Komunikace s rodiči (webinář)
8 vyučovacích hodin
Komunikace s rodiči je poměrně ožehavé téma ve školství, souvisí zejména s inkluzivním pojetím výchovně vzdělávací soustavy, ale také s faktem, že čím je dítě mladší, tím bývá velmi často komunikace s rodičem obtížnější, právě proto nabízíme tento akreditovaný semináře, který je zaměřen na možnosti a strategie, jak zvládat tyto často velmi zátěžové situace v práci pedagogického pracovníka.
|
Komunikace s rodiči v kostce
4 vyučovací hodiny
Komunikace s rodiči je poměrně ožehavé téma ve školství, souvisí zejména s inkluzivním pojetím výchovně vzdělávací soustavy, ale také s faktem, že čím je dítě mladší, tím bývá velmi často komunikace s rodičem obtížnější, právě proto nabízíme tento akreditovaný semináře, který je zaměřen na možnosti a strategie, jak zvládat tyto často velmi zátěžové situace v práci pedagogického pracovníka.
|
Komunikace s rodiči v kostce (webinář)
4 vyučovací hodiny
Komunikace s rodiči je poměrně ožehavé téma ve školství, souvisí zejména s inkluzivním pojetím výchovně vzdělávací soustavy, ale také s faktem, že čím je dítě mladší, tím bývá velmi často komunikace s rodičem obtížnější, právě proto nabízíme tento akreditovaný semináře, který je zaměřen na možnosti a strategie, jak zvládat tyto často velmi zátěžové situace v práci pedagogického pracovníka.
|
Komunikace s rodiči v MŠ (webinář)
4 vyučovací hodiny
Webinář přinese účastníkům kurzu praktické podněty pro zdařilou komunikaci nejen při řešení konfliktních situací. Návod na úspěšnou výměnu informací a tipy na profesionální vedení komunikace podle komunikačního systému.
|
Komunikace s rodiči žáků a studentů
6 vyučovacích hodin
Cílem semináře je zaměřit se spolu s účastníky na pochopení základních pravidel sociální komunikace a využít tyto poznatky při jednání s rodiči, popř. žáky. Na modelových situacích si účastníci vyzkouší možnosti přístupu k jednotlivým typům rodičů.
|
Komunikace škola-rodič-dítě
8 vyučovacích hodin
Osvojení základů efektivní komunikace mezi školou, rodičem a dítětem při řešení problémů žáka. Jak v komunikaci postupovat, aby se docílilo žádoucí spolupráce a předešlo vzniku konfliktu mezi školou a rodinou žáka.
|
Komunikace škola-rodič-dítě (webinář)
8 vyučovacích hodin
Osvojení základů efektivní komunikace mezi školou, rodičem a dítětem při řešení problémů žáka. Jak v komunikaci postupovat, aby se docílilo žádoucí spolupráce a předešlo vzniku konfliktu mezi školou a rodinou žáka.
|
Komunitní kruh v pedagogické praxi
5 vyučovacích hodin
Učitelé se naučí pomocí komunitního kruhu lépe komunikovat se svými žáky. Lze jej využít v rámci vedení třídnických hodin, ale v podstatě je to i jedna z možností alternativní výuky vedené v menším kolektivu žáků.
|
Kontrolovat a být kontrolován
6 vyučovacích hodin
Seminář je určen ředitelům škol nebo školských zařízení, kteří zodpovídají za kontrolní činnosti. Účastníci získají ucelený pohled na problematiku řízení kontrolních procesů, delegování pravomocí na další pracovníky školy nebo školských zařízení a budou upozorněni na nebezpečí, která mohou nastat při podcenění kontrolní činnosti. Účastníci získají také přehled o kontrolní činnosti dalších kontrolních orgánů.
|
Korfbal – smíšený kolektivní sport ve školní výuce
5 vyučovacích hodin
Cílem školení je seznámit pedagogické pracovníky s možností zařadit korfbal jako doplněk tělesné výchovy či zájmového sportovního útvaru. Školení praktickým způsobem představí klady, které tento jedinečný sport nabízí ve vztahu k obohacení běžné tělovýchovné praxe.
|
Kouzlo otisku – grafické techniky v MŠ a ZŠ
5 vyučovacích hodin
Praktický seminář je zaměřený na předgrafické techniky, při kterých není potřeba tiskařského lisu.
Účastníci se dozvědí, jaké barvy jsou potřeba, jaké materiály lze kombinovat a jaká kouzla s tiskařskými barvami lze provádět. Vyzkouší si také techniku užití tapetového lepidla a klovatiny v grafické práci. Účastníci si samostatně vyzkouší jednotlivé techniky a podle vlastní fantazie téma i techniku zpracují.
|
Kouzlo otisku II. – grafické techniky v MŠ a ZŠ
5 vyučovacích hodin
Náplň semináře je zaměřena na předgrafické a grafické techniky, při kterých není potřeba tiskařského lisu. Představena bude technika monotypu, využití šablon a možnosti, které nabízí tiskařské barvy, váleček a fermež. Účastníci se dozvědí, které papíry lze pro grafiku používat a co s barevnou plochou po dokončení práce. Účastníci si samostatně vyzkouší jednotlivé techniky a podle vlastní fantazie téma i techniku zpracují.
|
Kreativně ve školním prostředí
8 vyučovacích hodin
Obsahem semináře je seznámit pedagogy s metodami kreativních technik a prostřednictvím prožitku si je vyzkoušet. Kromě samotných aktivit budou pedagogové metodicky a didakticky vedeni k užití těchto metod, vycházejících z pedagogické praxe. Pedagogové se seznámí s aktivitami v rámci metod: inscenační a dramatizační metody, edukační hra, integrovaná tematická výuka, kognitivní metody, komunikační metody, myšlenková mapa, land art.
|
Kreativně ve školním prostředí (webinář)
8 vyučovacích hodin
Obsahem semináře je seznámit pedagogy s metodami kreativních technik. Kromě samotných aktivit budou pedagogové metodicky a didakticky vedeni k užití těchto metod, vycházejících z pedagogické praxe. Pedagogové se seznámí s aktivitami v rámci metod: inscenační a dramatizační metody, edukační hra, integrovaná tematická výuka, kognitivní metody, komunikační metody, myšlenková mapa, land art.
|
Kritéria školní zralosti – odklad školní docházky
8 vyučovacích hodin
Seminář bude zaměřen na témata související s problematikou připravenosti dětí na nástup do ZŠ. Představen bude jak legislativní základ (školský zákon 561/2004 Sb.) a profil školsky zralého dítěte, tak otázky psychologické charakteristiky školní zralosti a její dílčí mentální, fyzická, psychická a sociální složka. Nastíněna budou také rizika spojená s předčasným nástupem do ZŠ a vhodnost odkladu školní docházky v případech, kdy je indikován. Představeny budou možnosti přípravy dítěte na vstup do ZŠ v rovině spolupráce ZŠ s MŠ (propojenost, znalost klíčových kompetencí), přípravných tříd a komunikace učitel-rodič u zápisů (informovat rodiče, na jakých dovednostech dítěte je před vstupem do školy ještě nutné zapracovat, v jakých oblastech již dítě splňuje vývojové ukazatele před vstupem do ZŠ).
|
Kritéria školní zralosti – připravený předškolák (webinář)
8 vyučovacích hodin
Cílem webináře je podat účastníkům informace o tom, jak by měl vypadat školsky zralý předškolák, jeho systematická příprava a vedení v rámci MŠ. Organizace práce, metodika, pomůcky. Dále bude s účastníky probrána otázka možného odkladu školní docházky i možného dodatečného odkladu. Účastníci budou dále seznámeni s riziky spojenými s předčasným nástupem do ZŠ.
|
Kurz efektivního učení, rozvoje paměti – Metoda 3T
9 vyučovacích hodin
Účastníkům semináře budou prezentovány metody efektivního učení, rozvoje paměti (snadné učení encyklopedických znalostí (názvy, cizí slova, jména, letopočty, údaje apod.) pomocí metodického využívání paměťových technik a pomůcek a to v celé předmětové skladbě. Dále práce s knihou, metoda PRQST, paměťové mapy a jejich efektivní využití v procesu učení, Standfordská metoda – snadné učení cizích slov a slovíček z cizího jaz., organizace učení - 6 kroků a metody a techniky sebe-motivace, psychické přípravy na hodinu, na zkoušky apod., metody zvládání stresu. Zřetel bude brán také na inkluzivní (společné) vzdělávání.
|
Kurz efektivního učení, rozvoje paměti – Metoda 3T (webinář)
8 vyučovacích hodin
Účastníkům semináře budou prezentovány metody efektivního učení, rozvoje paměti (snadné učení encyklopedických znalostí (názvy, cizí slova, jména, letopočty, údaje apod.) pomocí metodického využívání paměťových technik a pomůcek a to v celé předmětové skladbě. Dále práce s knihou, metoda PRQST, paměťové mapy a jejich efektivní využití v procesu učení, Standfordská metoda – snadné učení cizích slov a slovíček z cizího jaz., organizace učení - 6 kroků a metody a techniky sebe-motivace, psychické přípravy na hodinu, na zkoušky apod., metody zvládání stresu. Zřetel bude brán také na inkluzivní (společné) vzdělávání.
|
Kurz první pomoci se zaměřením na dětský věk
8 vyučovacích hodin
Kurz je vhodný pro pedagogy a personál mateřských škol, dětských skupin, ale i pro rodiče dětí.
Absolventi získají dovednosti v oblasti první úrazových a neúrazových stavů dětí od nejranějšího věku.
V souladu s novelou zákona č. 247/2014 Sb. o poskytování služby péče o dítě v dětské skupině je poskytovatel povinen zajistit pečující osobě další vzdělávání v oblasti péče o dítě v rozsahu nejméně 8 hodin za kalendářní rok a v rámci dalšího vzdělávání má povinnost zajistit pečující osobě absolvování kurzu první pomoci zaměřeného na dětský věk alespoň jednou za 2 kalendářní roky.
|
Laskavost a empatie ve výchově nejmenších dětí
5 vyučovacích hodin
Účastník semináře získá informace o významu emocí v životě dětí i pečujících osob a o důsledcích jejich potlačování. Naučí se základy akceptace (tedy přijímání) i empatické reakce. Dokáže rozpoznat direktivní a manipulativní komunikaci, nálepkování. Vyzkouší si laskavé postoje i rozdíly, které empatická a laskavá komunikace dětem přináší. Prožije přijetí i podporu sebe sama díky pozitivnímu efektu laskavosti a empatie a dokáže ji přenést i do svého osobního a pracovního života.
|
Laskavost a empatie ve výchově nejmenších dětí (webinář)
5 vyučovacích hodin
Účastník semináře získá informace o významu emocí v životě dětí i pečujících osob a o důsledcích jejich potlačování. Naučí se základy akceptace (tedy přijímání) i empatické reakce. Dokáže rozpoznat direktivní a manipulativní komunikaci, nálepkování. Vyzkouší si laskavé postoje i rozdíly, které empatická a laskavá komunikace dětem přináší. Prožije přijetí i podporu sebe sama díky pozitivnímu efektu laskavosti a empatie a dokáže ji přenést i do svého osobního a pracovního života.
|
Lateralita u dětí v mateřské škole a 1. stupni ZŠ
6 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen na seznámení s problematikou laterality z hlediska biologických a fyziologických východisek, rozpoznání projevů a způsobů překovávání potíží. Zmíněno bude téma leváctví, ambidextrie, zkřížené laterality a z toho pramenících možných obtíží. Pozornost bude věnována způsobům rozpoznávání, překonávání a návazné odborné péče. Pedagogové budou seznámeni také s tím, jak pochopit souvislost mezi lateralitou a poruchami učení.
|
Leadership pro vedoucí pedagogické pracovníky
6 vyučovacích hodin
Hlavním cílem je získání základních znalostí o leadershipu, seznámení s možnostmi vedení a motivace podřízených.
|
Legislativní novinky ve vzdělávání dětí a žáků – cizinců
4 vyučovací hodiny
Děti a žáci, kteří neumějí dostatečně vyučovací jazyk, jsou značně limitováni ve vzdělávacím procesu. Protože i na děti a žáky – cizince, případně na děti – žáky s nedostatečnou znalostí češtiny dopadá povinnost navštěvovat základní školu, případně poslední ročník v mateřské škole, je nezbytné s tímto problémem pracovat. Zákonodárce stanoví některým školám povinnost jazykové přípravy těchto dětí a žáků, tedy bezplatnou výuku českého jazyka, jak uvádí § 20 odst. 5 písm. a) školského zákona. Protože od nového školního roku došlo ke změnám souvisejících ustanovení prováděcích vyhlášek, seminář zaměříme zejména právě na úpravu ve školském zákoně a na navazující úpravu ve vyhláškách. Představeny budou podrobně také nové, související metodiky ministerstva školství.
|
Legislativní novinky ve vzdělávání dětí a žáků – cizinců (webinář)
4 vyučovací hodiny
Děti a žáci, kteří neumějí dostatečně vyučovací jazyk, jsou značně limitováni ve vzdělávacím procesu. Protože i na děti a žáky – cizince, případně na děti – žáky s nedostatečnou znalostí češtiny dopadá povinnost navštěvovat základní školu, případně poslední ročník v mateřské škole, je nezbytné s tímto problémem pracovat. Zákonodárce stanoví některým školám povinnost jazykové přípravy těchto dětí a žáků, tedy bezplatnou výuku českého jazyka, jak uvádí § 20 odst. 5 písm. a) školského zákona. Protože od nového školního roku došlo ke změnám souvisejících ustanovení prováděcích vyhlášek, seminář zaměříme zejména právě na úpravu ve školském zákoně a na navazující úpravu ve vyhláškách. Představeny budou podrobně také nové, související metodiky ministerstva školství.
|
Leváctví, zkřížená a nevyhraněná lateralita u dětí v MŠ a 1. stupni ZŠ
6 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen na seznámení s problematikou laterality z hlediska biologických a fyziologických východisek, rozpoznání projevů a způsobů překovávání potíží. Zmíněno bude téma leváctví, ambidextrie, zkřížené laterality a z toho pramenících možných obtíží. Pozornost bude věnována způsobům rozpoznávání, překonávání a návazné odborné péče. Pedagogové budou seznámeni také s tím, jak pochopit souvislost mezi lateralitou a poruchami učení.
|
Lidové zvyky a jejich význam a využití při práci s dětmi (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář nabízí seznámení se s různými lidovými zvyky v průběhu roku a jejich možností zpracování při práci s dětmi i rodiči v rámci prožitkových činností ve škole. Návrat ke kořenům lidových tradic a pochopení důležitosti jejich zachovávání.
- Lidové zvyky a jejich význam
- Využití ve výchovně vzdělávací práci s dětmi
-Praktická část semináře – nabídky praktického zpracování tématu
|
Logohrátky u předškoláků jako příprava na pohodové čtení, psaní i počítání
4 vyučovací hodiny
Účastníci získají základní vhled do problematiky vývojových komunikačních stádií u dětí, rozpoznají základní vývojové nerovnoměrnosti v komunikaci, seznámí se s metodikou práce s dětmi s opožděným vývojem řeči a s dětmi s odlišným mateřským jazykem. Součástí semináře budou také kazuistiky jednotlivých dětí, ukázky vhodných logopedických a speciálně – pedagogických pomůcek a novinky z přístupů ze zahraničí.
|
Logohrátky u předškoláků jako příprava na pohodové čtení, psaní i počítání (webinář)
4 vyučovací hodiny
Účastníci získají základní vhled do problematiky vývojových komunikačních stádií u dětí, rozpoznají základní vývojové nerovnoměrnosti v komunikaci, seznámí se s metodikou práce s dětmi s opožděným vývojem řeči a s dětmi s odlišným mateřským jazykem.
Součástí semináře budou také kazuistiky jednotlivých dětí, ukázky vhodných logopedických a speciálně – pedagogických pomůcek a novinky z přístupů ze zahraničí.
|
Logopedické minimum pro chůvy v dětských skupinách a učitelky MŠ
8 vyučovacích hodin
Narušená komunikační schopnost může být pro dítě velkou překážkou při učení i v běžném životě. Proto je velmi důležité pečovat o řečový vývoj dítěte správným způsobem již od počátku. V rámci kurzu se zaměříme na to, jak mohou chůvy v dětských skupinách pečovat o přirozený vývoj řeči dítěte.
|