Pedagog jako oběť šikany (webinář)
4 vyučovací hodiny
Účastníci se seznámí s charakteristikami rizikových třídních kolektivů a jejich typy. Zjistí, jaké jsou příčiny problémového chování ve škole. Naučí se, jaké konkrétní podoby má šikana ve škole a jaké jsou její formy. Hlouběji se seznámí s učitelem jako aktérem šikany – především ve vztahu s žákem a rodiči žáka. Na základě reálných kazuistik se seznámí s možnostmi přístupu k šikaně učitele a více či méně efektivním řešením.
|
Pedagogická diagnostika v MŠ
6 vyučovacích hodin
Seminář si klade za cíl nabídnout pedagogům metodický postupy pro zajištění odpovídající vzdělávací nabídky a vhodného pedagogického vedení. Dále si klade za cíl odbornou formou poskytnout učitelům informace, jak probíhá vývoj dítěte od raných etap do věku školního, co by mělo dítě zvládat v předškolním věku, kam by mělo „dojít“, než nastoupí do školy. Cílem semináře je poskytnou pedagogům pedagogické diagnostické nástroje, kterými mohou sami vývojovou úroveň dítěte zjistit-diagnostikovat. Pedagogická diagnostika vychází z jednotných vývojových řad - jedná se o informace, v jakém věku by mělo u dítěte dojít k upevnění dílčích dovedností.
|
Pedagogická diagnostika v MŠ (webinář)
6 vyučovacích hodin
Seminář si klade za cíl nabídnout pedagogům metodický postupy pro zajištění odpovídající vzdělávací nabídky a vhodného pedagogického vedení. Dále si klade za cíl odbornou formou poskytnout učitelům informace, jak probíhá vývoj dítěte od raných etap do věku školního, co by mělo dítě zvládat v předškolním věku, kam by mělo „dojít“, než nastoupí do školy. Cílem semináře je poskytnou pedagogům pedagogické diagnostické nástroje, kterými mohou sami vývojovou úroveň dítěte zjistit-diagnostikovat. Pedagogická diagnostika vychází z jednotných vývojových řad - jedná se o informace, v jakém věku by mělo u dítěte dojít k upevnění dílčích dovedností.
|
Pedagogická diagnostika v MŠ, tvorba diagnostických materiálů a zpracování pedagogické diagnostiky u konkrétního dítěte pedagogem MŠ
8 vyučovacích hodin
Seminář si klade za cíl nabídnout pedagogům metodický postupy pro zajištění odpovídající vzdělávací nabídky a vhodného pedagogického vedení. Dále si klade za cíl odbornou formou poskytnout učitelům informace, jak probíhá vývoj dítěte od raných etap do věku školního, co by mělo dítě zvládat v předškolním věku, kam by mělo „dojít“, než nastoupí do školy. Cílem semináře je poskytnou pedagogům pedagogické diagnostické nástroje, kterými mohou sami vývojovou úroveň dítěte zjistit-diagnostikovat.
|
Pedagogická diagnostika v MŠ, tvorba diagnostických materiálů a zpracování pedagogické diagnostiky u konkrétního dítěte pedagogem MŠ (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář si klade za cíl nabídnout pedagogům metodický postupy pro zajištění odpovídající vzdělávací nabídky a vhodného pedagogického vedení. Dále si klade za cíl odbornou formou poskytnout učitelům informace, jak probíhá vývoj dítěte od raných etap do věku školního, co by mělo dítě zvládat v předškolním věku, kam by mělo „dojít“, než nastoupí do školy. Cílem semináře je poskytnou pedagogům pedagogické diagnostické nástroje, kterými mohou sami vývojovou úroveň dítěte zjistit-diagnostikovat. Pedagogická diagnostika vychází z jednotných vývojových řad - jedná se o informace, v jakém věku by mělo u dítěte dojít k upevnění dílčích dovedností.
|
Personální zabezpečení vzdělávání z pohledu ředitele školy
4 vyučovací hodiny
Seminář je určen pro ředitele škol, kterým přináší základní vhled do organizace personálního zajištění vzdělávání v jejich škole a upozorňuje je na důležité oblasti i možná úskalí, která tato problematika s sebou přináší.
|
Plán uvádění učitelky do praxe MŠ
4 vyučovací hodiny
Seminář je určen pedagogům, kteří uvádějí začínajícího učitele/učitelku do praxe v MŠ
Hlavním cílem semináře je navrhnout adaptační plán uvádění začínajících učitelek/učitelů do praxe tak, aby se začínající učitel/učitelka zorientoval/a v praxi současného předškolního vzdělávání a stal/a se v budoucnu samostatným učitelem/učitelkou.
|
Plán uvádění učitelky do praxe MŠ (webinář)
4 vyučovací hodiny
Seminář je určen pedagogům, kteří uvádějí začínajícího učitele/učitelku do praxe v MŠ
Hlavním cílem semináře je navrhnout adaptační plán uvádění začínajících učitelek/učitelů do praxe tak, aby se začínající učitel/učitelka zorientoval/a v praxi současného předškolního vzdělávání a stal/a se v budoucnu samostatným učitelem/učitelkou.
|
Plánování, metodika a organizace práce pedagoga
8 vyučovacích hodin
Cílem vzdělávacího programu je naučit pedagogické pracovníky organizovat jejich práci tak, aby zbytečně neztráceli čas. Pedagogičtí pracovníci se v rámci vzdělávacího programu seznámí se základními pravidly pro řízení a využívání času, identifikují konkrétní příčiny neefektivního využití svého času, naučí se určovat rezervy ve využívání času, rozvinou svou schopnost stanovovat a upravovat priority na základě důležitosti a naléhavosti a dle vývoje situace.
Po absolvování vzdělávacího programu dosáhnou pedagogičtí pracovníci vyšší efektivity vlastní práce díky implementaci metod time-managementu i v tradičním školském prostředí.
|
Plánování, metodika a organizace práce pedagoga (webinář)
8 vyučovacích hodin
Cílem vzdělávacího programu je naučit pedagogické pracovníky organizovat jejich práci tak, aby zbytečně neztráceli čas. Pedagogičtí pracovníci se v rámci vzdělávacího programu seznámí se základními pravidly pro řízení a využívání času, identifikují konkrétní příčiny neefektivního využití svého času, naučí se určovat rezervy ve využívání času, rozvinou svou schopnost stanovovat a upravovat priority na základě důležitosti a naléhavosti a dle vývoje situace. Po absolvování vzdělávacího programu dosáhnou pedagogičtí pracovníci vyšší efektivity vlastní práce díky implementaci metod time-managementu i v tradičním školském prostředí.
|
Podnikavost ve výuce
8 vyučovacích hodin
Hlavním cílem kurzu je osvojení kreativních a aktivizačních metod výuky podnikavosti formou praktických činností. Pedagogové získají praktické informace k projektové výuce zaměřené na rozvoj podnikavosti na modelovém příkladu postupu od nápadu po založení firmy.
Zároveň je pozornost věnována i příkladům dobré praxe v oblasti řízení marketingových aktivit. Veškeré získané znalosti jsou využitelné při výuce ekonomických předmětů.
|
Podpora přirozeného rozvoje řeči u dětí – primární logopedická prevence (kombinované)
60 vyučovacích hodin
Studium je určeno pedagogickým pracovníkům, kteří se v rámci výkonu své profese a v kontextu školního vzdělávacího programu věnují řečové výchově, podpoře komunikační kompetence dětí a primární prevenci narušeného vývoje dětské řeči.
Studium je zejména určeno pro učitele/učitelky mateřské školy nebo přípravné třídy základní školy. Absolvent získá odbornou způsobilost vykonávat činnosti logopedického asistenta dle čl. IV písmene c).
|
Podpora psychické odolnosti
8 vyučovacích hodin
Psychická odolnost se v současné době jeví jako jedna ze základních dovedností pro život profesní i osobní. Kurz vás seznámí s tím, jak se psychická odolnost projevuje, jaké jsou její přínosy a jak ji budovat. Pochopíte, jak naše tělo funguje jako celek a jak jej můžete připravit na období zvýšené zátěže. Dozvíte se souvislosti mezi psychickou odolností a zdravím. Naučíte se základní techniky, jak svoji psychickou odolnost trénovat, jak pracovat se svou myslí a se svými emocemi ve svůj prospěch. Naučíte se praktická cvičení pro aktivaci i zklidnění. Osvojíte si principy pozitivního myšlení.
|
Podpora psychické odolnosti (webinář)
8 vyučovacích hodin
Psychická odolnost se v současné době jeví jako jedna ze základních dovedností pro život profesní i osobní. Kurz vás seznámí s tím, jak se psychická odolnost projevuje, jaké jsou její přínosy a jak ji budovat. Pochopíte, jak naše tělo funguje jako celek a jak jej můžete připravit na období zvýšené zátěže. Dozvíte se souvislosti mezi psychickou odolností a zdravím. Naučíte se základní techniky, jak svoji psychickou odolnost trénovat, jak pracovat se svou myslí a se svými emocemi ve svůj prospěch. Naučíte se praktická cvičení pro aktivaci i zklidnění. Osvojíte si principy pozitivního myšlení.
|
Podpůrná opatření u žáků (webinář)
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřený na novelu zákona č. 561/2004 Sb., především na §16 novely Školského zákona a s ním související vyhlášku 27/2016 a RVP ZV. Podrobně jsou rozebírány jednotlivé stupně podpůrných opatření a specifika jednotlivých stupňů podpůrných opatření (plán pedagogické podpory, individuální vzdělávací plán, asistent pedagoga, působení dalších osob poskytujícíh podporu atd.). Postup školy v souvislosti s poskytováním podpůrných opatření 1.stupně a 2.-5.stupně. Velmi podrobně jsou rozebírány zprávy, doporučení a revize. Členění podpůrných opatření, základní pravidla pro uplatňování podpůrných opatření (metody, formy, učebnice, pomůcky, kompenzační pomůcky apod.) a normovanou finanční náročnost. Způsob hodnocení a sebehodnocení v rámci podpůrných opatření.
|
Podpůrná opatření u žáků na ZŠ
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřený na novelu zákona č. 561/2004 Sb., především na §16 novely Školského zákona a s ním související vyhlášku 27/2016 a RVP ZV. Podrobně jsou rozebírány jednotlivé stupně podpůrných opatření a specifika jednotlivých stupňů podpůrných opatření (plán pedagogické podpory, individuální vzdělávací plán, asistent pedagoga, působení dalších osob poskytujícíh podporu atd.). Postup školy v souvislosti s poskytováním podpůrných opatření 1.stupně a 2.-5.stupně. Velmi podrobně jsou rozebírány zprávy, doporučení a revize. Členění podpůrných opatření, základní pravidla pro uplatňování podpůrných opatření (metody, formy, učebnice, pomůcky, kompenzační pomůcky apod.) a normovanou finanční náročnost. Způsob hodnocení a sebehodnocení v rámci podpůrných opatření.
|
Podpůrná opatření v praxi – vzdělávání žáků se SVP v souvislosti s novelou Školského zákona č. 561/2004 Sb.
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je seznámit pedagogy s právní úpravou vzdělávání dětí v intencích legislativního rámce, podle novely Školského zákona. Podpůrná opatření představují pro pedagogy popis doporučení ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Charakteristika podpůrných opatření jako nový legislativní termín zahrnuje širokou škálu organizačních opatření, pedagogických dovedností, individualizaci přístupu, speciálně-pedagogické metody, úpravu organizace a obsahu vzdělávání – cílem je rozšířit kompetence pedagogů, aby co možná nejlépe zajistili reálný předpoklad k zajištění rovných příležitostí ve vzdělávání skupinám žáků s SVP.
|
Podpůrná opatření v praxi – vzdělávání žáků se SVP v souvislosti s novelou Školského zákona č. 561/2004 Sb. (webinář)
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je seznámit pedagogy s právní úpravou vzdělávání dětí v intencích legislativního rámce, podle novely Školského zákona. Podpůrná opatření představují pro pedagogy popis doporučení ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami Charakteristika podpůrných opatření jako nový legislativní termín zahrnuje širokou škálu organizačních opatření, pedagogických dovedností, individualizaci přístupu, speciálně-pedagogické metody, úpravu organizace a obsahu vzdělávání – cílem je rozšířit kompetence pedagogů, aby co možná nejlépe zajistili reálný předpoklad k zajištění rovných příležitostí ve vzdělávání skupinám žáků s SVP.
|
Podpůrná opatření v praxi (Spolupráce učitele s asistentem pedagoga ve třídě – zřízení pozice asistent pedagoga, náplň práce)
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je seznámit pedagogy s právní úpravou vzdělávání dětí v intencích legislativního rámce, podle novely Školského zákona. Cílem je rozšířit kompetence pedagogů, aby co možná nejlépe zajistili reálný předpoklad k zajištění rovných příležitostí ve vzdělávání skupinám žáků s SVP. Seminář si klade za cíl zaměřit se především na oblast kompetencí a pracovní náplně asistenta pedagoga a na jeho metodické vedení (kdo má metodické vedení poskytovat, jak má být metodické vedení zajišťováno a co má být jeho obsahem). Zodpovězeny budou nejčastější dotazy na možnosti a postup při zajištění asistentů pedagoga - základní informace k zajišťování asistenta pedagoga do třídy, v níž je vzděláván žák nebo žáci se zdravotním postižením.
|
Podpůrná opatření v praxi (Spolupráce učitele s asistentem pedagoga ve třídě – zřízení pozice asistent pedagoga, náplň práce) (webinář)
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je seznámit pedagogy s právní úpravou vzdělávání dětí v intencích legislativního rámce, podle novely Školského zákona. Cílem je rozšířit kompetence pedagogů, aby co možná nejlépe zajistili reálný předpoklad k zajištění rovných příležitostí ve vzdělávání skupinám žáků s SVP. Seminář si klade za cíl zaměřit se především na oblast kompetencí a pracovní náplně asistenta pedagoga a na jeho metodické vedení (kdo má metodické vedení poskytovat, jak má být metodické vedení zajišťováno a co má být jeho obsahem). Zodpovězeny budou nejčastější dotazy na možnosti a postup při zajištění asistentů pedagoga - základní informace k zajišťování asistenta pedagoga do třídy, v níž je vzděláván žák nebo žáci se zdravotním postižením.
|
Podpůrná opatření v rámci inkluze – 2.-5. stupeň PO
8 vyučovacích hodin
Účastník:
- seznámí se s principy podpůrných opatření 2. – 5. st.; -seznámí se s formulářem IVP a práce s ním; -seznámí se se strukturou Doporučení a práce s ním; -osvojí si zapracování obsahu doporučeného podpůrného opatření do IVP; -naučí se vypracovávat IVP a využívat jej v praxi vč. vyhodnocování jeho účinnosti; -zvládne strategické postupy pro hodnocení ve vztahu k výukovým cílům; -prakticky porovná rozdíl mezi sumativním a formativním hodnocením a dopad obojího na celkový proces učení.
|
Podpůrná opatření v rámci inkluze – hodnocení
8 vyučovacích hodin
Účastník:
-zvládne strategické postupy pro hodnocení vzhledem k výukovým cílům; -naučí se vytvářet kritéria hodnocení ve vztahu k očekávaným výstupům ŠVP pro své vyučovací hodiny, či jednotky; -dokáže vytvořit vlastní hodnotící a sebehodnotící nástroje pro hodnocení průběhu, pokroku a výsledků práce jednotlivce; -vyzkouší si volbu různých metod hodnocení s cílem podpořit motivaci a přispět prostřednictvím hodnocení k naplňování cílů učení všech; -prakticky porovná rozdíl mezi sumativním a formativním hodnocením a dopad obojího na celkový proces učení.
|
Podpůrná opatření v rámci inkluze – první stupeň PO
8 vyučovacích hodin
Účastník:
-seznámí se s principy podpůrných opatření 1. – 5. st.; -porozumí využití metod pedagogické diagnostiky ke zjištění/rozhodnutí, že je nutné vypracovat plán pedagogické podpory (PLPP); -naučí se vytvářet PLPP a využívat jej v praxi.
|
Poezie pro mladší žáky – vstup do dětské mysli
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je poukázání na možnosti literárního, básnického působení na děti, a to výchovou poezií a k poezii. Právě díky říkankám, rozpočítadlům, aj. dítě vstupuje do literárního světa. Na semináři bude ukázáno, jak lze s poezií pro děti (žáky) zacházet, kolik možností skýtá, jak ji lze uchopit zážitkovými didaktickými metodami, tvořivými aktivitami, jak je pro malé děti (žáky) rýmování přirozené a obohacující, co vše se dá s poezií pro děti (žáky) dělat.
|
Poezie pro nejmenší děti – vstup do dětské mysli
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je poukázání na možnosti literárního, básnického působení na děti, a to výchovou poezií a k poezii. Právě díky říkankám, rozpočítadlům, aj. dítě vstupuje do literárního světa. Na semináři bude ukázáno, jak lze s poezií pro děti zacházet, kolik možností skýtá, jak ji lze uchopit zážitkovými didaktickými metodami, tvořivými aktivitami, jak je pro malé děti rýmování přirozené a obohacující, co vše se dá s poezií pro děti dělat. Důraz bude kladen i na kvalitní přednes (pedagogů). Budou prezentovány praktické ukázky práce s poezií, stejně tak podpůrný výukový materiál, v neposlední řadě vhodné texty a knihy.
|
Poezie v edukaci
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je poukázání na možnosti literárního, básnického působení na děti. Právě díky ní dítě vstupuje do literárního světa. Na semináři bude ukázáno, jak lze s poezií pro děti zacházet, kolik možností skýtá, jak ji lze uchopit zážitkovými didaktickými metodami, tvořivými aktivitami, jak je pro malé děti rýmování přirozené a obohacující, co vše se dá s poezií pro děti dělat. Jak k poezii motivovat.
|
Pohybové hry pro děti školního věku
8 vyučovacích hodin
Obsahem programu je nastínění možností jak zpracovat a využít pohybové hry k rozvíjení nejrůznějších schopností a dovedností dětí, převážně motorických a psychomotorických. Náměty tvoří soubor her a činností, které můžeme nabídnout dětem odpoledne ve školní družině v rámci přípravy na vyučování, během zájmových činností nebo jako aktivity ke zpestření výuky. Honičky. Hry ve skupinách. Běžecké a štafetové hry. Míčové hry. Kontaktní a úpolové hry.
|
Pohybové hry v MŠ jako podpora inkluzivního vzdělávání
5 vyučovacích hodin
Cílem školení je poskytnout pedagogům nové náměty na alternativní pohybové aktivity u předškolních dětí. A především pak nastínit možnosti aplikace těchto pohybových aktivit pro děti jako podpory společného vzdělávání heterogenního kolektivu.
|
Polytechnická výchova - rozvoj prostorové představivosti
8 vyučovacích hodin
Cílem cyklu je účastníkům zprostředkovat prezentační i praktickou formou využívání různých her, stavebnic, logicko-abstraktních konstruktivních pomůcek, pomůcek na rozvoj smyslového vnímání a manipulace s nimi, které pedagogům umožní rozvíjet děti v mnoha směrech a naplňovat tak cíle RVP PV.
|
Polytechnická výchova - rozvoj prostorové představivosti (webinář)
8 vyučovacích hodin
Cílem cyklu je účastníkům zprostředkovat prezentační i praktickou formou využívání různých her, stavebnic, logicko-abstraktních konstruktivních pomůcek, pomůcek na rozvoj smyslového vnímání a manipulace s nimi, které pedagogům umožní rozvíjet děti v mnoha směrech a naplňovat tak cíle RVP PV.
|