Hra jako běžná součást výuky (webinář)
6 vyučovacích hodin
Připomeneme si znaky hry a její funkce, její další členění. Okrajově se pozastavíme u vývojové psychologie a vlivu hry na dítě v jednotlivých fázích života. Větší část semináře zaměříme na jednotlivé hry, jejich cíle a uplatnění. Ukážeme si několik druhů zásobníků a jejich členění. Přivítáme osvědčené hry a jazykové chvilky.
|
Hrajeme si v matematice na 2. stupni ZŠ (webinář)
4 vyučovací hodiny
Cílem semináře je ukázat na konkrétních příkladech možnosti, které aktivity herního a soutěžního typu přinášejí oživení do vyučování matematiky, a na příkladech ukázat jejich možnosti použití pro různé věkové kategorie žáků.
|
Hravě v hlavě aneb metody a formy efektivní práce na ZŠ
8 vyučovacích hodin
Náplní semináře je soubor her a činností, které oživí vyučování, zvednou žáky ze židle a vypnou unavenou hlavu. Formou prožitkové pedagogiky seznámí učitele s efektivními postupy a náměty, které otevírají ve vyučování radost, spontánnost, hravost, kreativitu a soustředění. Skrze vlastní pohyb zapalují myšlení, cítění a tělesnost jako jeden celek. Seminář je inspirací, jak pracovat s nadšením a nevyhořet. Všechny náměty jsou prakticky vyzkoušené, vycházejí bezprostředně z praxe a podporují i inkluzi ve třídě.
|
Hry na akce - ven i do místnosti
8 vyučovacích hodin
Účastníci kurzu si prostřednictvím zážitkové pedagogiky a metodických pokynů vyzkouší nejrůznější aktivity a hry, realizovatelné dále v jejich vlastní praxi. Tento soubor námětů pro aktivity a herní principy mohou dále libovolně rozvíjet a inovovat na základě vlastních zkušeností. Icebreakery a kontaktní hry; Hry na rozvoj matematické gramotnosti; Hry na ukázku využití herního principu; Informační hry.
|
Hry na školy v přírodě a pobytové akce
8 vyučovacích hodin
Účastníci kurzu si prostřednictvím zážitkové pedagogiky a metodických pokynů vyzkouší nejrůznější aktivity a hry, realizovatelné dále v jejich vlastní praxi. Tento soubor námětů pro aktivity a herní principy mohou dále libovolně rozvíjet a inovovat na základě vlastních zkušeností. Icebreakery a kontaktní hry; Hry založené na principu známých deskových her; Hry zaměřené na týmovou spolupráci; Pohybové hry.
|
Hry pro rozvoj komunikace a spolupráce
8 vyučovacích hodin
Cílem vzdělávacího programu je seznámit pedagogické pracovníky s typy komunikace, s potížemi v komunikaci i s možností jejich prevence nebo odstranění. Seminář je svým obsahem zaměřen na podporu inkluzivního vzdělávání a podporu aktivit směřujících ke zlepšení vzájemné komunikace a spolupráce v heterogenní skupině žáků. Dále je cílem seznámit pedagogické pracovníky s významem týmové spolupráce a s dělbou rolí. Pedagogové si osvojí aktivity, které slouží k rozvoji komunikace a spolupráce.
|
Hudba – neoddělitelná součást našeho života
8 vyučovacích hodin
Seminář zaměřený na hudbu, pohyb, na pozitivní účinky hudby a její působení na člověka. Účastník se prakticky seznámí s postupy a náměty, jak prostřednictvím hudebních a rytmických činností lze úspěšně přispívat k naplňování řady očekávaných výstupů při činnostech s dětmi, a získá informace, jak silný je vliv hudby na pozitivní vývoj osobnosti dítěte.
|
Hudebka nás baví
8 vyučovacích hodin
Smyslem školení je poskytnout možnost prakticky si vyzkoušet různé způsoby práce s hudebním materiálem. Seminář nabízí moderní pojetí hudební výchovy. Přibližuje metody, ve kterých zprostředkovává dětem prožitek. Nabízí rozmanitou práci s třídním kolektivem – pohybové ztvárnění, rytmický doprovod, hru na Orffovy nástroje, hru na boomwhackery, aktivní poslech. Umožňuje seznámit se s účinkem všech aktivit „na vlastní kůži“. Seminář, který rozproudí hudební energií v každém z nás a přinese radost z tvořivé práce.
|
Hudební výchova na ZŠ – herní náměty a činnosti
8 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen na různé způsoby práce s hudebním materiálem vhodným k okamžitému, ale i dlouhodobému využití ve škole. Tvůrčí dílna nabízí moderní pojetí hudební výchovy, propojuje hudební výchovu s moderní technologií (využívá internetového serveru YouTube). Je zaměřena na klidné i dynamické hudební aktivity, které se dají využít v hudební výchově, ale poslouží i v jiných hodinách k uvolnění napětí z vyučování. Seminář nabízí rozmanité náměty pro práci s třídním kolektivem – práci ve vícehlasu, hru na Orffovy nástroje, pohybové ztvárnění, rytmický doprovod hrou na tělo, aktivní poslech, hru na boomwhackery a další.
|
Hudební výchova v současné MŠ a ŠD a jejím vzdělávacím programu
6 vyučovacích hodin
Seminář je zaměřen na aktualizování a prohloubení znalostí a praktických dovedností při rozvíjení hudební stránky dětské osobnosti.Rozvíjení hudebně sluchových schopností pohybovou průpravou / výška, síla, barva, délka tónu/,praktické ukázky; Instrumentální činnost – dětské hudební nástroje, metodika práce s dětskými hudebními nástroji,formy práce; Metodika hry na Orffovy hudební nástroje; Péče o dětský hlas; Hudebně pohybové hry - spojení písní s pohybem; Poslech hudby; Vlastní praktické procvičení všech aktivit, náměty pro zařazení do činností s dětmi, praktické ukázky; Využití v rámci RVP a implementace do vlastního ŠVP.
|
Hudební výprava za poznáním
8 vyučovacích hodin
Seminář “Hudební výprava za poznáním” je inovativní vzdělávací program zaměřený na propojení hudby s výukou základních předmětů na prvním stupni základní školy. Tento seminář nabízí učitelům jedinečnou příležitost, jak obohatit své vyučovací metody a přinést do třídy více kreativity a radosti.
|
Inkluze a podpora spolupráce ve školní praxi na SŠ
16 vyučovacích hodin
Cílem vzdělávacího programu je rozvoj dovedností, znalostí a kompetencí pedagogický pracovníků v oblasti inkluze.
|
Inkluze a podpora spolupráce ve školní praxi na ZŠ
16 vyučovacích hodin
Cílem vzdělávacího programu je rozvoj dovedností, znalostí a kompetencí pedagogický pracovníků v oblasti inkluze.
|
Inkluze není integrace
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je představit a společně hledat základ inkluzivního pojetí v ideálu. Pochopit, z čeho inkluze pramení, kam směřuje, odhalovat její filosofický základ. Budeme se zabývat inkluzí ve společnosti, úžeji ve školním prostředí, třídě. Na čemž lze snáze vidět, co inkluze není, jaká rizika lze vidět při jejím uplatňování, kdo je inkluzivní učitel, nejen speciální pedagog, aj. Budou představeny další přístupy k jedincům se speciálními potřebami (segregace, exkluze, …), pojmy jako je akceptace, norma, normalita, jinakost, odlišnost, humanizace, atd. Na semináři bude ukázáno, jak lze k druhému inkluzivně přistupovat, jaké osobní nastavení je potřeba mít a posilovat, na čem jsou založeny inkluzivní přístupy a školy.
|
Inspirace pro rozvíjení čtenářské gramotnosti v hodinách českého jazyka a literatury (webinář)
4 vyučovací hodiny
Cílem semináře je seznámit učitele s inovativními metodami, postupy a technikami, jejichž pomocí je možno rozvíjet čtenářství a podporovat čtenářskou gramotnost, vytvářet u žáků kladný vztah ke čtení, schopnost porozumění, kritického hodnocení textu, komunikaci s textem, hledání informací v textu a jejich aplikaci v praxi atd.
|
Inspiromat efektivní výuky na 1. stupni ZŠ
8 vyučovacích hodin
Cílem vzdělávacího programu je nabídnout pedagogům pestrou paletu her, námětů a praktických ukázek, které zvyšují efektivitu vyučování, podporují u dětí zájem o vyučování, vytvářejí bezpečné prostředí školní třídy. Seminář je inspirací, jak zapalovat, hořet, ale nevyhořet.
|
Integrace dítěte s odlišným mateřským jazykem do mateřské školy
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je seznámit účastníky s problematikou integrace dětí s odlišným mateřským jazykem do výchovně-vzdělávacího procesu v mateřských školách. Účastníci společně s lektorem projdou teoretickou i praktickou část tématu. Ujasní si základní pojmy, seznámí se s problematikou v širším kontextu, legislativními východisky, a odhalí možnosti podpory pro jednotlivé organizace. V praktické části semináře se účastníci ponoří do integrace dítěte s OMJ krok po kroku a osvojí si náměty s ukázkami dobré praxe.
|
Integrace dítěte s odlišným mateřským jazykem do mateřské školy (webinář)
8 vyučovacích hodin
Cílem semináře je seznámit účastníky s problematikou integrace dětí s odlišným mateřským jazykem do výchovně-vzdělávacího procesu v mateřských školách. Účastníci společně s lektorem projdou teoretickou i praktickou část tématu. Ujasní si základní pojmy, seznámí se s problematikou v širším kontextu, legislativními východisky, a odhalí možnosti podpory pro jednotlivé organizace. V praktické části semináře se účastníci ponoří do integrace dítěte s OMJ krok po kroku a osvojí si náměty s ukázkami dobré praxe.
|
Jak motivovat žáky k učení
6 vyučovacích hodin
V semináři se učitelé dozvědí, jak zasahuje motivace žáků do jejich školní úspěšnosti. Pochopí, jakým způsobem mohou ve třídě navodit atmosféru, která u žáků vybudí vnitřní motivaci k učení. Budou seznámeni s tím, jaké formy a metody podporují aktivizaci žáků, získají konkrétní náměty do hodin.
|
Jak motivovat žáky k učení (webinář)
6 vyučovacích hodin
V semináři se učitelé dozvědí, jak zasahuje motivace žáků do jejich školní úspěšnosti. Pochopí, jakým způsobem mohou ve třídě navodit atmosféru, která u žáků vybudí vnitřní motivaci k učení. Budou seznámeni s tím, jaké formy a metody podporují aktivizaci žáků, získají konkrétní náměty do hodin.
|
Jak na polytechnické vzdělávání
8 vyučovacích hodin
Tématem tvořivé dílny je nahlédnutí do různých možností výuky polytechniky, kde hlavním materiálem budou přírodniny a práce s nimi. Účastníci semináře si vytvoří knihu na zásobník činností s přírodním materiálem. Společně prozkoumáme pozitiva a možná úskalí takové výuky. Účastníci si ověří, že techniky lze využít jak s dětmi předškolního věku, tak školního. Materiál, se kterým budou účastníci v průběhu semináře pracovat je běžně dostupný a nabízí širokou škálu využití.
|
Jak na rozvoj dovedností dětí předškolního věku v oblasti sebeobsluhy a pracovních činností?
5 vyučovacích hodin
Cílem školení je poukázat na vhodné metodické postupy a formy práce s ohledem na věkové zvláštnosti dětí předškolního věku. Nedílnou součástí budou ukázky realizace činností v sebeobslužné a pracovní oblasti, které účastníci mohou následně využít ve své praxi.
|
Jak na rozvoj dovedností dětí předškolního věku v oblasti sebeobsluhy a pracovních činností? (webinář)
5 vyučovacích hodin
Cílem školení je poukázat na vhodné metodické postupy a formy práce s ohledem na věkové zvláštnosti dětí předškolního věku. Nedílnou součástí budou ukázky realizace činností v sebeobslužné a pracovní oblasti, které účastníci mohou následně využít ve své praxi.
|
Jak na rozvoj hudebních dovedností dětí předškolního věku?
5 vyučovacích hodin
Cílem semináře je poukázat na vhodné metodické postupy a formy práce s ohledem na věkové zvláštnosti dětí předškolního věku. Nedílnou součástí budou ukázky realizace činností v hudební oblasti, které účastníci mohou následně využít ve své praxi.
|
Jak na rozvoj hudebních dovedností dětí předškolního věku? (webinář)
5 vyučovacích hodin
Cílem semináře je poukázat na vhodné metodické postupy a formy práce s ohledem na věkové zvláštnosti dětí předškolního věku. Nedílnou součástí budou ukázky realizace činností v hudební oblasti, které účastníci mohou následně využít ve své praxi.
|
Jak na rozvoj pohybových dovedností dětí předškolního věku?
5 vyučovacích hodin
Cílem školení je poukázat na vhodné metodické postupy a formy práce s ohledem na věkové zvláštnosti dětí předškolního věku. Nedílnou součástí budou ukázky realizace činností v pohybové oblasti, které účastníci mohou následně využít ve své praxi.
|
Jak na rozvoj pohybových dovedností dětí předškolního věku? (webinář)
5 vyučovacích hodin
Cílem školení je poukázat na vhodné metodické postupy a formy práce s ohledem na věkové zvláštnosti dětí předškolního věku. Nedílnou součástí budou ukázky realizace činností v pohybové oblasti, které účastníci mohou následně využít ve své praxi.
|
Jak na rozvoj výtvarných dovedností dětí předškolního věku?
5 vyučovacích hodin
Cílem školení je poukázat na vhodné metodické postupy a formy práce s ohledem na věkové zvláštnosti dětí předškolního věku. Nedílnou součástí budou ukázky realizace činností ve výtvarné oblasti, které účastníci mohou následně využít ve své praxi.
|
Jak na rozvoj výtvarných dovedností dětí předškolního věku? (webinář)
5 vyučovacích hodin
Cílem školení je poukázat na vhodné metodické postupy a formy práce s ohledem na věkové zvláštnosti dětí předškolního věku. Nedílnou součástí budou ukázky realizace činností ve výtvarné oblasti, které účastníci mohou následně využít ve své praxi.
|
Jak nejlépe porozumět dítěti se specifickými poruchami učení
8 vyučovacích hodin
Cílem kurzu je účastníky seznámit s problematikou SPU – dysgrafie, dyslexie a dysortografie. Seminář si klade za cíl rozšířit poznatky pedagogů/vychovatelů/asistentů v problematice SPU – jak rozpoznat projevy, jak je správně vyhodnotit…Dále si klade za cíl rozšířit kompetence pedagogů o základní nejvhodnější přístupy k dětem s SPU v běžných hodinách a třídách. Probrány budou formy práce a možnosti hodnocení těchto dětí.
|