logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00

DVPP na míru

obrazky-na-miru-dvpp-02.jpg

Pro Váš pedagogický sbor připravíme školení DVPP na míru.

  • Velký výběr seminářů a workshopů
  • Realizace na Vašem pracovišti nebo dle domluvy
  • Online, prezenční i kombinovaná forma
  • Možné hrazení některých školení ze Šablon OP JAK
  • Účastníci obdrží osvědčení o absolvování školení DVPP
  • S výběrem školení Vám poradíme

Pokud máte zájem o kterékoli uvedené školení DVPP na míru pro celý Váš pedagogický sbor, kontaktujte nás a my Vám zašleme podrobnou anotaci školení nebo připravíme již konkrétní nabídku,

V rámci školení pro celý pedagogický sbor máme připravenou také nabídku v rámci tzv. Šablon.

Pokud chcete, abychom Vám sami vybrali školení pro Vás, dle Vašich požadavků, můžete vužít nezávazný poptávkový formulář.

Zde naleznete aktuální seznam všech našich školení akreditovaných MŠMT v systému DVPP (další vzdělávání pedagogických pracovníků).

Kliknutím na název školení se otevře stručný popis.

Seznam všech akreditovaných školení


Název
Kritéria školní zralosti – odklad školní docházky
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář bude zaměřen na témata související s problematikou připravenosti dětí na nástup do ZŠ. Představen bude jak legislativní základ (školský zákon 561/2004 Sb.) a profil školsky zralého dítěte, tak otázky psychologické charakteristiky školní zralosti a její dílčí mentální, fyzická, psychická a sociální složka. Nastíněna budou také rizika spojená s předčasným nástupem do ZŠ a vhodnost odkladu školní docházky v případech, kdy je indikován. Představeny budou možnosti přípravy dítěte na vstup do ZŠ v rovině spolupráce ZŠ s MŠ (propojenost, znalost klíčových kompetencí), přípravných tříd a komunikace učitel-rodič u zápisů (informovat rodiče, na jakých dovednostech dítěte je před vstupem do školy ještě nutné zapracovat, v jakých oblastech již dítě splňuje vývojové ukazatele před vstupem do ZŠ).

Kritéria školní zralosti – připravený předškolák (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Cílem webináře je podat účastníkům informace o tom, jak by měl vypadat školsky zralý předškolák, jeho systematická příprava a vedení v rámci MŠ. Organizace práce, metodika, pomůcky. Dále bude s účastníky probrána otázka možného odkladu školní docházky i možného dodatečného odkladu. Účastníci budou dále seznámeni s riziky spojenými s předčasným nástupem do ZŠ.

Kurz efektivního učení, rozvoje paměti – Metoda 3T
Krátká anotace

9 vyučovacích hodin

Účastníkům semináře budou prezentovány metody efektivního učení, rozvoje paměti (snadné učení encyklopedických znalostí (názvy, cizí slova, jména, letopočty, údaje apod.) pomocí metodického využívání paměťových technik a pomůcek a to v celé předmětové skladbě. Dále práce s knihou, metoda PRQST, paměťové mapy a jejich efektivní využití v procesu učení, Standfordská metoda – snadné učení cizích slov a slovíček z cizího jaz., organizace učení - 6 kroků a metody a techniky sebe-motivace, psychické přípravy na hodinu, na zkoušky apod., metody zvládání stresu. Zřetel bude brán také na inkluzivní (společné) vzdělávání.

Kurz efektivního učení, rozvoje paměti – Metoda 3T (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastníkům semináře budou prezentovány metody efektivního učení, rozvoje paměti (snadné učení encyklopedických znalostí (názvy, cizí slova, jména, letopočty, údaje apod.) pomocí metodického využívání paměťových technik a pomůcek a to v celé předmětové skladbě. Dále práce s knihou, metoda PRQST, paměťové mapy a jejich efektivní využití v procesu učení, Standfordská metoda – snadné učení cizích slov a slovíček z cizího jaz., organizace učení - 6 kroků a metody a techniky sebe-motivace, psychické přípravy na hodinu, na zkoušky apod., metody zvládání stresu. Zřetel bude brán také na inkluzivní (společné) vzdělávání.

Kurz první pomoci se zaměřením na dětský věk
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Kurz je vhodný pro pedagogy a personál mateřských škol, dětských skupin, ale i pro rodiče dětí. Absolventi získají dovednosti v oblasti první úrazových a neúrazových stavů dětí od nejranějšího věku. V souladu s novelou zákona č. 247/2014 Sb. o poskytování služby péče o dítě v dětské skupině je poskytovatel povinen zajistit pečující osobě další vzdělávání v oblasti péče o dítě v rozsahu nejméně 8 hodin za kalendářní rok a v rámci dalšího vzdělávání má povinnost zajistit pečující osobě absolvování kurzu první pomoci zaměřeného na dětský věk alespoň jednou za 2 kalendářní roky.

Laskavost a empatie ve výchově nejmenších dětí
Číslo akreditace

21055/2021-4-788

Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Účastník semináře získá informace o významu emocí v životě dětí i pečujících osob a o důsledcích jejich potlačování. Naučí se základy akceptace (tedy přijímání) i empatické reakce. Dokáže rozpoznat direktivní a manipulativní komunikaci, nálepkování. Vyzkouší si laskavé postoje i rozdíly, které empatická a laskavá komunikace dětem přináší. Prožije přijetí i podporu sebe sama díky pozitivnímu efektu laskavosti a empatie a dokáže ji přenést i do svého osobního a pracovního života.

Laskavost a empatie ve výchově nejmenších dětí (webinář)
Číslo akreditace

21055/2021-4-788

Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Účastník semináře získá informace o významu emocí v životě dětí i pečujících osob a o důsledcích jejich potlačování. Naučí se základy akceptace (tedy přijímání) i empatické reakce. Dokáže rozpoznat direktivní a manipulativní komunikaci, nálepkování. Vyzkouší si laskavé postoje i rozdíly, které empatická a laskavá komunikace dětem přináší. Prožije přijetí i podporu sebe sama díky pozitivnímu efektu laskavosti a empatie a dokáže ji přenést i do svého osobního a pracovního života.

Lateralita u dětí v mateřské škole a 1. stupni ZŠ
Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Seminář je zaměřen na seznámení s problematikou laterality z hlediska biologických a fyziologických východisek, rozpoznání projevů a způsobů překovávání potíží. Zmíněno bude téma leváctví, ambidextrie, zkřížené laterality a z toho pramenících možných obtíží. Pozornost bude věnována způsobům rozpoznávání, překonávání a návazné odborné péče. Pedagogové budou seznámeni také s tím, jak pochopit souvislost mezi lateralitou a poruchami učení.

Leadership pro vedoucí pedagogické pracovníky
Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Hlavním cílem je získání základních znalostí o leadershipu, seznámení s možnostmi vedení a motivace podřízených.

Legislativní novinky ve vzdělávání dětí a žáků – cizinců
Číslo akreditace

875/2022-4-185

Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Děti a žáci, kteří neumějí dostatečně vyučovací jazyk, jsou značně limitováni ve vzdělávacím procesu. Protože i na děti a žáky – cizince, případně na děti – žáky s nedostatečnou znalostí češtiny dopadá povinnost navštěvovat základní školu, případně poslední ročník v mateřské škole, je nezbytné s tímto problémem pracovat. Zákonodárce stanoví některým školám povinnost jazykové přípravy těchto dětí a žáků, tedy bezplatnou výuku českého jazyka, jak uvádí § 20 odst. 5 písm. a) školského zákona. Protože od nového školního roku došlo ke změnám souvisejících ustanovení prováděcích vyhlášek, seminář zaměříme zejména právě na úpravu ve školském zákoně a na navazující úpravu ve vyhláškách. Představeny budou podrobně také nové, související metodiky ministerstva školství.

Legislativní novinky ve vzdělávání dětí a žáků – cizinců (webinář)
Číslo akreditace

875/2022-4-185

Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Děti a žáci, kteří neumějí dostatečně vyučovací jazyk, jsou značně limitováni ve vzdělávacím procesu. Protože i na děti a žáky – cizince, případně na děti – žáky s nedostatečnou znalostí češtiny dopadá povinnost navštěvovat základní školu, případně poslední ročník v mateřské škole, je nezbytné s tímto problémem pracovat. Zákonodárce stanoví některým školám povinnost jazykové přípravy těchto dětí a žáků, tedy bezplatnou výuku českého jazyka, jak uvádí § 20 odst. 5 písm. a) školského zákona. Protože od nového školního roku došlo ke změnám souvisejících ustanovení prováděcích vyhlášek, seminář zaměříme zejména právě na úpravu ve školském zákoně a na navazující úpravu ve vyhláškách. Představeny budou podrobně také nové, související metodiky ministerstva školství.

Leváctví, zkřížená a nevyhraněná lateralita u dětí v MŠ a 1. stupni ZŠ
Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Seminář je zaměřen na seznámení s problematikou laterality z hlediska biologických a fyziologických východisek, rozpoznání projevů a způsobů překovávání potíží. Zmíněno bude téma leváctví, ambidextrie, zkřížené laterality a z toho pramenících možných obtíží. Pozornost bude věnována způsobům rozpoznávání, překonávání a návazné odborné péče. Pedagogové budou seznámeni také s tím, jak pochopit souvislost mezi lateralitou a poruchami učení.

Lidové zvyky a jejich význam a využití při práci s dětmi (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář nabízí seznámení se s různými lidovými zvyky v průběhu roku a jejich možností zpracování při práci s dětmi i rodiči v rámci  prožitkových činností ve škole. Návrat ke kořenům lidových tradic a pochopení důležitosti jejich zachovávání.   - Lidové zvyky a jejich význam - Využití ve výchovně vzdělávací práci s dětmi -Praktická část semináře – nabídky praktického zpracování tématu 

Logohrátky u předškoláků jako příprava na pohodové čtení, psaní i počítání
Číslo akreditace

6873/2022-4-422

Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Účastníci získají základní vhled do problematiky vývojových komunikačních stádií u dětí, rozpoznají základní vývojové nerovnoměrnosti v komunikaci, seznámí se s metodikou práce s dětmi s opožděným vývojem řeči a s dětmi s odlišným mateřským jazykem. Součástí semináře budou také kazuistiky jednotlivých dětí, ukázky vhodných logopedických a speciálně – pedagogických pomůcek a novinky z přístupů ze zahraničí.

Logohrátky u předškoláků jako příprava na pohodové čtení, psaní i počítání (webinář)
Číslo akreditace

6873/2022-4-422

Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Účastníci získají základní vhled do problematiky vývojových komunikačních stádií u dětí, rozpoznají základní vývojové nerovnoměrnosti v komunikaci, seznámí se s metodikou práce s dětmi s opožděným vývojem řeči a s dětmi s odlišným mateřským jazykem. Součástí semináře budou také kazuistiky jednotlivých dětí, ukázky vhodných logopedických a speciálně – pedagogických pomůcek a novinky z přístupů ze zahraničí.

Logopedické minimum pro chůvy v dětských skupinách a učitelky MŠ
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Narušená komunikační schopnost může být pro dítě velkou překážkou při učení i v běžném životě. Proto je velmi důležité pečovat o řečový vývoj dítěte správným způsobem již od počátku. V rámci kurzu se zaměříme na to, jak mohou chůvy v dětských skupinách pečovat o přirozený vývoj řeči dítěte.

Malý konstruktér – polytechnická výchova v MŠ
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Školení nabídne pohled na předškolní vzdělávání jako prostor pro rozvoj polytechnických dovedností žáků prostřednictvím přirozeného učení, sebeobsluhy, práce s nástroji a hry s hračkami. Představí způsoby, jak zapracovat toto téma do školního vzdělávacího programu. Účastníci získají náměty na hry s kostkami a stavebnicemi (rozvoj dětské stavby, jemná motorika, materiály, plošné konstruování, mozaiky, stavebnice, instrukce, návody, plánky) i obecnější tipy pro podporu polytechnické výchovy (dílny, ponky, keramika, odpadové materiály, práce dospělých, exkurze, výstavy, soutěže, spolupráce).

Malý krajinář aneb základní jevy a procesy v přírodě a krajině
Číslo akreditace

14516/2022-5-653

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastníci získají přehled o pojmech a současné situaci v oblasti revitalizace či ochrany přírody a krajiny, zejména o provázanosti jednotlivých ekosystémů. Účastníci získají inspiraci k ekoaktivitám a tvořivým činnostem pro vlastní práci s žáky, vybrané z nich si prakticky vyzkouší. Dopad vzdělávacího programu by měl být v konečném hledisku prostřednictvím proškolených účastníků také na žáky, a to zejména ve formě individualizace vzdělávání, a rozvoji přírodovědné gramotnosti – například zvýšení povědomí o významu aktuální podoby krajiny a probuzení úcty k přírodě.

Matematická gramotnost
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Za pomoci pomůcek si ukážeme didaktické postupy vhodné pro v 1.trojročí. Nahlédneme do finanční gramotnosti. Ukážeme si , že v hodinách matematiky je dobré si hodně hrát a to za pomoci a deskových, logických a kombinatorické her. A řekneme si proč je dobré mít„ nápadník her a aktivit“. Teoretická část je vždy propojena s praktickou činností a zážitky účastníků – dramatizace, simulace, řešení úloh a úkolů.

Matematická gramotnost +
Číslo akreditace

28092/2021-4-972

Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Absolventi kurzu získají osobní zkušenost s prací s konkrétními výukovými metodami a výchovnými strategiemi na podporu matematické gramotnosti. Zvýší svou odbornou informovanost o aktivitách v matematice a také v oblasti hodnocení.

Matematická gramotnost + (webinář)
Číslo akreditace

28092/2021-4-972

Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Absolventi kurzu získají osobní zkušenost s prací s konkrétními výukovými metodami a výchovnými strategiemi na podporu matematické gramotnosti. Zvýší svou odbornou informovanost o aktivitách v matematice a také v oblasti hodnocení.

Matematická gramotnost pro I. stupeň ZŠ
Číslo akreditace

875/2022-4-185

Krátká anotace

16 vyučovacích hodin

Cílem semináře je poukázat na propojenost matematických dovedností s běžným životem člověka jako nedílnou součást naplňování osobních potřeb. Účastníci budou obeznámeni s problematikou číselných představ a základními matematickými operacemi. Výstavbou čísel v desítkové soustavě. Úvodem do zlomků a desetinných čísel. Seznámení se základními pojmy a možným didaktickým vedením. Účastníci získají řadu metodických doporučení vycházejících z praxe lektorky.

Matematická gramotnost v kostce
Číslo akreditace

28092/2021-4-972

Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Absolventi kurzu získají osobní zkušenost s prací s konkrétními výukovými metodami a výchovnými strategiemi na podporu matematické gramotnosti. Zvýší svou odbornou informovanost o aktivitách v matematice a také v oblasti hodnocení.

Matematická gramotnost v kostce (webinář)
Číslo akreditace

28092/2021-4-972

Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Absolventi kurzu získají osobní zkušenost s prací s konkrétními výukovými metodami a výchovnými strategiemi na podporu matematické gramotnosti. Zvýší svou odbornou informovanost o aktivitách v matematice a také v oblasti hodnocení.

Matematická gramotnost ve volnočasových aktivitách
Číslo akreditace

1130/2023-4-223

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Volnočasové aktivity jakéhokoli druhu a odvětví skýtají velmi kvalitní kreativní prostředí pro rozvoj tzv. funkčních gramotností. Důležitou gramotností, bez které jen stěží je možné si představit život je matematická gramotnost. Nejefektivnějším prostředkem pro učení dětí je hra. Kurz vychází z této přirozené vlastnosti dětí a nabízí náměty her k rozvoji matematické gramotnosti ve volnočasových aktivitách.

Matematická gramotnost ve volnočasových aktivitách (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Volnočasové aktivity jakéhokoli druhu a odvětví skýtají velmi kvalitní kreativní prostředí pro rozvoj tzv. funkčních gramotností. Důležitou gramotností, bez které jen stěží je možné si představit život je matematická gramotnost. Nejefektivnějším prostředkem pro učení dětí je hra. Kurz vychází z této přirozené vlastnosti dětí a nabízí náměty her k rozvoji matematické gramotnosti ve volnočasových aktivitách.

Matematická pregramotnost
Číslo akreditace

875/2022-4-185

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář přiblíží účastníkům metodiku rozvoje předmatematických a předčíselných představ v rámci předškolního vzdělávání (práce s barvami, geometrickými tvary, prostorová představivost a orientace, vnímání času a další). Tyto představy jsou předpokladem k budoucímu zvládání učiva matematiky v ZŠ, a tím i vytváření kladného vztahu k matematice. Účastníci se seznámí se základními pojmy v dané problematice, rozšíří si kompetence a získají inspiraci pro využití v přímé pedagogické praxi.

Matematická pregramotnost
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář je zaměřen na základní matematické představy jako je: zrakové vnímání, prostorová a časová orientace, posloupnost, řád, třídění, přiřazování, porovnávání. Hodnotu a množství. Účastníci na pomůckách, hrách si vyzkouší, zažijí několik aktivit, které lze využít okamžitě v praxi.

Matematická pregramotnost (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář přiblíží účastníkům metodiku rozvoje předmatematických a předčíselných představ v rámci předškolního vzdělávání (práce s barvami, geometrickými tvary, prostorová představivost a orientace, vnímání času a další). Tyto představy jsou předpokladem k budoucímu zvládání učiva matematiky v ZŠ, a tím i vytváření kladného vztahu k matematice. Účastníci se seznámí se základními pojmy v dané problematice, rozšíří si kompetence a získají inspiraci pro využití v přímé pedagogické praxi.

Matematická pregramotnost v předškolním vzdělávání
Číslo akreditace

28936/2022-4-1041

Krátká anotace

16 vyučovacích hodin

Seminář přiblíží účastníkům metodiku rozvoje předmatematických a předčíselných představ v rámci předškolního vzdělávání (práce s barvami, geometrickými tvary, prostorová představivost a orientace, vnímání času a další). Tyto představy jsou předpokladem k budoucímu zvládání učiva matematiky v ZŠ, a tím i vytváření kladného vztahu k matematice. Pravděpodobnost úspěchu se zvyšuje s dobrým pochopením a upevněním základních pojmů, osvojením jednodušších dovedností a schopností. Účastníci se seznámí se základními pojmy v dané problematice, rozšíří si kompetence a získají inspiraci pro využití v přímé pedagogické praxi.

Sledujte další vzdělávání pedagogických pracovníků - DVPP
fb