.
|
Jak učit finanční gramotnost … aneb naučit žáky, jak si umět spočítat peníze, určitě nestačí (webinář)
8 vyučovacích hodin
Účastník školení bude seznámen se strategií, obsahem, metodami a ukázkami z praxe pro výuku finanční gramotnosti na základních školách.
|
Jak učit, a nikoli sebe i žáky mučit
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřený na výchovně vzdělávací proces z pohledu vyučovacích stylů pedagoga, učebních stylů žáků, na výukové metody, na učební plány vycházející z RVP, ŠVP, na individualizaci výuky s vhodným nastavením požadavků na žáky, na vyučovací hodinu z pohledu její stavby s využitím různých výukových metod zohledňujících individuální nastavení pro jednotlivé žáky i žáky se SPUCH, na nastavení spolupráce s rodinou ve smyslu domácí přípravy, na zpětnou vazbu jako na podporující způsob hodnocení žákovy práce. Součástí semináře je zařazení konkrétních postupů, nápadů a inspirace k posilování jednotlivých oblastí efektivní výuky.
|
Jak učit, a nikoli sebe i žáky mučit (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřený na výchovně vzdělávací proces z pohledu vyučovacích stylů pedagoga, učebních stylů žáků, na výukové metody, na učební plány vycházející z RVP, ŠVP, na individualizaci výuky s vhodným nastavením požadavků na žáky, na vyučovací hodinu z pohledu její stavby s využitím různých výukových metod zohledňujících individuální nastavení pro jednotlivé žáky i žáky se SPUCH, na nastavení spolupráce s rodinou ve smyslu domácí přípravy, na zpětnou vazbu jako na podporující způsob hodnocení žákovy práce. Součástí semináře je zařazení konkrétních postupů, nápadů a inspirace k posilování jednotlivých oblastí efektivní výuky.
|
Jak udělat výlet, školu v přírodě nebo tábor zajímavější
16 vyučovacích hodin
Cílem tohoto kurzu je inspirace pro všechny, kteří na táboře, kroužcích a podobných akcích chtějí něco víc, než jen hlídat děti. První část kurzu se zabývá druhy klíčových kompetencí a jejich možnostmi rozvoje pomocí herních aktivit.
Druhou částí je samotné téma hry - tvorba dobrého programu, motivace a bezpečí na táborech. Hra je od nejútlejšího dětství nejdůležitějším zdrojem poznání a seberozvoje. Jaké jsou druhy a principy her. Jak vytvořit svou hru s konkrétním přínosem. Zásady vedení her, bezpečnost při hře a zásady reflexe. Vše, ale ne teoreticky! Na základě vlastního hraní si všechny tyto informace osvojíte. Kurz je bohatou inspirací samotných her, ale především je cílem naše autorská metodika postupu tvorby nových her.
|
Jak vypracovat PLPP a IVP na 1. stupni ZŠ
8 vyučovacích hodin
Cílem kurzu je přinést krátký vhled do problematiky tvorby a využití PLPP a IVP, vysvětlit
pravidla tvorby, úpravu metod výuky, úpravy vzdělávání a hodnocení žáků bez Doporučení
ŠPZ a s Doporučením PPP a SPC.
|
Jak vyzrát na čtenářskou gramotnost ve 4. a 5. ročníku ZŠ (webinář)
4 vyučovací hodiny
Cílem semináře je seznámit učitele s inovativními metodami, postupy a technikami, jejichž pomocí je možno rozvíjet čtenářství a podporovat čtenářskou gramotnost, vytvářet u žáků kladný vztah ke čtení, schopnost porozumění, kritického hodnocení textu, komunikaci s textem, hledání informací v textu a jejich aplikaci v praxi atd. Texty a aktivity jsou vybrány s přihlédnutím k mentální zralosti žáků ve 4. a 5. ročníku ZŠ.
|
Jaro s pastely
4 vyučovací hodiny
Účastníci dílny si vyzkouší kombinace různých způsobů zpracování a ztvárnění za pomoci mastných, prášivých a olejových pastelů. Získají informace o tom, jak se dá materiál kombinovat, jaké náměty se pro dané techniky hodí. Společně sestavíme zásobník námětů pro prací s pastely. Účastníci si ověří, že techniky lze využít i v práci s dětmi předškolního věku. Materiál, se kterým budou v průběhu semináře pracovat ,je cenově dostupný a nabízí širokou škálu využití. Hotové výrobky si účastníci odnesou domů.
|
Jazyková gramotnost pro I. stupeň ZŠ
16 vyučovacích hodin
Cílem školení je vytvoření celkového pohledu na jazykovou gramotnost. Školení zahrne moduly s následujícím obsahem: Rozvoj počáteční čtenářské gramotnosti, Rozvíjení slovní zásoby, Práce s knihou, Metody práce v hodinách českého jazyka, Podpora učení/Jak se učit, Jak zapojit rodiče.
|
Je normální být jiný?! Odlišnosti dětí se kterými se v praxi setkáváme.
6 vyučovacích hodin
Dětské skupiny a mateřské školy bývají prvním kolektivním zařízením v životě dětí. Často se tak stává, že jejich "odlišnosti" se projeví právě v tomto období. Proto je velmi důležité, aby se učitelka v mateřské škole a chůva v dětské skupině dobře orientovaly v typických projevech některých diagnóz a uměly s takovými dětmi pracovat. V tomto kurzu se zaměříme na poruchy autistického spektra, snížený intelekt a hyperaktivitu.
|
Je normální být jiný?! Odlišnosti dětí se kterými se v praxi setkáváme. (webinář)
6 vyučovacích hodin
Dětské skupiny a mateřské školy bývají prvním kolektivním zařízením v životě dětí. Často se tak stává, že jejich "odlišnosti" se projeví právě v tomto období. Proto je velmi důležité, aby se učitelka v mateřské škole a chůva v dětské skupině dobře orientovaly v typických projevech některých diagnóz a uměly s takovými dětmi pracovat. V tomto kurzu se zaměříme na poruchy autistického spektra, snížený intelekt a hyperaktivitu.
|
Jednotná přijímací zkouška z Českého jazyka – příprava žáků
8 vyučovacích hodin
Seminář je koncipován tak, aby pedagogové získali základní představu o podobě Jednotné přijímací zkoušky z českého jazyka, a to pro všechny věkové kategorie (5. třída, 7. třída, 9. třída). Díky znalostem o obsahu i formě budou moci vést své přípravy žáků tak, jak to daná skupina žáků vyžaduje. Pedagogové díky teoretickým vědomostem budou moci svou přípravu žáků koncipovat tak, aby si žáci osvojili jednotlivou podobu otázek a odpovědí v didaktickém testu, budou moci cíleně pracovat se silnými, ale i slabšími stránkami žáků a vést je k co nejvhodnější strategii, která povede ke kvalitnímu výsledku v didaktickém testu.
|
Jednotná přijímací zkouška z Českého jazyka – příprava žáků (webinář)
8 vyučovacích hodin
Webinář je koncipován tak, aby pedagogové získali základní představu o podobě Jednotné přijímací zkoušky z českého jazyka, a to pro všechny věkové kategorie (5. třída, 7. třída, 9. třída). Díky znalostem o obsahu i formě budou moci vést své přípravy žáků tak, jak to daná skupina žáků vyžaduje. Pedagogové díky teoretickým vědomostem budou moci svou přípravu žáků koncipovat tak, aby si žáci osvojili jednotlivou podobu otázek a odpovědí v didaktickém testu, budou moci cíleně pracovat se silnými, ale i slabšími stránkami žáků a vést je k co nejvhodnější strategii, která povede ke kvalitnímu výsledku v didaktickém testu.
|
Jednotná přijímací zkouška z Českého jazyka v kostce
6 vyučovacích hodin
Seminář je koncipován tak, aby pedagogové získali základní představu o podobě Jednotné přijímací zkoušky z českého jazyka, a to pro všechny věkové kategorie (5. třída, 7. třída, 9. třída). Díky znalostem o obsahu i formě budou moci vést své přípravy žáků tak, jak to daná skupina žáků vyžaduje. Pedagogové díky teoretickým vědomostem budou moci svou přípravu žáků koncipovat tak, aby si žáci osvojili jednotlivou podobu otázek a odpovědí v didaktickém testu, budou moci cíleně pracovat se silnými, ale i slabšími stránkami žáků a vést je k co nejvhodnější strategii, která povede ke kvalitnímu výsledku v didaktickém testu.
|