Osobnostní rozvoj žáků základních a středních škol (webinář)
8 vyučovacích hodin
Obsahem tohoto semináře je seznámení účastníků s tím, jak lze zakomponovat osobnostní rozvoj žáků do prostředí základních a středních škol, součástí jsou také praktické ukázky těchto možnosti, důraz především klademe na přirozenost procesu osobnostního růstů žáků a studentů základních a středních škol.
|
Osobnostní rozvoj žáků základních a středních škol v kostce
4 vyučovací hodiny
Obsahem tohoto semináře je seznámení účastníků s tím, jak lze zakomponovat osobnostní rozvoj žáků do prostředí základních a středních škol, součástí jsou také praktické ukázky těchto možnosti, důraz především klademe na přirozenost procesu osobnostního růstů žáků a studentů základních a středních škol.
|
Osobnostní rozvoj žáků základních a středních škol v kostce (webinář)
4 vyučovací hodiny
Obsahem tohoto semináře je seznámení účastníků s tím, jak lze zakomponovat osobnostní rozvoj žáků do prostředí základních a středních škol, součástí jsou také praktické ukázky těchto možnosti, důraz především klademe na přirozenost procesu osobnostního růstů žáků a studentů základních a středních škol.
|
Papírové chumelení aneb nechumelí jenom v zimě
4 vyučovací hodiny
Tématem tvořivé dílny je výroba dekorace za pomoci různých druhů papírů. Účastníci si vyzkouší kombinace různých druhů papírů k sestavení a vytvoření přáníček, dekorativních předmětů. Získají informace o tom, jak si papíry připravovat, jak je kombinovat. Společně sestavíme zásobník námětů pro práci s papírem. Účastníci si ověří, že techniky lze využít i s dětmi předškolního věku. Materiál, se kterým budou účastníci v průběhu semináře pracovat, je cenově dostupný a nabízí širokou škálu využití. Hotové výrobky si účastníci odnesou domů. Jde o praktickou výtvarnou dílnu s názornými ukázkami. Účastníci si samostatně vyzkouší jednotlivé techniky a podle vlastní fantazie téma i techniku zpracují.
|
Párové a kooperativní učení
8 vyučovacích hodin
Chcete zkusit ve svých hodinách využívat párové učení (dva žáci pracují spolu) a kooperativní učení (čtyři žáci pracují spolu)? Styl výuky, kdy se žáci učí od svých spolužáků. Na semináři se dozvíte, jak dělit žáky do skupin, jaké role ve skupině zefektivní práci a jak chytře nastavovat kritéria. Dozvíte se nejen, jak žáky motivovat k dokončení práce, ale také jak práci hodnotit a oceňovat rozvíjené dovednosti. To vše si zažijete na webináři, který probíhá formou ukázkových aktivit pro žáky ve dvojicích - bingo, domino, poloviční křížovka, QR kódy, stavební kameny, az kvíz nebo aktivity v týmech po čtyřech - čtverce spolupráce, přebíječka, zástupná písmena, skládankové učení, proběhni se a SOLE. Můžete se těšit na vhled do tématu, náměty na digitální nástroje a příklady z praxe.
|
Párové a kooperativní učení (webinář)
8 vyučovacích hodin
Chcete zkusit ve svých hodinách využívat párové učení (dva žáci pracují spolu) a kooperativní učení (čtyři žáci pracují spolu)? Styl výuky, kdy se žáci učí od svých spolužáků. Na webináři se dozvíte, jak dělit žáky do skupin, jaké role ve skupině zefektivní práci a jak chytře nastavovat kritéria. Dozvíte se nejen, jak žáky motivovat k dokončení práce, ale také jak práci hodnotit a oceňovat rozvíjené dovednosti. To vše si zažijete na webináři, který probíhá formou ukázkových aktivit pro žáky ve dvojicích - bingo, domino, poloviční křížovka, QR kódy, stavební kameny, az kvíz nebo aktivity v týmech po čtyřech - čtverce spolupráce, přebíječka, zástupná písmena, skládankové učení, proběhni se a SOLE. Můžete se těšit na vhled do tématu, náměty na digitální nástroje a příklady z praxe.
|
Párové a kooperativní učení v kostce
6 vyučovacích hodin
Obsahem vzdělávací akce je párové a kooperativní učení ve vyučovacích hodinách. Seminář představí univerzální metody spjaté s kooperativním učením. Rozdělení rolí ve skupině předvedeme na modelových aktivitách a ukážeme která role, za co odpovídá. Seznámíme se se způsoby, jak dělit žáky do domovských skupin, jak organizovat třídu při kooperativních úkolech a jak se vypořádat s nekázní žáků i s úskalími při přípravě. Ukážeme, jak nastavit kritéria, aby žáci na jedné straně lépe překonali počáteční potíže a na druhé straně úkoly motivovaně dokončovali.
|
Párové a kooperativní učení v kostce (webinář)
6 vyučovacích hodin
Obsahem vzdělávací akce je párové a kooperativní učení ve vyučovacích hodinách. Seminář představí univerzální metody spjaté s kooperativním učením. Rozdělení rolí ve skupině předvedeme na modelových aktivitách a ukážeme která role, za co odpovídá. Seznámíme se se způsoby, jak dělit žáky do domovských skupin, jak organizovat třídu při kooperativních úkolech a jak se vypořádat s nekázní žáků i s úskalími při přípravě. Ukážeme, jak nastavit kritéria, aby žáci na jedné straně lépe překonali počáteční potíže a na druhé straně úkoly motivovaně dokončovali.
|
Párové a kooperativní učení v matematice
8 vyučovacích hodin
Chcete zkusit ve svých hodinách matematiky využívat párové učení (dva žáci pracují spolu) a kooperativní učení (čtyři žáci pracují spolu)? Styl výuky, kdy se žáci učí od svých spolužáků. A potřebujete pomoci s prvními kroky a inspirací? Na semináři se dozvíte, jak dělit žáky do skupin, jaké role lze ve skupině přidělovat a vyzkoušíte si hlavní výukové metody spjaté s párovým a kooperativním učením. Dozvíte se, jak nastavovat kritéria, jak posuzovat jejich splnění a jak posilovat rozvoj vybraných jemných dovedností. To vše si zažijete na webináři, který probíhá formou modelových aktivit pro dvojice nebo týmy. Ze semináře si odnesete zásobník forem výuky, ze kterého budete moci dlouhodobě čerpat v hodinách matematiky.
Vyzkoušíme si práci ve dvojicích - číslo dne, dominosa, stany, binairo, nonograms, kakuros…
Zažijeme práci v týmech při - triminu, křížovce naopak, zástupných písmenech, skládankovém učení i při práci s telefonem.
|
Párové a kooperativní učení v matematice (webinář)
8 vyučovacích hodin
Chcete zkusit ve svých hodinách matematiky využívat párové učení (dva žáci pracují spolu) a kooperativní učení (čtyři žáci pracují spolu)? Styl výuky, kdy se žáci učí od svých spolužáků. A potřebujete pomoci s prvními kroky a inspirací? Na webináři se dozvíte, jak dělit žáky do skupin, jaké role lze ve skupině přidělovat a vyzkoušíte si hlavní výukové metody spjaté s párovým a kooperativním učením. Dozvíte se, jak nastavovat kritéria, jak posuzovat jejich splnění a jak posilovat rozvoj vybraných jemných dovedností. To vše si zažijete na webináři, který probíhá formou modelových aktivit pro dvojice nebo týmy. Z webináře si odnesete zásobník forem výuky, ze kterého budete moci dlouhodobě čerpat v hodinách matematiky.
Vyzkoušíme si práci ve dvojicích - číslo dne, dominosa, stany, binairo, nonograms, kakuros…
Zažijeme práci v týmech při - triminu, křížovce naopak, zástupných písmenech, skládankovém učení i při práci s telefonem.
|
Párové a kooperativní učení v matematice v kostce
6 vyučovacích hodin
Obsahem vzdělávací akce je párové a kooperativní učení v matematice. Seminář představí univerzální metody spjaté s kooperativním učením. Rozdělení rolí ve skupině předvedeme na modelových aktivitách a ukážeme která role, za co odpovídá. Seznámíme se se způsoby, jak dělit žáky do domovských skupin, jak organizovat třídu při kooperativních úkolech a jak se vypořádat s nekázní žáků i s úskalími při přípravě. Ukážeme, jak nastavit kritéria, aby žáci na jedné straně lépe překonali počáteční potíže a na druhé straně úkoly motivovaně dokončovali.
|
Párové a kooperativní učení v matematice v kostce (webinář)
6 vyučovacích hodin
Obsahem vzdělávací akce je párové a kooperativní učení v matematice. Seminář představí univerzální metody spjaté s kooperativním učením. Rozdělení rolí ve skupině předvedeme na modelových aktivitách a ukážeme která role, za co odpovídá. Seznámíme se se způsoby, jak dělit žáky do domovských skupin, jak organizovat třídu při kooperativních úkolech a jak se vypořádat s nekázní žáků i s úskalími při přípravě. Ukážeme, jak nastavit kritéria, aby žáci na jedné straně lépe překonali počáteční potíže a na druhé straně úkoly motivovaně dokončovali.
|
Pedagog jako oběť šikany
4 vyučovací hodiny
Účastníci se seznámí s charakteristikami rizikových třídních kolektivů a jejich typy. Zjistí, jaké jsou příčiny problémového chování ve škole. Naučí se, jaké konkrétní podoby má šikana ve škole a jaké jsou její formy. Hlouběji se seznámí s učitelem jako aktérem šikany – především ve vztahu s žákem a rodiči žáka. Na základě reálných kazuistik se seznámí s možnostmi přístupu k šikaně učitele a více či méně efektivním řešením.
|
Pedagog jako oběť šikany (webinář)
4 vyučovací hodiny
Účastníci se seznámí s charakteristikami rizikových třídních kolektivů a jejich typy. Zjistí, jaké jsou příčiny problémového chování ve škole. Naučí se, jaké konkrétní podoby má šikana ve škole a jaké jsou její formy. Hlouběji se seznámí s učitelem jako aktérem šikany – především ve vztahu s žákem a rodiči žáka. Na základě reálných kazuistik se seznámí s možnostmi přístupu k šikaně učitele a více či méně efektivním řešením.
|
Pedagogická diagnostika v MŠ
6 vyučovacích hodin
Seminář si klade za cíl nabídnout pedagogům metodický postupy pro zajištění odpovídající vzdělávací nabídky a vhodného pedagogického vedení. Dále si klade za cíl odbornou formou poskytnout učitelům informace, jak probíhá vývoj dítěte od raných etap do věku školního, co by mělo dítě zvládat v předškolním věku, kam by mělo „dojít“, než nastoupí do školy. Cílem semináře je poskytnou pedagogům pedagogické diagnostické nástroje, kterými mohou sami vývojovou úroveň dítěte zjistit-diagnostikovat. Pedagogická diagnostika vychází z jednotných vývojových řad - jedná se o informace, v jakém věku by mělo u dítěte dojít k upevnění dílčích dovedností.
|
Pedagogická diagnostika v MŠ (webinář)
6 vyučovacích hodin
Seminář si klade za cíl nabídnout pedagogům metodický postupy pro zajištění odpovídající vzdělávací nabídky a vhodného pedagogického vedení. Dále si klade za cíl odbornou formou poskytnout učitelům informace, jak probíhá vývoj dítěte od raných etap do věku školního, co by mělo dítě zvládat v předškolním věku, kam by mělo „dojít“, než nastoupí do školy. Cílem semináře je poskytnou pedagogům pedagogické diagnostické nástroje, kterými mohou sami vývojovou úroveň dítěte zjistit-diagnostikovat. Pedagogická diagnostika vychází z jednotných vývojových řad - jedná se o informace, v jakém věku by mělo u dítěte dojít k upevnění dílčích dovedností.
|
Pedagogická diagnostika v MŠ, tvorba diagnostických materiálů a zpracování pedagogické diagnostiky u konkrétního dítěte pedagogem MŠ
8 vyučovacích hodin
Seminář si klade za cíl nabídnout pedagogům metodický postupy pro zajištění odpovídající vzdělávací nabídky a vhodného pedagogického vedení. Dále si klade za cíl odbornou formou poskytnout učitelům informace, jak probíhá vývoj dítěte od raných etap do věku školního, co by mělo dítě zvládat v předškolním věku, kam by mělo „dojít“, než nastoupí do školy. Cílem semináře je poskytnou pedagogům pedagogické diagnostické nástroje, kterými mohou sami vývojovou úroveň dítěte zjistit-diagnostikovat.
|
Pedagogická diagnostika v MŠ, tvorba diagnostických materiálů a zpracování pedagogické diagnostiky u konkrétního dítěte pedagogem MŠ (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář si klade za cíl nabídnout pedagogům metodický postupy pro zajištění odpovídající vzdělávací nabídky a vhodného pedagogického vedení. Dále si klade za cíl odbornou formou poskytnout učitelům informace, jak probíhá vývoj dítěte od raných etap do věku školního, co by mělo dítě zvládat v předškolním věku, kam by mělo „dojít“, než nastoupí do školy. Cílem semináře je poskytnou pedagogům pedagogické diagnostické nástroje, kterými mohou sami vývojovou úroveň dítěte zjistit-diagnostikovat. Pedagogická diagnostika vychází z jednotných vývojových řad - jedná se o informace, v jakém věku by mělo u dítěte dojít k upevnění dílčích dovedností.
|
Personální zabezpečení vzdělávání z pohledu ředitele školy
4 vyučovací hodiny
Seminář je určen pro ředitele škol, kterým přináší základní vhled do organizace personálního zajištění vzdělávání v jejich škole a upozorňuje je na důležité oblasti i možná úskalí, která tato problematika s sebou přináší.
|
Plán uvádění učitelky do praxe MŠ
4 vyučovací hodiny
Seminář je určen pedagogům, kteří uvádějí začínajícího učitele/učitelku do praxe v MŠ
Hlavním cílem semináře je navrhnout adaptační plán uvádění začínajících učitelek/učitelů do praxe tak, aby se začínající učitel/učitelka zorientoval/a v praxi současného předškolního vzdělávání a stal/a se v budoucnu samostatným učitelem/učitelkou.
|
Plán uvádění učitelky do praxe MŠ (webinář)
4 vyučovací hodiny
Seminář je určen pedagogům, kteří uvádějí začínajícího učitele/učitelku do praxe v MŠ
Hlavním cílem semináře je navrhnout adaptační plán uvádění začínajících učitelek/učitelů do praxe tak, aby se začínající učitel/učitelka zorientoval/a v praxi současného předškolního vzdělávání a stal/a se v budoucnu samostatným učitelem/učitelkou.
|
Plánování, metodika a organizace práce pedagoga
8 vyučovacích hodin
Cílem vzdělávacího programu je naučit pedagogické pracovníky organizovat jejich práci tak, aby zbytečně neztráceli čas. Pedagogičtí pracovníci se v rámci vzdělávacího programu seznámí se základními pravidly pro řízení a využívání času, identifikují konkrétní příčiny neefektivního využití svého času, naučí se určovat rezervy ve využívání času, rozvinou svou schopnost stanovovat a upravovat priority na základě důležitosti a naléhavosti a dle vývoje situace.
Po absolvování vzdělávacího programu dosáhnou pedagogičtí pracovníci vyšší efektivity vlastní práce díky implementaci metod time-managementu i v tradičním školském prostředí.
|
Plánování, metodika a organizace práce pedagoga (webinář)
8 vyučovacích hodin
Cílem vzdělávacího programu je naučit pedagogické pracovníky organizovat jejich práci tak, aby zbytečně neztráceli čas. Pedagogičtí pracovníci se v rámci vzdělávacího programu seznámí se základními pravidly pro řízení a využívání času, identifikují konkrétní příčiny neefektivního využití svého času, naučí se určovat rezervy ve využívání času, rozvinou svou schopnost stanovovat a upravovat priority na základě důležitosti a naléhavosti a dle vývoje situace. Po absolvování vzdělávacího programu dosáhnou pedagogičtí pracovníci vyšší efektivity vlastní práce díky implementaci metod time-managementu i v tradičním školském prostředí.
|
Podnikavost ve výuce
8 vyučovacích hodin
Hlavním cílem kurzu je osvojení kreativních a aktivizačních metod výuky podnikavosti formou praktických činností. Pedagogové získají praktické informace k projektové výuce zaměřené na rozvoj podnikavosti na modelovém příkladu postupu od nápadu po založení firmy.
Zároveň je pozornost věnována i příkladům dobré praxe v oblasti řízení marketingových aktivit. Veškeré získané znalosti jsou využitelné při výuce ekonomických předmětů.
|
Podpora přirozeného rozvoje řeči u dětí – primární logopedická prevence (kombinované)
60 vyučovacích hodin
Studium je určeno pedagogickým pracovníkům, kteří se v rámci výkonu své profese a v kontextu školního vzdělávacího programu věnují řečové výchově, podpoře komunikační kompetence dětí a primární prevenci narušeného vývoje dětské řeči.
Studium je zejména určeno pro učitele/učitelky mateřské školy nebo přípravné třídy základní školy. Absolvent získá odbornou způsobilost vykonávat činnosti logopedického asistenta dle čl. IV písmene c).
|
Podpůrná opatření u žáků (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřený na novelu zákona č. 561/2004 Sb., především na §16 novely Školského zákona a s ním související vyhlášku 27/2016 a RVP ZV. Podrobně jsou rozebírány jednotlivé stupně podpůrných opatření a specifika jednotlivých stupňů podpůrných opatření (plán pedagogické podpory, individuální vzdělávací plán, asistent pedagoga, působení dalších osob poskytujícíh podporu atd.). Postup školy v souvislosti s poskytováním podpůrných opatření 1.stupně a 2.-5.stupně. Velmi podrobně jsou rozebírány zprávy, doporučení a revize. Členění podpůrných opatření, základní pravidla pro uplatňování podpůrných opatření (metody, formy, učebnice, pomůcky, kompenzační pomůcky apod.) a normovanou finanční náročnost. Způsob hodnocení a sebehodnocení v rámci podpůrných opatření.
|
Podpůrná opatření u žáků na ZŠ
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřený na novelu zákona č. 561/2004 Sb., především na §16 novely Školského zákona a s ním související vyhlášku 27/2016 a RVP ZV. Podrobně jsou rozebírány jednotlivé stupně podpůrných opatření a specifika jednotlivých stupňů podpůrných opatření (plán pedagogické podpory, individuální vzdělávací plán, asistent pedagoga, působení dalších osob poskytujícíh podporu atd.). Postup školy v souvislosti s poskytováním podpůrných opatření 1.stupně a 2.-5.stupně. Velmi podrobně jsou rozebírány zprávy, doporučení a revize. Členění podpůrných opatření, základní pravidla pro uplatňování podpůrných opatření (metody, formy, učebnice, pomůcky, kompenzační pomůcky apod.) a normovanou finanční náročnost. Způsob hodnocení a sebehodnocení v rámci podpůrných opatření.
|
Podpůrná opatření v praxi – vzdělávání žáků se SVP v souvislosti s novelou Školského zákona č. 561/2004 Sb.
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je seznámit pedagogy s právní úpravou vzdělávání dětí v intencích legislativního rámce, podle novely Školského zákona. Podpůrná opatření představují pro pedagogy popis doporučení ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Charakteristika podpůrných opatření jako nový legislativní termín zahrnuje širokou škálu organizačních opatření, pedagogických dovedností, individualizaci přístupu, speciálně-pedagogické metody, úpravu organizace a obsahu vzdělávání – cílem je rozšířit kompetence pedagogů, aby co možná nejlépe zajistili reálný předpoklad k zajištění rovných příležitostí ve vzdělávání skupinám žáků s SVP.
|
Podpůrná opatření v praxi – vzdělávání žáků se SVP v souvislosti s novelou Školského zákona č. 561/2004 Sb. (webinář)
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je seznámit pedagogy s právní úpravou vzdělávání dětí v intencích legislativního rámce, podle novely Školského zákona. Podpůrná opatření představují pro pedagogy popis doporučení ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami Charakteristika podpůrných opatření jako nový legislativní termín zahrnuje širokou škálu organizačních opatření, pedagogických dovedností, individualizaci přístupu, speciálně-pedagogické metody, úpravu organizace a obsahu vzdělávání – cílem je rozšířit kompetence pedagogů, aby co možná nejlépe zajistili reálný předpoklad k zajištění rovných příležitostí ve vzdělávání skupinám žáků s SVP.
|
Podpůrná opatření v praxi (Spolupráce učitele s asistentem pedagoga ve třídě – zřízení pozice asistent pedagoga, náplň práce)
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je seznámit pedagogy s právní úpravou vzdělávání dětí v intencích legislativního rámce, podle novely Školského zákona. Cílem je rozšířit kompetence pedagogů, aby co možná nejlépe zajistili reálný předpoklad k zajištění rovných příležitostí ve vzdělávání skupinám žáků s SVP. Seminář si klade za cíl zaměřit se především na oblast kompetencí a pracovní náplně asistenta pedagoga a na jeho metodické vedení (kdo má metodické vedení poskytovat, jak má být metodické vedení zajišťováno a co má být jeho obsahem). Zodpovězeny budou nejčastější dotazy na možnosti a postup při zajištění asistentů pedagoga - základní informace k zajišťování asistenta pedagoga do třídy, v níž je vzděláván žák nebo žáci se zdravotním postižením.
|