logo
+420 734 839 966
po – pá 8:00 – 16:00

DVPP na míru

obrazky-na-miru-dvpp-02.jpg

Pro Váš pedagogický sbor připravíme školení DVPP na míru.

  • Velký výběr seminářů a workshopů
  • Realizace na Vašem pracovišti nebo dle domluvy
  • Online, prezenční i kombinovaná forma
  • Možné hrazení některých školení ze Šablon OP JAK
  • Účastníci obdrží osvědčení o absolvování školení DVPP
  • S výběrem školení Vám poradíme

Pokud máte zájem o kterékoli uvedené školení DVPP na míru pro celý Váš pedagogický sbor, kontaktujte nás a my Vám zašleme podrobnou anotaci školení nebo připravíme již konkrétní nabídku,

V rámci školení pro celý pedagogický sbor máme připravenou také nabídku v rámci tzv. Šablon.

Pokud chcete, abychom Vám sami vybrali školení pro Vás, dle Vašich požadavků, můžete vužít nezávazný poptávkový formulář.

Zde naleznete aktuální seznam všech našich školení akreditovaných MŠMT v systému DVPP (další vzdělávání pedagogických pracovníků).

Kliknutím na název školení se otevře stručný popis.

Seznam všech akreditovaných školení


Název
Podpůrná opatření v praxi (Spolupráce učitele s asistentem pedagoga ve třídě – zřízení pozice asistent pedagoga, náplň práce) (webinář)
Číslo akreditace

28936/2022-4-1041

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Cílem semináře je seznámit pedagogy s právní úpravou vzdělávání dětí v intencích legislativního rámce, podle novely Školského zákona. Cílem je rozšířit kompetence pedagogů, aby co možná nejlépe zajistili reálný předpoklad k zajištění rovných příležitostí ve vzdělávání skupinám žáků s SVP. Seminář si klade za cíl zaměřit se především na oblast kompetencí a pracovní náplně asistenta pedagoga a na jeho metodické vedení (kdo má metodické vedení poskytovat, jak má být metodické vedení zajišťováno a co má být jeho obsahem). Zodpovězeny budou nejčastější dotazy na možnosti a postup při zajištění asistentů pedagoga - základní informace k zajišťování asistenta pedagoga do třídy, v níž je vzděláván žák nebo žáci se zdravotním postižením.

Podpůrná opatření v rámci inkluze – 2.-5. stupeň PO
Číslo akreditace

875/2022-4-185

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastník: - seznámí se s principy podpůrných opatření 2. – 5. st.; -seznámí se s formulářem IVP a práce s ním; -seznámí se se strukturou Doporučení a práce s ním; -osvojí si zapracování obsahu doporučeného podpůrného opatření do IVP; -naučí se vypracovávat IVP a využívat jej v praxi vč. vyhodnocování jeho účinnosti; -zvládne strategické postupy pro hodnocení ve vztahu k výukovým cílům; -prakticky porovná rozdíl mezi sumativním a formativním hodnocením a dopad obojího na celkový proces učení.

Podpůrná opatření v rámci inkluze – hodnocení
Číslo akreditace

875/2022-4-185

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastník: -zvládne strategické postupy pro hodnocení vzhledem k výukovým cílům; -naučí se vytvářet kritéria hodnocení ve vztahu k očekávaným výstupům ŠVP pro své vyučovací hodiny, či jednotky; -dokáže vytvořit vlastní hodnotící a sebehodnotící nástroje pro hodnocení průběhu, pokroku a výsledků práce jednotlivce; -vyzkouší si volbu různých metod hodnocení s cílem podpořit motivaci a přispět prostřednictvím hodnocení k naplňování cílů učení všech; -prakticky porovná rozdíl mezi sumativním a formativním hodnocením a dopad obojího na celkový proces učení.

Podpůrná opatření v rámci inkluze – první stupeň PO
Číslo akreditace

875/2022-4-185

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastník: -seznámí se s principy podpůrných opatření 1. – 5. st.; -porozumí využití metod pedagogické diagnostiky ke zjištění/rozhodnutí, že je nutné vypracovat plán pedagogické podpory (PLPP); -naučí se vytvářet PLPP a využívat jej v praxi.

Poezie pro mladší žáky – vstup do dětské mysli
Číslo akreditace

1130/2023-4-223

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Cílem semináře je poukázání na možnosti literárního, básnického působení na děti, a to výchovou poezií a k poezii. Právě díky říkankám, rozpočítadlům, aj. dítě vstupuje do literárního světa. Na semináři bude ukázáno, jak lze s poezií pro děti (žáky) zacházet, kolik možností skýtá, jak ji lze uchopit zážitkovými didaktickými metodami, tvořivými aktivitami, jak je pro malé děti (žáky) rýmování přirozené a obohacující, co vše se dá s poezií pro děti (žáky) dělat.

Poezie pro nejmenší děti – vstup do dětské mysli
Číslo akreditace

1130/2023-4-223

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Cílem semináře je poukázání na možnosti literárního, básnického působení na děti, a to výchovou poezií a k poezii. Právě díky říkankám, rozpočítadlům, aj. dítě vstupuje do literárního světa. Na semináři bude ukázáno, jak lze s poezií pro děti zacházet, kolik možností skýtá, jak ji lze uchopit zážitkovými didaktickými metodami, tvořivými aktivitami, jak je pro malé děti rýmování přirozené a obohacující, co vše se dá s poezií pro děti dělat. Důraz bude kladen i na kvalitní přednes (pedagogů). Budou prezentovány praktické ukázky práce s poezií, stejně tak podpůrný výukový materiál, v neposlední řadě vhodné texty a knihy.

Poezie v edukaci
Číslo akreditace

28092/2021-4-972

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Cílem semináře je poukázání na možnosti literárního, básnického působení na děti. Právě díky ní dítě vstupuje do literárního světa. Na semináři bude ukázáno, jak lze s poezií pro děti zacházet, kolik možností skýtá, jak ji lze uchopit zážitkovými didaktickými metodami, tvořivými aktivitami, jak je pro malé děti rýmování přirozené a obohacující, co vše se dá s poezií pro děti dělat. Jak k poezii motivovat.

Pohybové hry pro děti školního věku
Číslo akreditace

875/2022-4-185

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Obsahem programu je nastínění možností jak zpracovat a využít pohybové hry k rozvíjení nejrůznějších schopností a dovedností dětí, převážně motorických a psychomotorických. Náměty tvoří soubor her a činností, které můžeme nabídnout dětem odpoledne ve školní družině v rámci přípravy na vyučování, během zájmových činností nebo jako aktivity ke zpestření výuky. Honičky. Hry ve skupinách. Běžecké a štafetové hry. Míčové hry. Kontaktní a úpolové hry.

Pohybové hry v MŠ jako podpora inkluzivního vzdělávání
Krátká anotace

5 vyučovacích hodin

Cílem školení je poskytnout pedagogům nové náměty na alternativní pohybové aktivity u předškolních dětí. A především pak nastínit možnosti aplikace těchto pohybových aktivit pro děti jako podpory společného vzdělávání heterogenního kolektivu.

Polytechnická výchova - rozvoj prostorové představivosti
Číslo akreditace

28936/2022-4-1041

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Cílem cyklu je účastníkům zprostředkovat prezentační i praktickou formou využívání různých her, stavebnic, logicko-abstraktních konstruktivních pomůcek, pomůcek na rozvoj smyslového vnímání a manipulace s nimi, které pedagogům umožní rozvíjet děti v mnoha směrech a naplňovat tak cíle RVP PV.

Polytechnická výchova - rozvoj prostorové představivosti (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Cílem cyklu je účastníkům zprostředkovat prezentační i praktickou formou využívání různých her, stavebnic, logicko-abstraktních konstruktivních pomůcek, pomůcek na rozvoj smyslového vnímání a manipulace s nimi, které pedagogům umožní rozvíjet děti v mnoha směrech a naplňovat tak cíle RVP PV.

Polytechnické vzdělávání dětí v mateřské škole
Číslo akreditace

28092/2021-4-972

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

- vymezení pojmu polytechnická výchova - elementární poznatky z polytechnické a přírodovědné oblasti - pracovní výchova jako součást polytechnické výchovy v mateřské škole - práce s materiály - práce s nástroji - experimenty v polytechnickém a přírodovědném vzdělávání - polytechnická výchova jako příprava na školní matematiku

Polytechnické vzdělávání dětí v mateřské škole (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

- vymezení pojmu polytechnická výchova - elementární poznatky z polytechnické a přírodovědné oblasti - pracovní výchova jako součást polytechnické výchovy v mateřské škole - práce s materiály - práce s nástroji - experimenty v polytechnickém a přírodovědném vzdělávání - polytechnická výchova jako příprava na školní matematiku

Poruchy chování aneb jak předcházet nekázni
Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Účastníci semináře se seznámí s klasifikací poruch chování a rizikovým chováním žáků či studentů. Ozřejměna budou specifika jednotlivých věkových kategorií, možné spouštěče agrese i prostředky nápravy. Blíže bude představena hierarchie potřeb, způsoby sociální interakce i možnosti jednání s žákem či studentem s poruchou chování.

Poruchy chování pro asistenty pedagoga
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastníci se seznámí se základními teoretickými východisky problematiky poruch chování, jaké jsou rozdíly mezi poruchami chování a problémy v chování, jaké jsou jejich příčiny, co je obsaženo při jejich diagnostice, jak se poruchy chování klasifikují. Na předložených kazuistikách se seznámí s prací s žákem s poruchami chování v konkrétních situacích.

Poruchy chování pro asistenty pedagoga (webinář)
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Účastníci se seznámí se základními teoretickými východisky problematiky poruch chování, jaké jsou rozdíly mezi poruchami chování a problémy v chování, jaké jsou jejich příčiny, co je obsaženo při jejich diagnostice, jak se poruchy chování klasifikují. Na předložených kazuistikách se seznámí s prací s žákem s poruchami chování v konkrétních situacích.

Poruchy chování u dětí - základní přehled pro pedagogy
Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Vzdělávací program se věnuje problematice poruch chování u dětí, s jejichž projevy se pedagogové ve školách a školských zařízeních mohou potkávat. Program je zaměřen na vysvětlení základní terminologie a podání přehledu, včetně charakteristik, poruch chování u dětí. Základní teoretický výklad problematiky poruch chování u dětí je doplněn příklady z praxe, nabídne i práci s konkrétními kazuistickými případy.

Poruchy chování u dětí - základní přehled pro pedagogy (webinář)
Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Vzdělávací program se věnuje problematice poruch chování u dětí, s jejichž projevy se pedagogové ve školách a školských zařízeních mohou potkávat. Program je zaměřen na vysvětlení základní terminologie a podání přehledu, včetně charakteristik, poruch chování u dětí. Základní teoretický výklad problematiky poruch chování u dětí je doplněn příklady z praxe, nabídne i práci s konkrétními kazuistickými případy.

Poruchy chování u dětí předškolního věku z pohledu pedagoga
Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Cílem semináře je seznámit účastníky s běžnými dětskými projevy a potížemi ve výchově. Dozví se o příčinách nevhodného chování a postupech při eliminaci nevhodných projevů. Zaměříme se na metody komunikace pečujících osob jak v teoretické, tak praktické rovině – řešení modelových situací.

Poruchy chování u dětí předškolního věku z pohledu pedagoga (webinář)
Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Cílem semináře je seznámit účastníky s běžnými dětskými projevy a potížemi ve výchově. Dozví se o příčinách nevhodného chování a postupech při eliminaci nevhodných projevů. Zaměříme se na metody komunikace pečujících osob jak v teoretické, tak praktické rovině – řešení modelových situací.

Posílám to dál aneb co by mohl potřebovat učitel, aby byl učitelem
Číslo akreditace

21055/2021-4-788

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Obsahem semináře je pohled na práci učitele z mnoha úhlů pohledu - učitelova osobnost, učitel a výuka, učitel a psychohygiena, učitel jako součást kolektivu ostatních učitelů, učitel jako součást komunity a učitel jako soukromá osoba. Nedílnou součástí semináře je předání praktických zkušeností, rad a nápadů nabytých z dlouholeté praxe zaměřených na učitele, na spolupráci se třídou, s rodiči, s dětmi se SPUCH, na efektivní nastavení práce v hodinách, na využívání různých výukových metod, na způsoby hodnocení práce žáků, právní oporu učitele v legislativě atd..

Posílám to dál aneb co by mohl potřebovat učitel, aby byl učitelem (webinář)
Číslo akreditace

21055/2021-4-788

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Obsahem semináře je pohled na práci učitele z mnoha úhlů pohledu - učitelova osobnost, učitel a výuka, učitel a psychohygiena, učitel jako součást kolektivu ostatních učitelů, učitel jako součást komunity a učitel jako soukromá osoba. Nedílnou součástí semináře je předání praktických zkušeností, rad a nápadů nabytých z dlouholeté praxe zaměřených na učitele, na spolupráci se třídou, s rodiči, s dětmi se SPUCH, na efektivní nastavení práce v hodinách, na využívání různých výukových metod, na způsoby hodnocení práce žáků, právní oporu učitele v legislativě atd..

Poznávání sebe a druhých – podpora společného vzdělávání
Číslo akreditace

1130/2023-4-223

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář bude věnován oblasti poznávání sebe a druhých prostřednictvím aktivit a technik osobnostní a sociální výchovy. Zasadíme si tato témata do struktury vyučovacího předmětu osobnostně sociální výchova a nastíníme si jejich souvislost se společným (inkluzivním) vzděláváním. Účastníci se seznámí s konkrétními v jejich praxi dále využitelnými aktivitami, zkusí si naformulovat cíle zaměřené na sebepoznání či poznávání druhých a tyto cíle po aktivitě zreflektovat. Věnovat se budeme také tématu sebepoznání a sebepojetí, zpětných vazeb a teorii Johariho okénka.

Poznávání sebe a druhých – podpora společného vzdělávání na 2. stupni ZŠ
Číslo akreditace

14516/2022-5-653

Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář bude věnován oblasti poznávání sebe a druhých prostřednictvím aktivit a technik osobnostní a sociální výchovy. Zasadíme si tato témata do struktury zmíněného vyučovacího předmětu a nastíníme jejich souvislost se společným (inkluzivním) vzděláváním. Účastníci se seznámí s konkrétními v jejich praxi dále využitelnými aktivitami, zkusí si naformulovat cíle zaměřené na sebepoznání či poznávání druhých a tyto cíle po aktivitě zreflektovat. Věnovat se budeme také tématu sebepoznání a sebepojetí, zpětných vazeb a teorii Johariho okénka.

Poznávání sebe a druhých v rámci osobnostní a sociální výchovy
Krátká anotace

6 vyučovacích hodin

Seminář bude věnován oblasti poznávání sebe a druhých prostřednictvím aktivit a technik osobnostní a sociální výchovy. Zasadíme si tato témata do struktury zmíněného vyučovacího předmětu a nastíníme jejich prolínání napříč celou výukou OSV. Účastníci se seznámí s konkrétními v jejich praxi dále využitelnými aktivitami, zkusí si naformulovat cíle zaměřené na sebepoznání či poznávání druhých a tyto cíle po aktivitě zreflektovat. Věnovat se budeme také tématu sebepoznání a sebepojetí, zpětných vazeb a teorii Johariho okénka.

Práce s chybou ve vyučování matematiky (webinář)
Číslo akreditace

28092/2021-4-972

Krátká anotace

4 vyučovací hodiny

Cílem semináře je ukázat na konkrétních případech rozdíly ve vlivu různých typů chyb a překážek a objasnění jejich příčin. Představeny budou také různé možnosti práce s nimi, jejichž cílem je využití chyb ke zvyšování znalostí a dovedností různých věkových kategorií žáků.

Práce se skupinou
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Seminář "Práce se skupinou" je zaměřen na teoretické a především praktické osvojení si poznatků, přístupů a technik práce s malou sociální skupinou ve výchovně-vzdělávacím procesu. Skupinová práce bývá příjemnější a mnohdy umožňuje žákům spolupracovat a sdílet své myšlenky a zkušenosti. Výhody práce se skupinou ve škole zahrnují rozvoj komunikačních dovedností, učení se spolupráci, podporu rozmanitosti názorů a schopností, zlepšení sociálních dovedností a zvýšení motivace žáků. Účastníci semináře se seznámí se vztahy a procesy, které se vyskytují v malých sociálních skupinách, a zjistí, jak se řídí a cíleně ovlivňují. Aktivity pro skupinovou práci si vyzkouší.

Praktická rétorika a prezentace pro pedagogy
Krátká anotace

8 vyučovacích hodin

Hlavním cílem školení je přivést pedagogy k uvědomění si významu komunikace z hlediska, jak samotné výuky, tak toho, že je hlasovým profesionálem, který by měl jít žákům příkladem a zvládat, jak obsah, tak formu svého výkladu.

Praktický přístup k žákům s SPU v rámci podpůrných opatření realizovaných ZŠ – nápravná - reedukační péče.
Krátká anotace

30 vyučovacích hodin

Cílem semináře je prohloubení znalostí pedagogů v problematice v problematice SPU a v její praktické části – nápravě - reedukaci specifických obtíží (efektivní práce s metodickými materiály a pomůckami, vhodnými k zařazení při nápravě SPU - materiály budou účastníkům prezentovány).

Praktika školního metodika prevence
Krátká anotace

24 vyučovacích hodin

Praktický workshop se zaměřuje na aktivity vhodné pro činnost školního metodika prevence, které mu pomohou vytvořit si zásobu metod a technik pro svoji činnost v konkrétních situacích. Nejčastější situace, které řeší školní metodik prevence ve školách, zpracování metodických postupů řešení; Zakázka pro ŠMP od pedagogů, rodičů, žáků; Krátké intervence ŠMP ve vzniklé situaci; Vedení plánovaného rozhovoru. Aktivní nácvik, rozbory situací, tvorba metodických postupů.

Sledujte další vzdělávání pedagogických pracovníků - DVPP
fb