logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00

DVPP na míru

obrazky-na-miru-dvpp-02.jpg

Pro Váš pedagogický sbor připravíme školení DVPP na míru.

  • Velký výběr seminářů a workshopů
  • Realizace na Vašem pracovišti nebo dle domluvy
  • Online, prezenční i kombinovaná forma
  • Možné hrazení některých školení ze Šablon OP JAK
  • Účastníci obdrží osvědčení o absolvování školení DVPP
  • S výběrem školení Vám poradíme

Pokud máte zájem o kterékoli uvedené školení DVPP na míru pro celý Váš pedagogický sbor, kontaktujte nás a my Vám zašleme podrobnou anotaci školení nebo připravíme již konkrétní nabídku,

V rámci školení pro celý pedagogický sbor máme připravenou také nabídku v rámci tzv. Šablon.

Pokud chcete, abychom Vám sami vybrali školení pro Vás, dle Vašich požadavků, můžete vužít nezávazný poptávkový formulář.

Zde naleznete aktuální seznam všech našich školení akreditovaných MŠMT v systému DVPP (další vzdělávání pedagogických pracovníků).

Kliknutím na název školení se otevře stručný popis.

Seznam všech akreditovaných školení


Název
Matematika kolem nás (webinář)
Číslo akreditace

28092/2021-4-972

Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Současná společnost je často označována jako informační společnost. Množství informací, které nás obklopují, však vyžaduje, aby byl jejich příjemce schopen informace, které dostává v různých formách, efektivně zpracovávat. Vyučování matematice nabízí řadu možností k rozvíjení dovednosti žáků zpracovávat informace.

Matematika v současné MŠ a jejím vzdělávacím programu
Číslo akreditace

14516/2022-5-653

Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Seminář je zaměřený na rozvíjení předmatematických představ dětí formou propojení teorie a praxe s názornými ukázkami. Důraz je kladen především na rozvoj logického myšlení, podporu orientace v prostoru a čase a chápání pojmu „číslo". Zahrnuje také seznámení se základními matematickými představami (vytváření množin, jejich sjednocení, třídění, porovnávání) a geometrickými pojmy (základní útvary v rovině i prostoru, měření, porovnávání). Účastníci jsou při školení aktivně zapojováni. Získávají tedy nejen teoretické znalosti, ale také řadu praktických námětů, her a inspirace, které mohou využít ve své praxi. Seminář prezentuje danou problematiku v návaznosti na RVP PV s cílem ji implementovat do ŠVP.

Maturitní zkoušky z českého jazyka – příprava studentů na didaktický test a ústní zkoušku
Číslo akreditace

28092/2021-4-972

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář je zaměřen na podobu, organizaci a obsah maturitní zkoušky z českého jazyka a literatury, konkrétně na didaktický test a ústní zkoušku. Jedna část se podrobněji věnuje obsahu i formě didaktického testu, druhá část nabízí přípravu a samotnou realizaci ústní části maturitní zkoušky z ČJ. Dobré zvládnutí didaktického testu souvisí nejen s kvalitními znalostmi, ale také se znalostí podoby testu. Seminář dává prostor konkrétně analyzovat podobu jednotlivých typů úloh a jednotlivých typů odpovědí. Dále pedagogům představí tvorbu pracovních listů pro ústní část maturitní zkoušky, a to včetně výběru neuměleckého textu. Prostor na seminářích bude také dán konkrétnímu vedení ústní zkoušky.

Maturitní zkoušky z českého jazyka – příprava studentů na didaktický test a ústní zkoušku (webinář)
Číslo akreditace

28092/2021-4-972

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Webinář je zaměřen na podobu, organizaci a obsah maturitní zkoušky z českého jazyka a literatury, konkrétně na didaktický test a ústní zkoušku. Jedna část se podrobněji věnuje obsahu i formě didaktického testu, druhá část nabízí přípravu a samotnou realizaci ústní části maturitní zkoušky z ČJ. Dobré zvládnutí didaktického testu souvisí nejen s kvalitními znalostmi, ale také se znalostí podoby testu. Webinář dává prostor konkrétně analyzovat podobu jednotlivých typů úloh a jednotlivých typů odpovědí. Dále pedagogům představí tvorbu pracovních listů pro ústní část maturitní zkoušky, a to včetně výběru neuměleckého textu. Prostor na seminářích bude také dán konkrétnímu vedení ústní zkoušky.

Maturitní zkoušky z českého jazyka v kostce
Číslo akreditace

28092/2021-4-972

Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Seminář je zaměřen na podobu, organizaci a obsah maturitní zkoušky z českého jazyka a literatury, konkrétně na didaktický test a ústní zkoušku. Jedna část se podrobněji věnuje obsahu i formě didaktického testu, druhá část nabízí přípravu a samotnou realizaci ústní části maturitní zkoušky z ČJ. Dobré zvládnutí didaktického testu souvisí nejen s kvalitními znalostmi, ale také se znalostí podoby testu. Seminář dává prostor konkrétně analyzovat podobu jednotlivých typů úloh a jednotlivých typů odpovědí. Dále pedagogům představí tvorbu pracovních listů pro ústní část maturitní zkoušky, a to včetně výběru neuměleckého textu. Prostor na seminářích bude také dán konkrétnímu vedení ústní zkoušky.

Maturitní zkoušky z českého jazyka v kostce (webinář)
Číslo akreditace

28092/2021-4-972

Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Webinář je zaměřen na podobu, organizaci a obsah maturitní zkoušky z českého jazyka a literatury, konkrétně na didaktický test a ústní zkoušku. Jedna část se podrobněji věnuje obsahu i formě didaktického testu, druhá část nabízí přípravu a samotnou realizaci ústní části maturitní zkoušky z ČJ. Dobré zvládnutí didaktického testu souvisí nejen s kvalitními znalostmi, ale také se znalostí podoby testu. Webinář dává prostor konkrétně analyzovat podobu jednotlivých typů úloh a jednotlivých typů odpovědí. Dále pedagogům představí tvorbu pracovních listů pro ústní část maturitní zkoušky, a to včetně výběru neuměleckého textu. Prostor na seminářích bude také dán konkrétnímu vedení ústní zkoušky.

Maturity – základní právní souvislosti
Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Ohledně realizace státních maturit se vedou vášnivé diskuse. Ministerstvo často mění obsahové i organizační náležitosti. Seminář proto představí související právní úpravu zejména v tzv. maturitní vyhlášce a obsáhne její novelu z podzimu 2020. Mnohé otázky zodpovídá související metodika ministerstva školství. Také kvůli pandemii dospěly maturity k řadě organizačních změn.

Maturity – základní právní souvislosti (webinář)
Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Ohledně realizace státních maturit se vedou vášnivé diskuse. Ministerstvo často mění obsahové i organizační náležitosti. Seminář proto představí související právní úpravu zejména v tzv. maturitní vyhlášce a obsáhne její novelu z podzimu 2020. Mnohé otázky zodpovídá související metodika ministerstva školství. Také kvůli pandemii dospěly maturity k řadě organizačních změn.

Mediální výchova – možnosti uchopení a praktické ukázky
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Cílem programu je pomoci učitelům 1. i 2. stupně ZŠ zorientovat se v aktuální mediální situaci, ukázat, jakým způsobem edukovat žáky směrem ke kritickému myšlení, (kyber)bezpečnosti a budoucímu zodpovědnému občanství. Zároveň nelze být pouze vnímateli, ale též tvůrci – ten, kdo si nezkusil vytvořit fake news, mu těžko bude odolávat (atd. atp.). Proto bude součástí kurzu i několik praktických úkolů, které budou účastníci kurzu sami řešit.

Mediální výchova – možnosti uchopení a praktické ukázky (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Cílem programu je pomoci učitelům 1. i 2. stupně ZŠ zorientovat se v aktuální mediální situaci, ukázat, jakým způsobem edukovat žáky směrem ke kritickému myšlení, (kyber)bezpečnosti a budoucímu zodpovědnému občanství. Zároveň nelze být pouze vnímateli, ale též tvůrci – ten, kdo si nezkusil vytvořit fake news, mu těžko bude odolávat (atd. atp.). Proto bude součástí kurzu i několik praktických úkolů, které budou účastníci kurzu sami řešit.

Mediální výchova v hodinách českého jazyka (webinář)
Číslo akreditace

28092/2021-4-972

Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Seminář využívá spojení českého jazyka s mediální výchovou. Učitelé se seznámí s nástinem historického vývoje médií, se stereotypy, s nimiž média pracují, a se způsoby, jimiž média ovlivňují myšlení a chování lidí. Účastníci se zaměří na verbální i nonverbální prostředky, jichž média využívají, a vyzkoušejí si, jak je možno čelit mediální manipulaci. Vybrané aktivity jsou zaměřeny na rozvoj komunikačních kompetencí žáků pomocí autentických tištěných, audio a audiovizuálních materiálů.

Mediální vzdělávání na 1. stupni ZŠ
Číslo akreditace

28092/2021-4-972

Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Absolventi kurzu získají ucelené informace o fungování mediálního světa a způsobů, jak informace předat a představit žákům mladšího školního věku. Účastníci se dozví, jaké informace je nutné v ranném věku dětem z oblasti mediálního světa předávat, na co se zaměřit, a to s cílem předcházení kyberšikany či závislostí.

Mediální vzdělávání na 1. stupni ZŠ (webinář)
Číslo akreditace

28092/2021-4-972

Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Absolventi kurzu získají ucelené informace o fungování mediálního světa a způsobů, jak informace předat a představit žákům mladšího školního věku. Účastníci se dozví, jaké informace je nutné v ranném věku dětem z oblasti mediálního světa předávat, na co se zaměřit, a to s cílem předcházení kyberšikany či závislostí.

Mediální vzdělávání na 2. stupni ZŠ
Číslo akreditace

28092/2021-4-972

Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Absolventi kurzu získají rozšiřující informace z fungování mediálního světa a způsobů, jak informace předat a představit žákům školního věku. Účastníci se dozví dvě základní tematické oblasti – jak pracovat a využívat dokumentární film při práci se žáky, a jak pracovat s důvěryhodností a relevantností informací.

Mediální vzdělávání na 2. stupni ZŠ (webinář)
Číslo akreditace

28092/2021-4-972

Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Absolventi kurzu získají rozšiřující informace z fungování mediálního světa a způsobů, jak informace předat a představit žákům školního věku. Účastníci se dozví dvě základní tematické oblasti – jak pracovat a využívat dokumentární film při práci se žáky, a jak pracovat s důvěryhodností a relevantností informací.

Mentoring optikou ředitele
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář je určen pro vedoucí pedagogické pracovníky škol a školských zařízení a zahrne následující oblasti: Mentoring na úrovni vedení školy; Kultura školy Jak na otevřené podpůrné otázky; Mentoring jako nástroj růstu učitelského týmu; Mentoring jako nástroj individuální kolegiální podpory; Mentoring jako podpůrný nástroj podpory výtěžnosti seminářů a kurzů ; Externí mentoring; Interní mentoring

Mentorské dovednosti učitele
Číslo akreditace

875/2022-4-185

Krátká anotace

16 vyučovacích hodin

Cílem vzdělávacího programu je podpora začínajícím mentorům v jejich roli, tj. odborné rady, doporučení a informace, jak správně postupovat mentorskou pomocí, jak si vytvořit správný vztah s mentorem, čemu se vyhnout, a na co klást důraz, jak provést ověření úspěšnosti dosažení stanovených cílů, a jak postupovat při uvádění začínajících učitelů do praxe v jednotlivých fázích poradenského procesu.

Metodika a rozvoj jazykové výchovy v předškolním věku
Číslo akreditace

28936/2022-4-1041

Krátká anotace

9 vyučovacích hodin

Seminář zlepší orientaci účastníků v oblasti jazykové výchovy, smyslového a zrakového vnímání u předškolních dětí. Všechny tyto aspekty jsou důležité pro nácvik čtení a psaní a tvoří základ předčtenářské gramotnosti. Úroveň jejich rozvoje ovlivňuje úspěšnost dítěte, proto je cílem předškolního vzdělávání jejich každodenní rozvíjení a procvičování. Seminář poskytne účastníkům konkrétní metodické postupy v těchto oblastech, jež jsou výstupními standardy (kompetencemi) pro MŠ v rozvoji předškolního dítěte. Seminář zahrne následující z oblastí: Role a význam jazykové výchovy u předškolních dětí. Péče o správnou výslovnost. Metodika rozvoje slovní zásoby, gramatiky a slovního vyjadřování. Časová orientace. Postavení jazykové výchovy ve výchovně-vzdělávacím procesu MŠ. Rozvoj souvislého vyjadřování.

Metodika a rozvoj jazykové výchovy v předškolním věku (webinář)
Číslo akreditace

28936/2022-4-1041

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář zlepší orientaci účastníků v oblasti jazykové výchovy, smyslového a zrakového vnímání u předškolních dětí. Všechny tyto aspekty jsou důležité pro nácvik čtení a psaní a tvoří základ předčtenářské gramotnosti. Úroveň jejich rozvoje ovlivňuje úspěšnost dítěte, proto je cílem předškolního vzdělávání jejich každodenní rozvíjení a procvičování. Seminář poskytne účastníkům konkrétní metodické postupy v těchto oblastech, jež jsou výstupními standardy (kompetencemi) pro MŠ v rozvoji předškolního dítěte. Seminář zahrne následující z oblastí: Role a význam jazykové výchovy u předškolních dětí. Péče o správnou výslovnost. Metodika rozvoje slovní zásoby, gramatiky a slovního vyjadřování. Časová orientace. Postavení jazykové výchovy ve výchovně-vzdělávacím procesu MŠ. Rozvoj souvislého vyjadřování.

Metodika vedení třídnických hodin
Číslo akreditace

6873/2022-4-422

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Cílem vzdělávacího programu je seznámit pedagogické pracovníky s důležitostí třídnických hodin, ale také všeobecně s možnostmi jejich náplně. Pedagogové se naučí, jak vést třídnickou hodinu, jaká témata v ní rozebírat, jaké aktivity zvolit vzhledem k dané potřebě, jak je efektivně provést a také jak je efektivně vyhodnotit, aby přinesly očekávaný výsledek.

Metodika vedení třídnických hodin
Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Konzultovat s učiteli možnosti vedení třídnických hodin, ve kterých se zaměříme na pravidelnou práci se vztahy uvnitř třídy, rozvoj osobností dětí a jejich sociální dovednosti, možnosti řešení aktuálních problémů ve třídě, práci s pravidly třídy, prevenci sociálně patologických jevů.

Metodika vedení třídnických hodin (webinář)
Číslo akreditace

6873/2022-4-422

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Cílem vzdělávacího programu je seznámit pedagogické pracovníky s důležitostí třídnických hodin, ale také všeobecně s možnostmi jejich náplně. Pedagogové se naučí, jak vést třídnickou hodinu, jaká témata v ní rozebírat, jaké aktivity zvolit vzhledem k dané potřebě, jak je efektivně provést a také jak je efektivně vyhodnotit, aby přinesly očekávaný výsledek.

Metody aktivizace a motivace žáků v hodinách matematiky
Číslo akreditace

14516/2022-5-653

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Prožitkový interaktivní seminář - jak vzbudit zájem, zvýšit výkon a zapojit žáky max. do výuky v hodinách matematiky. Účastníkům budou nabídnuty metody a formy práce podporující realizaci školské reformy, také činnosti aktivizační na koncentraci a pozornost, činnosti relaxační. Účastník by pak měl ve svých hodinách matematiky zvládnout, prakticky použít, rozvinout a aplikovat průběžné motivační a aktivizační techniky podle podmínek školy, samostatné rozvinout výukové postupy a činnosti, které napomohou ,,vtáhnout“ děti do výuky matematiky, podat maximální výkon, odstranit nudu, výuku provádět pestrou a zajímavou formou tak, aby se vytvářel pozitivní vztah dětí k učení, dosahovalo se vzdělávací strategie rozvíjející kompetence žáků a realizovali se, naplnili cíle učiva ŠVP a dosahovali očekávaných výstupů.

Metody motivace a aktivizace žáků v hodinách ČJ na 1. a 2. stupni ZŠ
Číslo akreditace

14516/2022-5-653

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Prožitkový interaktivní seminář - jak vzbudit zájem, zvýšit výkon a zapojit žáky max. do výuky v hodinách českého jazyka na 1. a na 2. stupni ZŠ. Účastníkům budou nabídnuty metody a formy práce podporující realizaci školské reformy, také činnosti aktivizační na koncentraci a pozornost, činnosti relaxační. Účastník by pak měl ve svých hodinách českého jazyka zvládnout, prakticky použít, rozvinout a aplikovat průběžné motivační a aktivizační techniky podle podmínek školy, samostatné rozvinout výukové postupy a činnosti, které napomohou ,,vtáhnout“ děti do výuky, podat maximální výkon, odstranit nudu, výuku provádět pestrou a zajímavou formou tak, aby se vytvářel pozitivní vztah dětí k učení, dosahovalo se vzdělávací strategie rozvíjející kompetence žáků a realizovali se, naplnili cíle učiva ŠVP a dosahovali očekávaných výstupů.

Metody motivace a aktivizace žáků v hodinách vlastivědy, přírodovědy či dějepisu, zeměpisu a přírodopisu
Číslo akreditace

14516/2022-5-653

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Prožitkový interaktivní seminář - jak vzbudit zájem, zvýšit výkon a zapojit žáky max. do výuky v hodinách vlastivědy, přírodovědy na 1. stupni či dějepisu, zeměpisu a přírodopisu na 2. stupni. Účastníkům budou nabídnuty metody a formy práce podporující realizaci školské reformy, také činnosti aktivizační na koncentraci a pozornost, činnosti relaxační. Účastník by pak měl ve svých hodinách zvládnout, prakticky použít, rozvinout a aplikovat průběžné motivační a aktivizační techniky podle podmínek školy, samostatné rozvinout výukové postupy a činnosti, které napomohou ,,vtáhnout“ děti do výuky, podat maximální výkon, odstranit nudu, výuku provádět pestrou a zajímavou formou tak, aby se vytvářel pozitivní vztah dětí k učení, dosahovalo se vzdělávací strategie rozvíjející kompetence žáků a realizovali se, naplnili cíle učiva ŠVP a dosahovali očekávaných výstupů.

Motivace a aktivizace žáků v rámci společného vzdělávání
Číslo akreditace

8942/2023-5-472

Krátká anotace

16 vyučovacích hodin

V semináři se učitelé dozvědí, jak přimět žáka k převzetí zodpovědnosti za vlastní proces učení. Učitelé zjistí jak pracovat s různou úrovní schopností u žáků a jak na to při přípravě, realizaci a vyhodnocování hodin adekvátně reagovat. Seminář poukáže na roli učitele v konstruktivní škole – podpůrná činnost při metakognitivních procesech - při sebereflexi a sebehodnocení vlastních silných a slabých stránek. Zjistí, jak přispět svým přístupem ke společnému vzdělávání při zachování inkluzivních principů.

Motivace a motivátory ve školním prostředí
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Školení pedagogům nabídne širokou paletu informací týkajících se motivace studentů přímo ve výuce i mimo ní, a to nejen teoretickou prezentací, ale také přímými aktivitami. - Motivace – jak dosáhnout pozitivního motivačního přesvědčení? Katalog podpůrných opatření – Podpora motivace žáka - Motivační faktory; Vnitřní a vnější motivace; Důvody motivačních problémů ve škole - Motivační teorie; Jak motivovat sám sebe - Hodnocení jako motivační faktor - Motivující a demotivující činitelé; Projevy motivovaného a nemotivovaného žáka, Zlozvyky - Jak motivovat „nemotivované“ dítě - Efektivní metody použitelné ve třídě; Jak najít ztracenou motivaci; Tajemství motivace týmu

Motivace a motivátory ve školním prostředí (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Školení pedagogům nabídne širokou paletu informací týkajících se motivace studentů přímo ve výuce i mimo ní, a to nejen teoretickou prezentací, ale také přímými aktivitami. - Motivace – jak dosáhnout pozitivního motivačního přesvědčení? Katalog podpůrných opatření – Podpora motivace žáka - Motivační faktory; Vnitřní a vnější motivace; Důvody motivačních problémů ve škole - Motivační teorie; Jak motivovat sám sebe - Hodnocení jako motivační faktor - Motivující a demotivující činitelé; Projevy motivovaného a nemotivovaného žáka, Zlozvyky - Jak motivovat „nemotivované“ dítě - Efektivní metody použitelné ve třídě; Jak najít ztracenou motivaci; Tajemství motivace týmu

Motivace a motivátory ve školním prostředí v kostce
Číslo akreditace

28092/2021-4-972

Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Základem úspěchu je, aby učení žáky bavilo. Pokud se budou nové věci dozvídat rádi a na hodinu se budou těšit, máte z velké části vyhráno. Každé učení by mělo být poutavé a smysly podněcující. Existuje přímé spojení mezi tím, jak se děti cítí a jak se chovají. Když se dítě cítí dobře, bude se tak i chovat. A jak jim můžeme pomoci, aby se cítily dobře? Když přijmeme jejich pocity. Školení pedagogům nabídne širokou paletu informací týkajících se motivace studentů přímo ve výuce i mimo ní, a to nejen teoretickou prezentací, ale také přímými aktivitami, které si budou moct účastníci vyzkoušet.

Motivace a motivátory ve školním prostředí v kostce (webinář)
Číslo akreditace

28092/2021-4-972

Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Základem úspěchu je, aby učení žáky bavilo. Pokud se budou nové věci dozvídat rádi a na hodinu se budou těšit, máte z velké části vyhráno. Každé učení by mělo být poutavé a smysly podněcující. Existuje přímé spojení mezi tím, jak se děti cítí a jak se chovají. Když se dítě cítí dobře, bude se tak i chovat. A jak jim můžeme pomoci, aby se cítily dobře? Když přijmeme jejich pocity. Školení pedagogům nabídne širokou paletu informací týkajících se motivace studentů přímo ve výuce i mimo ní, a to nejen teoretickou prezentací, ale také přímými aktivitami, které si budou moct účastníci vyzkoušet.

Sledujte další vzdělávání pedagogických pracovníků - DVPP
fb