Podpůrná opatření v praxi (Spolupráce učitele s asistentem pedagoga ve třídě – zřízení pozice asistent pedagoga, náplň práce) (webinář)
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je seznámit pedagogy s právní úpravou vzdělávání dětí v intencích legislativního rámce, podle novely Školského zákona. Cílem je rozšířit kompetence pedagogů, aby co možná nejlépe zajistili reálný předpoklad k zajištění rovných příležitostí ve vzdělávání skupinám žáků s SVP. Seminář si klade za cíl zaměřit se především na oblast kompetencí a pracovní náplně asistenta pedagoga a na jeho metodické vedení (kdo má metodické vedení poskytovat, jak má být metodické vedení zajišťováno a co má být jeho obsahem). Zodpovězeny budou nejčastější dotazy na možnosti a postup při zajištění asistentů pedagoga - základní informace k zajišťování asistenta pedagoga do třídy, v níž je vzděláván žák nebo žáci se zdravotním postižením.
|
Podpůrná opatření v rámci inkluze – 2.-5. stupeň PO
8 vyučovacích hodin
Účastník:
- seznámí se s principy podpůrných opatření 2. – 5. st.; -seznámí se s formulářem IVP a práce s ním; -seznámí se se strukturou Doporučení a práce s ním; -osvojí si zapracování obsahu doporučeného podpůrného opatření do IVP; -naučí se vypracovávat IVP a využívat jej v praxi vč. vyhodnocování jeho účinnosti; -zvládne strategické postupy pro hodnocení ve vztahu k výukovým cílům; -prakticky porovná rozdíl mezi sumativním a formativním hodnocením a dopad obojího na celkový proces učení.
|
Podpůrná opatření v rámci inkluze – hodnocení
8 vyučovacích hodin
Účastník:
-zvládne strategické postupy pro hodnocení vzhledem k výukovým cílům; -naučí se vytvářet kritéria hodnocení ve vztahu k očekávaným výstupům ŠVP pro své vyučovací hodiny, či jednotky; -dokáže vytvořit vlastní hodnotící a sebehodnotící nástroje pro hodnocení průběhu, pokroku a výsledků práce jednotlivce; -vyzkouší si volbu různých metod hodnocení s cílem podpořit motivaci a přispět prostřednictvím hodnocení k naplňování cílů učení všech; -prakticky porovná rozdíl mezi sumativním a formativním hodnocením a dopad obojího na celkový proces učení.
|
Podpůrná opatření v rámci inkluze – první stupeň PO
8 vyučovacích hodin
Účastník:
-seznámí se s principy podpůrných opatření 1. – 5. st.; -porozumí využití metod pedagogické diagnostiky ke zjištění/rozhodnutí, že je nutné vypracovat plán pedagogické podpory (PLPP); -naučí se vytvářet PLPP a využívat jej v praxi.
|
Poezie pro mladší žáky – vstup do dětské mysli
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je poukázání na možnosti literárního, básnického působení na děti, a to výchovou poezií a k poezii. Právě díky říkankám, rozpočítadlům, aj. dítě vstupuje do literárního světa. Na semináři bude ukázáno, jak lze s poezií pro děti (žáky) zacházet, kolik možností skýtá, jak ji lze uchopit zážitkovými didaktickými metodami, tvořivými aktivitami, jak je pro malé děti (žáky) rýmování přirozené a obohacující, co vše se dá s poezií pro děti (žáky) dělat.
|
Poezie pro nejmenší děti – vstup do dětské mysli
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je poukázání na možnosti literárního, básnického působení na děti, a to výchovou poezií a k poezii. Právě díky říkankám, rozpočítadlům, aj. dítě vstupuje do literárního světa. Na semináři bude ukázáno, jak lze s poezií pro děti zacházet, kolik možností skýtá, jak ji lze uchopit zážitkovými didaktickými metodami, tvořivými aktivitami, jak je pro malé děti rýmování přirozené a obohacující, co vše se dá s poezií pro děti dělat. Důraz bude kladen i na kvalitní přednes (pedagogů). Budou prezentovány praktické ukázky práce s poezií, stejně tak podpůrný výukový materiál, v neposlední řadě vhodné texty a knihy.
|
Poezie v edukaci
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je poukázání na možnosti literárního, básnického působení na děti. Právě díky ní dítě vstupuje do literárního světa. Na semináři bude ukázáno, jak lze s poezií pro děti zacházet, kolik možností skýtá, jak ji lze uchopit zážitkovými didaktickými metodami, tvořivými aktivitami, jak je pro malé děti rýmování přirozené a obohacující, co vše se dá s poezií pro děti dělat. Jak k poezii motivovat.
|
Pohybové hry pro děti školního věku
8 vyučovacích hodin
Obsahem programu je nastínění možností jak zpracovat a využít pohybové hry k rozvíjení nejrůznějších schopností a dovedností dětí, převážně motorických a psychomotorických. Náměty tvoří soubor her a činností, které můžeme nabídnout dětem odpoledne ve školní družině v rámci přípravy na vyučování, během zájmových činností nebo jako aktivity ke zpestření výuky. Honičky. Hry ve skupinách. Běžecké a štafetové hry. Míčové hry. Kontaktní a úpolové hry.
|
Pohybové hry v MŠ jako podpora inkluzivního vzdělávání
5 vyučovacích hodin
Cílem školení je poskytnout pedagogům nové náměty na alternativní pohybové aktivity u předškolních dětí. A především pak nastínit možnosti aplikace těchto pohybových aktivit pro děti jako podpory společného vzdělávání heterogenního kolektivu.
|
Polytechnická výchova - rozvoj prostorové představivosti
8 vyučovacích hodin
Cílem cyklu je účastníkům zprostředkovat prezentační i praktickou formou využívání různých her, stavebnic, logicko-abstraktních konstruktivních pomůcek, pomůcek na rozvoj smyslového vnímání a manipulace s nimi, které pedagogům umožní rozvíjet děti v mnoha směrech a naplňovat tak cíle RVP PV.
|
Polytechnická výchova - rozvoj prostorové představivosti (webinář)
8 vyučovacích hodin
Cílem cyklu je účastníkům zprostředkovat prezentační i praktickou formou využívání různých her, stavebnic, logicko-abstraktních konstruktivních pomůcek, pomůcek na rozvoj smyslového vnímání a manipulace s nimi, které pedagogům umožní rozvíjet děti v mnoha směrech a naplňovat tak cíle RVP PV.
|
Polytechnické vzdělávání dětí v mateřské škole
8 vyučovacích hodin
- vymezení pojmu polytechnická výchova
- elementární poznatky z polytechnické a přírodovědné oblasti
- pracovní výchova jako součást polytechnické výchovy v mateřské škole
- práce s materiály
- práce s nástroji
- experimenty v polytechnickém a přírodovědném vzdělávání
- polytechnická výchova jako příprava na školní matematiku
|
Polytechnické vzdělávání dětí v mateřské škole (webinář)
8 vyučovacích hodin
- vymezení pojmu polytechnická výchova - elementární poznatky z polytechnické a přírodovědné oblasti - pracovní výchova jako součást polytechnické výchovy v mateřské škole - práce s materiály - práce s nástroji - experimenty v polytechnickém a přírodovědném vzdělávání - polytechnická výchova jako příprava na školní matematiku
|
Poruchy chování aneb jak předcházet nekázni
6 vyučovacích hodin
Účastníci semináře se seznámí s klasifikací poruch chování a rizikovým chováním žáků či studentů. Ozřejměna budou specifika jednotlivých věkových kategorií, možné spouštěče agrese i prostředky nápravy. Blíže bude představena hierarchie potřeb, způsoby sociální interakce i možnosti jednání s žákem či studentem s poruchou chování.
|
Poruchy chování pro asistenty pedagoga
8 vyučovacích hodin
Účastníci se seznámí se základními teoretickými východisky problematiky poruch chování, jaké jsou rozdíly mezi poruchami chování a problémy v chování, jaké jsou jejich příčiny, co je obsaženo při jejich diagnostice, jak se poruchy chování klasifikují. Na předložených kazuistikách se seznámí s prací s žákem s poruchami chování v konkrétních situacích.
|
Poruchy chování pro asistenty pedagoga (webinář)
8 vyučovacích hodin
Účastníci se seznámí se základními teoretickými východisky problematiky poruch chování, jaké jsou rozdíly mezi poruchami chování a problémy v chování, jaké jsou jejich příčiny, co je obsaženo při jejich diagnostice, jak se poruchy chování klasifikují. Na předložených kazuistikách se seznámí s prací s žákem s poruchami chování v konkrétních situacích.
|
Poruchy chování u dětí - základní přehled pro pedagogy
6 vyučovacích hodin
Vzdělávací program se věnuje problematice poruch chování u dětí, s jejichž projevy se pedagogové ve školách a školských zařízeních mohou potkávat. Program je zaměřen na vysvětlení základní terminologie a podání přehledu, včetně charakteristik, poruch chování u dětí. Základní teoretický výklad problematiky poruch chování u dětí je doplněn příklady z praxe, nabídne i práci s konkrétními kazuistickými případy.
|
Poruchy chování u dětí - základní přehled pro pedagogy (webinář)
6 vyučovacích hodin
Vzdělávací program se věnuje problematice poruch chování u dětí, s jejichž projevy se pedagogové ve školách a školských zařízeních mohou potkávat. Program je zaměřen na vysvětlení základní terminologie a podání přehledu, včetně charakteristik, poruch chování u dětí. Základní teoretický výklad problematiky poruch chování u dětí je doplněn příklady z praxe, nabídne i práci s konkrétními kazuistickými případy.
|
Poruchy chování u dětí předškolního věku z pohledu pedagoga
4 vyučovací hodiny
Cílem semináře je seznámit účastníky s běžnými dětskými projevy a potížemi ve výchově.
Dozví se o příčinách nevhodného chování a postupech při eliminaci nevhodných projevů.
Zaměříme se na metody komunikace pečujících osob jak v teoretické, tak praktické rovině – řešení modelových situací.
|
Poruchy chování u dětí předškolního věku z pohledu pedagoga (webinář)
4 vyučovací hodiny
Cílem semináře je seznámit účastníky s běžnými dětskými projevy a potížemi ve výchově.
Dozví se o příčinách nevhodného chování a postupech při eliminaci nevhodných projevů.
Zaměříme se na metody komunikace pečujících osob jak v teoretické, tak praktické rovině – řešení modelových situací.
|
Posílám to dál aneb co by mohl potřebovat učitel, aby byl učitelem
8 vyučovacích hodin
Obsahem semináře je pohled na práci učitele z mnoha úhlů pohledu - učitelova osobnost, učitel a výuka, učitel a psychohygiena, učitel jako součást kolektivu ostatních učitelů, učitel jako součást komunity a učitel jako soukromá osoba. Nedílnou součástí semináře je předání praktických zkušeností, rad a nápadů nabytých z dlouholeté praxe zaměřených na učitele, na spolupráci se třídou, s rodiči, s dětmi se SPUCH, na efektivní nastavení práce v hodinách, na využívání různých výukových metod, na způsoby hodnocení práce žáků, právní oporu učitele v legislativě atd..
|
Posílám to dál aneb co by mohl potřebovat učitel, aby byl učitelem (webinář)
8 vyučovacích hodin
Obsahem semináře je pohled na práci učitele z mnoha úhlů pohledu - učitelova osobnost, učitel a výuka, učitel a psychohygiena, učitel jako součást kolektivu ostatních učitelů, učitel jako součást komunity a učitel jako soukromá osoba. Nedílnou součástí semináře je předání praktických zkušeností, rad a nápadů nabytých z dlouholeté praxe zaměřených na učitele, na spolupráci se třídou, s rodiči, s dětmi se SPUCH, na efektivní nastavení práce v hodinách, na využívání různých výukových metod, na způsoby hodnocení práce žáků, právní oporu učitele v legislativě atd..
|
Poznávání sebe a druhých – podpora společného vzdělávání
8 vyučovacích hodin
Seminář bude věnován oblasti poznávání sebe a druhých prostřednictvím aktivit a technik osobnostní a sociální výchovy. Zasadíme si tato témata do struktury vyučovacího předmětu osobnostně sociální výchova a nastíníme si jejich souvislost se společným (inkluzivním) vzděláváním. Účastníci se seznámí s konkrétními v jejich praxi dále využitelnými aktivitami, zkusí si naformulovat cíle zaměřené na sebepoznání či poznávání druhých a tyto cíle po aktivitě zreflektovat. Věnovat se budeme také tématu sebepoznání a sebepojetí, zpětných vazeb a teorii Johariho okénka.
|
Poznávání sebe a druhých – podpora společného vzdělávání na 2. stupni ZŠ
8 vyučovacích hodin
Seminář bude věnován oblasti poznávání sebe a druhých prostřednictvím aktivit a technik osobnostní a sociální výchovy. Zasadíme si tato témata do struktury zmíněného vyučovacího předmětu a nastíníme jejich souvislost se společným (inkluzivním) vzděláváním. Účastníci se seznámí s konkrétními v jejich praxi dále využitelnými aktivitami, zkusí si naformulovat cíle zaměřené na sebepoznání či poznávání druhých a tyto cíle po aktivitě zreflektovat. Věnovat se budeme také tématu sebepoznání a sebepojetí, zpětných vazeb a teorii Johariho okénka.
|
Poznávání sebe a druhých v rámci osobnostní a sociální výchovy
6 vyučovacích hodin
Seminář bude věnován oblasti poznávání sebe a druhých prostřednictvím aktivit a technik osobnostní a sociální výchovy. Zasadíme si tato témata do struktury zmíněného vyučovacího předmětu a nastíníme jejich prolínání napříč celou výukou OSV. Účastníci se seznámí s konkrétními v jejich praxi dále využitelnými aktivitami, zkusí si naformulovat cíle zaměřené na sebepoznání či poznávání druhých a tyto cíle po aktivitě zreflektovat. Věnovat se budeme také tématu sebepoznání a sebepojetí, zpětných vazeb a teorii Johariho okénka.
|
Práce s chybou ve vyučování matematiky (webinář)
4 vyučovací hodiny
Cílem semináře je ukázat na konkrétních případech rozdíly ve vlivu různých typů chyb a překážek a objasnění jejich příčin. Představeny budou také různé možnosti práce s nimi, jejichž cílem je využití chyb ke zvyšování znalostí a dovedností různých věkových kategorií žáků.
|
Práce se skupinou
8 vyučovacích hodin
Seminář "Práce se skupinou" je zaměřen na teoretické a především praktické osvojení si poznatků, přístupů a technik práce s malou sociální skupinou ve výchovně-vzdělávacím procesu. Skupinová práce bývá příjemnější a mnohdy umožňuje žákům spolupracovat a sdílet své myšlenky a zkušenosti. Výhody práce se skupinou ve škole zahrnují rozvoj komunikačních dovedností, učení se spolupráci, podporu rozmanitosti názorů a schopností, zlepšení sociálních dovedností a zvýšení motivace žáků. Účastníci semináře se seznámí se vztahy a procesy, které se vyskytují v malých sociálních skupinách, a zjistí, jak se řídí a cíleně ovlivňují. Aktivity pro skupinovou práci si vyzkouší.
|
Praktická rétorika a prezentace pro pedagogy
8 vyučovacích hodin
Hlavním cílem školení je přivést pedagogy k uvědomění si významu komunikace z hlediska, jak samotné výuky, tak toho, že je hlasovým profesionálem, který by měl jít žákům příkladem a zvládat, jak obsah, tak formu svého výkladu.
|
Praktický přístup k žákům s SPU v rámci podpůrných opatření realizovaných ZŠ – nápravná - reedukační péče.
30 vyučovacích hodin
Cílem semináře je prohloubení znalostí pedagogů v problematice v problematice SPU a v její praktické části – nápravě - reedukaci specifických obtíží (efektivní práce s metodickými materiály a pomůckami, vhodnými k zařazení při nápravě SPU - materiály budou účastníkům prezentovány).
|
Praktika školního metodika prevence
24 vyučovacích hodin
Praktický workshop se zaměřuje na aktivity vhodné pro činnost školního metodika prevence, které mu pomohou vytvořit si zásobu metod a technik pro svoji činnost v konkrétních situacích. Nejčastější situace, které řeší školní metodik prevence ve školách, zpracování metodických postupů řešení; Zakázka pro ŠMP od pedagogů, rodičů, žáků; Krátké intervence ŠMP ve vzniklé situaci; Vedení plánovaného rozhovoru. Aktivní nácvik, rozbory situací, tvorba metodických postupů.
|